مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره طراحی لوگو فارسی آنلاین، به دنیای آنلاین خوش آمدید

مفید بود؟

طراحی لوگو فارسی آنلاین، سلام به دنیای نوین تبلیغات

طراحی لوگو فارسی آنلاین امروزه می‌تواند یک دروازه برای رسیدن به دنیای جدید تبلیغات باشد. اما چگونه؟ لوگو به تنهایی چند سالی است که توانسته جایگاه خودش را در صنعت تبلیغات و جذب مشتری تثبیت کند و امروز همه می‌دانیم که داشتن یک لوگوی مناسب از اساس‌های اولیه جذب مخاطب محسوب می‌شود. اما طراحی لوگو فارسی آنلاین چگونه به ما می‌تواند کمک کند؟
برای درک اهمیت طراحی لوگو فارسی آنلاین، بهتر است این مفهوم را به چند بخش مختلف تقسیم کنیم تا بتوانیم درک درستی از مجموعه آن داشته باشیم.
طراحی لوگو فارسی آنلاین از سه مفهوم مختلف طراحی لوگو، فارسی و آنلاین ساخته شده است. در ادامه سعی می‌کنیم هر کدام از این مفاهیم را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم تا در نهایت بتوانیم مجموعه‌ای درست را تعریف کنیم.

طراحی لوگو

همانطور که گفتیم طراحی لوگو چند  سالی است که در صنعت تبلیغات جایگاه خودش را پیدا کرده است و امروز هر کسی برای این که بتواند در کسب و کار موفق شود خواسته یا ناخواسته باید دست به طراحی لوگو بزند.
اگر بخواهیم به طور سنتی به طراحی لوگو نگاه کنیم، این طراحی را می‌توان نواده مهرهای انگشتی دانست که نیاکان ما استفاده می‌کردند. مهرها که نام و نشان هر فرد را نشان می‌داد به منزله امضای فرد بود. کاری که امروز لوگو برای کسب و کار انجام می‌دهد به نوعی همان کارکرد را دارد. پای قراردادها و ضمانت‌نامه‌ها وقتی نام و لوگوی برند باشد به منزله امضای این برند و کسب و کار است.
پس عملا ایده طراحی لوگو قبل از این که جنبه تجاری و تبلیغاتی داشته باشد عموما جنبه حقوقی داشت. اما از جایی به بعد کم‌کم لوگو رنگ و بوی تبلیغاتی به خود گرفت. صاحبان کسب و کارها دانستند که برای جذب مخاطب باید ده‌ها کار مختلف انجام بدهند. این افراد به خوبی می‌دانستند که مخاطب در بازار حکم کیمیا را دارد و یک کسب و کار بدون داشتن مشتری عملا به هیچ دردی نمی‌خورد. از این رو باید بتوانیم نام و برند کسب و کاری خودمان را در ذهن مشتری تثبیت کنیم. طراحی لوگو یکی از راهکارهایی است که می‌تواند این کار را برای ما انجام دهد اما چگونه؟

 

لوگو یک نشان تصویری از نام برند است. شما با طراحی لوگو مناسب در واقع در حال انتقال اطلاعات برندی خودتان به شکل تصویری به مخاطب هستید. برای درک این موضوع بیایید یک بازی کوچک با هم بکنیم. شما چشم‌های خودتان را ببندید و کلمات مختلفی مانند درخت، توپ، بازی و … را با خود تکرار کنید. آیا هنگام تکرار این اسامی المانی از هر کدام از این مفاهیم در ذهن شما نقش نبست؟
در واقع ذهن انسان این گونه است که برای یادگیری باید تصویر را با آن مفهوم هماهنگ کند. از این رو اگر می‌خواهید برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود ( یاد گرفته شود ) باید تصویری مناسب برای این مفهوم بسازید تا ذهن مخاطب آن را به خوبی فرا بگیرد.

اما همانطور که احتمالا می‌دانید طراحی لوگو انواع و اقسام مختلفی دارد و هر کسب و کاری می‌تواند بر اساس سلیقه کاربران و مشتریان خود طراحی متفاوتی را انتخاب کند. گرچه می‌توان به ازای هر کسب و کاری یک نوع طراحی خاصی ایجاد کنیم اما در حالت کلی انواع طراحی‌ها به چند دسته مختلف و اساسی و تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از این انواع طراحی که در این جا به آن می‌پردازیم. طراحی لوگوی فارسی است.
ما در کشوری زندگی می‌کنیم که زبان اصلی و خط نوشتاری آن فارسی است. پس کاملا طبیعی است که در کشوری که همه فارسی زبان هستند یا فارسی را بلد هستند بخواهیم با لوگوی فارسی با آن‌ها ارتباط داشته باشیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی لوگو نستعلیق، اتفاقی نوین یا ابزاری سنتی را نیز بخوانید.

مزایا و معایب طراحی لوگو فارسی آنلاین

طراحی لوگو فارسی آنلاین مزایا و معایب خاص خودش را دارد. شما با طراحی لوگوی فارسی احساس نزدیکی بیشتری بین خودتان و مخاطب کسب و کارتان ایجاد می‌کنید اما عملا راه حرکت به سمت بازارهای جهانی را می‌بندید. البته همیشه این سوال مطرح می‌شود که آیا قرار است که این کسب و کار همچنین مسیری را برود؟

به هر حال هیچ کس نمی‌تواند آینده را پیش بینی کند ممکن است یک سوپر مارکت محلی یا یک فلافلی زیر پله‌ای روزی به جایی برسد که از سراسر دنیای مشتری داشته باشد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اولین طراحی لوگوی شما مسلما آخرین آن‌ها نخواهد بود. شما با طراحی لوگوی فارسی می‌توانید کاربران اولیه خودتان را جمع کنید و بر اساس آن شروع به حرکت کنید. در جایی که نیاز به تغییر لوگو باشد بر اساس نیاز خودتان دست به تغییر بزنید. این کاری است که بسیاری از برندهای بزرگ دنیا مانند اپل انجام داده‌اند و چیز چندان غریبی نیست.
از طرف دیگر رسم‌الخط فارسی به نوعی است که داری انواع خمیدگی‌ها قوس‌های مختلف است.این می‌تواند موقعیت خوبی برای طراحی لوگو فارسی آنلاین در اختیار شما بگذارد. این فرصتی است که یک طراح حرفه‌ای می‌تواند به خوبی از آن استفاده کند.

 

به دنیای آنلاین خوش آمدید

اینترنت معجزه‌ای بود که این بار انسان آن را رقم زد و همه دنیا را تحت اختیار خودش درآورد. اینترنت امروزه کاری کرده است که به جرات می‌توان گفت که یک انسان برای زنده ماندن و حتی برای داشتن یک زندگی کاملا عادی و روتین نیازی به خروج از خانه ندارد!
یک انسان می‌تواند به وسیله اینترنت کسب درآمد کند، لوازم مورد نیاز خود و خانه خود را بخرد، تفریح کند، با دوستان و آشنایان صحبت کند و ده‌ها کار دیگری را انجام دهد که حتی در زندگی واقعی و دنیای بیرون وجود ندارد. پس کاملا عادی است که اگر بخواهیم طراحی لوگوی فارسی یا غیر فارسی خودمان را هم به صورت آنلاین سفارش دهیم و آن را تحویل بگیریم. این خواسته امروز یک امر کاملا طبیعی محسوب می‌شود.
به هر حال در دنیایی که همه چیز بر اساس سرعت و اینترنت سنجیده می‌شود نمی‌توان انتظار داشت که اتفاقی مهم مانند طراحی لوگو فارسی آنلاین را حتما به صورت حضوری انجام دهیم.
آنلاین بودن طراحی مزایای خاص خودش را دارد. اولا شما را از بسیاری هزینه‌های جانبی مانند رفت و آمد و … دور می‌کند. در ضمن در وقت شما نیز صرفه جویی خوبی ایجاد می‌شود. شما می‌توانید به صورت آنلاین تمام خواسته‌های خودتان را پیاده کنید و بر اساس چیزی که می‌خواهید لوگوی خود را تحویل بگیرید. این اتفاقی است که می‌تواند برای هر کسی دوست داشتنی و جذاب باشد. البته که یک فرد اقتصادی و کسی که می‌خواهد کسب و کاری راه اندازی کند داشتن سرعت و دقت در کنار صرفه اقتصادی اهمیت بالایی دارد. همین موضوع باعث می‌شود که صاحبان کسب و کار باهوش علاقه خاصی به طراحی لوگو فارسی آنلاین داشته باشند.  این نیازی است که امروز باعث شده است در دنیای اینترنت انواع سایت طراحی لوگو فارسی آنلاین ایجاد شود. تنها کافی است در گوگل یک جست و جوی سریع انجام دهید تا به این باور برسید.

طراحی لوگو فارسی آنلاین را جدی بگیرید!

طراحی لوگوی فارسی آنلاین یکی از هزاران کاری است که امروز به آنلاین در دنیای اینترنت صورت می‌گیرد. مهم‌ترین سوالی که در مورد طراحی لوگو فارسی آنلاین ایجاد می‌شود این است که این طراحی نرم افزاری است یا این که به صورت سفارش گذاری و انجام کار توسط یک فرد متخصص صورت می‌گیرد؟
هر دو این حالت ها ممکن است در طراحی لوگو فارسی آنلاین پیش بیاید. برخی از سایت‌ها به صورت رایگان طراحی لوگو فارسی آنلاین را توسط نرم افزار و تمپلیت های از قبل آماده شده انجام می‌دهند. آن چیزی که مشخص است این گونه طراحی‌ها نمی‌تواند چندان جذاب و مورد توجه باشد. این طراحی‌ها به نوعی است که مخاطب نیز می‌تواند به سادگی حدس بزند که به صورت رایگان انجام شده است.
اما برخی دیگر از سایت‌ها بر اساس پلتفرم‌های خاصی که دارند هزینه‌های مشخصی برای طراحی در نظر می‌گیرند. بر اساس نوع طراحی و نیازی که دارید هزینه مورد نظر را پرداخت می‌کنید. نکته مهم این است که معمولا این سایت‌ها امکان ارتباط مستقیم با طراح را برای شما فراهم می‌کنند تا طراحی لوگو فارسی آنلاین شما دقیقا منطبق بر آن چیزی که می‌خواهید باشد. این تمام اتفاقی است که در دنیای طراحی لوگو فارسی آنلاین و دنیای اینترنتی امروز می‌افتد.

پایان سخن

ما در این مقاله سعی کردیم با جداسازی مفاهیم مختلف طراحی لوگو فارسی آنلاین نگاهی دیگر برای شما بسازیم. در واقع نگاه به طراحی لوگو فارسی آنلاین عموما دو حالت است. عده ای زیادی معتقدند که باید طراح را از نزدیک دید و به صورت حضوری اقدام به سفارش طراحی و دادن نظرات کرد. اما عده ای دیگر معتقد هستند که تنها راه نجات آینده، استفاده از اینترنت است!
به طور کلی می‌توان گفت که شما می‌توانید هر راهی را و هر طراحی را برای کسب و کار خودتان انتخاب کنید. هیچ محدودیتی برای هیچ کس در هیچ کاری نیست. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن ایمان داشته باشید این است که این مشتری و نیاز مشتری است که شما باید آن را در نظر بگیرید. مشتری هر چیزی که بخواهد و هر طوری که بخواهد باید کار صورت بگیرد.

در واقع شما برای مشتری است که طراحی انجام می‌دهید. می‌خواهید ذهن و قلب مشتری و مخاطب خودتان را درگیر کنید. پس تنها چیزی که باید برای شما اهمیت داشته باشد این است که مخاطب و مشتری از شما راضی باشد. این تنها چیزی است که می‌تواند شما را به سمت موفقیت در کسب و کار و داشتن فروش بیشتر سوق دهد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.