مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره سئو پادکست و کمک به بازاریابی محتوا

مفید بود؟

سئو پادکست (SEO podcasts) برای کسانی که به بینش‌های جدید در زمینه بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی، و پیوند لینک نیاز دارند، عالی هستند و به مخاطبانی که به خواندن و دیدن محتوا کمتر از شنیدن آن علاقه مند هستند مفید است. امروزه اغلب مقالات و مطالب از طریق پادکست به مخاطبان منتقل می شوند و این یکی از بهترین راه هایی است که به شما این امکان را می دهد تا چند منظوره عمل کنید.
تحقیقات انجام ‌شده در ادیسون ریسرچ نشان می‌دهد که پادکست ها سال‌ به‌ سال رشد می‌کنند؛ و در حال حاضر، بیش از ۴۰ % از مردم دست کم به یک پادکست گوش داده‌اند. همان مطالعه نشان می‌دهد که حدود ۲۷ درصد از مخاطبان از پادکست ها استفاده می‌کنند تا اطلاعات را به طور منظم به دست آورند و این موضوع به نقش اساسی جستجو موبایل در سئو پادکست برمی گردد، چون به طبع کاملاً قابل حدس است که یک گوشی هوشمند برای توجه به پادکست تا یک کامپیوتر یا لپ تاپ مفید تر عمل می کند.

سئو پادکست، راز بازاریابی اینترنتی

پادکست، احتمالا یکی از محبوب‌ترین گزینه ها در بازاریابی محتوا می‌باشد. مثلا از سال ۲۰۰۹، به کمک دو کارشناس بازاریابی اینترنتی، یعنی کریس بورس و چارلز لوئیس، سئو پادکست به سرعت به رسمیت شناخته شد. این دو نفر یک برنامه هفتگی را تولید می‌کنند که حول یک سوال مهم می‌چرخد: “چگونه وب سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهیم؟”
آن‌ها با هدف بازاریابی اینترنتی یا سئو، از مبتدیان تا متخصصان  را آموزش می دهند. پس با در نظر گرفتن این مثال، می توان به خوبی متوجه شد که جایگاه سئو پادکست برای بهینه سازی سایت و جذب حداکثری مخاطبان، چیست. با این حال مزایای پادکست ها برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان نسبتا بدیهی هستند، اما همچنین فرصت‌های زیادی را برای تبلیغ کنندگان و کارشناسان سئو به نمایش می‌گذارند. شما می‌توانید آگهی‌های خود را در پادکست ها وارد کنید یا پادکست هایتان را از صفر خلق کنید و ببینید چگونه مطالب صوتی و متنی تان دست به دست می‌دهند تا ترافیک بیشتری را به سایت تان وارد کنند و سود بیشتری برایتان به ارمغان بیاورند. پس ساخت پادکست، هزینه نیست.

نحوه بهره برداری از پادکست برای سئو

اول، شما می‌توانید از پادکست ها برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود با مخاطبین بالقوه استفاده کنید. به علاوه، این یک فرصت برای ایجاد صفحات جدید در وب سایت است که در آن شما در مورد پادکست صحبت خواهید کرد. انواع مختلف محتوا به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی مختلف به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید سئو پادکست خود را با استفاده از ایمیل ترویج دهید؛ آنهم در حالی که شنوندگان تان را به اشتراک گذاشتن خبرنامه ها تشویق می‌کند. شما می‌توانید بهترین نقل ‌قول از پادکست تان را در شبکه های اجتماعی یا سایت خود به اشتراک بگذارید و یا یک پوشش منحصر به فرد برای هر قسمت ایجاد کنید و آن را در سایت پست کنید. حتی اگر مخاطبان تان نسبتا محدود باشند، باز هم  این انتخاب به شما شانس ایجاد روابط مثبت با مخاطب و افزایش آگاهی نسبت به برند را می‌دهد.
سئو پادکست ها همچنین فرصتی برای شریک شدن با شبکه‌های توزیع و میزبانی را ارایه می‌دهند. افراد بیشتری می‌توانند محتوای شما را حتی اگر برند تان را هم بشناسند، پیدا کنند. در نهایت، این به شما بستگی دارد که چطور از پادکست برای استفاده خود استفاده کنید. تولید پادکست توانایی رشد نمایی دارد و سرعت کند، شما را در حوزه سئو از بین خواهد برد. بر خلاف میزبان‌های متعارف وب، میزبان‌های پادکست در این نوع خاص از محتوا تخصص دارند و سرعت سریع دانلود را تضمین می‌کنند و همچنین برخی ابزارهای تحلیلی را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید پویایی دانلود و اشتراک را بررسی کنید.

مزایای اصلی سئو پادکست

پادکست هایی که در سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشته می شوند بیشتر از بک لینک ها ارزشمند هستند و در نتیجه سئو پادکست به شما کمک می کند تا توسط افراد بیشتری دیده شوید. این موضوع را می توان از قبال معروف بودن و متمایز بودن پادکست های مطرح امروزی به خوبی درک کرد.
پادکست ها را می توان به راحتی مثل بلاگ ها بهینه کرد چون آن‌ها بلاگ های صوتی هستند. هنگام ایجاد meta titles و meta descriptions، از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. متنی را اضافه کنید که مخاطبین را تشویق به کلیک و گوش دادن به یک قسمت جدید و بهینه‌سازی تصاویر می‌کند. به این طریق، شما می‌توانید از سئو پادکست ها همراه با وبلاگ‌های سنتی استفاده کنید یا تنها بر روی پادکست ها تمرکز کنید.
در واقع پادکست ها مقرون ‌به ‌صرفه هستند، چرا که یکی از ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی هستند که می‌توانید تصور کنید. اگر حداقل 1٪ نرخ تبدیل مشتری داشته باشید ، پادکست شما مطمئناً هزینه های تولید را پوشش می دهد. خبر خوب این است که سئو پادکست و تولید آن نرخ تبدیل بالاتری را نشان می‌دهد – ۶۱ درصد از شنوندگان پادکست در تبلیغات Mid Roll گزارش دادند که محصولاتی را خریداری کرده‌اند که در یک پادکست به آن گوش داده‌اند. بنابراین، اثربخشی و سئو پادکست قطعا ارزش تلاش هایتان را دارد.
پادکست تاریخ انقضا ندارد. اگرچه شما اپیزودهای جدید را به طور منظم پست می‌کنید، مخاطبان قدیمی به توجه ادامه می‌دهند و روی حرف و مطالب شما حساب باز می کنند.

نحوه بهبود سئو پادکست ها

1.    از کلمات کلیدی در titles podcast استفاده کنید: گوگل و الگوریتم های آی تیونز توجه ویژه‌ای به عنوان‌ها دارند. برای نوشتن یک عنوان جذاب کافی نیست، همچنین باید کلمات کلیدی مورد نیاز را نیز در نظر بگیرید. در غیر اینصورت، افرادی که از این کلمات کلیدی استفاده می‌کنند در هنگام جستجو برای پادکست ها قادر به دیدن شما نخواهند بود. ما پیشنهاد می‌کنیم که کلمات کلیدی در عنوان‌ها، و همچنین در subtitles را در نظر بگیرید. از 1 الی 2 کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.
2.    از مطالب پشتیبانی شده استفاده کنید: همانطور که قبلا ذکر شد، نکات و تجربیات ارائه شده نشان می‌دهند که یک امکان عالی برای ایجاد ارتباط با وب سایت یا وبلاگ شما به واسطه سئو پادکست است. علاوه بر این، یادداشت ها و رونوشت ها باعث می شود رتبه موتورهای جستجو در سئو پادکست شما افزایش یابد. چگالی کلمه کلیدی فراموش نکنید؛ این موضوع هنوز برای سئو پادکست مهم است. برای مثال گوگل توصیه می‌کند که چگالی کلمه کلیدی را در یک سطح ۱ تا ۲ % نگه دارید. با این حال، هیچ راه‌حل همگانی وجود ندارد، بنابراین رویکردهای مختلفی را امتحان کنید و ببینید بهترین گزینه برای سئو پادکست شما چیست.
3.    از وب سایت‌ های معتبر استفاده کنید: موتورهای جستجو محتوای مفید را با تعداد لینک‌های ورودی در نظر می گیرند. این به خصوص برای لینک‌هایی بکار گرفته می‌شود که از وب سایت‌هایی با رتبه‌ بالا بدست می آید می‌آیند. وب سایت های معتبری را که برای لینک دهی به سایت شما مفید هستند را لیست کنید و بخش توضیحی پادکست برای آنها  خلق نمایید کنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود ترافیک بیشتری را برای سئو پادکست خود بوجود آورید، و در عوض، پادکست، ترافیک بیشتری را به وب سایت شما باز می‌گرداند. مهم‌ترین چیز این است که از لینک های غیرطبیعی دوری کنید: اگر تا جایی که می‌توانید پیوندهای بسیاری را خریداری کنید، تنها برای جریمه شدن توسط گوگل آماده خواهید شد!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.