مقالات آموزشی

توضیحاتی در خصوص تولید محتوایی برای محصولات وب سایت خود

مفید بود؟

راهنمای محتوای تولید شده برای محصولات در وب سایت.

ما به عنوان مصرف کننده، غالبا به محتوای تولید شده برای محصولات اعتماد می کنیم تا از کیفیت، عملکرد و اثربخشی یک محصول مطلع شویم. با محتوای تولید شده برای محصولات، می توانید اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید حاصل تجربیات شخصی شما از محصول است. محتوای شما به همراه دیگر محتواهای تولید شده به مصرف کنندگان کمک می کند تا محصول را بهتر ارزیابی کنند.
محتوای تولید شده برای محصولات صرفا نباید تبلیغ فروش کالایی باشد که دوستش دارید. در عوض، یک مقاله صادقانه در مورد محصول است که به نکات مثبت و منفی یک کالا، محصول یا خدمات مشخصی اشاره دارد. این امر به خوانندگان شما کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا این کالا، محصول یا خدمات برای آنها مناسب است یا نه.
مراحل زیر می تواند به شما در تولید یک محتوای مختصر و روشن در مورد محصول کمک کند:

از محصول یا خدمات استفاده کنید.

به نظر می رسد این اولین قدم مشخص باشد گرچه خواننده معمولاً می تواند تشخیص دهد که محتوا نویس خودش واقعاً از این محصول استفاده کرده است یا خیر. اعتبار شما زمانی برای مخاطبان تان از دست می رود که آشکار شود، شما به جای استفاده از محصول یا خدمات، سراغ حدس و بررسی دیگران رفته اید و به آنها اعتماد کرده اید.

در محتوای تولید شده برای محصولات حتی الامکان شواهدی را ارائه دهید که نشان دهید واقعاً از این محصول به صورت شخصی استفاده کرده اید، شواهدی مانند عکس یا فیلم می تواند به کار شما اعتبار نیز ببخشد. روند محتوای تولید شده برای محصولات با ایجاد حس اعتماد بین نویسنده و مخاطب ایجاد می شود. بنابر این هر محتوایی که تولید می کنید باید با توجه به این نکته انجام شود. (Writing A Product Review)

به دنبال مکان مناسب برای انتشار محتوا باشید

بدون تالار گفتمان مناسب یا فروم های تخصصی، محتوای شما نه تولید شده و نه خوانده می شود. خوشبختانه وبلاگ ها و سایت های اختصاصی محتوایی فقط دو نمونه از پلتفرم هایی هستند که احتمالاً محتوای تولید شده برای محصولات را منتشر می کنند.

افراد زیادی از خرده فروش گرفته تا فروشندگان عمده ی محصولات همه در اینترنت و فضای مجازی حضور آنلاین دارند جایی که محتوای تولید شده توسط کاربران درباره محصولات خاصی به فروش می رسد و مردم هم می آیند و نظرشان را درباره آن محصول ابراز می کنند. این محتوای تولید شده برای محصولات یک جایگاه عالی برای شماست تا بتوانید خود را به عنوان یک منتقد و نویسنده ی واجد شرایط و ماهر معرفی کنید.

 

مشکلی را حل کنید و قولی بدهید

در مقدمه محتوای تولید شده برای محصولات دو مورد اصلی از اطلاعات مهم را وارد کنید:
ابتدا مخاطب خود و مشکلی که ممکن است با آن روبرو شود را در نظر بگیرید. اگر فردی وقت خود را برای بررسی محتوای شما صرف کرده است پس ممکن است با مشکلی روبرو شده باشد و به کمک نیاز داشته باشد.
مخاطب ممکن است یک تازه کار باشد که دارد یک سرگرمی جدید را یاد می گیرد:

  • برای مثال: برای ما که تازه وارد دنیای عکاسی دیجیتال شده ایم، انتخاب دوربین مناسب در میان سیلی از گزینه ها کار ساده ای نیست.

دوم ، شما باید قولی را که محصول به طور ضمنی به مصرف کننده می دهد، مشخص کرده و بگویید محصول از پس قولش بر می آید یا خیر. اگر در حال تولید محتوا برای تجهیزات دوربین هستید باید ادعای تولید کننده را مشخص کنید:
لنز جدید و انقلابی دوربین ZoomPro 2000 قول می دهد عکسبرداری در روز و شب را ساده تر و حرفه ای تر کند و ویژگی های جدید و فریبنده ای برای عکاس تازه کار داشته باشد تا عکاس مهارت های خود را افزایش دهد.
مقدمه ی محتوای شما باید سریع مخاطب را با شرح دلیل ها و قول هایی که محصول به مشتری می دهد سریعا مخاطب را با محصول درگیر کند.

محصول را توصیف کنید

در متن محتوای تولید شده برای محصول، باید چندین مورد اساسی و مهم را پوشش دهید:
توضیح دهید که محصول یا خدمات انتخابی که دارید برایش تولید محتوا می کنید چه کاری انجام می دهد. به خاطر داشته باشید که باید خاص جلوه کنید.
جزئیات مهمی مانند قیمت، اندازه، ماندگاری و غیره را در متن محتوای تولید شده برای محصول بگنجانید.
حتماً اطلاعات دموگرافیک مورد نظر و مزایای آن را برای این امر شناسایی کرده و بر شمرید.

  • مثلا:  KidKomputer V16 اگرچه از نظر شکل و اندازه به لپ تاپ سنتی شبیه است، اما اولین تجربه ساخت و تولید کامپیوتر برای کودکان است.

متن محتوای تولید شده برای محصول همچنین می تواند معرف محصولات جایگزین نیز باشد. این امر به مخاطب شما نشان می دهد که چقدر حرفه ای و به اصطلاح مدرسه ای سراغ تولید محتوا برای یک محصول رفته اید و تمام بازار آن محصول و محصولات جایگزین را می شناسید.

  • بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا  مقاله ای بسیار جذاب و خواندنی در حوزه تولید محتواست.

 

نظر نهایی

در پایان محتوای خود، باید نظر نهایی خود را در مورد کالا، محصول یا خدمتی که بررسی می کنید ارائه دهید:
به خواننده خود بگویید که آیا محصول شما می تواند به قول خود عمل کند یا خیر.
در ارزیابی خود از مزایا و معایب محصول، سعی کنید در مورد چیزهایی که شخصا دوست ندارید حد تعادل را رعایت کنید، از این رو به یاد داشته باشید که مخاطب دارد به صداقت توصیه و نظر شما اعتماد می کند.
سرانجام متن خلاصه شده و ارزشیابی نهایی در مورد محصول را ارائه دهید که نشان دهد محصول به درد مخاطب می خورد یا نه.

  • مثلا:به طور کلی، هتل Regalier به قول خود در مورد آرامش و مهمان نوازی در سطح کلاس جهانی عمل نمی کند. در حالی که کارکنان خوش برخورد بودند و چشم انداز کوه ها خیره کننده بود، اما صدای اتاق های مجاور همراه با عدم توانایی هتل در تأمین محل اقامتی آرام تر برای ما باعث شد که فکر کنیم ای کاش هنگام رزرو سوئیت برای ماه عسل جای کاملا متفاوتی را انتخاب کرده بودیم.
  • چگونه می توان برای بررسی یک محصول محتوا تولید کرد؟

یک محتوای خوب برای محصول

یک محتوای خوب برای محصول می تواند اطلاعات ارزشمندی را که توسط کاربر امتحان شده ارائه دهد. محتوای تولید شده توسط کاربران به راهنمایی عملی مخاطب منجر شده و بینشی خاص را برای مصرف کننده ایجاد می کند. به یاد داشته باشید که در محتوای خود صادق، متفکر و خاص جلوه کنید و البته اگر کمی سخت کوش باشید مزد زحمت خود را هم خواهید گرفت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.