مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ

مفید بود؟

در این مقاله رایامارکتینگ می‌ خواهد،ف به توضیح طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ بپردازد. قبل از هر چیز می خواهیم بدانیم که بنر حرفه ای چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟ باید بدانید که بنر حرفه ای در واقع همان بنر های هستند که توسط افراد بسیار حرفه ای یا به عبارتی طراحان نامی به وجود آمده اند. در رایامارکتینگ طراحان بسیار حرفه‌ ای وجود دارند که توانستند به طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ بپردازند.

جالب است بدانید که اکثر بنر های حرفه ای با دو نرم افزار فتوشاپ و کورل ساخته خواهد شد. این در حالی است که افراد مبتدی نمی توانند به خوبی با این نرم افزار ها کار کنند زیرا کاربری این نرم افزار ها بسیار سخت و دشوار است. در ساخت بنر حرفه ای با فتوشاپ باید یکسری نکات را رعایت کنیم که رایا مارکتینگ در این مقاله به توضیح آن خواهد پرداخت.

در طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

 این روز ها دنیای مارکتینگ بسیار بزرگ شده است تا حدی که شما روز به روز شاهد روش های نوین و خلاقانه هستید که بتوان در این دنیا خود را بیش از پیش نشان داد. تبلیغات یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین روش هایی است که می تواند به معرفی افراد، محصولات یا کسب و کارها بپردازد. جالب است بدانید که اگر چه هزینه طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ بسیار گران است اما این روش جزو ارزان قیمت ترین روش های تبلیغاتی است. در این میان کیفیت طراحی، کیفیت محتوا و غیره می توانند تاثیر بسیار زیادی در معرفی محصول کسب و کار یا افراد داشته باشند.

هر چقدر طراحی و محتوا اصولی تر و جذب کننده تر باشد، مسلماً ما توانستیم یک طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ را داشته باشیم. در طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ چند اصول مهم و کلیدی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن هر کدام از این اصول نمی ‌توان نام آن را بنر حرفه ای نامید. رایامارکتینگ خود به صورت حرفه ای در زمینه طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ و کورل فعالیت دارد. لذا با توجه به تجربیات چندین و چند ساله ای که دارد، می خواهد شما را با این اصول آشنا گرداند و در این راستا شما را یاری دهد. از جمله مهم ترین نکات برای طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ به شرح زیر است.

1. تاثیر اندازه در بنر:

اگر شما نتوانید از اندازه های استاندارد در طراحی بنر استفاده کنید، در واقع کاری بس بیهوده انجام داده اید. به طور کلی اندازه هایی استاندارد وجود دارند که شما می توانید با الگو گرفتن از آن ها به طراحی بنر بپردازید. این اندازه ها به شرح زیر هستند:

 ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل عمودی

 ۳۰۰ در ۳۵۰ پیکسل افقی

 ۳۰۰ درصد پیکسل افقی

 ۷۲۸ در ۹۰ پیکسل افقی

 ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل افقی

 و غیره.

 همه ی این اندازه ها توسط طراحان بسیار حرفه ای تعیین شده اند. هر چقدر از این سایز ها دور شوید در واقع باعث کاهش یافتن جذابیت کار خود شده اید.

2. حتماً در طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ ترتیب را حفظ نمایید:

همواره رایا مارکتینگ در آموزش طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ به افراد توصیه می کنند که  با ترتیب زیر به طراحی بنر خود بپردازید. زیرا این ترتیب باعث می ‌شود که کیفیت کار شما بیش تر شود و تاثیرگذاری بنر های تولید شده توسط شما افزایش یابد. این ترتیب به طریقه زیر است:

1. لوگو: لوگو مهم ترین اجزای یک بنر و لوگوی شرکتی است که می ‌خواهیم به تبلیغ آن بپردازیم. اگر بتوانید با برجسته سازی لوگو آن را در ذهن افراد هک کنید، در واقع قدم بسیار بزرگی را در راستای معرفی آن شرکت برداشته اید.

2. ارزش پیشنهادی:  ارزش پیشنهادی میزان خدمات و نفعی است که آن شرکت یا محصول در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. لذا با ذکر تک‌ تک این خدمات می ‌توانید مشتریان بیش تری را جذب کنید. از جمله خدماتی که می ‌تواند برای مشتریان و خوانندگانی بنر شما مناسب باشد، می توان به کیفیت بالای محصول، قیمت مناسب آن و تخفیف های بسیار ویژه اشاره نمود. تمامی این نکات می ‌توانند در ذهن بیننده بنر تاثیر مثبتی گذاشته و او را هر آن چه بیش تر جذب کنند.

3. استفاده از دکمه فراخوان عمل: برای این کار باید از برخی کلمات جذب کننده استفاده کنید. برخی از عبارت ها می ‌توانند در ذهن افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشند و باعث شوند که آن ها به سمت خرید یک محصول هجوم بیاورند. عبارت هایی نظیر: بیش تر بدانید، همین حالا ببینید، شروع کنید و غیره مثال هایی از این کلمات خواهند بود. که باعث تشویق بینندگان بنر خواهند شد.

 

3. هر چه ساده تر، زیبا تر:

در طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ هر چه ساده تر عمل کنید، یک بنر زیباتر خواهید داشت. مطمئناً هیچ کس از شلوغی و شلخته بودن خوشش نمی آید. به همین جهت باید سعی کنید که در عین سادگی، بنر را پر مفهوم بسازید. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که یک فرد بیننده زمان کافی برای خواندن تک تک محتوا های بنر حرفه ای شما را ندارد. لذا باید آن را بسیار ساده طراحی کنید و قسمت های مهم آن را به گونه‌ ای برجسته سازید که چشم افراد بیننده فوراً جذب آن شده و در ابتدای کار آن متن را مطالعه کنند.

4. برای طراحی بنر حرفه ای با فتوشاپ چارچوبی را مشخص کنید و از  آن چهار چوب هرگز گذر نکنید.

 به طور ناخودآگاه افراد زمانی که متنی در یک کادر نوشته شده باشد را فوراً می خوانند و قبل از هر چیز به آن توجه می کنند. این یک رمز و راز طراحی در بنر های حرفه‌ای است. استفاده از بک گراند های تک رنگ و رنگ های روشن با ایجاد کادر هایی مشخص می ‌توانند بسیار جذب کننده باشد.

5. باید سعی کنید که مهم ترین قسمت بنر، افراد را به خود جذب کنند.

 مسلماً هر بنر تشکیل شده از محتوا و عکس هایی هست که آن را تشکیل می دهند. اما برخی از این عکس ها یا محتوا ها حرف اول را می ‌زنند و جزء اصلی و جدا ناپذیر از بنر حرفه ای شما هستند. باید در این زمان سعی کنید که توجه فرد ابتدا به این بخش ها جذب شده و پس از خواندن آن ها در صورت داشتن زمان کافی به سایر محتوا ها بپردازند. برای این کار می توانید از مواردی جلب توجه کننده استفاده کنید. برای مثال فونت های بسیار درشت که با سایر فونت های بنر همخوانی ندارند بسیار جلب توجه کننده هستند. رنگ های خیلی تند نظیر، قرمز نیز می توانند این عمل را برای شما انجام دهند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.