مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره چک لیست های سئو

مفید بود؟

سئو روش ارتقا رتبه سایت شما در موتورهای جستجو است و برای رسیدن به آن باید فاکتورهای مهم را بشناسید و به طور دقیق به آن عمل کنید. ما در این مطلب یک سری از چک لیست های سئو که ممکن است در این مسیر به آن نیاز پیدا کنید را گردآوری کرده ایم. اگر بر اساس آنها کار خود را پیش ببرید می توان گفت موفقیت شما قطعی است. چک لیست های سئو که ما در این مطلب به آنها پرداخته ایم عبارتند از:

چک لیست اصول سئو

چک لیست تحقیق برای کلمات کلیدی

چک لیست سئو درون صفحه ای

چک لیست سئو فنی

چک لیست تولید محتوا

چک لیست دریافت بک لینک

چک لیست های سئو

چک لیست اصول سئو

اولین مورد در لیست چک لیست های سئو، چک لیست بررسی اصول اولیه سئو است. در این قسمت ما قصد داریم شما را با ابزارها و افزونه هایی که برای مشاهده اطلاعات سایت خود و رتبه بندی در موتورهای جستجو به آنها نیاز دارید آشنا کنیم. این ابزارها به شما کمک می کند تا با علایق کاربران خود آشناتر شوید و بر اساس آنها اقدام به فعالیت و تولید محتوا کنید. علاوه بر این با استفاده از این سرویس ها می توانید پس از مدتی نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی و با تاکید بر آنها سریعتر به سمت موفقیت قدم بردارید.

  1. تنظیم Google Search Console
  2. نصب Bing Webmaster Tools
  3. تنظیم Google Analytics
  4. نصب Yoast SEO (فقط کاربران وردپرس)

چک لیست های سئو

چک لیست تحقیق برای کلمات کلیدی

دومین مورد در لیست چک لیست های سئو، چک لیست تحقیق برای کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی همان کلمات یا عباراتی هستند که کاربران موتورهای جستجو هنگام جستجوی موارد مورد نیاز خود استفاده می کنند در نتیجه شما برای تولید محتوای مفید و کاربری به شناسایی آنها نیاز دارید. استفاده از ابزارهای مختلف برای شناسایی کلمات کلیدی به شما کمک می کنند بدانید چه موضوعات و کلماتی در حوزه ی کاری شما مورد توجه و نیاز مخاطبان است.

  1. شناسایی عبارات کلیدی با استفاده از Google Suggest
  2. تحقیق در مورد کلمات کلیدی با استفاده از Google Keyword Planner
  3. پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از انجمن های آنلاین
  4. پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت را با استفاده از KWFinder
  5. تحقیق در مورد کلمات کلیدی پرسشی با ATP

چک لیست های سئو

چک لیست سئو درون صفحه ای

یکی از مهمترین چک لیست های سئو، چک لیست سئو درون صفحه ای است. در واقع سئو درون صفحه ای به شما کمک می کند سایت خود را برا موتورهای جستجو بهینه و آماده کنید. با رعایت نکات زیر ربات های جستجوگر موتورهای جستجو شما را راحت تر و سریعتر پیدا می کنند و فرآیند نمایه سازی و معرفی سایت شما به کاربران در حال جستجو تسریع می شود. برای این کار می توانید از تکنیک های آزمایش شده ی زیر استفاده کنید:

  1. کلمه کلیدی خود را در URL خود وارد کنید.
  2. از URL های کوتاه استفاده کنید.
  3. از کلمات کلیدی در برچسب ها استفاده کنید.
  4. از کلمات کلیدی در عناوین اصلی و زیرعنوان ها استفاده کنید.
  5. نسبت کلمات کلیدی به کل متن شما باید ۲۰ درصد باشد.
  6. از کلمه کلیدی اصلی در ۱۵۰ کلمه ی ابتدای متن استفاده کنید.
  7. از کلمه کلیدی در توضیح تصاویر و ویدیوهای خود استفاده کنید.
  8. از مترادفات کلمه کلیدی اصلی خود در متن استفاده کنید.
  9. از پیوندهای خارجی استفاده کنید.
  10. از پیوندهای داخلی استفاده کنید.

 

چک لیست سئو فنی

یکی دیگر از مهمترین چک لیست های سئو، چک لیست سئو فنی است که می تواند در رتبه بندی شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در واقع سئو فنی می تواند سایت شما را به پیشنهاد شماره یک گوگل تبدیل و یا به طور کلی آن را نابود کند. موارد مهم در این چک لیست عبارت است از:

  1. دلیل خطاهای نمایه سازی یا ایندکس را شناسایی کنید.
  2. مطمئن شوید سایت شما در گوگل ثبت است و گوگل شما را می بیند.
  3. اطمینان حاصل کنید که سایت شما با مرورگرهای موبایلی سازگار است.
  4. لینک های معیوب را اصلاح کنید.
  5. سایت خود را با HTTPS ایمن کنید.
  6. سرعت بارگذاری سایت خود را بررسی کنید.

چک لیست تولید محتوا

چک لیست تولید محتوا نیز بخش مهمی از چک لیست های سئو می باشد. در واقع تولید محتوا یکی از اصلی ترین بخش های کار شماست زیرا محتوا عامل برقراری ارتباط میان شما و مخاطب است در نتیجه باید فاکتورهای اصلی آن را برای افزایش اثرگذاری رعایت کنید. برای تولید محتوا ابتدا باید نیاز مخاطب را شناسایی کنید و در سپس در محتوای خود اقدام به حل مشکلات و نیازهای او کنید. محتوای شما اگر نتواند سوالی از مخاطب برطرف کند کارآمد نخواهد بود.

  1. یک موضوع مرتبط و کاربردی پیدا کنید.
  2. محتوای خود را به بخش های کوچک قابل خواندن تقسیم کنید.
  3. در تولید محتوا حرفه ای و متخصص ظاهر شوید.
  4. یک قالب تولید محتوای مناسب و کاربر پسند پیدا کنید.
  5. در محتوای خود از تصویر، ویدیو و صدا استفاده کنید.
  6. محتوا را به صوتی تولید کنید که قابل اشتراک گذاری باشد.

چک لیست دریافت بک لینک

آخرین مورد در چک لیست های سئو، چک لیست دریافت بک لینک است. بک لینک معیار مهمی برای موتورهای جستجو است تا شما را بر اساس آن اعتبار سنجی و رتبه بندی کنید. هر چه تعداد سایت های معتبری که به سایت شما لینک داده اند بیشتر باشد، موتورهای جستجو شما را معتبر و قابل اعتمادتر شناسایی می کنند. برای دریافت بک لینک از سایت های معتبر و مرتبط با حوزه ی کاری خود می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. یک پست به عنوان مهمان در سایت های معتبر و با حوزه کاری مرتبط منتشر کنید.
  2. ساخت بک لینک متنی با گردآوری لینک
  3. در محتوای خود به بزرگان صنعت خود اشاره کنید و به آنها اطلاع دهید.
  4. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.