آیا شما هم در حال تولید یک محتوای با کیفیت هستید؟ پس چرا بیشتر محتواهای شما دچار مشکل می شوند؟ آسان است، تعریف شما از محتوای با کیفیت کاملا غلط است. بیشتر محتواهایی که شما تولید می کنید در واقع در لحظه ای که باید پاسخ صحیح بدهند دچار مشکل می شوند. چه به عنوان یک فرد، چه به عنوان بیزینس ها و چه به عنوان برندهایی که تولیدکننده یک میزان بسیار زیاد محتوا در تعداد بسیار بالا هستند ممکن است که با این مشکل رو به رو شوید. این به این معنی است که محتوایی که تولید کرده اید در واقع در بین صداهای مختلف گم شده اند.
محتوای با کیفیت
اما صبر کنید، هر فردی که به عنوان یک متخصص در این زمینه فعالیت می کند دارای یک سری ویژگی هایی است که می داند چگونه یک محتوای با کیفیت
تولید کند و چگونه به موفقیت در این زمینه برسد، و شما در حال تولید یک محتوای با کیفیت هستید درست است؟ بنابراین، چرا بیشتر محتواهایی که تولید می کنید دچار مشکل می شوند.
آسان است، آنچه که باید بدانید این است که تفسیر شما از محتوای با کیفیت کاملا غلط است. بیشتر افرادی که در این زمینه دارای فانتزی هایی برای تولید محتوا هستند می دانند که آمار در این زمینه مهم هستند. در واقعا آن ها می دانند که
محتوایی که با کیفیت نامیده می شود براساس موارد زیر ایجاد می شود:
- طول محتوا
- ویژگی های بصری
- قواعد زبانی و املای کلمات
- فرمت آن
- خوانش آن
- حرفه ای بودن و قابل اعتماد بودن آن
- ارزش های کلی
نه…نه….نه!
اگرچه تمامی این نکات در تعریف یک محتوای با کیفیت مورد اهمیت هستند اما بازهم نمی توانند به درستی آن را تعریف کنید. اما معنای محتوای با کیفیت دقیقا چیست؟
1. محتوای با کیفیت با توجه به داده ها تعریف می شود!
همیشه معنای دقیق محتوای با کیفیت خود را بر مبنای داده ها تعریف کنید. تمامی تعاریفی که در این زمینه ایجاد شده است بر مبنای کار شماست. داده ها در واقع تنها راه مطمئنی هستند که به شما می گویند که محتوایی که تولید کرده اید یونیکورن است یا الاغ:
- محتوای یونیکورن:
این محتوا، بهترین و شگفت انگیز ترین نوع محتوایی است که شما می توانید تولید کنید و جالب است بدانید که تنها سه درد از کل محتوا را در بر می گیرد. رتبه بندی محتوای یونیکورن در گوگل بین یک تا سه است و به صفحه های اصلی راه پیدا می کند.
- محتوای الاغ:
این محتوا در سطح متوسط و پایین تر از آن است که 97 درصد محتوای شما خواهد بود. اما در نهایت الاغ، الاغ است و هیچ گونه جادویی در این زمینه وجود ندارد! اما چه تفاوتی بین محتوای با کیفیت یونیکورن و محتوای بی کیفیت الاغ وجود دارد؟
پاسخ این سوال در سئو شبیه به این خواهد بود:
یا در فیس بوک شبیه به این خواهد بود:
- How to Create High-Quality Content
2. محتوای با کیفیت در رسیدن به اهداف بازاریابی کمک خواهد کرد
شما در واقع باید محتوای با کیفیت را با توجه به اینکه شما چه مقدار اطلاعات از آن می گیرید تعریف کنید نه مقدار پولی که بابت آن پرداخت می کنید. تصور کنید که یک تیم بیسبال دارید که نیاز دارید که یک خط حمله را برای آن بخرید. آیا شما بازیکنی را براساس قد او می خرید یا اینکه او چقدر جذاب است؟ یا او چقدر خوب صحبت می کند؟ یا شاید هم به تعداد فالورهای او در شبکه های اجتماعی نگاه می کنید. نه! شما می خواهید ببینید که او چقدر می تواند برای شما گل بزند!
بهترین بازیکنان
شما به نکاتی توجه خواهید کرد که مهم هستند، مانند آماری که نشان دهنده بازی های موفق او بوده است. شما در واقع توسط این نکات خواهید دید که او تا چه مقدار در زمین گل زده است. بهترین بازیکنان در همه سایزها و اندام ها خواهند بود. در واقع همین نکته در مورد محتوای با کیفیت نیز صادق است. محتوای یونیکورن می تواند بلند یا کوتاه باشد، هیچ تصویری نداشته باشد و یا 10 تصویر داشته باشد و حتی چندین غلط املایی نیز داشته باشد یا در زمینه قواعد زبانی کامل باشد.
3. محتوای با کیفیت رتبه خوبی در گوگل دریافت خواهد کرد!
گوگل از ماشین هایی مانند RankBrain Algorithm استفاده خواهد کرد که در واقع در هر سرچ روزانه فعالیت می کند. تمامی کاری که یک ماشین رتبه بندی انجام می دهد این است که تعداد افرادی که درگیر مطلب شما شده اند را بررسی می کند.
اما گوگل چگونه این مقدار را اندازه گیری می کند؟ من معتقدم که این کار توسط کلیک ها انجام می شود و یا زمانی که کاربر در سایت گذرانده است. CRT در واقع یک نکته مهم در سئو به شمار می آید، چرا که در صورتی که سه درصد افزایش یا کاهش داشته باشد باعث می شود که رتبه سایت شما افزایش پیدا کند یا کاهش پیدا کند.
در همین حال، داده ها نشان می دهند که میزان ترافیک سایت شما چقدر است و پیج شما تا چه حد خوب بوده است. یکی دیگر از راه هایی که در این زمینه می توانید از آن استفاده کنید، استفاده از Google SERP است که به عنوان یک راه برای تصمیم گیری در این بخش انجام می گیرد.
4. کلیک از طریق رتبه بندی در ایجاد محتوای با کیفیت
گوگل قبل از اینکه در این زمینه از ماشین هایی برای تخمین میزان کلیک استفاده کند، از تخمین هایی که در بخش کلیک با تبلیغات بوده است استفاده می کرد. در این بخش شما نتورک گوگل و تبلیغات گوگل را نیز خواهید دید. اگر ادوردز شما دارای نمره بالایی در این بخش باشند، شما باید هزینه کمتری را در این زمینه بپردازید اما اگر کیفیت خوبی نداشته باشند که نشان از این است که محتوای با کیفیت تولید نکرده اید ممکن است که ایمپرشن وبسایت شما نیز کاهش پیدا کند.
تبلیغات اجتماعی
فیس بوک و توییتر هر دو از این ادوردز که برای نخستین بار توسط گوگل به بازار ارائه شده است استفاده می کنند. این تبلیغات اجتماعی در واقع باعث می شود که یک رنک بالا از اشتغال در این زمینه دیده شود که باعث می شود وبسایت شما بیشتر و بیشتر دیده شود. اینکه اشتغال کمتر باشد در واقع باعث می شود که رنگ وبسایت شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند که در نهایت تولید محتوای بی کیفیت و گران قیمت است. گوگل، فیسبوک و همچنین توییتر به دنبال راه هایی هستند که محتوای با کیفیت تولید کنند تا افراد بیشتری روی آن ها کلیک کنند.
5. محتوای با کیفیت، باعث می شود که افراد بسیاری از رسانه های اجتماعی به سایت شما بیایند!
ما در این بخش، قسمتی از تبلیغاتی که در صفحات اجتماعی مختلف ایجاد شده اند را بررسی کرده ایم، اما آنهایی که به صورت مستقیم وارد فیس بوک می شوند چه سرنوشتی خواهند داشت؟ فیس بوک هم از یک ماشین در این زمینه استفاده می کند که میزان اشتغال کاربر را نشان خواهد داد.
افرادی که در این زمینه اقدام به کلیک کردن، به اشتراک گذاشتن و همچنین کامنت گذاشتن روی پست های فیک می کنند در واقع به خاطر بودنشان ارزشمند هستند، نه بخاطر آن چیزی که ما به آن محتوای با کیفیت می گوییم.
به طور کل می توان گفت که اخبار فیک، بد هستند و ما به طور کامل مخالف آن ها هستیم. اما شما می توانید از آن ها بیاموزید. اگر میخواهید در این زمینه نظرات را در رسانه های اجتماعی به خود جلب کنید، باید بدانید که تنها به صورت احساسی عمل نکنید.
6. محتوای با کیفیت تبدیل می شود!
محتوای با کیفیت دارای بالاترین رتبه بندی در زمینه رتبه بندی است. اگر می توانید باعث شوید که کاربران روی پست های شما کلیک کنند باید بدانید که می توانید آن ها را به آسانی تبدیل کنید. هیچ تفاوتی ندارد که بحث ثبت نام برای یک وبینار است و یا پر کردن یک فرم ثبت نام و یا حتی خرید یک محصول یا سرویس.
اگر شما می خواهید که افراد بیشتری در این زمینه روی تبلیغات و سایت شما کلیک کنند، یا می خواهید تعداد برندهایی که در این زمینه وجود دارند را بدانید بهترین راه همین است. افرادی که برند شما را می شناسند ممکن است که برند دیگری را به جای برند شما انتخاب کنند. این برند ممکن است چنان ناشناخته باشد که حتی اسم آن را هم نشنیده باشید.
7. محتوای با کیفیت روی هر کانالی خوب است!
برخی از محتواهایی که در این زمینه ایجاد شده اند و به عنوان محتوای با کیفیت شناخته می شوند ممکن است که تنها روی یک پلتفرم قابل اجرا باشند. در این حال باید بدانید که محتوای یونیکورن روی هر شبکه ای قابل پخش است. فرقی نمی کند که سئو باشد، CRO باشد و یا PPC و یا حتی رسانه و ایمیل، همه این ها می توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند.
محتوای یونیکورن حتی به خوبی روی رسانه های اجتماعی قابل شناسایی است و به آسانی تبدیل می شود. محتواهایی که به خوبی رتبه بندی می شوند و در موتورهای جست و جو به عنوان بهترین ها شناخته می شوند نیز قابلیت این را دارند که به آسانی تبدیل شوند و برای هر پلتفرمی قابل اجرا باشند که از جمله مهمترین نکات در تولید یک محتوای با کیفیت به شمار می آید.
چه چیزی به درستی محتوای با کیفیت را تعریف می کند؟
بازاریابی محتوا در واقع یک بازی ناعادلانه است. اگر شما موفق شوید، دیگر باید از اینکه تنها به غریزه خود اتکا کنید دست بردارید و به دنبال یک سری آماری باشید که در این زمینه به شما رمز موفقیت را می گویند. بازاریابی محتوا درباره این است که شما چه چیزی را تحویل می دهید نه اینکه چه چیزی را تحویل می گیرید.
بازاریابی محتوا
بهتر است که در این زمینه به داده ها توجه کنید تا ببینید که محتوای با کیفیت به درستی به چه معناست. به دنبال بهینه سازی در زمینه درگیر کردن مخاطبین نباشید. زمانی که شما به آن محتوای یونیکورن اصلی برسید روی آن تمرکز کنید. تمامی راهکارهایی که برای آن به کار برده اید را شناسایی کنید تا بتوانید از ان ها برای بازاریابی محتوا استفاده کنید.این پست به صورت اورجینال در WordStream چاپ شده است.