برای طراحی لوگو تعرفه مولفه های مختلفی در نظر گرفته می شود که با توجه به هر یک از آنها در نهایت قیمت نهایی طراحی لوگو معین می شود. لوگو یا آرم را می توان به نوعی قسمت با اهمیتی از هویت یک نشان تجاری دانست که کمک می کند تا آن برند بهتر دیده شود. بعلاوه نخستین المانی که هر مشتری یا کاربر از یک برند می بیند همین لوگوی آن است. در نتیجه طراحی لوگو را می توان یک امر دارای اهمیت و در عین حال موثر برای نشان های تجاری و کسب و کارهایی دانست که در این بازاری که رقابتی است تصمیم دارند با سایر کسب و کارها به رقابت بپردازند. شاید اگر بخواهیم به صورت حرفه ای به این موضوع نگاه کنیم هزینه ای که برای طراحی لوگو می پردازیم در واقع به نوعی یک سرمایه گذاری است تا هزینه.
هنگامی که شما به عنوان دارنده ی یک کسب و کار اقدام به انتخاب شخص یا گروهی برای طراحی لوگو شرکت خود می کنید این امر سبب می شود تا مطمئن شوید که لوگویی که به وسیله ی این گرافیست یا گروه طراحی برای شما طراحی می شود کاملا خاص و یکتا بوده و قادر هستید تا به وسیله ی آن پیامی که برای کاربران و استفاده کنندگان محصول یا خدمات خود دارید را به راحتی انتقال دهید. قیمت طراحی لوگو آرم و نشان کاملا متغیر بوده و بر اساس مولفه های گوناگونی تعیین می شود.
در ادامه ی این مطلب قصد داریم به طراحی لوگو تعرفه آن پرداخته و نیز در مورد بازسازی لوگو و هزینه های آن نیز کمی صحبت کنیم. اگر در مورد هزینه طراحی لوگو حرفه ای یا لیست قیمت لوگو پرسش هایی در ذهن شما ایجاد شما در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ آنها برسید.
رتبه بندی تعرفه طراحی لوگو
برای اینکه بیشتر در مورد طراحی لوگو تعرفه و قیمت آن اطلاعات بدست آوریم لازم است تا ببینیم کمترین و بیشترین نرخ طراحی لوگو تعرفه به چه صورت است. این تعرفه ها به شرح زیر هستند:
- طراحی لوگو تعرفه با کمک وب سایت هایی که قالب آماده دارند: میتوان گفت قیمت طراحی لوگو ارزان متعلق به این دسته از سایت ها است. در این سایت ها به شکل آنلاین پلتفرم هایی برای طراحی لوگو به شکل آنلاین ارائه می دهند که میزان ویرایشی که می توانید روی لوگو اعمال کنید بسیار محدود است. عموما قالب های آماده ی موجود در این وبسایت ها یا رایگان برای عموم است و یا هزینه ای که برای آن در نظر میگیرند بسیار ناچیز است.
- طراحی لوگو تعرفه به وسیله ی فریلنسرهای آماتور: رتبه ی دوم کم هزینه ترین قیمت طراحی لوگو آرم و نشان به فریلنسرهای کم تجربه اختصاص دارد. این افراد در زمینه ی طراحی لوگو دارای دانش مختصری هستند و با کمک سایت های رایگان یا قالب های آماده و کمی تغییر در آنها به طراحی لوگو می پردازند. هزینه ای که این افراد برای طراحی لوگو دریافت می کنند پایین بوده و این امر به علت میزان آشنایی کم آنها با این امر است.
- طراحی لوگو تعرفه به وسیله ی فریلنسرهای نیمه حرفه ای: تفاوت یک فریلنسر نیمه حرفه ای با فریلنسر آماتور در این است که این افراد با کمک خلاقیت و نوآوری خودشان به طراحی لوگو می پردازند و تنها به قالب های آماده تکیه نمی کنند. دانش این افراد در حد عمومی است و دانش بالایی در این زمینه ندارند و به همین علت هزینه ای که برای طراحی لوگو دریافت میکنند زیاد نیست. این فریلنسرهای نیمه حرفه ای هم مانند اماتورها به وسیله ی لوگوهای آماده کار می کنند یا از طرحی های سایریین الهام می گیرند و همین سبب می شود لوگویی که طراحی می کنند از نظر طراحی دچار مشکلاتی باشد.
- طراحی لوگو تعرفه به وسیله ی گروه های آماتور: تفاوت این دسته با فریلنسرهای آماتور در این است که اینها به صورت گروهی به طراحی لوگو می پردازند اما مانند افراد آماتور و نیمه حرفه ای آنها هم از قالب های آماده ی موجود استفاده می کنند و میزان خلاقیت بکار رفته در طراحی آنها پایین است. خوب است بدانید یکی از مهمترین اصول طراحی لوگو حضور نوآوری و خلاقیت در عین سادگی و خوانایی لوگو است. علاوه بر این لوگوها باید دارای اصولی باشند که در کنار زیبایی بصری قابل استفاده در تبلیغات هم باشند و با گذشت زمان هم قابل استفاده باشند.
- طراحی لوگو تعرفه به وسیله ی گروه های متوسط: این دسته عموما از طرح هایی با تجربه ی بیشتر بهره می گیرند و با اصل های طراحی لوگو تا حدودی آشنایی دارند. علاوه بر این، این گروه در مقایسه با آماتورها سطح کیفی بالاتر و نوآوری بیشتری دارند. هزینه ای که برای طراحی لوگو به دست این گروه ها در نظر گرفته می شود از سایر موارد گفته شده در بالا بیشتر است اما در عین حال کیفیت لوگوی طراحی شده هم بهتر بوده و کاملا منطبق بر اصول طراحی است. این گروه ها بیشتر برای کسب و کارهای ناشناخته یا نوپا مناسب هستند که نیاز به تبلیغات در سطح گسترده ندارند.
- طراحی لوگو تعرفه به وسیله ی افراد حرفه ای و معروف: تعرفه های طراحی لوگو به وسیله ی این افراد از بقیه ی افراد یا گروه هایی که گفته شد بالاتر است. چرا که کار طراحی انجام شده به وسیله ی این افراد علاوه بر اینکه براساس اصول طراحی و نیز تبلیغات است دارای سطح کیفی بالایی بوده و جذابیت بصری خاصی برای بیننده ایجاد می کنند.
- طراحی لوگو تعرفه به وسیله ی گروه های طراحی حرفه ای یا آژانس های مخصوص طراحی: بالاترین تعرفه ی طراحی لوگو برای این دسته از طراحان است. چرا که علاوه بر رعایت اصول و حرفه ای بودن در کاری که انجام می دهند از دو یا چند طراح برای طراحی ها کمک می گیرند و به علت درگیر کردن خرد جمعی برای انجام کلار نتیجه ی نهایی فوق العاده خواهد بود. کار تیمی باعث می شود طرح نهایی عاری از هرگونه ایراد و اشکال بوده و در کاملترین حالت خود باشد. لوگویی که به وسیله ی این آژانس هایی طراحی درست می شود کاملا منحصر بفرد و خاص بده مخصوصا برای کسب و کارهای بزرگ و برندهای شناخته شده مناسب است.
لوگو
طراحی لوگو تعرفه: عامل های موثر بر آن
عواملی وجود دارند که بر طراحی لوگو تعرفه موثر هستند، این عوامل به شرح زیر می باشند:
- چگونگی طرح لوگو: این که لوگوی درخواستی کارفرما از کدام دست است؟ تصویری، نوشتاری یا ترکیبی.
- مدت زمانی که برای طراحی لوگو صرف شده است: مدت زمانی که برای خلق یک لوگو صرف می شود بسیار مهم بوده و هرچه زمان کمتر باشد قطعا قیمت بالاتر می رود.
- میزان بودجه ای که درخواست کننده ی طرح قرار است به آن اختصاص دهد: کسی که می خواهد لوگویی سفارش دهد باید از قبل میزان هزینه ای که حاضر است برای آن صرف کند را مشخص کند. همچنین طراح نیز باید با توجه به میزان کاری که بنا است برای لوگو انجام شود، تعداد دفعه هایی که لوگو می تواند ویرایش شود، زمان صرف شده و سایر فاکتورها هزینه ی کار خود را پیش بین کرده و به اطاع کارفرما برساند.
- تعداد طرح های اولیه ی ارائه شده به کارفرما: عموما هر طراح بین 2 تا 5 طرح اولیه به کارفرما ارائه می دهد. اما اگر کارفرما به تعداد بیشتری نمونه ی اولیه نیاز دارد باید هزینه ی آن را هم بپردازد.
- تعداد دفعه هایی که برای ویرایش لوگو در نظر گرفته می شود: عرف تعداد دفعات ویرایش 4 تا 6 بار است و ادیت بیش از آن متحمل هزینه می شود.
- میزان آشنایی و تجربه ی کارفرما از طراحی لوگو: میزان آشنایی و تجربه ی کارفرما با پروسه ی طراحی لوگو با قیمت نهایی آن نسبت عکس دارد.
یکی از معتبرترین سایتها برای ارائه ی تعرفه ی طراحی لوگو سایت انجمن گرافیک است.
در انتها قصد داریم تا به تعدادی از پرتکرارترین سوالاتی که برای کاربران پیش می آید پاسخ دهیم، با ما همراه باشید.
لوگوهای زیبا
پاسخ به برخی از سوالات متداول پیرامون لوگو
تعدادی از سوالات رایج کاربران به شرح زیر است:
سوالات متداول
-
طراحی لوگو چیست؟
هنگامی که شما برای کسب و کار یا محصول یا تولیدات یا خدمات و یا حتی شخص خودتان نشانه یا نمادی را طراحی می کنید که نشان دهنده و معرف شما یا محصول یا خدمات شما باشد طراحی لوگو انجام داده اید. این کار می تواند به وسیله ی خود شخص صورت گیرد البته در صورتی که آشنایی کامل به اصول طراحی لوگو و نحوه ی آن داشته باشد و یا کار را به افراد یا گروه های متخصص در این زمینه بسپارید. یکی از ابتدایی ترین قدم ها در راه اندازی یک کسب و کار همین طراحی لوگو است.
-
معنی لوگو چیست؟
لوگو به معنی آرم یا نشانه است که به وسیله ی نمادهای مختلف یا اشکال گوناگون و حتی حروف طراحی شده و هویت یک برند یا کسب و کار را نشان می دهد. به وسیله ی لوگو هر محصول یا کسب و کاری در ذهن استفاده کنندگان آن ثبت و ماندگار می شود. لوگوها در سه دسته طراحی می شوند که عبارت هستند از لوگوهای نوشتاری، لوگوهای تصویری و لوگوهای ترکیبی.
-
تعرفه طراحی لوگو انجمن گرافیک را از کجا بیابم؟
عموما برای طراحی لوگو تعرفه روش های مختلفی وجود دارند. همچنین این تعرفه ها عموما به صورت سالانه تغییر می کنند و آپدیت می شوند. یکی از معتبرترین سایتها برای ارائه ی تعرفه ی طراحی لوگو سایت انجمن گرافیک است. شما با مراجعه به وب سایت انجمن گرافیک به آدرس اینترنتی igds.ir و رفتن به قسمت تعرفه ها از کلیه ی تعرفه ها حتی تعرفه های قیمتی سال های گذشته نیز مطلع شوید. همچنین با سرچ عبارت ” تعرفه ی طراحی لوگو انجمن گرافیک” در گوگل نیز می توانید سایت انجمن گرافیک را پیدا کرده و به آن رفته و به تعرفه ها دسترسی داشته باشید.