مقالات آموزشی

توضیحاتی در خصوص ویژگی نویسنده محتوا

مفید بود؟

نویسنده محتوا شخصی است که به تولید محتوا می پردازد. محتوا یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی یک کسب وکار محسوب می گردد. اگر شما صاحب یک کسب وکار آنلاین هستید و می خواهید حجم زیادی از ترافیک اینترنت را به سمت سایت خود هدایت کنید. نیاز به محتوا دارید. شاید برای شما این سوال پیش آید که چطور باید محتوا ایجاد کنیم. کافی است از یک نویسنده محتوا بخواهید که به شما کمک کند. در این مقاله ما برای شما ویژگی نویسنده محتوا را شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

بهتر است قبل از اینکه راجع به ویژگی های یک نویسنده محتوا توضیح دهیم. تفاوت بین نویسنده محتوا و کپی رایتر را بیان کنیم.

ویژگی نویسنده محتوا

کپی رایتر و نویسنده محتوا یکی نیستند.

کپی رایتر شخصی است که از دانش بازاریابی برخوردار نیست. فقط متن های متقاعد کننده ایجاد می کند تا بتواند اربر را به انجام یک کار متقاعد کند. برای مثال: فرم عضویت را پر کنند، تماس تلفنی برقرار کنند. باید محتوا به گونه ای باشد که چه چیزی به چه کسی و در چه زمانی و چگونه بیان شود تا بیش ترین تاثیر را داشته باشد. از این مواردی که بیان شد 3 مورد اول نیاز به دانش بازاریابی دارد و مورد آخر نیاز به دانش نویسندگی دارد. نویسنده محتوا از دانش نویسندگی برخوردار می باشد و به راحتی می تواند یک داستان را بیان کند و یک موضوع را به خوبی توضیح و گسترش دهد. از طرف دیگر یک نویسنده خوب مخاطب را آموزش می دهد و همراهی می کند. یک نویسنده محتوا باید در نویسندگی مهارت یک روزنامه نگار را داشته باشد و در اصول نگارش به خوبی مهارت داشته باشد.

 نویسنده محتوا کیست؟

تولید کننده محتوا یک نویسنده ای نیست که جملات را کنار هم بچیند، تولید کننده محتوا باید از خلاقیت بالایی برخوردار باشد. با کلمات را به طوری کنار هم بچیند که مخاطب را ترغیب کند تا متن را تا انتها بخواند و مخاطب را جذب کند تا به یک مخاطب وفادار تبدیل شود. بنابراین تولید محتوا یک کار فیزیکی و ذهنی است و باید فرد مورد نظر از استعداد و تلاش بالایی برخوردار باشد. یک نویسنده باید به کار خود علاقه مند باشد تا بتواند یک موضوع جذاب و یک متن تاثیر گذار خلق کند.

ویژگی‌های یک نویسنده محتوای جذاب

اگر شما به عنوان یک نویسنده شروع به کار کرده اید و برای اولین بار است که وارد این حیطه شده اید باید ویژگی هایی را داشته باشید و یا این ویژگی ها را در خود تقویت کنید. به ویژگی های زیر توجه کنید تا بتوانید بهترین عملکرد و بازدهی را داشته باشید.

    صمیمی و دوستانه

لحن و بیان یک تولید کننده محتوا باید به گونه ای باشد که هر فرد در هر شرایط تحصیلی و هر رده سنی که متن را می خواند و یا می شنود آن را درک کند و همچنین پاسخی برای نیاز خود پیدا کند. درواقع همه ی ما به دنبال یک محتوایی هستیم که صمیمانه و بسیار دوستانه بیان شده باشد، زیرا متن دوستانه احساس بهتری در ما ایجاد می کند و ما می توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم و آن را تجزیه و تحلیل کنیم.

    جذاب و خلاق

تولید محتوا با خلاقیت رابطه مستقیم دارد. محتوایی که خلاقیتی در آن به کار نرفته باشد از ارزش بسیار کمی برخوردار است و یا اصلاً فاقد ارزش می باشد. همان طور که می دانید یک فرد زمانی که وارد فضای مجازی می شود با حجم زیادی محتوا روبرو می شود. بنابراین ما باید به دنبال محتوای باشیم که بتواند در بین حجم زیادی از محتوا، مخاطب را به خود جذب کند. باید محتوا ذهن مخاطب را به خود درگیر کند. پس نویسنده محتوا خلاق یکی از معیار های تولید محتوای با کیفیت است.

 

    ساده و منظم

یک محتوای با کیفیت علاوه بر این که پاسخ گوی نیاز مخاطبان می باشد، باید به صورت ساده و منظم و روان نوشته شود. باید از یک ساختار منظم برخوردار باشد تا مخاطب بتواند سریع و بسیار راحت به هدف خود دست پیدا کند و همچنین متن را درک کند. باید از نظم و انسجام برخوردار باشد هر چه محتوا نظم بیش تری داشته باشد نشان دهنده توجه شما به نیاز مخاطب است و باعث ایجاد ارزش برای مخاطب می شود.

    آموزنده و کاربردی

ویژگی یک محتوای با کیفیت این است که باید متن نیاز مخاطب را رفع کند باید یک پاسخ کامل و جامع و درواقع صریح و روشن باشد. باید هر مقاله ای که نوشته می شود حاوی یک مطلب آموزشی باشد. تنها تفاوت کار نویسنده محتوا با کار یک کپی رایتر در این است که تولید محتوا حاوی مطلب آموزشی است که جدید و به روز باشد و از سایت ها و یا وبلاگ ها کپی نشده باشد.

    صبر و حوصله

یک تولید کننده محتوا باید صبر و حوصله زیاد داشته باشد. باید بتواند در سایت های مختلف جستجو کند و متن مورد نظر خود را پیدا کند و در کم ترین زمان اما با بیش ترین دقت محتوا را تولید کند و همچنین باید در تایم مشخص محتوا را تولید کرده و به دست صاحب کسب وکار برساند و با صبر محتوای مورد نظر مخاطب را تولید کنند.

    مترجم قوی

در تولید محتوا می توانید از منابع لاتین نیز کمک بگیرید. اگر به دنبال یک محتوای به روز هستید کافی است یک جستجو در سایت های لاتین داشته باشید. اما باید یک ترجمه گر حرفه ای باشید و محتوا را بعد از ترجمه به صورتی روان و طبق فرهنگ و نگارش کشور خود در آورید.

 

شرایط استخدام محتوا

تقریباً هر شرکت تولید کننده محتوا برای استخدام نویسنده محتوا ویژگی ها و شرایطی در نظر می گیرد. شرکت رایا مارکتینگ نیز ویژگی های نویسنده محتوا را در زیر بیان می کند.

    موضوع محتوا

اگر کاربر و یا فرد سفارش دهنده برای محتوایی که باید تولید کنید موضوع تعیین نکرده باشد و فقط حیطه را مشخص کرده باشید، شما باید یک موضوع بسیار جالب توجه ایجاد کنید به گونه ای که مخاطب تا چشمش به موضوع افتاد به سراغ محتوا برود و با خود بگوید بله پاسخ سوال من در این صفحه است.

    نحوه همکاری

شما باید به عنوان یک نویسنده محتوا که به صورت دور کاری برای شرکت رایامارکتینگ مشغول به کار شده اید، بتوانید با اعضای گروه همکاری داشته باشید. باید متعهد باشید و تولید محتوا را با اصول صحیح و دقیق انجام داده و در زمان تعیین شده در اختیار همکاران قرار دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.