مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره نکات خریدار محتوا در خصوص خرید محتوا باید آن را در نظر گرفت

مفید بود؟

نکاتی خریدار محتوا برای خرید محتوا باید به آن توجه کند

خریدار محتوا کسی است که سفارش تولید محتوا می دهد و یا محتواهایی به صورت آماده خریداری می‌کند. هیچ کسی یک دفعه صبح بیدار نمی‌شود و تصمیم نمی‌گیرد که امروز چیزی بخرد. هر کسی هنگام خرید چیزی و صرفه هزینه برای ان ابتدا جنبه های مختلف را مورد بررسی قرار خواهد داد و سپس بعد از اطمینان از ارزش واقعی آن محصول و نیاز خود چیزی را خریداری می‌کند. سفارش محتوا نیز نوعی خرید آن به حساب می آید. خریدار محتوا نیز مسیری را برای خرید طی می‌کنند که شامل تحقیق و ارزیابی قبل از خرید است. که این مسیر را با اصطلاح مسیر خریدار می‌نامند.

در هنگام خرید و یا سفارش محتوا نیز می‌بایستی یک مسیری طی شود تا خریدار محتوا به اهداف خود در راستای تولید محتوا برسد. خریدار محتوا می بایستی درک کاملی از مخاطبان خود داشته باشید  تا بتواند ارتباطی موثر با مشتریان خود برقرار کند.  هدف از تولید محتوا به طور معمول افزایش رتبه موتور های جستجو و افزایش مشتریان و مخاطبان بالقوه است.

خریدار محتوا در هنگام خرید محتوا باید به این نکته توجه کند که آیا محتوای که قصد خریدش را دارند قابلیت قرار گرفتن بر روی صفحات اول موتور جستجوگر گوگل را دارد و همچنین محتوا تولید شده می تواند منجر برقراری ارتباط موثر بین صاحب وب سایت و مخاطبان شود.

 

خرید محتوا توسط خریدار محتوا

به هر فایلی که در اینترنت به خریدار محتوا به فروش می رسد، خرید محتوا می گویند. این فایل های محتوا انواع گوناگونی می تواند داشته باشد. مانند: مقاله ، محتوا آموزشی، محتوای خبری ، محتوا ویدئویی، محتوا تصویری، پادکست و غیره . سایت هایی وجود دارند که دارای نویسنده هایی برای تولید محتوا هستند و آن محتوا ها را به خریداران محتوا به فروش می‌رسانند. فرقی نمیکند که یک وب سایت و یا یک صفحه ی اجتماعی برای کسب و کار خود داشته باشید در هر صورت می توانید محتوایی مرتبط با کسب و کار خود سفارش دهید و خریداری کنید. یکی از وب سایت هایی که خریدار محتوا زیادی به آن مراجعه می کنند رایا مارکتینگ است که تعداد بیشماری نویسنده در آن وب سایت استخدام هستند و تولید محتوا انجام می‌دهد.

با خود روراست باشید اصلا به نظر شما چرا باید مشتریان و افراد احتمالی به محتوا و صحبت های شما اهمیت بدهند؟ تولید محتوا یک نوع تبلیغ است صاحبان کسب و کار با تولید محتوا و فعالیت مداوم به نوعی در تلاش جلب اعتماد هرچه بیشتر مخاطبان خود هستند. تا به وسیله آن میزان تخصص و حرفه ای بودن خود را نمایان کنند. به هر کجا که نگاه کنید متوجه خواهید شد که کسانی که در این حوزه کسب و کار تولید محتوا موثری انجام می دهند، از پیام های و سفارش های فروش بمباران خواهند شد. بنابراین واقعا بسیار موثر که یک منبع اطلاعات مفیدی برای مخاطبان خود باشید.

اصولی که خریدار محتوا در هنگام سفارش محتوا باید در نظر داشته باشد

هنگامی که خریدار محتوا، قصد خرید محتوایی را دارد باید به یکسری اصولی در نظر بگیرید و آن اصول در محتوا به خوبی رعایت شده باشد که آن اصول عبارت اند از:

1.رعایت اصول سئو

اولین اصولی که خریدار محتوا در سفارش و خرید محتوا باید به آن توجه کند، این است که در آن محتوا اصول سئو به خوبی رعایت شده باشد. رعایت مناسب اصول سئو دور از چشم موتورهای جست و جو نخواهد ماند و اینگونه در معرض دید بیشتر قرار خواهید گرفت. مقاله های بسیاری در گوگل تحت عنوان نکات سئو منتشر شده اند و با خواندن آن ها می توانید آشنایی نسبی به دست آورید و چک کنید که آیا در محتوای خریداری شده این اصول رعایت شده است و یا خیر.

2. جذابیت محتوا برای مخاطبین

دومین اصل مورد توجه خریدار محتوا، جذابیت محتوا دریافت شده می باشد. روش های گوناگونی برای ایجاد جذابیت هرچه بیشتر در محتوا وجود دارد. در قدم اول هنگامی خریدار محتوا، فایل محتوا را مشاهده میکند و میخواند ابتدا باید برای او جذابیت کافی داشته باشد. برای محتوا های متنی عنوان های جذاب همیشه توجه مخاطبان را جلب خواهد کرد و به جذابیت محتوا می افزاید. جذابیت محتوا تحت عنوان یک محتوای منحصر به فرد و نوشتار قوی است.

3. رعایت اصول بازاریابی محتوا

قبل از شروع هر کمپین بازاریابی محتوا، خریدار محتوا باید اهداف و خواسته های خود را به طور واضح مشخص کند.  و آن را با تولید کننده های محتوا خود در میان بگذارید. اصول بازاریابی محتوا اصول پیچده و دشواری نسیت و با مطالعه های به خصوص در این زمینه و همچنین تجربه، فراگیری این اصول راحت تر خواهد بود. اطلاعات واقعی و موثر از طریق منابع معتبر به دست می آیند و کار استراتژی بازاریابی محتوا را برای خریدار محتوا آسان تر خواهد کرد.

 

4. نگارش حرفه ای در حین سادگی

محتوایی ارزشمند است و ارزش صرف هزنیه را دارد که نگارش حرفه ای در عین سادگی داشته باشد. نه به صورت خیلی خودمانی و نه به صورت خیلی رسمی نوشته شده باشد. یک نگارش حرفه ای لذت خواندن یک محتوا خوب را برای کاربران به همراه خواهد داشت. نگارش حرفه ای استفاده از علائم نگارشی مناسب را نیز می طلبد که اگر رعایت نشود به نظر خواهد رسید که یک فرد کارنابلد و اماتور محتوا را نوشته است و از جذابیت محتوا می کاهد.

5. نتیجه گیری محتوا

از آنجایی که محتوا های قبلی صرفا اطلاعاتی را منتقل می کردند. بودن خلاصه ای از کل محتوا در قالب یک پاراگراف یک دید کلی به مخاطبان خواهد داد و همچنین افرادی که مایل به خواندن محتواهای طولانی نیستند با خواندن خلاصه و نتیجه گیری از آن درک بالاتری پیدا خواهند کرد. و همچنین مطرح کردن یک دید کلی در مقاله ها به کاربر در تصمیم گیری بهتر و راحت تر کمک خواهد کرد.

سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا توسط خریدار محتوا

به عقیده بسیاری از کارشناسان، سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا توسط خریداران محتوا در حال حاضر تنها روش سودآور در کسب و کار های انلاین به شمار می آید. اما هنوز هم بسیاری افراد شک دارند و از خرید محتوا سرباز می زنند. ایجاد محتوای منحصر به فرد شما را با فرصت های بیشماری در کسب و کار آنلاین مواجه خواهد کرد. از این رو خریدار محتوا های زیادی در تجارت آنلاین به صورت متوسط 20 درصد از سرمایه های بازاریابی خود را به بازاریابی تولید محتوا اختصاص می دهند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: آیا تولید محتوا هزینه ای که دارد به صرفه است؟

نزدیک به 48 درصد از خریدارن محتوا با محتوای های اختصاصی وب سایت خود فروشندگان بسیاری را به سوی خود جذب کرده اند. با توجه به اینکه رقابت در گوگل و صفحات نتایج جست و جو بسیار زیاد است تولید محتوا راهکاری مناسب برای دیده شدن هر چه بیشتر است. این روش از بازاریابی اینقدر گسترده شده است که مشاغل بسیاری ایجاد شده و افراد یا به صورت حضوری و یا دور کاری فعالیت می کنند و خریدار محتوا  بر روی تولید محتوا سرمایه گذاری می کنند. کسب و کار تولید محتوا حتی در شرایطی به خصوصی در اسفند ماه 98 به دلیل ویروس همه گیر کرونا نیز تعطیل نشد و حتی گسترده تر از قبل به فعالیت خود ادامه داد.

استفاده از شرکت های تولید محتوا توسط خریدار محتوا

پیدا کردن روش مناسب برای خریدار محتوا در ابتدای کار کمی زمان و تجربه لازم دارد. آسان ترین روش برای خریدار محتوا استفاده از شرکت های تولید محتوا توسط خریدار می باشد. از آنجایی که سودجویان و کلاهبرداری اینترنتی بسیار زیاد شدن اعتماد کردن در فضای اینترنت کمی سخت تر شده است. بنابراین در هنگام انتخاب شرکت تولید محتوا از معتبر بودن آن باید اطمینان حاصل کرد.

 

تولید محتوا یک سیستم است نه یک هدف. یک سیستم برای ایجاد اطلاعات برای مخاطبان. این سیستم شامل کار کردن با افرادی هستد که برای خریداران محتوا، تولید محتوا می کنند خریداران محتوا باید شرکت تولید محتوا را به گونه ای انتخاب کنند که بتوانند به راحتی با افراد این سیستم صحبت کنند و استراتژی های تولید محتوا را طبق این سیستم هماهنگ کنند. به منظور اینکه یک محتوا حرفه ای تولید کنید. در آغاز همکاری با شرکت های تولید محتوا لازم است از آن ها نمونه کار بخواهید و از مشاوره های ان ها بهره گیرید که بر اساس نوع کسب و کار شما چه محتوایی حرفه ای تر و مناسب تر است. وقتی که اعتماد بین دو طرف شکل گرفت روند کار تولید محتوا سریعتر پیش می رود.

نتیجه گیری

خریدار محتوا همین گونه بدون داشتن هیچ اطلاعات قبلی نمی تواند سفارش محتوا دهد و باید از قبل به یک سری نکات در رابطه با آن در نظر بگیرد. ما در این مقاله یک سری نکات جزئی مورد توجه که خریدار در هنگام سفارش محتوا باید به آن توجه کند توضیح داده ایم. البته خرید محتوا به تنهایی کافی نیست و شما باید در کنار تولید محتوا کارهایی مانند ویرایش کردن و تغییر دادن محتواهای قبلی نیز انجام دهید. از آنجایی که اطلاعات به صورت منظم بروزرسانی خواهد شد و گاهی اوقات تغییر می کند این امر نیز باید صورت گیرد. و تنها تمرکز خود را برای ایجاد فهرست های  طولانی از محتوا نگذارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.