مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره عوامل وابسته هزینه ریپورتاژ

مفید بود؟

خیلی از صاحبان کسب و کارهای به‌دنبال عواملی می‌گردند که در هزینه ریپورتاژ تاثیرگذار است. از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در هزینه ریپورتاژ تاثیرگذار باشد می‌توان به کیفیت این متن‌ها اشاره کرد. هرچقدر کیفیت متن‌های رپورتاژ آگهی بالاتری باشد هزینه ریپورتاژ نیز بالاتری است، اما این بدان معنی نیست که هر شرکت تبلیغاتی که هزینه ریپورتاژ را بالاتر در سایت خود اعلام کرد متن‌های باکیفیتی را ارائه می‌دهد. توصیه می‌شود قبل از سفارش اصلی ابتدا یک سفارش کوچک به شرکت‌های تبلیغاتی اینترنتی دهید و سپس در صورت کیفیت مناسب سفارش اصلی را به آن‌ها دهید.

 

رپورتاژ در حقیقت متن‌های هستند که هدف اصلی آن‌ها معرفی محصولات و کسب و کارهای مختلف به‌صورت غیرمستقیم به مشتریان و مخاطبان است. از دیگر عوامل تاثیرگذار در هزینه ریپورتاژ تعداد کلمات متن است که متن شما می‌تواند بزرگ و دارای چندین پاراگراف باشد اما در بعضی از مواقع می‌تواند تنها یک پاراگراف باشد.

رپورتاژ را می‌توان هم در شبکه‌های اجتماعی و هم در اینترنت تبلیغ کرد. تهیه و نوشتن متن‌های رپورتاژ بهتر است که توسط افراد حرفه‌ای انجام شود زیرا امروزه به‌دلیل زیاد شدن تبلیغات بی‌کیفیت افراد زیاد به تبلیغات اینترنتی توجه نمی‌کنند مگر اینکه این تبلیغات از جذابیت خوب و توسط افراد باتجربه در زمینه سئو و تبلیغات اینترنتی تهیه شده‌باشد.

پیشهاد می‌کنیم مقاله “آیا هزینه رپورتاژ خبری برای تبلیغات زیاد است؟” رانیز مطالعه کنید.

 

آیا هزینه ریپورتاژ مقرون به‌صرفه است؟

هزینه ریپورتاژ نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است به‌طور مثال شما برای تبلیغات با استفاده از بک‌لینک‌ها شما مجبورید که به‌صورت دوره‌ای هزینه‌ای را برای بک‌لینک یا به ازای هر بک‌لینک مبلغی را پرداخت کنید. اما شما با پرداخت تنها یک بار هزینه ریپورتاژ می‌توانید به‌صورت دائم محصولات‌تان را به دیگران معرفی کنید. بنابراین هزینه بک‌لینک نسبت به تبلیغات رپورتاژ بسیار زیادتر است.

کیفیت رپورتاژهای آگهی همان‌طور که گفته شد بسیار اهمیت دارد. شاید از خود بپرسید که یک رپورتاژ باکیفیت باید چه ویژگی‌های داشته‌باشد؟ یک متن رپورتاژ باکیفیت باید دارای عنوان جذاب و طولانی باشد زیرا آمار نشان داده‌است که 90 درصد افراد ابتدا به عنوان متن توجه می‌کنند و سپس متن اصلی را مطالعه می‌کنند. در رپورتاژها باید از برند یا نام کسب و کار حتما استفاده شده‌باشد همین امر به شما این امکان را خواهد داد که به متن خود لینک دهید و مخاطبان را به سایت خود دعوت کنید.

متن‌های رپورتاژ باید فاقد از هرگونه غلط املایی باشد زیرا این اشتباهات نشان از بی‌توجهی نویسنده به متن رپورتاژ دارد و مخاطبان با دیدن چنین اشتباهاتی از خواندن ادامه رپورتاژ شما صرف‌نظر خواهندکرد. لحن متن‌های رپورتاژ باید به‌صورت ساده و قابل درک برای تمامی اقشار جامعه نوشته‌شود. استفاده از عکس‌های جذاب در متن رپورتاژ به شما اجازه می‌دهد تا از خستگی مخاطبان خود جلوگیری کنید.

ذکر راه‌های ارتباطی بسیار اهمیت دارد زیرا پس از خواندن متن معمولا افراد می‌خواهند برای سوالاتی که در ذهن‌شان پیش آمده است با شما تماس برقرار کنند اگر شما راه‌های ارتباطی خود را در متن ذکر نکنید مشتریان زیادی را ازدست خواهیدداد. نکات سئو در رپورتاژ رعایت شده‌باشد. هرچقدر که این نکات در متن شما بیشتر رعایت شده‌باشد هزینه ریپورتاژ نیز بالاتر خواهدبود.

 

سایت‌های انتشار باید چه ویژگی‌های داشته‌باشند؟

یکی از راه‌هایی که تبلیغات خود را در اینترنت انجام دهید انتشار رپورتاژ در سایت‌های پربازدید است. رپورتاژها علاوه بر معرفی کسب و کار شما در درازمدت سبب بهبودی سئو سایت‌تان نیز می‌شود. همین امر اهمیت انتشار رپورتاژ در یکی سایت مناسب را بیشتر می‌کند. برخی از سایت‌های انتشار به‌صورت رایگان هستند، اما این رایگان بودن تنها برای مدت کوتاهی است و برخی دیگر از ابتدا هزینه‌ای را برای انتشار رپورتاژ از شما خواهندگرفت. برخی از این سایت‌های عبارتند از: ایسنا، مهر نیوز، اقتصاد، فارس و …

سایت‌های انتشار رایگان نیز می‌توان به ایستگاه، دیوار، شیپور، همشهری و … اشاره کرد، اما تمامی این سایت‌ها دارای ویژگی‌های مهمی مانند: الکسا، اتوریتی، اعتبار دامنه و … هستند. هرچقدر این ویژگی‌ها در وضعیت بهتری قرار داشته‌باشند هزینه تبلیغات نیز در این سایت‌ها بیشتر است. در ادامه می‌خواهم شما را با برخی از نمونه رپورتاژ برای سایت‌های افغان آشنا کنم.

 

نمونه رپورتاژ برای سایت فرخنده آنلاین

خریدی آسان با فرخنده آنلاین
فروشگاه فرخنده آنلاین از اسفند 1395 فعالیت خود را در اینترنت آغاز کرد. فروشگاه فرخنده آنلاین توانسته‌است که با ارائه خدمات باکیفیت و تنوع در محصولات رضایت مشتریان، که بزرگ‌ترین هدف این فروشگاه است را جلب کند. این فروشگاه همچنین متعهد می‌شود که محصولات داخلی یا خارجی خریداری‌شده شما را در کم‌ترین زمان ممکن ارسال کند. فروشگاه فرخنده آنلاین تلاش می‌کند تا محصولات باکیفیت و مناسبی را وارد خانه مردم افغانستان کند.

قیمت محصولات این فروشگاه بسیار مقرون به‌صرفه است. برای خرید از این فروشگاه ابتدا شما باید در سایت فروشگاه فرخنده آنلاین ثبت‌نام کنید. فروشگاه فرخنده آنلاین محصولاتش را در زمینه‌های مختلف مانند: صنایع دستی، لباس مردانه و زنانه، میوه خشک، لبنیات، ادویه غذا و … به مشتریان عرضه می‌کند. از خدمات این فروشگاه می‌توان به ارسال سریع و به‌موقع، پرداخت درب منزل، اصل بودن کالا، ضمانت بازگشت 7 روزه کالا و … اشاره کرد. شما می‌توانید از طریق سایت زیر با این فروشگاه در ارتباط باشید:
1.    www.farkhonda.af

همان‌طور که در رپورتاژ سایت فرخنده آنلاین مشاهده می‌کنید. ذکر نکردن راه‌های ارتباطی مانند: شماره تلفن، ایمیل و … سبب می‌شود تا مشتریان شما نتوانند به‌راحتی شما را پیدا کنند بنابراین بهتر است که راه‌های ارتباطی را کامل ذکر کنید.

 

نمونه رپورتاژ برای سایت Leelam

فروشگاه بنیاد Leelam از سال 2007 فعالیت خود را در اینترنت آغاز کرد. این فروشگاه با داشتن بازدیدکنندگان بیش از 70000 نفر یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معروف افغانستان است. این فروشگاه واسطه‌ای بین خریداران و فروشندگان است. فروشگاه Leelam با داشتن 1600 اعلانات روزانه یک فرصت جدید برای خرید و فروش شهروندان افغانستان به‌وجود آورده‌است. برای دادن اعلانات یا خرید شما باید در این سایت ثبت‌نام کنید. این فروشگاه خدمات خود را در زمینه‌های مختلف مانند: وسایل نقلیه، املاک، الکترونیک و … ارائه می‌کند. فروشگاه Leelam  در تمامی شهرها خدمات خود را به شهروندان افغانستان ارائه می‌دهد. راه‌های ارتباطی با فروشگاه leelam به‌صورت زیر است:
تلفن: 5437720078
ایمیل: support@leelam.af

همان‌طور که در رپورتاژ فروشگاه Leelam مشاهده می‌کنید هیچ‌گونه غلط املایی و نگارشی وجود ندارد. زیرا داشتن غلط‌های نگارشی مانند: استفاده نکردن از علائم نگارشی (نقطه، ویرگول و …) سبب بی‌اعتمادی مخاطبان می‌شود.

رپورتاژهای خود را در کجا انتشار دهیم؟

رپورتاژهای که برای سایت‌های افغانستان تهیه شده‌است را می‌توان در سایت‌های پربازدید افغانستان انتشار داد برخی از این سایت‌ها عبارتند از: افغانستان رو، خبرگزاری بخدی، دویچه وله دری و …

راه دیگر تبلیغات رپورتاژ انتشار در شبکه‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام، واتساپ، تلگرام، لینکدین، توییتر، یوتیوب و … است.  یوتیوب با داشتن 300 میلیون کاربر می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تبلیغات در این سایت باشد. شما می‌توانید با استفاده از رپورتاژ که تهیه کردید، فیلم با کیفیتی را بسازید و در این سایت پربازدید انتشار دهید.

 

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

اینستاگرام یکی از نرم افزارهای شبکه‌های مجازی است که هزینه تبلیغات در این اپلیکیشن به صورت رایگان است. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت های متفاوت این اپلیکیشن مانند: اجرای لایو، گذاشتن فیلم و عکس، کپشن، استوری، دایرکت و … تبلیغات خود را انجام دهید. داشتن رپورتاژ باکیفیت به شما کمک می‌کنند تا تبلیغات شما در این اپلیکیشن بازدید بیشتری دریافت کند. در اینستاگرام می‌توانید با استفاده از لایوهای یک‌ساعته به‌صورت مستقیم با مشتریان خود صحبت کنید و نحوه خرید و ارسال محصولات را برای آن‌ها توضیح دهید.

اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا با مشتریان خارجی خود با کم‌ترین هزینه صحبت کنید و شرایط کسب و کار خود را برای آن‌ها توضیح دهید. امروزه شاهده تبلیغات خلاقانه در اینستاگرام نیز هستیم به‌طور مثال برخی از کسب و کارها با برگزاری مسابقات آنلاین و آفلاین و دادن هدیه‌های خود به‌صورت کارت تخفیف و … مخاطبان را ترغیب به خرید از فروشگاه‌شان می‌کنند.

شما می‌توانید در اینستاگرام تبلیغات خلاقانه دیگر نیز انجام دهید به این‌صورت که شما با بازاریابان که فن بیان قوی دارند و همچنین دارای پیج پر بازدید  هستند صحبت کنید و درصورت فروش محصولات شما درصدی از سود خود را به آن‌ها دهید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از گذاشتن فیلم‌های آموزشی از کسب و کار خود مخاطبان زیادی را به پیج خود جذب کنید.

 

سخن آخر

شما علاوه بر اینستاگرام و یوتیوب می‌توانید از تلگرام و واتساپ نیز برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. تلگرام به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن برای افراد ارسال کنید و همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با ایجاد کانال یا گروه‌های مختلف درباره کسب و کار خود با مشتریان صحبت کنید.

واتساپ نیز با قابلیت منحصر به فرد تماس تصویری به شما این امکان را می‌دهد تا با مشتریان خارجی خود به‌صورت مستقیم گفت‌وگو داشته باشید. واتساپ یکی از امن‌ترین اپلیکیشن‌های شبکه‌های مجازی است. توصیه می‌شود تبلیغات اینترنتی را به افراد حرفه‌ای در زمینه سئو بسپارید زیرا با کمک این افراد تبلیغات شما سریع‌تر به نتیجه خواهدرسید. امیدوارم که این مقاله توانسته‌باشد شما را رپورتاژ و چگونگی انتشار آن‌ها آشنا کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.