مقالات آموزشی

توضیحاتی در خصوص طراحی بنر دهه فجر

مفید بود؟

در این مقاله به بررسی جزئیات طراحی بنر دهه فجر خواهیم پرداخت و هدفمان آشنایی و کمک به شما عزیزان در رابطه با این موضوع  برای انتخابی بهتر بوده است . با امید به آن که  اطلاعات موجود در این مقاله که ارائه داده ایم برای شما عزیزان مفید واقع شود و در مسیر اهدافتان شما را یاری کند.

تبلیغات

امروزه روش های متعددی برای تبلیغات کسب  و کار ها در سراسر دنیا وجود دارند که بسیاری از صاحبان مشاغل در حال حاضر به دنبال رونق تجارت خود از طریق تبلیغات هستند. در عصر حاضر بیشترین هزینه جاری ، هزینه تبلیغات است که در جهت شناخت بیشتر از مشاغل و جذب  مخاطب و مشتری های بیشتر است.
این روزها ، روش های تبلیغات به عنوان یک دغدغه ی اصلی برای صاحبان مشاغل به حساب می آیند که شما عزیزان با توجه به شرایطی که در آن حضور دارید می توانید بهترین روش ها برای خود انتخاب نمایید و از آن طریق شاهد پیشرفت چشمگیر کسب و کار خود باشید . تبلیغات به طور کلی به دو شکل وجود دارد  تبلیغات دیجیتال یا اینترنتی (Digital advertising) و رسانه ای ،  تبلیغات آنالوگ یا چاپی که هریک انواع مختلفی  دارد .

همانگونه که در قسمت بالا اشاره کردیم ،  روش های تبلیغات در عصر تکنولوژی حاضر به شرح زیر است که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم:
1- کارت ویزیت
2-  چاپ بنر
3- تبلیغات در فضاهای مجازی
4-  کاتالوگ
5- بروشور
6- تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی (تبلیغات در اینستاگرام)
7-  تبلیغات پیامکی
8- بیلبورد ، پوستر، تابلوهای دیجیتال
9- تبلیغات بر روی بدنه اتوبوسها و….

یکی از رایج ترین روش های تبلیغات طراحی بنر (banner design) می باشد مانند طراحی بنر دهه فجر برای این ایام از اهمیت زیادی برای اطلاع رسانی برخوردار است  و این که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر بازدهی و انتقال اطلاعات به مخاطب به صرفه است . البته باید این نکته را مد نظر داشت که برای این که بنر تبلیغاتی ما بازدهی بیشتری داشته باشد نیازمند یک طراحی جذاب و حرفه ای  است که توسط طراحان حرفه ای صورت پذیرفته باشد برای مثال برای طراحی بنر دهه فجر باید از نمادهایی استفاده کرد که جلوه بیشتری به طرح ما بدهد همچنین باید مخاطب خاص را به سمت خود جذب کند .

تبلیغات بنری

دنیای دیجیتال مارکتینگ فضای بسیار گسترده ای را در بر دارد و هر روزه شاهد پیدایش روشهای نوین در صنعت تبلیغات هستیم تا بتوانیم از آن تبلیغات خروجی بیشتری داشته باشیم . صحبت های زیادی در رابطه با تبلیغات بنری آنلاین وجود دارد مثلا ممکن است این سوال در ذهن به وجود بیایید که آیا تبلیغات اینترنتی همچنان هم به کار می آید و منسوخ نشده است؟ و یا اینکه آیا افرادی هستند که هنوز روی این تبلیغات ها کلیک می کنند ؟ و از اینجور سوالات دیگر که در پاسخ باید گفت هرچند ممکن است کلیک روی این تبلیغات کم شده باشد ولی هنوز هم دارای محبوبیت زیادی است .

 

هنوز هم شرکتهای تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ از این روشها استفاده میکنند و بازدهی نیز دارد و در رابطه با هر موضوعی مثلا طراحی بنر دهه فجر ، می توان از این تبلیغات بنری بهره برد زیرا دیده شدن تبلیغ اولویت فروش یا استقبال از آن محصول یا خدمات است باید به این مهم توجه داشت که تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات چاپی سال ها است بدون اندازه گیری نرخ کلیکهایشان کار میکنند و همیشه موفقیت داشته اند .
تبلیغات کلیکی و یا تبلیغات بنری یکی از روش‌های تبلیغاتی کاربردی در دنیای دیجیتال مارکتینگ بوده و هست که با توجه به شرایطی که دارد از لحاظ هزینه و دریافت خروجی عالی و نرخ تبدیل قابل قبول مقرون‌به‌صرفه است و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد.
کیفیت طراحی، محتوا و کال تو اکشن روی بنرهای تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که مخاطب را در کلیک کردن و نرخ تبدیل ترغیب نماید و به همین علت برای اینکه بتواند کلیک بیشتر داشت باید اصولی و حرفه ای طراحی شود . برای ساخت و طراحی بنر تبلیغاتی لازم است نکات مهمی را در نظر داشت که نکات را ما در قالب مثال طراحی بنر دهه فجر برای شما ارائه می دهیم :

1)    استفاده از اندازه های موثر و استاندارد

در طراحی بنر دهه فجر موضوعات را  میتوان در اندازه‌های مختلف طراحی کرد .

2)    حفظ ترتیب نوشتاری

تعادل متن تبلیغی باید در طراحی بنر دهه فجر رعایت شود . بنرهای تبلیغاتی کارآمد که برای افزایش آگاهی از برند و افزایش ترافیکِ وب‌سایت‌ طراحی شده‌اند دارای سه بخش هستند : لوگوی شرکت ، ارزش پیشنهادی ، دکمه فراخوان عمل

 

3)    استفاده از سادگی

در طراحی بنر دهه فجر ، سادگی باعث زیبایی، جذابیت و جلب توجه بیشتر میشود  به همین دلیل دیگر کسی سراغ تبلیغات شلوغ و شلخته نمی رود زیرا این نوع تبلیغ نتیجه کمتری دارد . برای جلب نظر مخاطب درکوتاهترین زمان باید ساده انجام شود تا کلیک بیشتری داشت برای مثال در طراحی بنر دهه فجر باید محتوا و تصاویر طراحی کاملا واضح، گیرا و ساده طراحی شود تا مخاطب به آن توجه کند.

4)    استفاده صحیح و به جا از دکمه ها

دکمه ها یکی از مهمترین ابزار موجود در ساخت بنر تبلیغاتی است که با یک کال تو اکشن مناسب می‌توانند باعث شوند کلیک بالایی برود.

5)    استفاده از چارچوب مشخص

استفاده از کادر و چارچوب در طراحی بنر چشمگیرتر است.

6)    خوانا بودن متن تبلیغ

باید اندازه فونت عنوان بزرگتر از متن اصلی باشد و متن بیشتر از چهار خط نباشد.

7)    استفاده از انیمیشن و تصاویر متحرک

تصاویر متحرک جذابیت بنر را بیشتر میکنند به شرط آن که ذهن مخاطب را از متن اصلی منحرف نکند به طور مثال برای طراحی بنر دهه فجر می توان از تصویر پرچم ایران که متحرک باشد استفاده کرد و….

8)    سازگاری و برجستگی بنر

در طراحی بنر زمانی می توان مخاطب بیشتری جذب کرد که تبلیغات‌ با ساختار سایت پذیرنده سازگار باشد و به نوعی تکمیل کننده آن باشد.

9)    استفاده از لینک به صفحه فرود

بنر باید به صفحه فرودی حتما لینک شود چون ممکن است مخاطب دچار سردرگمی شود.

 

10)    ایجاد حس فوریت در کاربر

طراحی بنر باید به گونه ای باشد که کاربر حس ضرورت، اورژانسی بودن، عقب ماندن از دیگران، محدودیت زمانی، محدودیت کالایی، محدودیت امتیازات ویژه و مواردی از این دست واکنش نشان دهد . مثلا در طراحی بنر دهه فجر میتوان از محدودیت زمانی و نزدیکی فرا رسیدن این ایام و یا قرار دادن مسابقات و جوایز و محدودیت قرعه کشی برای جلب مخاطب استفاده کرد.

11)    استفاده از رنگهای مناسب در طراحی بنر

رنگها دنیای پیچیده ای دارند و هر رنگ نماد یک حس است که در مخاطب رخنه میکند به شرط آن که به درستی به کار برده شوند برای مثال در طراحی بنر دهه فجر می توان از رنگ سفید که نماد خلوص و پاکیزگی و نواوری است و یا قرمز که نماد احساسات پرشور و هیجان است و یا سبز که نماد آرامش و شروع دوباره است استفاده کرد و…..

12)    کم بودن حجم فایل تبلیغاتی

در طراحی بنر دهه فجر برای بالا بردن سرعت کلیک کردن مخاطب باید به این نکته توجه زیادی شود

13)    استفاده درست از تصاویر

تصاویری را باید استفاده مرد مه حامل پیامی در رابطه با موضوع اصلی بنر باشد مانند استفاده از تصاویر انقلاب 57 در طراحی بنر دهه فجر

14)    استفاده از فرمت مناسب

15)    استفاده از ابزارهای مناسب در طراحی

در این قسمت منظور از ابزار نرم افزارهای مهم و مرتبط است .

تبلیغات دهه فجر

موضوعی که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم  طراحی بنر دهه فجر است که برای آشنایی مخاطب با این ایام و مراسم ها می باشد .

 

دهه فجر در ادبیات سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ تعلق دارد که در آن روزها امام خمینی بعد از تبعید چهارده ساله خود در دوازدهم بهمن ماه سال ۵7 به ایران آمدند و در بیست و دوم بهمن ماه سلطنت پهلوی سقوط کرد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.  هر ساله این روزها را ما ملت ایران جشن میگیریم و سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی برای این روزها برنامه های متعددی را در نظر می گیرد که برای جلب توجه مردم به این برنامه ها از تبلیغات استفاده می شود . هر ساله برای طراحی بنر دهه فجر از انواع بنر جدید دهه فجر استفاده می شود که با طراحی های حرفه ای تر در معرض دید عموم قرار می گیرد . طراح در طراحی بنر دهه فجر

باید به این نکته توجه داشت که هر چه  مخاطب را بیشتر بشناسد طراحی موفق تری دارد .
شما عزیزان برای تهیه طراحی بنر دهه فجر یا هر موضوع دیگری لازم به خرید حضوری با قیمتهای کلان نخواهید داشت زیرا بسیاری از سایت های تبلیغاتی معتبری همچون رایا مارکتینگ مشغول فعالیت در این حوزه هستند و  برای این روزها نمونه طراحی بنر دهه فجر را با عنوانهای متفاوت مانند دانلود رایگان بنر دهه فجر ، دانلود بنر دهه فجر PSD  ، بنر دهه فجر و ایام فاطمیه و…. برای استفاده ، در معرض دید عموم قرار میدهند .

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.