در طراحی سایت بانک ایران زمین در آیکون ها یک قسمت فوق العاده وجود دارد و آن جستجوی شعب است. حتما برای شما هم پیش آمده که آدرس شعبه ای خاص را بخواهید
بانک ایران زمین هم با طراحی و ارائه یک پایگاه اینترنتی تلاش کرده از رقیبان خود در این حوزه عقب نماند. در سطرهای آینده به طور دقیق و موشکافانه امکانات و طراحی این سایت را بررسی میکنیم؛ اما در یک نگاه کلی در این قسمت باید گفت که اگرچه رنگ بندی این سایت یک سر و گردن از پایگاههای مشابه بالاتر است اما اصول جذاب و مولفههایی که یک سایت حرفهای و رسمی تک صفحه(One Page) باید ارائه دهد؛ در این پایگاه هم به چشم نمیآید. شاهد این مدعا بی حوصلگی یا فاقد استاندارد های اولیه است.
به عنوان مثال به این عکس که در قسمت بالای صفحه به صورت چرخشی میآید نگاه کنید؛ یک تصویر از اینترنت دریافت شده و با یک ادیت ساده، با دوخت شدنِ یک شعار سطحی که امروزه دیگر بچه ها را هم گول نمیزند؛ روی خروجی سایت قرار گرفته است:
طراحی آیکون ها
هر چند در قسمت بالا به طراحی بی روح و کلیشه ای سایت اشاره کردیم؛ اما باید بگوییم تمامی این سایت همین قدر کم کیفیت نیست. به عنوان مثال آیکونهایی که در این سایت قرار دارند بسیار خلاقانه و زیبا کار شدهاند و به وضوح قابل تشخیص است(یا حداقل این طور به نظر می رسد) که آیکونها اورجینال و مختص همین سایت طراحی شدهاند( وقتی موس روی هر یک از آین آیکونها میرود رنگ آنها روشن میشود).
دسترسیها
امکانات خاصی که از این پایگاه اینترنتی میتوان دریافت کرد شامل خدمات ریالی و ارزی، همچنین انواع سپردههای حاضر در این بانک میشود. تعیین مشاره شبا، خدمات اینترنتی کارت، و محاسبه سود علی الحساب سپردهها قسمتهای فوق العاده کاربردی دیگری است که به طور مشخص میتوان از این سایت به دست آورد. اما در همین آیکونها یک قسمت فوق العاده وجود دارد و آن جستجوی شعب است. حتما برای شما هم پیش آمده که آدرس شعبه ای خاص را بخواهید؛ و یا آدرس را داشته باشید و مشخصات و کد شعبه و اموری از این دست مطالبه شما باشد.
خوب است بخوانید: طراحی سایت بانک ملت
یک نکته جالب
در سایتها، و به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی زیاد مشاهده میشود که در قسمتهای انتهایی سایت، یک امکان وجود دارد و آن؛ علاوه دعوت به همکاری است. در ورتی که به فعالیتهای بانکی و به طور کلی امور مالی علاقه دارید؛ خالی از لطف نیست که حداقل یک بار به این وبسایت سر بزنید.
ویژگی های سایت خبری
1. پیوندهای برجسته به صفحات برتر
افراد به وب سایت موسسه خود سر نمی زنند زیرا آنها در جایی به دنبال وقت اضافی خود هستند. آنها می خواهند به سرعت به مسائل برسند، بنابراین مطمئن شوید که صفحه / پیوندهای برتر شما چیست و آنها را به طور برجسته مشخص کنید. برای اکثر موسسات، این حداقل شامل ورود به سیستم بانکی آنلاین، مکانهای شعبه / خودپرداز، تماس و نرخ است.
2. ناوبری بصری سایت
بیشتر افراد به صفحه اصلی یک موسسه می روند، به سیستم بانکی آنلاین وارد می شوند و سایت را ترک می کنند. گرچه این برای آنها کارآمد است، اما برای بازاریابان مالی یک کابوس است. ایجاد یک ساختار ناوبری بصری برای کمک به بازدیدکنندگان در جستجوی سایر صفحات و ویژگیهای سایت مهم است. قبل از طراحی مجدد سایت، باید اطمینان حاصل شود که ساختار ناوبری بصری و مقیاس پذیر است، بایستی مجدداً در آن معماری انجام شود. سایت های موثر با استفاده از “مگا منوها” افراد را با یک کلیک به سطح 2 و 3 عمیق و همچنین جستجوی سایت، ناوبری صفحه داخلی و آرد سوخاری برای کمک بیشتر به کاربران سوق می دهند.
3. طراحی پاسخگو
وب سایت های پاسخگو اکنون برای موسسات قانون است و نه یک استثنا. با ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه و سازگار، طراحی پاسخگو به یک سایت واحد امکان می دهد تا در همه دستگاه ها و جهت ها به مخاطبان خدمات ارائه دهد. اگر تجزیه و تحلیل شما نشان می دهد که درصد ترافیک تلفن همراه به سایت شما حداقل 10٪ است و به طور مداوم در حال رشد است، طراحی پاسخگو برای طراحی مجدد شما ضروری است.
4. سیستم مدیریت محتوای عالی
سایت شما باید بر اساس یک سیستم قدرتمند مدیریت محتوای (CMS) ساخته شود که تمام نیازهای موسسه شما را برآورده کند. برخی از بسیاری از ملاحظات اساسی برای موسسات شامل سهولت استفاده، ویژگی ها، امنیت، یکپارچه سازی شخص ثالث، دوستی SEO، پشتیبانی از طراحی پاسخگو، ردیابی تجزیه و تحلیل و توانایی شخصی سازی محتوا برای بخش های مخاطب است. همچنین مهم است که تصمیم بگیرید کدام نوع CMS برای موسسه شما بهترین کار را خواهد کرد (CMS اختصاصی، منبع باز یا مجاز). سایتی عالی که مدیریت آن سخت باشد ارزش ناامیدی شما را ندارد.
5.مطالب قدرتمند
محتوا بیش از هر زمان دیگری برای یک وب سایت مالی مهم است و به بازدیدکنندگان اطلاعات، ابزارها و منابع مفیدی برای تصمیم گیری بهتر با پول خود می دهد. پیام رسانی باید ساده و سازگار باشد و به صورت قابل اسکن سازماندهی شود تا کاربران هضم و اقدام کنند. محتوا همچنین باید با در نظر گرفتن بهترین روش های جستجوگرها، به ویژه اگر موسسه شما در یک بازار محلی مشخص باشد، نوشته شود.
علاوه بر این سایت های عالی محتوا را با توجه به نیازهای بازدید کننده متمرکز می کنند و راه حل ها، اطلاعات آموزشی و انواع متنوعی را ارائه می دهند (به عنوان مثال فیلم، اینفوگرافیک)
6. استراتژی موتور جستجو تعریف شده است
ترافیک ناشی از نتایج ارگانیک موتور جستجو می تواند ابزاری فوق العاده قدرتمند در جعبه ابزار بازاریابی ورودی شما باشد. هر موسسه ای می خواهد رتبه بالایی داشته باشد اما تعداد کمی در مرحله برنامه ریزی و اجرا کارت های خود را برای دستیابی به اهداف خود بازی می کنند. یک استراتژی تعریف شده برای موتور جستجو در ابتدای پروژه طراحی مجدد شما اطمینان از انتخاب SEO CMS دوستانه، کار با آژانس با مهارت های اثبات شده SEO و داشتن یک برنامه محتوای مشخص برای پشتیبانی از اهداف شما.