سایت مذهبی تبیان به ارائه انواع خدمات آموزشی و فرهنگی میپردازد. یکی از خصوصیات طراحی سایت تبیان استفاده نکردن از اسلایدر در صفحه اول سایت است. استفاده …
برای سفارش آنلاین طراحی سایت کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی سایت ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
بررسی طراحی سایت تبیان
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان از موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که فعالیت خود را در سال 1380 آغاز کرد. موسسه تبیان دارای وبسایتی با همین نام است که به ارائه انواع خدمات آموزشی و فرهنگی می پردازد.
رتبه الکسا وب سایت تبیان در ایران 18 و رتبه الکسا آن در جهان 1000 میباشد. بیش از 90 درصد از بازدیدکنندگان این وبسایت از ایران و درصد اندکی نیز از سایر کشورها و به خصوص کشورهای همسایه هستند.
مدت زمانی که کاربران در این طراحی سایت سپری می کنند به طور میانگین به 2 دقیقه می رسد که بسیار کم محسوب می شود. تعداد صفحات مورد بازدید کاربران در این وبسایت به طور متوسط به 2 صفحه محدود شده است. همچنین نرخ پرش سایت نیز به 73 درصد میرسد.
بیش از 50 درصد از ترافیک ورودی این وبسایت از موتورهای جستجو و عمدتاً گوگل است. بیشتر بازدیدکنندگان این وب سایت را مردها تشکیل می دهند و بخش عمدهای از بازدیدکنندگان سایت افراد تحصیل کرده هستند.
ویژگی های طراحی سایت تبیان
در طراحی سایت تبیان از فریمورک Bootstrap برای استایل دهی به صفحات استفاده شده است که از مزایای این فریمورک میتوان به واکنشگرا شدن سایت، سادگی در استایل دهی، افزایش سرعت طراحی سایت و پشتیبانی در مرورگرهای مختلف اشاره کرد.
سیستم مدیریت محتوای سایت با استفاده از asp.net طراحی و برنامه نویسی شده است. از جمله مزایای asp.net میتوان به افزایش سرعت بارگذاری، سادگی در طراحی، پشتیبانی و وجود منابع آموزشی و کدهای آماده در اینترنت اشاره کرد.
تحلیل طراحی سایت تبیان
سایت مذهبی تبیان دارای بخشهای متفاوتی است از زمان راه اندازی سایت مذهبی تبیان تا به امروز این سایت دچار تحولاتی مثبتی شده است که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت در نوار بالای سایت با بخشهای خانه داری، فرهنگ، نکات قرانی، رژیم آنلاین، اینفوگرافی، کودک و اینترنت و ماه رمضان مواجه خواهید شد که این بخش را به عنوان دسترسی سریع برای مخاطبان قرار داده است.
یکی از مهم ترین نکات سایت ارتقای سطح کیفی طراحی ها می باشد به خصوص در بخش اینفوگرافی که خود دارای زیر مجموعه های متفاوتی است مانند سبک زندگی، جهان خلقت، ورزش، مردم، هنر، کاربردی، عکس نوشته، تصویر متحرک،عمومی، فرهنگ و البوم تصاویر میباشد.
که در این بخش نمونه ای از این طراحی را میتوانید مشاهده کنید.
شعار سایت مذهبی تبیان
سایت مذهبی تبیان یک شعار دارد که این گونه بیان شده است “برای بهره از زندگی به خانواده آگاه، توانمند و امیدوار نیاز است، خدمات تبیان، دستیاری هوشمند برای ساختن این زندگی است.” که خدمات خود را با عناوین جالبی معرفی کرده است مانند: میم(مرکز یادگیری مادر و معلم)، کدومو(دستیار رسانه ای خانواده)، مجازیست(زیست در رسانههای اجتماعی)، رژیم آنلاین، همسان گزینی(انتخاب آگاهانه، ازدواج پایدار)، پرسان(اشتراک تجربه زندگی) می باشد.
محتوایی روشنگر، راهگشا و تسهیل گر
نکتهای که بسیار حائز اهمیت است در نوشتن مقالات خود ادبیات دلسوزانه ای را برای جذب مخاطب به کار میبرند در بخش درباره ما به شکل منحصر به فردی خود را معرفی کردهاند که شما نیز به عنوان کسی که می خواهید سایت خود را راه اندازی کنید می توانید از این سایت در بعضی از موارد ایده بگیرد. سایت مذهبی تبیان در بخش درباره ما اینطور بیان کرده است” ما برای رسیدن به محتوایی روشنگر، راهگشا و تسهیلگر و حفظ جریان دائمی ارزش آفرینی برای مخاطبین از طریق محتوا در این حوزهها قدم گذاشته ایم”
و عنوان هایی را جهت معرفی خود در سایت قرار دادهاند: سلامت، آسمانه، نشانک، جیب و روایت روز.
در بخش سلامت اینطور آمده است که تولیدات سلامت تبیان عمدتا در زمینه سلامت جسم و ذهن است. علاوه بر برخورداری از نگاه علمی و به روز، نگاه بومی و سنتی به تفاوت های فردی انسان ها را نیز دارا میباشد.
اگهی های بازار
شما می توانید در بخش اگهی های بازار در سایت مذهبی تبیان یک سری رپورتاژ های تقریبا قوی را مشاهده کنید که از این طریق میتوانید تعداد ورودیهای سایت خود را افزایش دهید. زیرا که خواننده با مطالعه آنان به نوعی متقاعد میشود تا به سایت شما سر بزند و از محصولات و خدمات شما دیدن کند.
یکی ویژگی های طراحی سایت تبیان استفاده نکردن از اسلایدر در صفحه نخست سایت است. استفاده از اسلایدر به منظور نمایش اخبار مهم و داغ روز گزینه مناسبی است اما در طراحی سایت تبیان به جای استفاده از اسلایدر از باکس هایی برای این منظور استفاده شده که علاوه بر نمایش مطالب داغ سایت از جذابیت ظاهری زیادی نیز برخوردارند.
استفاده از تبلیغات
استفاده از تبلیغات در قسمتهای مختلف سایت از نقاط ضعف در طراحی سایت تبیان است که ظاهر سایت را نامنظم کرده است.
در طراحی سایت تبیان از بخش بندیهای مختلف برای ارائه مطالب استفاده شده تا کاربران براساس موضوع مورد نظرشان بتوانند به مطالب دسترسی داشته باشند.
در طراحی منو سایت اصطلاحاً از طراحی استیکی استفاده شده و با اسکرول کردن به پایین منو نیز قابل مشاهده و استفاده است.
نوار جستجو در قسمت بالای سایت و بالای منو قرار گرفته تا کاربران به راحتی به جستجو در سایت بپردازند.