بازی رایانه ای به عنوان یک محتوای بصری بر روان مخاطب تأثیر میگذارد تا تمایل بیشتری برای کشف اطلاعات مورد نیاز درخصوص برند یا محصولتان از خود نشان دهد.
توسعه بازاریابی به وسیله ی محتوای بصری
چنانچه بازاریابی محتوا را به عنوان استراتژی خود برگزیدید، باید بدانید چه عواملی میتواند اثرگذاری بیشتری در کارتان داشته باشد. به منظور توسعه و رشد بازاریابی، محتوای بصری را همواره بخشی از برنامههای خود قرار دهید.
در این بین بازی رایانهای به عنوان بازیگر جدید استراتژی شما، میتواند به خوبی و با خلاقیت بیشتر نقش محتوای بصری شما را به نحو احسن ایفا کند.
پس از گذشت نزدیک به سه دهه از ورود چرخهی ساخت بازیهای رایانهای به ایران، این شرکتها وارد دوران بلوغ و به کار بردن تجربیات خود شده اند. این شرکتها امروزه میتوانند بخشی از زمان و هزینهی خود را به تحقیقات علمی، جمع آوری اطلاعات موجود و بدست آوردن دانش لازم در زمینهی سفارشهای ایجاد شده اختصاص دهند.
تولید و انتقال محتوا به وسیله ی بازی رایانه ای
بازی رایانه ای ابزاری هنری است که این قابلیت را داراست تا با استفاده از زبانی خاص، احساس را منتقل کند. لزوم به کار گیری ابزارهای هنری در انتقال محتوا و مفاهیم مختلف، یکی از ضروریات بازاریابی محتوا
(Content marketing) به شمار می رود. چنانچه این محتواها از طریق ساخت یک بازی خاص ایجاد و به مخاطب منتقل شوند، تأثیرگذاری قابل توجهی خواهند داشت.
تاثیرگذاری بازی به عنوان یک رسانه در ایجاد محتوا
دنیای امروز به نوعی وابسته به رسانه است. رسانههایی که خواه ناخواه تأثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارند. رسانهها از عوامل مهم راهبردی زندگی اجتماعی هستند به طوری که گروهی از مردم بدون این که بدانند تحت تأثیر چه رسانه ای بوده اند، مطابق آن عمل می کنند. اما آنچه که حائز اهمیت است،
میزان و نحوه ی تأثیرگذاری رسانه ها بر مخاطب است. این تأثیرگذاری موضوعی است که در بازاریابی محتوا میتوان به درستی از آن بهره برد. میزان و نحوه ی تأثیر رسانه بر مخاطب توجه بسیاری از محققان و نظریه پردازان را در زمانهای مختلف برانگیخته است. بخش اعظمی از تحقیقات در رسانهها به تأثیرات رسانه اختصاص یافته است که اهمیت و محوریت این بحث را در مطالعات ارتباطی نشان میدهد.
بنابراین می توان اینگونه بیان کرد که دنیای بازاریابی محتوا برای بقا نیازمند صحنه های جدید است. صحنه هایی که ظرفیت های بسیاری برای آن فراهم کند. در حقیقت نیاز به طیف بیشتری از مخاطب و ایجاد فرمول های تازه را می توان مسیر درست بازاریابی محتوا دانست. در این بین تعاملی بودن استراتژیهای انتخاب شده، مسأله ای است که با توجه به شرایط اجتماعی و تغییرات به وجود آمده، در آینده ای نه چندان دور مورد نیاز خواهد بود.
کمپینهای متفاوت
این روز ها افراد در شبکه های اجتماعی به کمپینهای متفاوتی دعوت می شوند و از شبکه های اجتماعی استقبال میکنند مثلا می بینید که یک ورزشکار دونده برای مسابقه خود از کفش اسکیچرز استفاده میکند یا یک خواننده مثل ریانا از برند گوچی برای اجرا خود استفاده میکند،
یا مثلا بلاگری را مشاهده کنید که برای محصولات پوستی و روش از استفاده از یک ماسک مو ویدیوی آموزشی در اینستاگرام خود منتشر کرده است در واقع این افراد اسپانسری میشوند برای بازاریابی یک محصول یا خدمات در فضاهای گیم نیز حرکت مشابه با این مسئله اتفاق افتاده است. بسیاری از برند های بازی کامپیوتری دنبال گیمر های تاپ در فضای بازی های آنلاین هستند تا از طریق آن ها به تولید محتوا برای بازیهای کامپیوتری خود بپردازند .
بازارایابی در زمینه بازی های کامپیوتری
یکی از طرق بازارایابی در زمینه بازی های کامپیوتری این است که با ایجاد کمپین های متفاوت تعداد گیمرهای بیشتری را درگیر بازی می کنید که این خود باعث می شود تعداد گیمرهای بیشتری در این کمپین وارد شوند و در نهایت منجر به ارتقاء بازدید کنندگان از آن بازی کامپیوتری میشود و طرفدارن آن نیز افزایش می یابد.
بازیهای ویدئویی جام جهانی فیفا (FIFA World Cup
) ساخت شرکت توسعهدهنده بازی ایاِیاسپورتس (EA Sports) این شرکت هر سال یک بازی جام جهانی جدید عرضه میکند.
با این بازیها افراد میتوانند بهشکل مجازی با افراد دیگر در سرتاسر جهان فوتبال بازی کنند. مانند سایر بازیهای ورزشی آنلاین، بازیکنانی که در این بازیها امتیازهای خوبی کسب کنند در رتبهبندی آنلاین جایگاه بهتری پیدا کرده و احتمالا توسط سایر گیمرها دنبال میشوند. این فوق العاده است نه؟ به نوعی به شکل غیر مستقیم از طریق ارتقاء سطح کیفی بازی خود و جذب گیمرها به بازاریابی در زمینه بازیهای کامپیوتری پرداخته است.
گزارش سایت استارتاپت در خصوص بازاریابی در بازی های ویدئویی
به گزارش سایت استارتاپت بازاریابی در بازیهای ویدئویی با جایگذاری محصول
که تحت عنوان بازاریابی جاسازیشده نیز شناخته میشود، یک روش بازاریابی است که در آن اشاره ای به برندها یا محصولات خاص با هدف تبلیغاتی خاصی در کار دیگری مانند یک فیلم یا برنامه تلویزیونی میشود. یکی از جذابترین تجربیات جای گذاری محصول متعلق به مکدونالد است که دو نوع از غذاهای خود را در یک بازی ویدئویی جای داد و با استفاده از جایگذاری محصول به تبلیغ آنها پرداخت.
در حال حاضر، چندین استراتژی مهم برای بازاریابی در بازی های ویدئویی موبایل وجود دارد. یکی از این استراتژیها تبلیغ همسان استاندارد است که به وبسایت برند تبلیغشده لینک میخورد.
دیگری تبلیغ تعاملی است که به بینندگان اجازه میدهد کلیک کرده و با محتوای تبلیغ به نحوی ارتباط برقرار کنند. در نهایت، برندهای بزرگی مانند استارباکس نیز شروع به انجام آزمایشهایی در خصوص تبلیغات وابستهبهمکان در بازیهای واقعیت افزوده کردهاند.