مقالات آموزشی

توضیحاتی در خصوص توزیع کلمات کلیدی و نحوه متعادل کردن آن

مفید بود؟

مقدمه

آیا تا به حال درباره توزیع کلمات کلیدی (Keyphrase distribution) شنیده اید؟ ابزار SEO analysis در افزونه Yoast SEO بازخوردی درباره توزیع کلمات کلیدی به شما می دهد. اما این کار چه فایده ای دارد؟ چرا مهم است؟ و چگونه می توانید توزیع عبارت کلیدی خود در متن را متعادل کنید؟ این ها سوالاتی است که در ادامه پاسخ آنها را خواهید یافت!

مخاطبین گرامی شما می توانید از خدمات آنالیز رایگان سئو در رایا مارکتینگ برخوردار شوید.

توزیع کلمات کلیدی چیست؟

شما قصد دارید مقاله ای بنویسید. پس به یک ایده فکر می کنید و کلماتی در ذهن شما نقش می بندد. شما بر مبنای موضوع مقاله تان در مورد کلمه کلیدی که می خواهید مقاله شما بر اساس آن رتبه بندی شود تصمیم می گیرید. برای اینکه گوگل بفهمد که موضوع مقاله شما در چه موردی است، باید از کلمات کلیدی در کل متن خود استفاده کنید. توزیع کلمات کلیدی به شما می گوید آیا کلمه کلیدی و یا مترادف آن در کل متن به صورت یکنواخت توزیع شده است یا خیر؟

در افزونه Yoast SEO می توانید کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید. این پلاگین کلمه کلیدی اصلی شما را از چندین جنبه مورد بررسی قرار می دهد، از جمله اینکه آیا کلمات کلیدی به طور یکنواخت در متن توزیع شده یا خیر. اگر این افزونه پس از بررسی متن، به شما چراغ نارنجی یا قرمز نشان داد، باید بر توزیع کلمه کلیدی در متن خود تجدید نظر کنید.

 

چرا توزیع کلمات کلیدی مهم است؟

به باور ما سئوی جامع باید در تمامی جهات رعایت شود . اعتقاد ما بر اینست که یک وب سایت باید در همه جهات عالی عمل کند و برای کسب رتبه بهتر در نتایج موتورهای جستجو بهینه شود. این امر مشمول توزیع کلمات کلیدی هم می شود. در ادامه متنی آورده شده که می توانست با توزیع بهتر کلمات کلیدی همراه باشد.

 

اگر کلمه کلیدی اصلی این متن “dog” باشد، می توان تعداد آن را کاهش داد. از طرفی هم چگالی کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول بیشتر است. استفاده بجا از کلمه کلیدی اصلی مهم است، به همین دلیل Yoast SEO ابزاری برای بررسی چگالی کلمات کلیدی ارائه می دهد. شما به یک متن متعادل احتیاج دارید. اما چرا این موضوع برای موتورهای جستجو و کاربران مهم است؟ در ادامه توضیح خواهیم داد چرا:

توزیع کلمات کلیدی و موتورهای جستجو

اول از همه چرا موتورهای جستجو نحوه توزیع کلمات کلیدی در متن را بخاطر می سپارند؟ در جواب باید گفت اگر می خواهید که گوگل بداند یک صفحه برای چه کلمه کلید رتبه بندی بشود، باید آن را واضح بیان کنید. اگر کلمه کلیدی اصلی در بخشی از متن به خوبی توزیع شده باشد اما در بقیه قسمت های متن وجود نداشته باشد، باعث سردرگمی گوگل می شود.

اگر میخواهید یک متن را برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی شود، باید این کلمه کلیدی در کل متن آورده شود. در موتورهای جستجو نیز داستان به همین منوال است. اگر از کلمه کلیدی در کل متن استفاده نکنید، موتورهای جستجو نمی فهمند که متن شما با کلمه کلیدی مرتبط است یا نه. گوگل می خواهد بهترین نتیجه یا پاسخ ممکن را برای کاربران خود نمایش دهد. پس اگر مشخص نباشد که محتوای شما با کلمه کلیدی مطابقت دارد یا نه، در رتبه بندی قرار نمی گیرد.

 

توزیع کلمات کلیدی و کاربران

لحاظ کردن تجربه کاربری (User experience) در سئوی یک وب سایت مهم می باشد. اگر کاربران شما از ظاهر و محتوای وب سایت شما لذت نمی برند، این برای رتبه بندی شما خوب نیست. گوگل سیگنال های کاربر مانند نرخ پرش و میزان کلیک را لحاظ می کند. برای داشتن یک تجربه کاربری خوب تهیه و تنظیم متن های روان و قابل خواندن برای کاربران لازم است. استفاده بیش از حد کلمه کلیدی اصلی در یک متن نسبتاً کوتاه، خواندن آن را سخت کرده و برای کاربران آزار دهنده است.

بررسی توزیع کلمات کلیدی در Yoast SEO

اگر از Yoast SEO Premium استفاده می کنید، قسمت بررسی توزیع کلمات کلیدی ارزیابی می کند که آیا شما در متن خود کلمه کلیدی اصلی خود را به طور متعادل توزیع کرده اید یا خیر. همچنین این ابزار مترادف کلمه کلیدی و اشکال ریخت شناسی آن را (در حال حاضر فقط برای تعداد محدودی از زبان ها فعال است) در نظر می گیرد. این ابزار متن شما را اسکن می کند و مشخص می کند که کلمات کلیدی خود را در کجای متن استفاده کرده اید.

اگر توزیع کلمات کلیدی در سرتاسر متن مناسب باشد و از مترادف ها هم به خوبی استفاده کنید، یک چراغ سبز دریافت خواهید کرد. همچنین اگر، در ابتدای متن از کلمات کلیدی یا مترادف آن زیاد استفاده کنید، اما در پایان متن آنها را ذکر نکنید، یک چراغ نارنجی یا قرمز دریافت خواهید کرد.

چگونه توزیع کلمات کلیدی را بهبود دهیم

اگر در پلاگین Yoast SEO Premium یک چراغ نارنجی یا قرمز در رابطه با توزیع کلمات کلیدی دریافت کنید، به راحتی می توانید مشکل را برطرف کنید. نکته کلیدی برای حل این مشکل برقراری تعادل در استفاده از کلمه کلیدی اصلی در کل متن است است. همچنین در یک متن کوتاه زیاد از کلمات کلیدی استفاده نکنید. اما فراموش نکنید که به طور پیوسته از کلمه کلیدی در کل متن استفاده کنید. شما با استفاده از آن در سراسر متن، نشان می دهید که هنوز در مورد موضوع صحبت می کنید و از آن فاصله نگرفته اید.

آیا می خواهید درباره اصول نوشتن مطالب SEO و نحوه استفاده از عبارت اصلی هنگام نوشتن متن بیشتر بدانید؟ پس آموزش های نوشتن مطالب SEO می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. شما می توانید با استفاده از ابزار Yoast SEO Premium به کلیه آموزش های ما دسترسی پیدا کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله آنچه باید در مورد تحقیق کلمات کلیدی بدانیم مطالعه نمایید.

مترادف ها چاره کار هستند

Yoast SEO Premium به شما این امکان را می دهد که مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را به متن اضافه کنید. به هر حال نوشتن متن بدون تکرار کلمات مشابه، احتمالاً آسان تر است. همچنین، استفاده از شکل های مختلف کلمه کلیدی خواندن مطلب را برای کاربران راحت تر می کند. لازم نیست نگران الگوریتم های گوگل باشید، زیرا استفاده از مترادف ها موجب درک بهتر مطلب توسط گوگل خواهد شد. بیایید به مثالی قبلی که در آن از کلمه کلیدی “dog” در پاراگراف اول بسیار استفاده شده برگردیم.

 

نحوه توزیع کلید واژه در این نسخه بهتر شده است، حتی استحقاق دریافت چراغ سبز را هم دارد. کلمه “dog” کمتر استفاده شده است و در مابقی متن پخش شده است. همچنین، از مترادف کلمه “dog” برای افزایش خوانایی نیز استفاده شده است.

Yoast SEO Premium و مترادف ها

برای استفاده از قابلیت مدیریت مترادف های Yoast SEO Premium کافیست مترادف کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید و بررسی آنها را به این ابزار بسپارید. تصویر قبلی نتیجه بررسی توزیع کلمات کلیدی را توسط این ابزار نشان می دهد که نه تنها کلمه “dog” بلکه مترادف های آن را نیز برجسته می کند. “tail-wagger”، “mutt”، “pooch”، “man’s best friend” و “doggy” از جمله این مترادف ها هستند. با استفاده از مترادف ها خوانایی متن خود را بهبود می بخشید! با استفاده از این ابزار Yoast SEO مشاهده می کنید چقدر عبارات کلیدی شما به خوبی توزیع شده است.

(مخاطبان گرامی در نطر داشته باشید در زمینه محتوا شرکت رایامارکتینگ با  بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

و همچنین تولید محتوا سئو شده  میتواند شما را در این امر یاری کند.)

جمع بندی

توزیع کلمات کلیدی یعنی اینکه متنی داشته باشیم که کلمات کلیدی و مترادف های آن به طور متعادل در متن توزیع بشوند. اینکار باعث می شود موتورهای جستجو بفهمند که متن شما در مورد چه چیزی صحبت می کند و آن را دسته بندی و در جایگاه مناسبی رتبه بندی نمایند. در ادامه مقاله ما با ذکر یک مثال اهمیت توزیع متعادل کلمه کلیدی را توضیح دادیم.

و گفتیم که توزیع کلمه کلیدی چه تاثیری بر تجربه کاربری دارد. اما برای کنترل و بررسی توزیع عبارت کلیدی ما نیاز به یک ابزار داریم. Yoast SEO Premium بهترین ابزار برای کنترل توزیع عبارت کلیدی می باشد. این ابزار با اضافه کردن مترادف های کلمه کلیدی به متن هم باعث خواناتر شدن متن می شوند و هم باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل می شوند. برای اینکار کافیست شما کلمه کلیدی خود را به این ابزار بدهید و بقیه کار را به آن بسپارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.