سئو علمی است که به بهینه سازی سایت و افزایش بازدید آن ارتباط مستقیم دارد. علم سئو اصلی ترین موضوعی است که با استراتژیهای کاربردی خود……..
افرادی که نیاز دارند تا در طول روز بتوانند برای تبلیغات محصولات خود و یا ارتباط با مشتریان و یا کاربران خود راههای ارتباطی قوی را بوجود آورند، از طریق ایجاد وب سایت میتوانند این امر را آسان نمایند. کاربران برای بدست آوردن اطلاعات مورد نظر خود معمولا با مطالعه مقالاتی که در سایت گذاشته میشود، نیاز خود را برطرف خواهند کرد.
معمولا هر شرکت با توجه به برندی که دارد و فعالیتهایی که انجام میدهد، نیاز به تبلیغات در اینترنت دارد. این موضوع برندینگ نامیده میشود و تبلیغات مورد نظر از طریق سرچ کاربران در اختیار آنها قرار میگیرد. برندینگ و اولین سرچ موتورهای جستجوگر بودن امری حیاتی برای تاجران است که با استفاده از سعی تحقق مییابد.
علم سئو چیست؟
سئو علمی است که به بهینه سازی سایت و افزایش بازدید آن ارتباط مستقیم دارد. علم سئو اصلی ترین موضوعی است که با استراتژیهای کاربردی خود جزو حائز اهمیت ترین مسائل برای مدیران سایت میباشد. سئو علمی جدید است که هر روزه بر تنوع آن افزوده می شود. شخصی که در سئو مهارت داشته باشد باید به طور مداوم به دنبال بالا بردن اطلاعات خود در زمینههای متفاوت باشد.
افزایش بازدید سایت با بکارگیری علم سئو امری مسلم است، بدین ترتیب مدیران سایتهای بزرگ تلاش عمدهای دارند تا با استفاده از مهارت سئو بتوانند آن را بیشتر نمایند. اینترنت دارای رشد قابل توجه و همه گیری در عصر کنونی شده است. با توجه به این موضوع بهینه سازی سایت ها از امور ضروری برای افزایش روز افزون رضایت کاربران به شمار می رود.
افزایش بازدید سایت با رعایت قوانین سئو
برای بهینه سازی سایت قوانین و فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید به آن توجه نمود. بخشهای مختلف سایت هر کدام نقش خود را در افزایش میزان بازدید سایت بازی خواهند کرد. سئو کار باید تمامی عوامل تاثیرگذار را مد نظر قرار دهد و اهمیت لازم را برایشان قایل شود تا با رعایت قوانین سئو و بهینه سازی سایت گام موثری در رشد آن بردارد.
مدیران سایت که به دنبال بالا بردن بازدید وب سایت هستند با تلاش فراوان نکات دقیقی را اجرایی میکنند. برای مثال در کنار تولید محتوای باکیفیت میتوان از تصاویر و فیلمهای مرتبط نیز استفاده کرد تا تاثیرگذاری آن بر روی مخاطبان دوچندان شود. در واقع نویسندگان سایت میتوانند با محتوای نابی که تولید میکنند و تصاویری که در اختیار کاربران قرار میدهند بهتر به هدف خود دست یابند.
انتشار مطالب مرتبط
محتوای با کیفیت راننده شماره یک در رتبه بندی موتور جستجوگر شما است و هیچ جایگزینی برای محتوای عالی وجود ندارد. محتوای با کیفیت ایجاد شده به طور خاص برای کاربر مورد نظر شما بازدید سایت را افزایش می دهد، که باعث بهبود اعتبار و اعتبار سایت شما می شود. مهارت های وب نویسی خود را دقیق تنظیم کنید.
کلید واژه ها
برای هر صفحه در وب سایت خود یک عبارت کلیدی کلیدی خاص را شناسایی و هدف قرار دهید. به این فکر کنید که خواننده شما چگونه می تواند آن صفحه خاص را با عبارات جستجو مانند:
- کارشناسی ارشد مدیریت مهندسی
- مهندسی پزشکی چیست؟
- منابع عنوان IX
- شفق شمالی
- چگونه می توان برای بورس تحصیلی اقدام کرد؟
- مهلت درخواست
- عبارات کلمه کلیدی چندگانه
برای یک صفحه وب دستیابی به رتبه بندی موتور جستجو برای چندین عبارت کلیدی بسیار دشوار است – مگر اینکه این عبارات بسیار شبیه باشند. یک صفحه ممکن است بتواند هم برای “مشاغل مهندسی زیست پزشکی” و هم “مشاغل مهندسی زیست پزشکی” رتبه بندی شود. رتبه بندی برای “امور دانشجویی” و “رئیس دانشجو” یا “تبعیض جنسیتی” و “رویه های گزارش خشونت” با یک صفحه بعید است.
اگر می خواهید برای چندین عبارت کلیدی در وب سایت خود رتبه بندی کنید ، باید برای هر عبارت کلمه کلیدی که هدف قرار داده اید یک صفحه وب جداگانه ایجاد کنید.
قرار دادن کلمات کلیدی
هنگامی که عبارت کلمه کلیدی شما برای یک صفحه مشخص انتخاب شد ، این سوالات را در نظر بگیرید:
- آیا می توانم بخشی یا کل عبارت کلیدی را در URL صفحه (با استفاده از کلمات کلیدی در پوشه ها) استفاده کنم؟
- آیا می توانم بخشی یا کل عبارت کلیدی را در عنوان صفحه استفاده کنم؟
- آیا می توانم بخشی یا کل عبارت کلیدی را در عنوان صفحه و زیرعنوان استفاده کنم؟
پاسخ مثبت به این سوالات می تواند رتبه شما در موتور جستجو را بهبود بخشد. هر چند طبیعی و کاربر پسند باشید. به عنوان مثال، شما نمی خواهید کلمه “مهندسی” سه یا چند بار در URL نشان داده شود یا عبارت North Lights در عنوان صفحه و هر عنوان تکرار شود. قابلیت خواندن و قابلیت استفاده هنوز هم بهینه سازی موتور جستجو را خراب می کند.
محتوا
فراتر از URL صفحه، عنوان و عنوان، محتوا بیشترین تأثیر را در موتور جستجو دارد رتبه بندی عبارت کلمه کلیدی خود را چندین بار در سراسر صفحه تکرار کنید – یک یا دو بار در پاراگراف های باز و بسته و دو تا چهار بار دیگر در محتوای باقیمانده.
فراموش نکنید که برای برجسته سازی این عبارات کلیدی از برچسب های پررنگ، اریب، سربرگ (مخصوصاً H1) و سایر برچسب های تأکید استفاده کنید – اما در این کار زیاده روی نکنید هنوز می خواهید زبان و سبک نوشتاری شما به طور طبیعی خوانده شود. هرگز نوشتن خوب را فدای سئو نکنید. بهترین صفحات برای کاربر نوشته شده است، نه برای موتور جستجو.
محتوای خود را به طور منظم به روز کنید
احتمالاً متوجه شده اید که ما نسبت به محتوا کاملاً قوی احساس می کنیم. موتورهای جستجو نیز چنین می کنند. محتوای به طور منظم به روز شده به عنوان یکی از بهترین شاخص های مرتبط بودن یک سایت مشاهده می شود، بنابراین حتماً آن را تازه نگه دارید. محتوای خود را بر اساس یک برنامه مشخص (به عنوان مثال ترم) حسابرسی کرده و در صورت لزوم به روزرسانی کنید.
نباید های درباره سئو
همانطور که اقدامات خاصی باید انجام دهید، مواردی نیز وجود دارد که می خواهید از آنها اجتناب کنید. در اینجا پنج سئو را که هنگام راه اندازی کمپین خود باید در نظر داشته باشید آورده ایم
1. قصد جستجوی کاربر را نادیده نگیرید
همانطور که قبلاً اشاره شد، می خواهید کلمات کلیدی شما با محتوای شما مرتبط باشند. اما کاری که شما نمی خواهید انجام دهید این است که بدون در نظر گرفتن آنچه کاربران امیدوارند بتوانند پیدا کنند، محتوا را بصورت کورکورانه مرور کنید.
هدف جستجوی کاربر آنچه را که مردم می خواهند در هنگام انجام جستجو پیدا کنند ، توصیف می کند. اگر کسی در “ماشین لباسشویی باتون روژ” گوگل می کند، احتمالاً به دنبال مقاله ای در مورد تاریخچه ماشین لباسشویی نیست.
هر زمان که قسمتی از محتوا می نویسید، مطمئن شوید که آن را متناسب با قصد کاربر برای کلمه کلیدی مورد نظر خود می نویسید. گوگل آنقدر باهوش است که تشخیص می دهد که هست یا نه و بر اساس آن رتبه بندی می کند. اگر از قصد کاربر برای یک کلمه کلیدی مطمئن نیستید، به محتوایی که قبلاً رتبه بندی شده است نگاه کنید.
2. کلمات کلیدی را انتخاب نکنید
شما می خواهید کلمات کلیدی را حداقل چند بار در محتوای خود قرار دهید تا شانس خود را برای رتبه بندی در گوگل افزایش دهید. اما زیاد با آن پیش نروید. اگر هر پاراگراف را با کلمه کلیدی بعد از کلمه کلیدی بسته بندی کنید، گوگل با مهربانی پاسخ نمی دهد.
پر کردن کلمات کلیدی شامل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی برای دستیابی به رتبه های بالاتر است. این استراتژی یک استراتژی سئو کلاه سیاه است زیرا بر خلاف دستورالعمل های گوگل است. از استفاده از آن خودداری کنید. اگر می خواهید گوگل وب سایت شما را رتبه بندی کند، کلمات کلیدی خود را به صورت ارگانیک در محتوای خود ادغام کنید.
3. اجازه ندهید سرعت صفحه آهسته باشد
آیا می دانید 83 درصد از کاربران انتظار دارند صفحات وب سایت در سه ثانیه یا کمتر بارگیری شوند؟ اگر بارگیری هر یک از صفحات محتوای شما طولانی شود ، بازدیدکنندگان شما به سرعت دکمه برگشت را می زنند.
وقتی افراد زیادی این کار را انجام می دهند، گوگل تصور می کند که محتوای شما مرتبط نیست و صفحه شما در رتبه بندی پایین می آید. بنابراین، برای رتبه بندی بالاتر، باید مطمئن شوید که بارگیری هیچ یک از صفحات شما بیش از سه ثانیه طول نکشد. در حالت ایده آل، فقط یک یا دو صفحه.
سه ثانیه ممکن است طولانی به نظر نرسد، اما برای سرعت صفحه، این یک ابدیت است. این اشتباه را نکنید که اجازه دهید سرعت صفحه در وب سایت شما کند شود. می توانید با انجام کارهایی مانند:
ذخیره کردن صفحات وب سایت شما
فشرده سازی تصاویر خود
بهبود زمان پاسخگویی سرور
کد خود را به حداقل برسانید
تغییر مسیرهای هدایت خود را محدود کنید
4. از روشهای پیوند گمراه کننده استفاده نکنید
استفاده از پیوندهای داخلی در وب سایت شما راهی عالی برای ماندگاری بیشتر افراد در سایت شما است. اگر پیوندی را به چیزی که برای آنها جالب به نظر می رسد مشاهده کنند، ممکن است آن را در صفحه دیگری در سایت شما دنبال کنند. اما شما باید این پیوندها را به طور طبیعی و صادقانه ادغام کنید.
اگر جمله ای دارید که روی آن نوشته شده است “ما بهترین خدمات چمن زنی را در چاتانوگا ارائه می دهیم”، و می خواهید به صفحه خدمات چمن زنی خود پیوند دهید ، باید از “خدمات چمن زنی” به عنوان متن لنگر خود استفاده کنید. استفاده از “-” به عنوان لنگر متن گمراه کننده خواهد بود.
شما همچنین نمی خواهید از کلمات کلیدی زیادی برای تکیه گاه خود استفاده کنید، زیرا گوگل در این زمینه شما را در رتبه بندی مجازات می کند. متن لنگر را که منطقی است نسبت به تکیه گاه متن که از کلمات کلیدی استفاده می کند اولویت دهید.
5. از طراحی واکنش گرا غافل نشوید
اگر از سئو های دیگر در این لیست استفاده نکنید ، تنها در صورت استفاده از آنها در قالب رومیزی به شما کمک نمی کند. با توجه به اینکه 70 درصد از کل زمان اینترنت صرف تلفن همراه می شود، گوگل اولویت بندی فرمت های تلفن همراه را بر روی دسکتاپ آغاز کرده است.
به عبارت دیگر، سایتی که برای موبایل بهینه سازی نشده باشد هیچ رتبه ای در رتبه بندی نخواهد داشت. محتویات شما باید از طرح واکنش گرا استفاده کنند. به این معنا که باید در هر دو دستگاه رومیزی و تلفن همراه به یک اندازه خوب کار کند. تا در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود
در زمینه محتوا شرکت رایامارکتینگ با بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا میتواند شما را در این امر یاری کند.همچنین اگر در زمینه نویسندگی مهارت و فعالیت دارید شرکت رایا مارکتینگ اقدام به استخدام نویسنده در منزل می کند.