اگر می خواهید کسب و کار خود را وارد دنیای دیجیتال کنید و برای آن مخاطب و مشتری جذب کنید باید اطلاعات خود را در زمینه ی بازاریابی محتوایی بالا ببرید، زیرا بدون استفاده از مزایای آن در دنیای دیجیتال موفق و تاثیر گذار نخواهید بود.
بازار یابی محتوایی به این معناست که شما برای سایت خود محتوا هایی ارزشمند را به صورت رایگان در اختیار کاربران دنیای دیجیتال قرار دهید و از این راه مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کرده و آن ها را به مشتریان و خریداران خود تبدیل کنید. موضوع و نوع محتواهای شما دقیقا با محصولات و خدماتی که به مردم ارائه می دهید ارتباط دارد. در واقع شما در قالب کلمات به مردم کسب و کار خود را معرفی می کنید و به این صورت است که آن ها از جزئیات فعالیت های شما مطلع شده و به آن علاقه متد می شوند. و اگر محتواهای تاثیر گذاری را در اختیار آن ها قرار دهید به شما اعتماد خواهند کرد و به رشد کسب و کار دیجیتال شما کمک می کنند.
سوالی که برای تازه کار ها در این زمینه پیش می آید این است که برای کسب و کار ما بازاریابی محتوایی دقیقا چگونه است؟ تفاوت آن با فعالیت هایی که قبلا برای فروش محصولات و خدمات خود می کردیم چیست؟
تفاوت بازاریابی محتوایی با تبلیغ نویسی سنتی
در بازاریابی محتوایی در واقع از وبلاگ ها، پادکست ها، فیلم، و سایت های شبکه های اجتماعی برای تولید محتوا استفاده می شود. اما تبلیغ نویس ها سر فصل های جذاب، صفحات فرود هدایت کننده و ایمیل های متقاعد کننده می نویسد. این دو کاملا با هم متفاوت هستند اما در استراتژی های آنلاین از هر دو ی این ها استفاده می شود.
بازاریابی محتوایی امروزه در 86% کسب و کار ها به کار می رود، اما نکته ی قابل توجه این است که تعداد کمی از این کسب و کار های دیجیتال محتواهای تاثیرگذاری دارند و به لطف آن در این راه موفق هستند.
یک بازاریابی محتوایی تاثیر گذار می تواند قدرت متقاعد کننده ی یک تبلیغ نویس را مهار کند
هنگامی که برای بازاریابی دیجیتال خود از روش های تائید شده ی تبلیغ نویسی نیز استفاده کنید، مخاطبان خود را پیدا خواهید کرد. اما این فقط کافی نیست، شما برای پیشرفت نیاز دارید کاربران خود را به مشتریان ثابت تبدیل کنید. برای این کار باید محتوا های خود را با توجه به نیاز مخاطبان توسعه و بهبود ببخشید. با این کار شما مخاطبانی وفادار برای کسب و کار دیجیتال خود خواهید داشت.
در دنیای آنلاین امروز تعداد عظیم و بی شماری از مخاطبان برای هر نوع فعالیت دیجیتال وجود دارد. اما به همان اندازه نیز کمپانی های دیجیتال وجود دارد که برای به دست آوردن مخاطب بیشتر با هم رقابت می کنند. برای این که در این عرصه رشد کنید و همیشه در صدر باقی بمانید، به راهکار های درست و مفیدی نیاز دارید.
ترکیبی مناسب از استراتژی های تبلیغ نویسی و بازاریابی محتوایی برای کسب و کار آنلاین شما
برای این که بتوانید در بازاریابی دیجیتال خود موفق عمل کنید باید نکاتی را که باعث جلب توجه مخاطبان می شود را رعایت کنید و هم چنین موضوعاتی که بیشتر مورد پسند آن ها است را در مقالات و متن های خود بگنجانید. این گونه می توانید مخاطبان خود را به مشتریان کسب و کار خود تبدیل کنید. در ادامه نکاتی را مورد بررسی قرار می دهیم که ترکیبی از استراتژی تبلیغ نویسی و بازاریابی محتوایی را در اختیار شما قرار می دهد تا در این زمینه حرفه ای تر عمل کنید.
- در بازاریابی دیجیتال در واقع داریم برای مردم در دنیای واقعی محتوا می نویسیم پس باید دقت کنیم، وقتی کاربران تصمیم خرید محصولی را دارند به تبلیغات آن اهمیتی نمی دهند و در عوض می خواهند اطلاعات مفیدی از آن محصول را مشاهده کنند تا برای خریدن آن تصمیم قطعی بگیرند.
- در دنیای دیجیتال این محتواست که در شبکه های اجتماعی منتشر و همه گیر می شود. پس با تولید محتواها ای تاثیر گذار و کاربر پسند بازاریابی محتوایی خود را گسترش دهید.
ض
- در دنیای دیجیتال این محتواست که در شبکه های اجتماعی منتشر و همه گیر می شود. پس با تولید محتواها ای تاثیر گذار و کاربر پسند بازاریابی محتوایی خود را گسترش دهید.
- کاربران دنیای دیجیتال امروز بیشتر از این که به تبلیغ محصولات جذب شوند، به سمت یک محتوای هوشمندانه و به روز شده سوق پیدا می کنند. شما می توانید با نوشتن محتوا هایی که حاوی اطلاعات ارزشمند نیز هست محصولات خود را معرفی کنید. این گونه مخاطبان محتوا های شما را دنبال می کنند و با کسب و کار آنلاین شما آشنا می شوند.
- در بازاریابی آنلاین تولید محتوا بهترین راه برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی است. برای جذب کاربران بیشتر به سایت خود باید سعی کنید مشکلات و سوالات مردم درباره ی موضوعات مختلف را جذب کنید، این راهکار باعث می شود مخاطبان سایت شما را دنبال کنند و در این میان به آنچه شما می خواهید تبلیغ کنید جذب شوند.
با رعایت این نکات و قرار دادن آن ها در محتوا های خود در بازاریابی محتوایی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار را به کاربران دنیای دیجیتال ارائه دهید و آن ها را مجذوب کسب و کار آنلاین خود کنید.