شاید از خود بپرسید تاثیر رپورتاژ بر سئو چیست؟ در پاسخ به این سوال میتوان گفت که استفاده مداوم و منظم از رپورتاژهای آگهی در درازمدت سبب بهبودی سئو میشود. تاثیر رپورتاژ بر سئو زمانی اتفاق میافتد که شما از رپورتاژهای باکیفیت استفاده کنید. تعرفه رپورتاژ خبری باکیفیت نسبت به دیگر روشهای تبلیغات مدرن بسیار مقرون بهصرفهتر خواهدبود. سئو به سایت شما کمک میکند تا بازدید بیشتری داشتهباشید و سایت شما را سریعتر در دسترس مخاطبین قرار میدهد.
یکی از نتایج مثبت تاثیر رپورتاژ بر سئو این است که نیاز شما را به خرید ادوردزها کاهش میدهد. بنابراین شما تنها با یکبار هزینه دو نشان خواهیدزد. یکی دیگر از تاثیر رپورتاژ بر سئو این است که شما با استفاده از تبلیغات رپورتاژ در سایتهای انتشار پربازدید میتوانید بازدید سایت خود را بالا ببرید و اتوریتی بالای سایتهای پربیننده میتواند به سایت شما در درازمدت کمک زیادی کند.
برای گرفتن یک نتیجه خوب از تبلیغات رپورتاژ توصیه میشود حتما از شرکتهای تبلیغاتی که دارای نویسندگان با تجربه در زمینه سئو و تهیه رپورتاژ هستند، کمک بگیرید. در ادامه درباره میزان تاثیر رپورتاژ بر سئو و همچنین نحوه نوشتن رپورتاژ باهم صحبت خواهیمکرد.
پیشنهاد میکنیم مقاله “چرا باید نمونه رپورتاژهای آگهی را مطالعه کنیم؟” را نیز مطالعه کنید.
تاثیر رپورتاژ بر سئو تا چه میزان است؟
تاثیر رپورتاژ بر سئو زیاد است و میزان آن به تعداد بکلینکهای شما بستگی دارد. بکلینکها در حقیقت لینکهای هستند که شما با استفاده از آنها میتوانید مخاطبان زیادی را جذب کنید. بکلینکهای توسط سایتها دیگر سبب میشود تا اعتبار سایت شما افزایش یابد. بهطور مثال اگر شما بخواهید به یک کافیشاپ بروید و از دوست خود مشورت بگیرید و دوستتان به شما یک کافیشاپ معرفی کند قطعا اعتبار آن کافیشاپ نسبت به دیگر کافیشاپهای شهر برای شما بیشتر خواهدبود.
استفاده از بکلینکهای در رپورتاژ آگهی نیز بههمین صورت است و اعتبار سایت شما را بیشتر خواهدکرد هرچقدر که تعداد بکلینکهای بیشتر باشد تاثیر رپورتاژ بر سئو نیز بیشتر خواهدبود و اعتبار سایت شما را بالاتر میبرد یا بهصورت تخصصی تر سبب افزایش اتوریتی شما خواهدشد. سایتها ویژگیهای مختلفی دارند، که برخی از مهمترین آنها عبارتند از: الکسا، اتوریتی، اعتبار دامنه و …
هرچقدر ویژگیهای سایت شما در وضعیت بهتری قرار داشتهباشند اعتبار شما نزد گوگل بیشتر خواهدبود. بهطور خلاصه میتوان گفت که تهیه یک متن باکیفیت رپورتاژ میتواند بسیار موثر باشد. در ادامه میخواهم شما را با نحوه نگارش رپورتاژ آگهی آشنا کنم.
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی در واقع متنهای هستند که هدف اصلی آنها معرفی محصولات و کسب و کارهای مختلف بهصورت غیرمستقیم به مخاطبان و مشتریان است. رپورتاژهای آگهی یکی از محبوبترین روشهای تبلیغات مدرن است که شما با استفاده از این روش تبلیغات میتوانید تبلیغات خود را بهصورت گسترده داشتهباشید. در گذشته با استفاده از روشهای تبلیغات سنتی شما نهایتا میتوانستید که در سطح شهر تبلیغات خود را انجام دهید اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین افزایش کاربران اینترنتی سبب به وجود آمدن روشهای تبلیغاتی مدرن شدهاند.
هزینههای رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر روشهای نوین مانند: خرید بکلینکها، استفاده از بنرهای ثابت و متحرک تبلیغاتی در اینترنت، خرید ادوردزها و … بسیار کمتر است و صاحبان مشاغل میتوانند با استفاده از سرمایهگذاری اندک تبلیغات گستردهای را داشتهباشند. از روش رپورتاژهای آگهی میتوان هم در اینترنت و هم در شبکههای اجتماعی استفاده کرد.
امروزه متاسفانه بهدلیل افزایش تبلیغات بیکیفیت در اینترنت و شبکههای اجتماعی مانند: واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و … کاربران اینترنتی اعتماد زیادی به تبلیغات اینترنتی ندارند بههمین دلیل تبلیغات با بازدید زیاد در اینترنت به کار دشواری تبدیل شدهاست. تهیه رپورتاژهای باکیفیت میتواند به شما در این راه کمک زیادی کند.
نوشتن رپورتاژ آگهی چگونه است؟
نوشتن رپورتاژها شاید در نگاه اول کار آسانی به نظر بیاید اما در حقیقت اینگونه نیست. شاید همگی ما تجربه شنا کردن در استخر را داشتهباشیم و به تصور خودمان شنا کردن در دریا را نیز کار آسانی بدانیم اما شنا کردن در دریا کار بسیار سختی است و با شنا کردن در استخر کاملا متفاوت است. نوشتن رپورتاژ هم بههمین صورت است نوشتن یک پاراگراف کار بسیار سختی نیست اما میزان تاثیرگذاری این پاراگراف بر روی مخاطبان شما و همچنین دریای بیکران اینترنت کار بسیار دشوار است. برای داشتن یک رپورتاژ باکیفیت شما باید نکات زیادی را مد نظر بگیرید. برخی از این نکات بهصورت زیر هستند:
1. استفاده از عنوان مناسب و جذاب برای رپورتاژ بسیار ضروری است زیرا 90 درصد افراد ابتدا به عنوان شما دقت میکنند.
2. سعی کنید متن اصلی شما خلاصه و جامع باشد و از حاشیه تا حدامکان بپرهیزید.
3. استفاده از عکسهای جذاب در متن اصلی بسیار تاثیرگذار است و سبب میشود تا مخاطبان شما از خواندن مطالب خسته نشوند.
4. رعایت نکات سئو در رپورتاژ بسیار اهمیت دارد.
5. استفاده از برند یا نام تجاری شما در متن رپورتاژ زیرا این کار به شما امکان لینکدهی به متن را میدهد و شما میتواند مخاطبان را برای خرید از فروشگاه یا معرفی دیگر محصولاتتان به سایت خود دعوت کنید.
6. رعایت نکات نگارشی بسیار اهمیت دارد. حتما برای رساندن منظور خود به کاربران از علائم نگارشی مانند: نقطه، ویرگول و … استفاده کنید.
7. از غلطهای املایی بهصورت جدی در متن رپورتاژ خودداری کنید.
8. از دروغ و اغراق در متنهای رپورتاژ خودداری شود.
وبتو و رپورتاژ آگهی
تصور کنید یک کودک تازه به یک باشگاه ورزشی رفتهاست و برای آرزوی خود که قهرمانی در رشته ورزشی کشتی است تلاش میکند. این کودک هفتهها درد و سختی را تحمل خواهدکرد تا بالاخره به اولین مسابقه حرفهای خود میرسد اما در اولین مسابقه شکست میخورد. نا امید به باشگاه برمیگردد و دوباره سخت تلاش میکند و سال بعد دوباره در مسابقات شرکت میکند اما اینبار پیروز میشود و به آرزوی خود که قهرمانی در وزن خود بودهاست، میرسد. اما این راههای سخت را تنها سپری نمیکند و همراه این قهرمان، مربی دلسوز و مهربان شبانه روز تلاش میکند. مربی شما نیز در تبلیغات مدرن، شرکتهای تبلیغاتی اینترنتی هستند.
رایامارکتینگ یکی از سه شرکت برتر کشور در زمینه رپورتاژ است که با داشتن 7000 نویسنده باتجربه و سئو کار، 9000 گرافیست و موشن کار، 11000 تایپیست محتواگذار، 1200 گوینده میتواند گزینه مناسبی برای کمک به شما در تبلیغات باشد. از خدمات این شرکت میتوان به تولید محتوا و رپورتاژ، طراحی لوگو، طراحی بنرهای ثابت و متحرک، موشن گرافی، پادکست، طراحی وبسایت، ادوردزها و … اشاره کرد. هدف اصلی این شرکت رضایت مشتریان است.
رایامارکتینگ از آغاز فعالیت خود تا به امروز توانستهاست که به هدف خود که انجام سفارشات در کمترین زمان با حفظ کیفیت سفارش و همچنین ارزان قیمت بودن سفارشات است، برسد. رایامارکتینگ برای اثبات ادعای خود که سفارشات باکیفیتی را ارائه میدهد در بعضی از مواقع رپورتاژهای را بهصورت هدیه به مشتریان میدهد. البته شما میتوانید نمونه کارهای را که تا به امروز توسط این شرکت انجام شدهاست را در سایت رایامارکتینگ مشاهده کنید.
مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟
مهمترین مزیت استفاده از روش رپورتاژ آگهی تبلیغات گسترده در مدتزمان کوتاه است. شما با استفاده از رپورتاژ آگهی میتوانید تبلیغات خود را در سطح کشور و یا جهان انجام دهید. از دیگر مزیتهای این روش میتوان به جذب مشتری و سوددهی بلافاصله پس از تبلیغات اشاره کرد. هزینه کم رپورتاژها سبب میشود تا شما بتوانید بهصورت مداوم و منظم از این روش استفاده کنید.
رپورتاژ آگهی برخلاف دیگر روشهای تبلیغاتی مدرن نیاز به یک بار هزینه دارد و شما تنها با یک بار هزینه میتوانید بهصورت دائم محصول خود را با آن رپورتاژ تبلیغ کنید اما در روشهای دیگر مانند: بنرهای تبلیغاتی ثابت و متحرک شما نیاز دارید که بهصورت دورهای برای این تبلیغات هزینهای پرداخت کنید. استفاده مداوم و منظم از این تبلیغات سبب بهبودی سئو سایت شما میشود و شما با کمترین هزینه میتوانید صاحب یک سایت با وضعیت سئو مناسب شوید. رپورتاژهای آگهی را میتوانید در دو فضای اینترنت و شبکههای اجتماعی استفاده کنید و بهراحتی آن را بهصورت رایگان در نرمافزارهای متفاوت انتشار دهید.
سخن آخر
همانطور که گفتهشد رپورتاژها برای معرفی کسب و کار شما میتوانند بسیار مفید باشند و همچنین هر کسب و کاری میتواند از این روش تبلیغاتی استفاده کند. در زمان سفارش رپورتاژ از شرکتهای تبلیغاتی در اینترنت ابتدا یک سفارش کوچک بهعنوان تست به آنها دهید و اگر از کیفیت متنهای شرکت موردنظر مطمئن شدید سپس سفارش اصلی خود را به شرکت تبلیغاتی دهید. امیدوارم که این مقاله توانستهباشد شما را با رپورتاژ آگهی و همچنین تاثیرات این رپورتاژها بر سئو سایت آشنا کردهباشد.