اهمیت نقش شبکههای اجتماعی در آموزش
امروزه با پیشرفت فناوری تلفنهای هوشمند و گسترش استفاده از اینترنت، استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی گسترش چشمگیری پیدا نموده است. در این بین نقش شبکههای اجتماعی در آموزش نیز خودنمایی میکند. امروزه استفاده از این شبکههای مجازی به حدی زیاد شده است که افراد بهصورت روزانه از آنها استفاده میکنند. همین امر بسیاری از شرکتها را مشتاق به این امر ساخته است که در امر بازاریابی و فروش محصولات خود از این شبکههای اجتماعی استفاده کنند. علاوه بر این، بسیاری از مؤسسات آموزشی نیز به اهمیت نقش شبکههای اجتماعی در آموزش پی بردهاند.
امروزه فنّاوری شبکههای اجتماعی به حدی پیشرفت کرده است که استفاده از آنها در امر آموزش سؤالبرانگیز شده است زیرا نقش شبکههای اجتماعی در آموزش دارای جنبههای منفی و مثبتی خواهد بود که باید به آن پرداخته شود. بر اساس یکسری اطلاعات و دادههای حاصل از پرسشنامههایی که از مراکز آموزشی گرفتهشده، نتیجه گرفتهشده است که نقش شبکههای اجتماعی در آموزش دارای جنبههای مثبت بسیار زیادی است اما باید بهصورت آگاهانه از آن استفاده نمود. به این طریق میتوان مانع از اثرات سوء شبکههای اجتماعی در امر آموزش شد.
نقش شبکههای اجتماعی در آموزش و موارد استفاده از آن
شبکههای اجتماعی طی سالیان گذشته بهعنوان منبع معتبر اطلاعات شناختهشدهاند. همچنین نقش شبکههای اجتماعی در آموزش نشان داده است که آنها از طریق بستری که سازمانهای آموزشی در آن میتوانند با مخاطبان خود تعامل داشته باشند، اعتبار کسب کردهاند. ما در حال مشاهده مؤسسات آموزشی هستیم که این پیشرفتها را با سیستم آموزشی خود تطبیق دادهاند و با استفاده از منابع و سازوکارهای گروهی به بهبود زندگی دانشجویان پرداختهاند.
نقش شبکههای اجتماعی در آموزش باعث افزایش توانایی دانش آموزان برای دستیابی به اطلاعات مفیدتر، ارتباط با گروههای آموزشی و یا سایر سیستمهای آموزشی شده است. همچنین نقش شبکههای اجتماعی در آموزش، آموزش را راحتتر میسازد. ابزارهای شبکههای اجتماعی فرصتهای متعددی برای بهبود روشهای یادگیری برای دانشجویان و مؤسسات فراهم میکنند. از طریق این شبکهها میتوانید پلاگینهای رسانههای اجتماعی را در اختیار داشته باشید که استفاده از آنها اشتراک و تعاملات را امکانپذیر میسازد.
دانشجویان میتوانند از آموزشها و منابع آنلاین که از طریق شبکههای اجتماعی و LMS به اشتراک گذاشته میشود، بهرهمند شوند. این یک دانش ارزشمند است که میتوان آن را از طریق شبکههای اجتماعی و با استفاده از تجزیهوتحلیل و بینش وسیع در مورد عنوانها و یا موضوعات مختلف به دست آورد.
نقش شبکههای اجتماعی در آموزش که دانشجویان میتوانند از طریق آن ارتباطات مفیدی برای شغل آینده خود به دست آورند نیز حائز اهمیت است. بسیاری از مؤسسات آموزشی اعتقاددارند که فعالیت در بسیاری از بسترهای اجتماعی مهم امری ضروری است. این امر به ایجاد استراتژیهای بهتر آموزشی دانش آموزان کمک کرده و همچنین فرهنگ دانش آموزان را نیز شکل میدهد.
رابطهی تولید محتوا و مدیریت شبکههای اجتماعی
نقش شبکههای اجتماعی در آموزش با استفاده از تولید محتوای آموزشی مناسب در آن شبکهها ظهور میکند. برای اهداف آموزشی میتوان از انواع محتواهای متنی، صوتی و تصویری استفاده نمود. یکی از شرکتهایی که در زمینهی تولید هر نوع محتوا به شما کمک میکند، شرکت رایامارکتینگ است. شما میتوانید تمام نیازهای خود را در زمینه شبکههای اجتماعی مانند استراتژیهای شبکههای اجتماعی، ایجاد محتوا، تبلیغات در شبکههای اجتماعی و موارد دیگر را با این شرکت در میان بگذارید.
چه بخواهید برند خود را تبلیغ کنید و چه میزان فروش خود را افزایش دهید، شبکههای اجتماعی یکی از عناصر اصلی موفقیت شما محسوب میشوند. مدیریت شبکههای اجتماعی رایامارکتینگ، پشتیبانی مداوم و مقرونبهصرفهای را برای شما فراهم میکند. ما شما را به یک مدیر شبکه اجتماعی باتجربه متصل میکنیم تا به شما کمک کند که کسبوکار خود را توسعه دهید. در این خصوص بین تولید محتوا و مدیریت شبکههای اجتماعی رابطه مستقیمی برقرار است. مسلماً یکی از روشهای مدیریتی که باید در اداره شبکه اجتماعی خود به کار ببندید تولید محتوا است زیرا این تولید محتوای مناسب است که باعث جذب مخاطب، افزایش تبلیغات و فروش محصولات و خدمات شما میشود.
عوامل مؤثر بر تعرفه مدیریت شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام
میزان تعرفه مدیریت شبکههای اجتماعی بستگی به نوع شبکه و خدماتی که آن شرکت ارائه میدهد دارد. بهعنوانمثال، برای مدیریت یک شبکه اینستاگرام، عواملی که بر تعرفه مدیریت این شبکه تأثیر میگذارند به شرح زیر است:
- تعداد پستهای درخواستی
- تعداد استوریها
- نوع طراحی تمپلیت برای هر پست
- انتشار منظم محتوا و بارگذاری آن
- ارائه تقویم محتوا
- استفاده از هشتگهای مختلف
- مشخص ساختن هدف و تعیین استراتژی موردنظر
- ارائه پاسخ به کامنتها
- تعامل با مخاطب
- جذب فالوور
میزان تعرفه تولید محتوا در شبکههای اجتماعی
امروزه به دلیل نقش شبکههای اجتماعی در آموزش، بسیاری از صاحبان این شبکهها برای تولید محتوای موردنیاز خود، به برخی از شرکتها یا سایتهای تولیدکننده محتوا مراجعه میکنند. خصوصاً به دلیل بیماری کرونا نقش شبکههای اجتماعی در آموزش پررنگتر شده است. مطمئناً آنچه در این خصوص از درجهی اول اهمیت برخوردار است، میزان تعرفه تولید محتوا در شبکههای اجتماعی این شرکتها و یا سایتها است. همچنین بسته به کیفیت و نوع محتوایی که برای شبکه اجتماعی شما تولید میشود، تعرفه آن متفاوت خواهد بود.
اگر میخواهید میزان قیمت تولید محتوا برای شبکه اجتماعی شما، برای شما مشخص شود، سعی کنید به سایتهایی برای فهمیدن این قیمت مراجعه کنید که از استراتژیها و برنامهریزیهای دقیقی برای تولید محتوای خود استفاده میکنند. علت این امر این است که اگر لازم است هزینهی زیادی برای تولید محتوای مخصوص شبکه خود بپردازید، این هزینه باید صرف یک محتوای باکیفیت شود.
کلیات پکیج شبکههای اجتماعی
بسیاری از شرکتها و سایتهایی که خدمات مربوط به شبکههای اجتماعی را ارائه میدهند بر اساس نوع محتوا و نوع شبکههای اجتماعی اقدام به ارائه انواع مختلف پکیج شبکههای اجتماعی با قیمتهای مختلف میکنند. این شرکتها بر اساس پکیجی که شما خریداری نمودهاید اقدام به مدیریت شبکه شما کرده و بهصورت پیوسته محتوای شبکه شما را بهروزرسانی میکنند.
محتوا و خدمات یک پکیج شبکههای اجتماعی برای هر شخص لزوماً یکسان نیست و شما میتوانید پکیج اختصاصی مربوط به خود را داشته باشید. توجه داشته باشید که در اینجا صحبت از “پیکیجهای بازاریابی شبکههای اجتماعی ” است، نه “پکیج بازاریابی شبکههای اجتماعی “. یک دلیل خوب برای این امر وجود دارد: ارائه ردههای مختلف بستهبندی به شما کمک میکند تا مشتریهای بیشتری را به سمت خود جذب کنید زیرا آنها میتوانند خدمات موردنیاز خود را انتخاب کنند و از خدماتی که خودشان نمیخواهند اجتناب نمایند.
انواع مختلف پکیجها معمولاً شامل جمع یا تفریق مقدار محتوا یا خدماتی است که شما ارائه میدهید. این امر به مشتریان شما این امکان را میدهد تا خدمات موردنیاز خود را در حد قیمتی که میتوانند بپردازند انتخاب کنند.
هزینه مدیریت شبکههای اجتماعی تحت تأثیر چه عواملی است؟
امروزه نقش شبکههای اجتماعی در آموزش موجب شده است بسیاری از سایتها و شرکتهای تولید محتوا از این طریق کسب درآمد خوبی داشته باشند. هزینه مدیریت شبکههای اجتماعی بسته به مدلهای تجاری و نوع کارهایی که انجام میشود متفاوت است. برخی ترجیح میدهند برای مشتریانی که پذیرش میکنند کار ساعتی انجام دهند. این کار برای فریلنسرهایی که به دنبال ادامه کار خود بهصورت پارهوقت هستند مناسب است اما افرادی که قصد دارند مقیاس کاری خود را تنظیم کنند یا نمایندگی خود را تأسیس نمایند باید به دنبال ایجاد پکیجهایی با قیمت ثابت باشند.
هنگامیکه بیشتر مشتریان ردهبالا به دنبال استخدام کارشناسان شبکههای اجتماعی هستند، نمیخواهند نگران پرداخت هزینههای ساعتی در هر هفته باشند و یا اینکه دقیقاً نمیدانند بابت پولی که به این شرکتها پرداخت میکنند چه چیزی دریافت میکنند. آنها ترجیح میدهند پکیجهای کارشناسان مختلف را باهم مقایسه کنند و بدانند دقیقاً چه نوع خدماتی را ارائه میدهند و تا چه اندازه میتوانند بودجه خود را صرف آن کنند.
عوامل مختلفی بر هزینه مدیریت شبکههای اجتماعی تأثیر میگذارد. یکی از عوامل تأثیرگذار نوع شبکه است. بهعنوانمثال مدیریت یک شبکه در عرصه ساختمانسازی با مدیریت یک شبکه در زمینهی صنایعدستی متفاوت خواهد بود. حال این سؤال پیش میآید چرا باید برای مدیریت شبکههای اجتماعی هزینه بپردازیم؟ در زیر دلایل پرداخت هزینه بیانشده است:
- رشد پیوسته شبکه
- افزایش مشارکت مخاطب
- صرفهجویی در هزینههای کلی
- بهروزرسانی شبکه بهصورت مرتب
- بازاریابی
- افزایش فروش
چند مورد از انواع پادکست شبکههای اجتماعی که در عرصه بازاریابی بهترین هستند
ازآنجاییکه امروزه نقش شبکههای اجتماعی در آموزش به دلیل بیماری کرونا افزایش پیداکرده است، راههای مختلفی برای تحقق این امر انتخابشده است. از محتواهای متنی گرفته تا محتواهای ویدیویی و صوتی از قبیل پادکست که همگی برای تحقق اهداف آموزشی استفاده میشود. همچنین از پادکست شبکههای اجتماعی برای بازاریابی و فروش بیشتر محصولات نیز استفاده میشود.
در ادامه ما قصد داریم به چند مورد از بهترین انواع پادکستهای شبکههای اجتماعی اشارهکنیم:
- پادکست شبکههای اجتماعی Savvy تولیدشده توسط آندره جونز
- پادکست طرفداران اجتماعی با Jay Baer و Adam Brown
- بازاریابی شبکههای اجتماعی با کمک Michael Stelzner
- گفتگوی نمایشی بازاریابی شبکههای اجتماعی
- پادکست پاسخ به همه توسط PJ Vogt و Alex Goldman
- پادکست بازاریابی آنلاین، ساختهشده توسط امی پورترفیلد و …
همچنین در ادامه قصد داریم به چند مورد از پادکستهای شبکههای اجتماعی در ایران نیز اشارهکنیم:
- پادکست ساگا
- ناوکست
- پادکست چکش
- پرچم سفید
- هیستوری پنل
- پاراگراف
- تاریکخانه تاریخ
- دستنوشتهها
- این حکایت
- تورق
- کتابخوان
- رادیو فندق
- استرینگ بوک
- هشتگ زندگی
- خلاصه کتاب
- بیپلاس و …
پادکست کرن چیست؟
پادکست کرن نوعی از انواع پادکست است که در مورد گروههای موسیقی و آهنگهای مختلف آنها در ایران صحبت میکند. فصلهای مختلف زیادی از این پادکست تاکنون در شبکههای اجتماعی مختلف و چندین سایت منتشرشده است. قسمتهای مختلف این پادکست از کیفیت زیادی برخوردار بوده و توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. تولیدکننده این نوع پادکست شخصی به نام بردیا دوستی است. محوریت اصلی پادکستهای بردیا دوستی حول موسیقی اصیل ایرانی از نوع سنتی میچرخد. در هرکدام از بخشهای پادکست کرن یک موسیقی انتخابشده و مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد.
چند منبع برتر موسیقی برای پادکست
متأسفانه، شما نمیتوانید از هر آهنگی که میخواهید در پادکست خود استفاده کنید. استفاده از موسیقی برای پادکست محدودشده به حق کپی و بدون اجازه، میتواند پادکست شما را با برخورد سیستمعاملهایی مانند Apple Podcasts و Spotify مواجه کند و اگر این اتفاق افتاد شما باید دوباره پادکست خود را از ابتدا شروع کنید؛ بنابراین این کار ارزش ریسک کردن ندارد. سیستمهای خودکار تشخیص نقض حق نسخهبرداری روزبهروز پیچیدهتر میشوند. آنها حتی اگر فقط در حد چند ثانیه از یک آهنگ استفاده کرده باشید، میتوانند شما را شکار کنند.
بنابراین با این محدودیت در موسیقی، کجا میتوانید موسیقی مناسب خود را برای پادکست خود پیدا کنید؟ در ادامه چند مورد از منابع برتر موسیقی برای پادکست را برای شما برمیشماریم.
بهترین منابع رایگان موسیقی برای پادکست
- Podcast.co
- موسیقی Pixabay
- Freebeats.io
- بایگانی موسیقی رایگان
- Incompetech
- استودیوهای صدا Silverman
- سیاره بنفش
- audionautix
بهترین منابع پولی موسیقی برای پادکست
- Musicbed
- نوار صوتی
- صدای اپیدمیک
- بلوکهای صوتی
- جاماندو
- PremiumBeat
- حوض 5
- AudioJungle
چند مورد از پادکستهای هنری در ایران
امروزه بسیاری از موزهها و گالریها برای کاستن از گسترش ویروس کرونا بستهشدهاند اما گفتگو در مورد هنر همچنان ادامه دارد و شما میتوانید از طریق پادکستهای هنری علایق هنری خود را دنبال کنید. معمولاً میزبانان این نوع پادکستها نویسندگان هنری و هنرمندان هستند. بسیاری از موزهها در این ایام با استفاده از پادکست علاقهمندان به هنر را با آثار هنری مختلف خود آشنا میسازند. حتی شما میتوانید در این ایام از پادکستهایی که در آنها مصاحبههای جذابی با هنرمندان مشهور شده است نیز استفاده کنید.
چند نمونه از پادکست کتابهای معروف
امروز نقش شبکههای اجتماعی در آموزش به حدی چشمگیر شده است که تولید کتاب فقط محدود بهصورت یک فایل متنی آنهم از نوع چاپشده یا پیدیاف نمیشود. امروزه کتابهای صوتی زیادی در زمینهی آموزشی پا به عرصه ظهور گذاشتهاند. در گذشته بیشتر افراد نابینا و کمبینا از کتابهای صوتی استفاده میکردند اما امروزه ما با انواع بیشماری از پادکست کتابهای معروف مواجه هستیم که مورد استقبال عموم قرارگرفتهاند. چه به داستانهای تاریخی هری پاتر علاقه داشته باشید و چه به داستانهای مدرن عاشقانه، در هر صورت، ما به شما پادکست کتابهای معروف را پیشنهاد میکنیم.
در ادامه به چند نوع از پادکست کتابهای معروف اشارهکردهایم:
- نخالههای احساساتی
- قفسه صوتی
- پادکست کتابهای بزرگ
- تاریخ ادبیات
- کتابهای VINTAGE
- پادکست کتابهای گاردین
- کتابها و نویسندگان
چرا دانلود پادکست کلاف؟
یکی از انواع پادکستها، پادکست کلاف است. شما با دانلود پادکست کلاف میتوانید به قصههای واقعی که در مورد برخی از انسانها در جهان واقعی است، گوش دهید. نویسندهی پادکست کلاف این داستانهای واقعی را با جزئیات جذاب در هم میآمیزد و توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. با گوش دادن به این پادکست میتوانید با شخصیتهای معروفی که شاید کمتر نام آنها را شنیدهاید و یا داستان زندگی آنها را کمتر در جایی خواندهاید، آشنا شوید. تولیدکننده پادکست کلاف محسن خدابخشی است.
مزایای برنامه پادکست فارسی
علت اهمیت داشتن برنامههای پادکست چیست؟ در دنیای امروز شما در سایتهای مختلف میتوانید با انواع مختلف پادکستها آشنا شوید ولی پیدا کردن آنها در هر سایت مسلماً امری طاقتفرسا است. با استفاده از این برنامهها شما بهراحتی میتوانید پادکست موردنظر خود را پیداکرده و به آن گوش دهید. برنامههای مختلفی برای شنیدن پادکست وجود دارد. بهعنوانمثال ناملیک یک برنامه پادکست فارسی است که با استفاده از آن شما به بسیاری از پادکستهای فارسی دسترسی خواهید داشت.
ازجمله مزیتهای دیگر این برنامههای پادکست فارسی به شرح زیر است:
- باخبر شدن از انتشار قسمت جدید پادکست
- دانلود پادکست
- جستوجوی پادکست موردنظر
- سایر قابلیتها ازجمله تنظیم سرعت پخش، لیست کردن، جلو و عقب بردن پخش و تایمر قطع شدن خودکار
- دستیابی به آمار پادکست خود از طریق این برنامهها
توضیحاتی در ارتباط با پادکست استاد شجریان
یکی از بهترین موسیقیدانان و خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی محمدرضا شجریان است. وی خواندن را از کودکی آغاز نمود. به دلیل شهرت زیاد این هنرمند، پادکستهای زیادی در مورد این هنرمند ساخته شد که یکی از آنها، پادکست استاد شجریان است. شما میتوانید به آثار این هنرمند بزرگ در این پادکست گوش دهید. یکی از نمونههای پادکست استاد شجریان آواز عیدانه است که به مناسبت عید فطر در برنامهای از برنامههای رادیو ایران پخش شد.
دانلود پادکستهای رادیو چهرازی
یکی از انواع پادکستها، پادکستهای رادیو چهرازی است. اولین بار این پادکست در سال 1392 ضبط شد. موضوع این پادکست در مورد چندین بیمار در یک آسایشگاه روانی است که همگی عاشق یک دختر بودند. گویندگان این پادکست خود را بهصورت چند دیوانه تصور کرده و صحبتهای خود را ضبط میکنند. علت این امر هم این است که عقیده دارند دنیای دیوانهها قشنگتر است. همین مسئله هم باعث شده که این داستان از زیبایی و جذابیت زیادی برخوردار باشد. شما هم اگر علاقهمند به داستانهای این مدلی هستید به شما پیشنهاد میکنم حتماً نسبت به دانلود پادکستهای رادیو چهرازی اقدام کنید.
چند نکته مهم در ارتباط با راهاندازی پادکست
اولین مزیت راهاندازی پادکست برای سایت شما، کسب بهترین رتبهها برای سایت خود در جستوجوهای گوگل است. همچنین با استفاده از پادکست میتوانید راحتتر با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. ایجاد پادکست آنطور که فکر میکنید خیلی دشوار نیست. برای ضبط پادکست نیاز نیست حتماً یک استودیو مجهز داشته باشید بلکه کافی است به یک اتاق که دور از هرگونه سروصدا است بروید و با استفاده از هندزفری گوشی خود و کامپیوتر، پادکست خود را ضبط کرده و منتشر کنید.