طراحی لوگو اسم میتواند کار راحتی باشد
سادهترین نوع طراحی لوگو اسمی که میتوان به خاطر آورد و میتوان از آن نام برد، طراحی امضا بر اساس نام فرد است. این نوع طراحی لوگو اسم بهنوعی دمدستیترین چیزی است که هم خود فرد میتواند آن را انجام دهد و هم اینکه میتواند به کسی یا گروهی سفارش طراحی امضا بدهد.
طراحی امضا در کشورهای مختلف میتواند نشاندهنده سلیقه کلی مردم آن کشور باشد. بهطور مثال کشورهای آسیای غربی مانند ایران و حوزه خاورمیانه معمولاً امضا را به نوع شکلی آن دوست دارند و کمتر در این شکل نام خود را دخیل میکنند یا اگر در آن نام خود را دخیل بدانند، بهنوعی با طراحی خاصی آن نام و اسم را به یک طراحی تصویری و شکلی نمایش میدهند. اما امضای مردم کشورهای غربی و اروپایی بهصورت طراحی لوگو اسم نوشتاری است. یعنی کمتر دیده میشود که یک فرد اروپایی از شکلی در طراحی امضای خود استفاده کند.
معمولاً دست خط و نوع نگارش یک طراحی لوگو اسم برای امضای آنها محسوب میشود. مسلماً این نوع امضاها را در فیلمها یا زیر پای آثار هنری و ادبی دیدهاید. مسلماً هرکدام از این انواع طراحی لوگو اسم میتواند تأثیرات و مزایا و معایب خودش را داشته باشد. در این مقاله قصد داریم طراحی لوگو اسم را از سه زاویه نوشتاری و تصویر و ترکیبی بررسی کنیم و درنهایت سعی کنیم درباره این نوع طراحی نظر اقتصادی و تجاری نیز بحث کنیم. بنابراین تا انتهای داستان با ما همراه باشید.
طراحی لوگو اسم بهصورت طراحی شکل و تصویری
بهتر است بحث اصلی را از جایی شروع کنیم که هرکدام از ما حداقل در روز یکبار با آن سروکار داریم و بهنوعی آمادگی ذهنی خوبی از آن داریم. طراحی لوگو اسم بهصورت تصویری یا همان به زبان ساده امضا ایرانی و فارسی نوعی طراحی اسم است که ازنظر حقوقی اهمیت بالایی دارد. به بیان بهتر اگر امضا یا همان طراحی لوگو اسم شما زیر سندی باشد به معنی این است که شما آن سند و تمام مفاد آن را قبول کردهاید. ازاینرو این نوع طراحی اهمیت بالایی پیدا میکند. زیرا بهجز زیبایی و خاص بودن در اینجا امنیت جای مهمی را به خود اختصاص میدهد.
شاید بتوان گفت امنیت یکی از دلایلی است که باعث شده ما ایرانیها به طراحی لوگو اسم به شکل تصویری آن علاقهمند شویم. البته روی بد این داستان این است که در کشورهایی مانند ایران جعل امضا بسیار صورت میگیرد و همین موضوع باعث میشود که یک فرد بخواهد امضای خود را سختتر و پیچیدهتر کند. از طرف دیگر این امضا معرف هر فرد در زمانهایی است که او حضور ندارد. شما هیچگاه همراه سند امضاشده بانکی، اقتصادی یا حقوقی حضور ندارید. بلکه این امضای شماست که میتواند معرف شخصیت و تیپ و منش شما باشد.
این اتفاق در دنیای تجارت بسیار مرسوم است. مدیران و بازرگانان حرفهای معمولاً با نگاه کردن به امضای یک فرد خاص و طرف مقابل سعی میکنند تیپ کلی او را حدس بزنند و بهنوعی شخصیت او را بهواسطه طراحی لوگو اسم او وارسی میکنند. امضای شما هرچه قدر پیچیدهتر باشد مسلماً شما انسان پیچیده خواهید بود و مذاکره با شما سختتر میشود و اگر امضای شما رگههای از خلاقیت داشته باشد، میتواند نوید برقراری یک ارتباط مؤثر باشد. البته این را نیز باید گفت که افراد باهوش معمولاً از دو یا سه امضا استفاده میکنند تا چندان شخصیت خود را در معرض دید دیگران قرار ندهند.
احتمالاً دیدهاید که مدیر شرکتها و ادارات تنها به نوشتن نام و نام خانوادگی و حلقهای دور اسم اکتفا میکنند. این نوع امضا که بیشتر طراحی لوگو اسم نوشتاری محسوب میشود تا تصویری برای افزایش سرعت نامهنگاریهای اداری و سازمانی و همچنین بالا بردن ضریب امنیت امضای اصلی خود فرد است.
طراحی لوگو اسم بهصورت نوشتاری
اما صورت دیگر طراحی لوگو اسم بهصورت نوشتاری است. این نوع طراحی لوگو یا همان طراحی امضا در کشورهای اروپایی و غربی بسیار مرسوم است. نوع نگارش و دست خطی که اسم و نام خانوادگی فرد توسط آن نوشته میشود طرحی منحصربهفرد را ایجاد میکند.
این نوع طراحی لوگو اسم از دو نظر منحصربهفرد محسوب میشود. اول اینکه نام و نام خانوادگی ( بهجز نام میانی ) معمولاً بهطور کاملاً در امضا و طراحی لوگو اسم نوشتاری ذکر میشود و همین موضوع میتواند امضا به این شکل را منحصر به یک شخص خاص کند. دوم اینکه دست خط فرد در زبان انگلیسی و نوع چسبیده یا جدانویسی حروف و کلمات میتواند انحصاری بودن امضا را بیشتر کند. اما چیزی که مشخص است و گفته شد، طراحی لوگو اسم به شکل نوشتاری بیش از آنکه بخواهد بهواسطه طراحی حروف خاص و منحصربهفرد باشد به سبب نام خود فرد خاص و یونیک میشود.
اما ازنظر امنیت باید گفت که طراحی لوگو اسم بهصورت تصویری ظاهراً امنیت بالاتری از طراحی لوگو اسم نوشتاری دارد اما در موارد حقوقی و قانونی و راههای تشخیص جعلی بودن امضا و … دست خط مهمترین عامل است. ازاینرو طراحی لوگو اسم بهصورت نوشتاری میتواند امنیت بهتری داشته باشد. زیرا در آن دست خط فرد که تقریباً انحصاری است بیشترین نمود را دارد و کمتر کسی میتواند دقیقاً بدون هیچ اشتباهی آن را جعل کند. چراکه دستخط تنها نوع نوشتار نیست. بلکه شروع و پایان امضا، تعداد برداشته شدن قلم از روی کاغذ و … همه و همه جزئی از دست خط است. ازاینرو بسیاری دست خط را درست مانند اثرانگشت خاص و غیرقابل کپی میدانند. بنابراین درست برعکس چیزی که فکر میکردیم طراحی لوگو اسم نوشتاری امنیت بهتری نسبت به نوع تصویری آن ازنظر حقوقی دارد.
طراحی لوگو اسم بهصورت ترکیبی
اما برخی از امضاها و طراحی لوگوهای اسم نیز وجود دارد که بهنوعی ترکیبی از گونه تصویری و گونه نوشتاری است. همان امضای و طراحی که اکثر مدیران سازمانها و شرکتهای ایرانی از آن استفاده میکنند ( نام و نام خانوادگی + یک حلقه ساده یا یکشکل ساده ) در این دسته جای دارد. این اتفاق فقط منحصر به کشورهای منطقه خاورمیانه نیست. در کشورهای اروپایی نیز شاهد استفاده از طراحی لوگو اسم بهصورت ترکیبی هستیم. این نوع طراحیها اصولاً بیشتر توسط هنرمندان و نقاشان استفاده میشود. این گروه از مردم ازآنجاییکه از وادی اقتصاد و سیاست و … دور هستند توانایی تغییر در روند طراحی را دارند اما نباید انتظار بیش از کشیدن دو خط زیر اسم، یا یک خط روی اسم را داشت.
بهطورکلی میتوان گفت طراحی لوگو اسم بهصورت ترکیبی در کشورهای اروپایی مزیت چندانی بهجز اضافه کردن بعد زیباییشناختی ندارد. اما در ایران این نوع طراحی میتواند امنیت امضاها و طراحیهای اسم را افزایش دهد. ازاینرو رو افراد مهم در ایران و مدیران و … معمولاً سعی میکنند بهعنوان امضای دوم یا رسمی خود از طراحی لوگو اسم بهصورت ترکیبی استفاده کنند. از طرفی این نوع طراحی اسم نسبت به نوع تصویری آن سادهتر است و این میتواند سرعت طراحی و استفاده از آن را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.
البته گاها دیده میشود که برخی از امضاها و طراحیهای ترکیبی به صورتی ساختهشدهاند که میتوان از آن نام فرد یا نام خانوادگی را پیدا کرد اما بهواقع در آن اثری از نوشتار ساده نمیبینیم. این نوع طراحی لوگو اسم را در دست طراحی تصویری میتوان قرارداد.
طراحی لوگو اسم ازنظر تجاری و پایان بحث
امروزه با استفاده از اینترنت و انواع نرمافزارهای شبیهسازی و طراحی میتوان طراحی لوگو اسم یا هر نوع طراحی دیگری را به راحتترین شکل ممکن آن دریافت کرد. تنها کافی است عبارتهایی مانند ” طراحی لوگو اسم با فتوشاپ ” یا ” طراحی لوگو اسم آنلاین ” را جستوجو کنید. شاید دهها و صدها عنوان قابلاستفاده برای شما پیدا شود. اما بحث اصلی این است که شما در اقتصاد باید یکسر و گردن از رفتار عادی بالاتر باشید. چراکه شما میخواهید همین مردم عادی را به سمت خودتان جذب کنید.
یادتان باشد زمانی مردم به سمت شما جذب میشوند که شما عادی نباشید و مانند آنها رفتار نکنید. بنابراین شما باید در طراحی لوگو اسم برای خود یا برند خود باید بسیار حساستر باشید. زیرا این لوگو اولین و مهمترین چیزی است که مشتری و مخاطب شما با آن روبرو میشود. اگر این لوگو زیادی عادی باشد و چیزی باشد که بسیاری مانند آن را انجام دادهاند انتظار نداشته باشید که موفق شوید.
نکته مهم در دنیای اقتصاد و تجارت فارغ از هر مسئله دیگر این است که شما باید ذهن مخاطب را درگیر خود کنید و بهنوعی باید ذهن او را برای خود کنید. ازاینرو حتماً در طراحی لوگو اسم از یک یا چند طراح حرفهای و باهوش استفاده کنید و اگر قرار است برای تجارت یا برند خود این کار را انجام دهید یادتان باشد که اول باید خود کسبوکار را بهخوبی بشناسید و سپس باید گروه مشتریان خود را بهخوبی شناسایی کنید. این شناسایی میتواند ازنظر سنی، جنسی، خانوادگی، فرهنگی و … باشد.
آن چیزی که اهمیت دارد این است که بدانید دقیقاً مشتری شما چه میخواهد و آن را در جز کسبوکار و تجارت خود پیاده کنید. طراحی لوگو اسم نیز جزئی از کسبوکار شماست. بنابراین از نیاز مشتری برای پیدا کردن نوع طراحی و نوع استفاده از این طرح استفاده کنید. مشتری هدفی است که خودش چراغ راه را برای ما روشن میکند. تنها کافی است که بهدرستی آن را پیدا کنیم و سعی کنیم دنبالروی مشتری خودمان باشیم. البته که بعدها این مشتری است که باید به دنبال برند موفق باشد.