مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره فرصت هایی که با استفاده از محتوا به آن دست پیدا میکنیم _ قسمت اول

مفید بود؟

یک سازمان با امتیازات فراوان ایجاد کنید، به این ترتیب که از میان اطلاعات زیادی که از چگونگی رفتار مشتریان در جستجو و به خصوص تغییرات روزانه و ماهانه این رفتار ها بدست آورده اید به یک دیدگاه دست اول دست پیدا کنید.
در دوره ای که هر niche به گونه ای متفاوت عمل می کند و با هم تفاوتهای ظریف و نامحسوسی دارند که قادر هستند کار هر SEO سفت و سخت و یا تحلیل گر داده ای را خراب کنند، بدون شک روندهایی وجود دارد که بیشتر اوقات نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر هستند.
در سال گذشته، تیم رسانه ی Zazzle روی یک مورد خاص نظارت کرده است و پست امروز به این منظور نوشته شده که نور امیدی برای ایجاد یک نظارت گسترده تر باشد.
می پرسید، این گرایش چیست؟، به بیانی ساده، درواقع جابه جایی بزرگی است که ما از طریق راهی که نتایج به ما نشان داده اند؛ به آن رسیده ایم و این نتیجه گیری معمولاً بر اساس ترافیک های بسیاری زیادی است که در فروش عمده صورت می گیرد.

 

توسعه 2014

این نتیجه گیری با توجه به قضیه ی گسترش تعدادی از مشتریان در 12 ماه گذشته بوده است، همه ی آنها رشد قابل توجهی را شاهد بوده اند که تحت شرایط خاصی نبوده است، اما ترافیک یک جستجوی اساسی موجب افزایش تعداد URLها بوده است.
دیدگاه معیارهای جستجوی چارت زیر فقط یک مثال از فضای مالی قابل رویت در طی روند رشد دیجیتال سالانه ی  یک برند است که شما آن را به عنوان یک نتیجه ی مستقیم از این پدیده می بینید. آنها حتی برخی از شرایط اصلی را به زحمت در دو فضا مشاهده کرده اند و هنوز هم همین طور است.

برای اینکه متوجه بشوید که چرا این اتفاق ممکن است که بیافتد، نیاز داریم که یک دید خیلی سریع به چگونگی گسترش Google در طی دو سال گذشته بیاندازیم.

تطبیق کلمات کلیدی

Google امپراطوری خود را برپایه ی یک سیستم هوشمند بنا کرد؛ سیستمی که “مستندات”(صفحات وب) را بر مبنای کلمات کلیدی، اسکن و سازماندهی می کرد و به این ترتیب توانایی تطبیق “مستندات”(صفحات وب) با آن کلمات کلیدی مذکور را داشت.
این یک دیدگاه است که به صورت فزاینده ای در حال ساده سازی دنیای “داده های بسیار حجیم” می باشد.
به نظر می رسد، جواب، تمرکز بیشتر روی اهداف پنهان کاربر در پرس و جو و بدست آوردن دقیقاً همان چیزی است که جستجوگران به دنبال آن هستند.

Hummingbird

جواب این چالش Hummingbird می باشد، “engine”-موتور جستجوی جدید Google برای مرتب سازی نتایجی که ما در هنگام جستجو به آنها دست می یابیم.
با روشی که در کافئین، کشاورز در جستجوی معمار، اجازه دهد که کارخانه محصولات تازه ای را تولید کند و تغییرات الگوریتم( مانند الگوریتم های Panda و Penguin)  را به وسعت دنیا و هرچه سریعتر گسترش دهد، Hummingbird با همین روش برای شخصی سازی نتایج طراحی شده است.
و در حالی که ما در ابتدای سفر هستیم، به نظر می رسد برای صفحات عمیق تر، نسبت به داده ای که ما در چند سال اخیر دیده ایم ترافیک های بیشتری متبلور شده اند.
چرا این اتفاق افتاده است؟ تجزیه و تحلیل های بیشتری که Google برای بدست آوردن آنها تلاش می کند به این سوال پاسخ دروغ می دهند.
تفاوت اشاره کردن با صریح عنوان کردن
برای اینکه این تفاوت را بهتر توضیح دهیم بهتر است به تاثیر آن روی مسائل کاملاً واضح بپردازیم، مانند: “کافی شاپ”
به دو یا چند سال قبل و به یک جستجو که می توانست 10 لینک آبی رنگ از یک گروه مشخص به همراه محل آن صفحات را نمایش بدهد، برگرد.
جستجوی بزرگ این را می داند که این برای کاربر مفید نیست.در عوض  آنها می خواهند اهداف پنهان کاربران در پرس و جوها را یا در واقع “پرس و جوی ضمنی”, را که قبلاً توسط Tom Anthony در این وبلاگ توضیح داده شد، درک کنند.
چیزی که معنی می دهد، در تمرین، هست که یک جستجو برای “کافی شاپ” حتماً محتوایی خواهد داشت، و یکی از دلایلی که از شما می خواهد وارد شوید این است که به موتور جستجو اجازه دهد سیگنالهای اضافی شما را برای کمک به فهمیدن جزئیات پرس و جو، گردآوری کند. سیگنالهایی مثل محل قرارگیری شما و حتی احتمالاً اولویتهای برند شما و دیگر سیگنالها…
فهمیدن این چیزها به جستجو اجازه می دهد که بر اساس ینازهای شما سفارشی سازی شود، جزئیات نزدیکترین starbuks(یک کافی شاپ است) براساس محل قرارگیری کنونی شما(اگر starbuks کافیِ مورد علاقه ی شما می باشد.) را بدست می آورد.
اگر شما این روند را به بیلیونها جستجوی دیگر بسط دهید قادر خواید بود ببینید که چگونه صفحات عمیق تر و یا حتی مقاله ها بهتر نمایش داده خواهند شد و گزینه های بهتری برای Google فراهم خواهد آمد.
در اینجا می توانیم ببینیم که چطور در صورتی که Google متوجه مکان قرارگیری شما شود نتایج برای جستجوی چیزهایی مثل “هتلها” تغییر خواهد کرد، چیزهایی مثل کاری که قرار است برای اقامت انجام دهید و مقدار هزینه ای که میتوانید برای اقامت خود هزینه کنید. نتایج ممکن است که کاملاً متفاوت باشند، برای مثال، اگر Google بداند که شما یک شرکت CEO هستید که قصد دارید در یک هتل خیلی خوب اقامت داشته باشید و یک قرار ملاقات مهم در روزهای آتی دارید، بنابراین نیاز به یک اتاق دنج دارید که بتوانید خیلی راحت استراحت کنید.

 

به جای نتایج معمولی “بهترین هتلهای لندن” می توانیم به پاسخهایی برسیم که بر اساس نیازهای اساسی ما سفارشی سازی شده اند و برای هدف ما سودمند تر هستند.
منحنی طولانی جدید
چیزی که  عیان است تغییر شکل منحنی سنتی ای است که ما همه آن را به خوبی می شناسیم. این ابتدای تغییر شکل خطوط چارت زیر است:

 

این تغییر و جابه جایی نسبت به مشتریان دیگر ما خیلی زیاد است، ما شاهد 135% افزایش تعداد صفحات ترافیک دریافتی از جستجو و افزایش 98% تحویل در سراسر ترافیک های اساسی که آن جستجو موجب می شود، بوده ایم.
دلیل اساسی این افزایش و ارتقاء ایجاد محتوای “درست” برای استفاده از تغییرات بازار می باشد. بدست آوردن این محتوای درست نیازمند یک رویکرد است که یادآور راه های بازاریابی سنتی ای که برای دهه ها کاربرد داشت حتی زمانی که وب وجود نداشت   می باشد.
این رویکرد بازاریابی مخاطب_محور چیزی است که قبلاً راجع به آن در این وبلاگ نوشته ام و دیگران، با این عنوان که خیلی مهم “متن نوشته” را بفهمید و بدانید که مشتریان  یا ارباب رجوع های شما واقعاً دنبال چه چیزی هستند.
راه انجام این کار چیست؟  شیرجه زدن در میان داده و همچنین صحبت کردن با کسانی که یا از شما خرید می کنند و یا با شما کار می کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.