هر چه در مقدمه از نقاط ضعف فراوان طراحی سایت بانک ملل به لحاظ ضعف بصری سایت سخن گفتیم؛ در این قسمت می کوشیم جنبه های مثبت طراحی سایت این موسسه را بیابیم
نگریستن به طراحی سایت موسسه اعتباری ملل(عسکریه سابق) حسی دوگانه ایجاد میکند. از یک طرف تمامی ویژگیها و امکانات مورد نیاز از یک پایگاه اینترنتی در اختیار مخاطب قرار دارد و از طرف دیگر از منظر زیبایی شناسی به معنای واقعی کلمه سایت طراحی شده در کف استانداردها قرار میگیرد. احتیاجی به توضیح نیست که این وبسایت هم در یک صفحه طراحی شده است و در آن تنها سه رنگ مشاهده میشود. سفید و آبی و نارنجی. اسلاید ها بر خلاف سایر سایت ها که در قالبی نواری بروز پیدا می کنند؛ در این وبسایت در قالبی مربعی قرار گرفتهاند؛ اما نه تنها این تغییر از طراح فرد خلاقی در ذهن مخاطب نمی سازد؛ بلکه به معنی واقعی کلمه عدم توازن و هارمونی در اجرای سایت را متبادر میسازد.
تحلیل طراحی سایت askariye
هر چه در مقدمه از نقاط ضعف فراوان طراحی این سایت به لحاظ ضعف بصری سایت سخن گفتیم؛ در این قسمت می کوشیم جنبه های مثبت طراحی سایت این موسسه را بیابیم. البته متاسفانه همان طور که انتظار میرود این نکات مثبت در جنبههای زیبایی شناسی قرار ندارند و تنها جنبه ی کاربردی طراحی را به خود اختصاص می دهند. در اینجا به نواری در میانه سایت میپردازیم. اگر چه بسیار ساده است اما واقعا هر امکانی را به مخاطب ارائه داده است. نمته ی منحصر به فردی که در وبسایت های مشابه یافت نشده و در این جا تازگی دارد؛ وجود آیکونی به نام مبارزه با پولشویی و همچنین متناظر آن، شفافیت مالی است. در قسمت بعدی می توان به دریافت شماره ی شبای حساب خود اشاره کرد که این هم می تواند کاربردی و مفید به فایده باشد.
طراحی سایت سازمانی بانک عسگریه
حالا دوباره به بالای سایت باز می گردیم و در کنار اسلاید میخواهیم به یک مربع دیگر بپردازیم. مربعی که دو سربرگ دارد و نقطه ی دیگر قوت طراحی سایت البته از منظر کارکرد است. همان طور که مشاهده می شود در یک سربرگ خدمات بانکی در دسترس است و در سربرگ دیگر خدمات بانکی الکترونیک. در این قسمتها علاوه بر دسترسی به سودهای ارائه شده در بانک مذکور به صورت زیر می توان گزینه های جالب توجهی را یافت:
طراحی سایت سازمانی بانک عسگریه
با بررسی قسمت تحتانی سایت کار را به اتماممی رسانیم. در این نوار تحتانی دو نکته وجود دارند. یکی مثبت و جالب توجه و دیگری منفی و نه چندان زیبا. نکته قوت ارائه اطلاعات مناسب راجع به موسسه مذکور است و نکته منفی هم در قرار دادن پیوندهای به بیرون است. به نظر می رسد که تنها برای پر کردن نوشتهها هر سایت مربوط و غیر مربوطی در این قسمت قرار گرفته است:
1. پیوندهای برجسته به صفحات برتر
مردم از وب سایت موسسه خود دیدن نمی کنند زیرا به دنبال مکانی برای گذراندن وقت اضافی خود هستند. آنها می خواهند به سرعت به مسائل برسند بنابراین مطمئن شوید که صفحات/پیوندهای برتر شما چیست و آنها را به طور برجسته نشان دهید. برای اکثر موسسات، این حداقل شامل ورود بانکداری آنلاین ، مکان های شعبه/خودپرداز، تماس و نرخ ها می شود.
2. ناوبری بصری سایت
اکثر مردم به صفحه اصلی یک موسسه می روند، وارد بانکداری آنلاین می شوند و سایت را ترک می کنند. اگرچه این برای آنها کارآمد است اما برای بازاریابان مالی یک کابوس است. ایجاد یک ساختار ناوبری بصری سایت برای کمک به بازدیدکنندگان در کشف سایر صفحات و ویژگی های سایت مهم است. قبل از طراحی مجدد یک سایت، باید مجدداً معماری شود تا اطمینان حاصل شود که ساختار ناوبری بصری و مقیاس پذیر است. سایتهای موثرتر از “منوهای بزرگ” برای سوق دادن افراد به سطح 2 و 3 از عمق یک کلیک و همچنین جستجوی سایت ، ناوبری صفحات داخلی و خرده نان برای کمک بیشتر به کاربران استفاده می کنند.
3. طراحی واکنش گرا
وب سایت های ریسپانسیو در حال حاضر برای نهادها ممهم هستند بدون استثنا. با ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه و سازگار، طراحی ریسپانسیو به یک سایت واحد اجازه می دهد تا در همه دستگاه ها و جهت ها به مخاطبان خدمات ارائه دهد. اگر تجزیه و تحلیل شما نشان می دهد که درصد ترافیک تلفن همراه به سایت شما حداقل 10 and است و به طور پیوسته در حال رشد است ، طراحی واکنش گرا برای طراحی مجدد شما ضروری است.
4. سیستم مدیریت محتوا عالی
سایت شما باید بر اساس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند (CMS) ساخته شود که تمام نیازهای موسسه شما را برآورده کند. برخی از ملاحظات اساسی برای موسسات عبارتند از سهولت استفاده، ویژگی ها، امنیت، ادغام شخص ثالث، سازگاری با SEO، پشتیبانی از طراحی واکنش گرا، ردیابی تجزیه و تحلیل و توانایی شخصی سازی محتوا برای بخش های مخاطب. همچنین مهم است که تصمیم بگیرید کدام نوع CMS برای موسسه شما بهتر کار می کند (CMS اختصاصی، منبع باز یا دارای مجوز). سایتی زیبا که مدیریت آن دشوار است ارزش ناراحتی شما را ندارد.
5. محتوای قدرتمند
محتوا برای یک وب سایت مالی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و به بازدیدکنندگان اطلاعات، ابزار و منابع مفیدی را ارائه می دهد تا با پول خود تصمیمات بهتری بگیرند. پیام رسانی باید ساده و سازگار باشد و در فرمت قابل اسکن سازماندهی شود تا کاربران بتوانند هضم و اقدام کنند. محتوا همچنین باید با در نظر گرفتن بهترین شیوه های SEO نوشته شود به ویژه اگر موسسه شما در این زمینه است بازار محلی تعریف شده علاوه بر این سایتهای عالی محتوا را بر اساس نیازهای بازدیدکنندگان متمرکز می کنند، راه حل ها، اطلاعات آموزشی و انواع مختلف محتوا (به عنوان مثال فیلم، اینفوگرافیک) را ارائه می دهند.