مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره اصول سئو در تولید محتوا

مفید بود؟

رباره اصول سئو در تولید محتوا چه می‌دانید؟وقتی نوبت به بازاریابی کسب و کار خود در قرن بیست و یکم می‌رسد، دو ابزار اصلی وجود دارد که برای کسب و کار شما ایجاد یا شکست می‌کند که شامل بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی محتوا است.

 اصول سئو در تولید محتوا

از سال 2020، صنعت سئو در دنیا ارزش بسیار بالایی پیدا کرد و اصول سئو در تولید محتوا نقش پررنگی در میان سایت‌ها داشت. این بدان معناست که کسب و کارهای گسترده، ارزش سرمایه گذاری در سئو را می‌دانند، اما بازاریابی محتوا را نیز نمی توان نادیده گرفت و باید در کنار سئو، بازاریابی محتوا را نیز به صورت حرفه ای انجام داد.این راهنما را در مورد اصول سئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا بررسی کنید تا تفاوت‌های این دو را بدانید و ببینید که چگونه بازاریابی محتوا و سئو به یکدیگر وابستگی دارند

سئو چیست و چگونه کار می‌کند؟ 

سئو مخفف کلمه بهینه سازی موتور جستجو است. این تاکتیک برای بیش از یک دهه وجود داشته است، اما فقط در سال‌های اخیر کسب و کارها از مزایای آن استفاده می‌کنند.
اصول سئو در تولید محتوا نوعی استراتژی است که بر ایجاد صفحات وب بهینه شده متمرکز است تا رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتور جستجو داشته باشد. سئو، گوگل را به عنوان موتور جستجویی که می‌خواهید در آن قرار بگیرد، هدایت می‌کند.

صفحه دوم گوگل 

هرچه رتبه صفحات وب کسب و کار شما به لطف اصول سئو در تولید محتوا بالاتر باشد، رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر است. شما همیشه می‌خواهید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید زیرا کاربران هرگز صفحه دوم گوگل را بررسی نمی کنند.در نهایت، همه اینها با کمک اصول سئو در تولید محتوا باعث می‌شود وب سایت شما بیشتر دیده شود و ترافیک ارگانیک که بهترین کار برای کسب و کار است، ایجاد کند.

تولید محتوا مناسب سایت

پیش فرض کلی شما باید بهینه سازی وب سایت از طریق اصول سئو در تولید محتوا برای بازدیدکنندگان باشد. شما می‌خواهید بهترین تجربه کاربری ممکن را ایجاد کنید. به طور خلاصه، هر چقدر مشتری بیشتر در وب سایت شما بگذرد، احتمال تبدیل شدن جستجوی وی به تبدیل، یعنی فروش بیشتر است.
موتورهای جستجو مانند گوگل کاملا از نحوه بهینه سازی وب سایت خود برای کاربر نهایی آگاهی دارند. موتورهای جستجو اینگونه وب سایت شما را رتبه بندی می‌کنند. گوگل و سایر پلتفرم‌های جستجو در هنگام رتبه بندی وب سایت شما این عوامل کلیدی را در نظر می‌گیرند:

  •  سطح تحقیق شما درباره کلمات کلیدی و نحوه ادغام آنها در محتوای شما؛
  •  زمان بارگیری و سرعت صفحه وب سایت شما؛
  •  این که آیا وب سایت شما با متد ریسپانسیو طراحی شده است؛
  • کیفیت لینک‌های شما هم از نظر ورودی و هم از نظر خروجی؛

 

کاربر وب سایت

اطمینان از اینکه کاربر وب سایت شما برای مشتری ایده آل کاربرپسند و قابل دسترسی است، به این معنی است که موتور جستجو نیز در دسترس است و اصول سئو در تولید محتوا به خوبی کار می‌کند. نتیجه این کار صفحات وب با رتبه بالاتر در SERP است. با اصول سئو در تولید محتوا، دید بهتر، بازدید بهتر وب سایت و فروش شما تضمین می‌شود.

انواع مختلف سئو

گوگل و سایر موتورهای جستجو با الگوریتم‌های خاص سئو کار می‌کنند و شما باید اصول سئو در تولید محتوا را نیز رعایت کنید. این الگوریتم‌ها از عوامل رتبه بندی تشکیل شده اند. این بدان معنی است که به معنای واقعی کلمه صدها فاکتور مختلف وجود دارد که می‌تواند در رتبه بندی سئو شما تاثیر بگذارد.
همانطور که سئو در طول سال‌ها پیشرفت کرده است، اکنون شامل اصول سئو در تولید محتوا متنوعی است. دو مورد از مهمترین انواع سئو که کسب و کارها باید به خاطر بسپارند شامل موارد زیر است:

1. سئو فنی

به طور خلاصه، این اساسی ترین شکل سئو است که همراه با اصول سئو در تولید محتوا است. هدف کلی سئو فنی اصلاح و تکمیل روش‌های سئو در سراسر وب سایت شما به منظور بهبود رتبه بندی وب سایت شما است.

آموزش سئو فنی برای سایت
برخی از جنبه‌های اصلی سئو فنی از موارد زیر است:

  •  کلید واژه و بهینه سازی محتوا؛
  •  هدر بهینه شده (برچسب‌های H1 و H2)؛
  •  استراتژی لینک وب سایت شما و کیفیت آن لینک‌ها؛
  •  زمان بارگذاری سریع وب سایت شما؛
  • بهینه سازی تصویر و کلمات کلیدی؛

اینها تنها برخی از جنبه‌های فنی است که این نوع سئو باید پوشش دهد. قبل از اینکه به قسمت دیگری از استراتژی سئو خود ادامه دهید، ابتدا باید اصول سئو در تولید محتوا را درست کنید. مهم نیست که محتوای شما یا تصاویر شما چقدر عالی باشد، بدون این اصول سئو بهینه سازی شده معنایی نخواهد داشت.

2. سئو معنایی

وقتی نوبت بهینه سازی سئو می‌رسد، محتوا همیشه پادشاه است. این امر خصوصا در مورد سئو معنایی صدق می‌کند. این روش متمرکز بر ارائه محتوای با کیفیت بالا به مخاطبان شما برای بهترین تجربه کاربر است.
گوگل و سایر موتورهای جستجو این را بر اساس درخواست‌های جستجوی کاربر نهایی و میزان مطابقت محتوای شما با هدف کاربر تشخیص می‌دهند. این عامل دیگری است که در رتبه بندی وب سایت شما نقش دارد.

 

 

سئو خود را محک بزنید

برای اینکه روش‌های معناداری سئو خود را محک بزنید و ببینید که اصول سئو در تولید محتوا درست انجام می‌دهید یا خیر، باید مخاطبان خود را از داخل و خارج بشناسید. شما باید درباره نوع محتوایی که آنها به دنبال آن هستند، آنچه می‌خواهند بدانند و اینکه کجا می‌توانند این محتوا را در اینترنت پیدا کنند، ایده خوبی داشته باشید.

سئو معنایی چندان فنی نیست و همه چیز به اصول سئو در تولید محتوا بستگی دارد، بنابراین این بدان معناست که شما این فرصت را دارید که به صورت شهودی با مخاطبان خود بر اساس تحقیقات خود درباره آنچه آنها می‌خواهند ارتباط برقرار کنید. پیش فرض سئو معنایی این است که به سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید و قصد کاربر را تامین کنید.

بازاریابی محتوا چیست و چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی محتوا به عنوان بازاریابی ورودی نیز شناخته می‌شود و در بازاریابی محتوا حتما باید اصول سئو در تولید محتوا در نظر گرفت. این ایده با همان روش‌های سنتی بازاریابی ورودی کار می‌کند، فقط بازاریابی محتوا به صورت آنلاین انجام می‌شود.

سئو در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به جای بازاریابی کسب و کار شما با تبلیغات تلویزیونی هزینه ای، بر جذب مشتری به وب سایت شما با ترافیک ارگانیک تمرکز دارد.
اما ترافیک ارگانیک چیست؟ چگونه با رعایت اصول سئو در تولید محتوا می‌توان ترافیک ارگانیک به دست آورد؟ به عبارت اساسی، این نوعی ترافیک است که از طریق یک نتیجه جستجوی کلمه کلیدی متناسب با درخواست دقیق آنها، در وب سایت شما قرار گرفته است. این بدان معنی است که شما وب سایت یا خدمات خود را نه با پول بلکه با یک استراتژی بازاریابی محتوای هوشمند تبلیغ کرده اید.

 وبلاگ نویسی

بازاریابی محتوا متشکل از وبلاگ نویسی، پادکست‌ها، توصیفات، بررسی مشتری، راهنماهای راهنما، فیلم چگونه، اینفوگرافیک و موارد دیگر است که باید در تمام آنها، اصول سئو در تولید محتوا را رعایت کرد.
در حالت ایده آل، استراتژی بازاریابی محتوای شما باید بر روی این مفاهیم اصلی متمرکز باشد، که شامل:

  •  طرح تخصص کسب و کار و اعتماد سازی به نام تجاری خود؛
  • پاسخ مستقیم به سوالات بازار هدف خود؛
  • ایجاد یک جریان ثابت از ترافیک جستجوی ارگانیک از موتورهای جستجوی پیشرو؛
  • بهینه سازی محتوای خود با قصد کاربر به منظور رتبه بندی خوب در گوگل؛
  •  ارتباط محتوای خود با محتوای همفکر؛

 قلب بازاریابی محتوا

در قلب بازاریابی محتوا باید نوع مشتری مورد نظر شما باشد. اگر نوع نهایی کاربر نهایی یا ترافیکی را به وب سایت خود جذب نمی کنید، بازاریابی محتوای شما به درستی بهینه سازی نشده است و بهتر است از طریق خدمات رایا مارکتینگ، اقدام به دریافت برنامه اصول سئو در تولید محتوا کنید.
با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، شما می‌توانید اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، اینفوگرافیک، پادکست و… کنید.

محتوای خوب

بازاریابی محتوای خوب کسانی را که در گوگل جستجو می‌کنند و ارتباط مستقیم با سرویس یا محصولی را که شما ارائه می‌دهید، یعنی ترافیک ارگانیک، جذب می‌کند.
ترافیک ارگانیک به این معنی است که این افراد دارای لیدهای واجد شرایط یا تایید شده هستند. آنها به احتمال زیاد محصولات یا خدمات شما را خریداری می‌کنند، یا در حال مقایسه خدمات یا محصولات برای خرید هستند. نکته اصلی این است که بازاریابی محتوا یکی از بهترین اشکال بازاریابی تجاری امروز است.

سئو و بازاریابی محتوا: تفاوت‌های اساسی

حتی اگر سئو و بازاریابی محتوا هر دو هدف یکسانی برای هدایت بازدید به وب سایت شما داشته باشند که سپس به منجر یا تبدیل تبدیل شود، این دو روش بسیار متفاوت است.

1. سئو بسیار فنی تر است

هیچ رازی نیست که سئو بر تمام جنبه‌های فنی ساخت و بهینه سازی وب سایت متمرکز باشد و در کنار آن نیز باید اصول سئو در تولید محتوا رعایت شود. این بهینه سازی در بالا و پایین وب سایت شما انجام می‌شود. وقتی صحبت از بهینه سازی سئو برای سایت می‌شود، این اصول اعمال می‌شوند:

  • عنوان و عناوین بهینه و جذاب؛
  • طرح بندی محتوای هوشمند؛

وقتی نوبت به پایان سئو می‌رسد، فاکتورهای اساسی وجود دارد که به طور چشمگیری بر رتبه بندی سایت شما تاثیر می‌گذارد. برخی از این اصول شامل بهینه سازی سرعت صفحه، ریسپانسیو بودن وب سایت، کیفیت بک لینک شما و موارد دیگر است.

2. بازاریابی محتوا بسیار ذهنی تر است

وقتی نوبت به بازاریابی محتوا می‌رسد، هیچ راهی درست یا غلط برای انجام کارها وجود ندارد و شما حتما باید اصول سئو در تولید محتوا رعایت کنید. بر خلاف سئو که دارای مجموعه ای از پروتکل‌های خاص خود است که شما باید برای بهترین نتیجه دنبال کنید.

 بازاریابی محتوا و هدف کاربر

با این گفته، بهترین روش‌های بازاریابی محتوا وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. بیشتر اوقات، بازاریابی محتوای شما بر اساس آنچه شما فکر می‌کنید مشتری شما به دنبال آن است، بر اساس شهود و تحقیق صورت می‌گیرد. در واقع، بهینه سازی سطحی و بسیار پیچیده تر از سئو است.

 

 

همانطور که گفته شد، بازاریابی محتوا بر روی هدف کاربر متمرکز است و در بیشتر اوقات، شما نمی توانید نحوه واکنش مخاطبان خود نسبت به محتوای شما را کنترل کنید. هیچ استراتژی متناسب با همه برای بازاریابی محتوا وجود ندارد، همه این مسائل در مورد آزمون و خطا است.

3. سئو و بازاریابی محتوا

اگر هدف اصلی شما کسب و کار و گردش مالی است، پس انتخاب یکی از دیگری معنایی ندارد. اصول سئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا برای دستیابی به بهترین شانس موفقیت در کسب و کار باید دست به دست هم دهند.
این روش چگونه کار می‌کند؟ سئو به افراد در یافتن محتوای شما کمک می‌کند. در حالی که بازاریابی محتوای شما همان چیزی است که بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد و در نهایت رتبه شما را بهبود می‌بخشد. این یک حلقه از تولید سرب ایجاد می‌کند که برای ایجاد تبدیل یا فروش، تولید شده از وب سایت شما، به خوبی کار می‌کند.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.