مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره روند نوشتن اخبار تجاری، مناسب خبرنگاران

مفید بود؟

بیشتر مردم اخبار تجاری را نمیخوانند و دلیل قانع کننده ای هم دارند. هیچ داستانی خسته کننده تر از آن نیست که تعداد زیادی آمار و ارقام، بدون هیچ گونه توضیحی به کار رود. اما نوشتن اخبار کسب و کار ها نباید خسته کننده و پر از ارقام مختلف باشد. در ادامه متن، نحوه نوشتن اخبار تجاری توضیح داده خواهد شد .

مانند هرگونه مقاله خبری دیگر، بهترین داستان های تجاری در رسانه ها، باید داستان مناسبی ارائه کرده تا بتواند خوانندگان را جذب کنند. ممکن است اینگونه داستان ها آمار و ارقام هم داشته باشند، اما با کلمات دیگر ، به بهترین نحو ممکن آنها را توضیح می دهند. آنها یک داستان بازگو می کنند، نه یک ترازنامه مالی! اعداد، تنها برای پشتیبانی از ایده اصلی به کار میروند.

تولید محتوا سئو شده

نکاتی برای نوشتن اخبار تجاری

در اینجا نکاتی برای نوشتن اخبار تجاری، برای کسانی که میخواهند نحوه نوشتن داستان تجاری را بیاموزند، آورده شده است:

1. از زیاد بودن اعداد در یک جمله یا پاراگراف پرهیز کنید 

در نحوه نوشتن داستان تجاری ، به نظر من دو عدد کافی است، اما در صورت ساده بودن مفاهیم تا سه مورد هم می توانید استفاده کنید . سعی کنید از اعداد در راس داستان استفاده نکنید. به جای آن سعی کنید از اتفاقاتی که در شرکت افتاده و موضوعاتی درباره کارمندان صحبت کنید و سپس با استفاده از اعدا توضیحات خود را پشتیبانی کنید.

2. از جملات کوتاه استفاده کنید 

هرگز نباید بیشتر از 35 کلمه در آغاز و مقدمه متن استفاده کنید. وقتی که من مطلبی برای اشتباه تایپی که روی دو میلیون بسته 12 تایی کوکا کولا درست قبل از المپیک پیش آمده بود نوشتم، برای مقدمه از جمله (یک حرف، چه تفاوت هایی رقم میزند! ) که با این تعداد کلمه کم مقصود را به خوبی می رساند .

استراتژی تولید محتوا

 

3. همیشه متن را با ( چه چیزی ) شروع کنید (چه در مورد افراد ، چه محصولات و چه شرکت ها باشد) 

این فرآیند شما را مجبور می کند که جمله خود را با یک فعل معلوم شروع کنید و اینکار باعث می شود با جمله ای مستقیم، مطلب را بهتر به مخاطب منتقل کنید. همچنین سبب می شود خواننده از قبل درباره موضوع مورد بحث آشنایی پیدا کند.

4. هرگز عناصر زمانی را پیش ار فعل قرار ندهید 

در یکی دیگر از نکاتی برای نوشتن اخبار تجاری، باید گفت، فعل چیزی است که موضوع را نشان داده و این همان چیزی است که خواننده می خواهد. اگر شما قبل از قرار دادن فعل، زمان وقوع آن را توضیح دهید، تنها باعث گیج شدن خواننده می شوید.

5. از  قرار دادن اسامی در آغاز متن ، قبل از اینکه کامل شناخته نشده باشد خودداری کنید 

برای مثال: این بهترین کار برای رسانه های آتلانتا است: داگ ایوستر، مدیر ارشد اجرایی شرکت کوکاکولا ، روز یکشنبه به دلیل اختلاف نظر با هیئت مدیره در مورد آینده شرکت استعفا داد. درصورتی که میتوانید به این شکل بنویسید: مدیر عامل شرکت کوکاکولا روز یکشنبه استعفا داد، به دلیل اختلاف نظر در مورد آینده شرکت.

6. از علامتگذاری های بد استفاده نکنید 

در نحوه نوشتن اخبار تجاری، شما می خواهید که خواننده یا شنونده به موضوعی ناآشنا توجه کند. نقطه ویرگول، ویرگول و پرانتز های اضافی، میتوانند به اندازه ای گیج کننده باشند که خواننده را از خواندن ادامه متن منصرف کنند. برای مثال، به جای نوشتن: “مدیر مالی یک شرکت معدنی فایتویل روز سه شنبه از کار خود استعفا داد؛ این شرکت از جانشینی نام نبرد. ” در عوض بنویسید: مدیر مالی یک شرکت معدنی فایتویل روز سه شنبه در میان اتهامات مربوط به افزایش درآمد استعفا داد.

پیشنهاد می کنیم مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

را مطالعه نمایید

ممکن است که شما بهترین خبرنگار حوزه داستان های تجاری باشید و تمامی آمار و اطلاعات شرکت ها را بدست آورید ، اما تا زمانی که نتوانید این اطلاعات را با یک ترتیب درست و منطقی کنار هم قرار دهید، کار شما اتلاف وقت خواهد بود و اخبار تجاری خوبی نوشته نمیشود .

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.