تولید محتوا
تبلیغاتی مانند تولید محتوای اطلاعاتی قوانین خاص خودش را دارد. البته نکتهی غیر قابل انکاری که در مورد تولید محتوا تبلیغاتی صادق است این است که مردم کمتر میلی به دیدن و توجه به آن دارند. آن ها یا در حال کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع هستند؛ یا موضوعات سرگرم کننده برایشان از هر محتوای دیگری دلخواهتر است.
البته این نکته نباید مانع از تولید محتوا تبلیغاتی شود. در واقع این موضوع حقیقتی است؛ که میزان حساسیت و جذاب بودن کلیدی آن را، توجیه مینماید. پس تولید محتوا تبلیغاتی تخصصی نیازهای خود را میطلبد. محتوای تبلیغاتی باید طوری ارائه شود؛ که به غیر از تاثیر گذاری بر ذهن مشتری، حس هیجان او را نیز تحریک کند. تا مخاطب محتوا را تبلیغاتی نبیند. بلکه معرفی و اطلاعاتی بداند؛ که مشکل یا پیشنهادی منصفانه را بر سر راه او قرار میدهد. بطوریکه بدون هیچ اجبار مضاعف، این مشتری باشد؛ که در پی ادامهی محتوا و استفاده از خدمات ترغیب شود.
بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا
تولید محتوا تبلیغاتی باید به ویژگی های پنهان و آشکار محصول بپردازد.
اگر قصد ارائه خدمت یا محصولی به مخاطب را دارید، باید تنها ویژگیهای پنهان و آشکار آن را به مشتری معرفی کنید. مخاطب از دو نوع تولید محتوا تبلیغاتی فراری است:
1. محتوایی که کاربر را بر آن میدارد؛ تا بدون دریافت جزئیات لازم به دنبال خرید باشند.
2. محتوایی که از همان کپی و عکسهای موجود در آگهیها استفاده میکند.
3. محتوایی که آنها را وادار به خرید یک محصول مشخص میکند.
این سه اشتباه را در تولید محتوا تبلیغاتی مرتکب نشوید. باید سعی کنید؛ تا بجای تمرکز بر جلوه دادن بیش از حد محصول تنها به ارائه قابلیت ها و ویژگیهایی که مخاطب در صورت داشتن آن، به نتیجهی دلخواه میرسد، بپردازید. اغراق و زرق و برق همیشه باعث جذب مشتری بالقوه ( یا حتی دائمی ) نخواهد شد.
محتوایی که در حال معرفی یک محصول یا خدمت خاص است؛ از محتوایی که تنها در پی جذب مشتری و کسب سود بیشتر است، غالبتر عمل میکند. هنگامی که این استراتژی را پیش میگیرید؛ تنها به ارائه یک لینک خرید در ادامه مطلب اکتفا کنید. سعی کنید ویژگی اصلی محصول را در کنار سایر موارد موجود برای عنوان محتوا تبلیغاتی در نظر بگیرید. مزایای تولید محتوا تبلیغاتی با توجه به این نکته، حتما موثر خواهد بود.
تصاویر و ویدئوهای مربوطه را در تولید محتوا تبلیغاتی در نظر بگیرید.
مقاله طولانی پر شده با کلمات کلیدی تنها راه رسیدن به مخاطب هدف مورد نظر تان نیست. مخاطبان متفاوت و موقعیت های مختلف، بسته به پیامی که میخواهید ارائه دهید؛ به روشهای ارائه متفاوتی نیاز دارند. تصاویر و ویدئوهای مربوط به تولید محتوا تبلیغاتی موثر میتوانند؛ تاثیر دو چندانی را بر ذهن مخاطب بگذارند.
به عنوان مثال میتوانید از یک رویداد مربوط به یک محصول فیلمبرداری کرده. و با انجام ویرایشهای لازم آن را در کنار محتوای نوشتاری قرار دهید. استفاده نمودن از تصاویر مرتبط در تولید محتوا تبلیغاتی سریعتر از هر فرمت دیگری روی ذهن عمل میکند.
برای ساخت تصاویر و ویدئوها، خودتان را به جای فردی که به دنبال محصول شما میگردد قرار دهید. تعیین بهترین هدف در نهایت به عهده خودتان خواهد بود. با این حال، داشتن این اطلاعات، یک روش عالی برای مشخص کردن ساختار در تولید محتوا تبلیغاتی است.
برقراری ارتباط به کمک تصاویر سریعتر از هر امکان دیگری قابل انجام است. ارائه تصاویر ( از تمام زوایای لازم ) مربوط به محصول یا خدمتی که در حال تبلیغ آن هستید؛ میتواند تصمیم گیری مخاطب را بسیار سریعتر پیش ببرد. البته ارائه یک تصویر خشک در تولید محتوا تبلیغاتی مد نظر نیست. شما باید آن را در حالت کاربردی پیش چشم مشتریان قرار دهید.
تعادل را در تولید محتوا تبلیغاتی حفظ نمایید.
رضایت نهایی در بیان آنچه که باید گفته شود، مشخص می شود. اما سوال بسیاری از افراد این است که چگونه می توان تعادل در تولید محتوا تبلیغاتی کسب و حفظ نمود؟ اولین نکته این است که قصد هر نوع تولید محتوا تبلیغاتی را که داشته باشید باید جانبداری از محصول را رها کنید. به ارائهی تغییرات و ارتقا های انجام شده در مورد محصول یا خدمت مورد نظر بپردازید.
این موضوع در تولید محتوا تبلیغاتی میتواند تاثیر جالبی را در تحریک حس ماجراجویی مخاطب داشته باشد. سپس تحقیقات مورد نظر خودتان را انجام دهید. برای متصل کرد خود به مخاطب به عنوان یک منبع موثق، باید اطلاعات خود را دائم به روز نمایید. این نکته به خصوص زمانی که تازه کار هستید میتواند تا زمانی که پیشرویهای بیشتری داشته باشید، سرعت تبلیغاتتان را بالا ببرد.
نکته ی نهایی و مهم در این مورد این است که دست از سخنرانی کردن در تولید محتوا تبلیغاتی بردارید. فقط به این خاطر که معرفی ویژگیهای محصول نباید خیلی طولانی و حالت نگارش دستوری داشته باشند.
از تجربیات مشتریان در مورد ارائه محصول برای تولید محتوا تبلیغاتی بهره بگیرید.
البته این تجربیات فقط به مشتری های سابق شما خلاصه نخواهد شد. شما میتوانید از تجربههای کسب شده در مورد فروش محصول و خدمت مورد نظر در طول محتوا استفاده کنید. ارائه سادهی این تجربه میتواند بهترین انتخاب باشد. چرا که بسیاری از افراد با دیدن جملات، عبارات یا عناوین ثقیل نمیتوانند ارتباط لازم را برقرار کنند.
بنابراین در تولید محتوا تبلیغاتی خود ( در کنار ثابت نگه داشتن انسجام ) سعی کنید گریزی هم به این استراتژی بزنید. تا به نوعی از خشک شدن محتوا جلوگیری کنید. و خط ثابت داستانی را از آن گرفته؛ و تاثیر گذاری بیشتر را به آن ببخشید.
چگونه میتوان محتوا تبلیغاتی تولید کرد؟
عنوان مناسب انتخاب کنید
اولین موردی که مخاطب با آن روبه رو میشود عنوان یک محتوا است. بنابراین اگر عنوان جذابیت لازم را داشته باشد مخاطب را ترغیب میکند که محتوا تبلیغاتی را مطالعه کند. در نتیجه عنوان میتواند تاثیر زیادی بر مطالعه ادامه متن داشته باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که متنی که برای این عنوان جذاب در نظر میگیرد همانند عنوان گیرا باشد و مخاطب را وادار کند تا انتهای متن را مطالعه کند. اگر متن به عنوان مربوط نباشد و یا نتواند گیرایی ایجاد کند مخاطب متن را رها کرده و از صفحه خارج میشود.
رسایی و روان بودن متن مهم است
هر چه متن تبلیغاتی شما روان و خوانا باشد تا مخاطب بتواند متن را به خوبی درک کند امکان اشتراک گذاری محتوا تبلیغاتی شما بیشتر می شود و اینگونه افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا میشوند. پس سعی کنید از کلمات ثقیل استفاده نکنید و از کلمات عامیانه بهره بگیرید. اگر مجبور شدید از کلمات تخصصی استفاده کنید سعی کنید کلمات را به صورت مختصر شرح دهید تا مخاطب کلمه را کامل درک کند.
محتواهای تبلیغاتی دیگر کسب و کارها را مطالعه کنید
مطمئنا مطالعه میتواند بر نوشتن و تولید محتوا شما تاثیر داشته باشد. با مطالعه دیگر محتواهای تبلیغاتی و شناخت نحوه نگارش آنها میتوانید ایده بگیرید و به صورت حرفه ای محتوا تبلیغاتی تولید کنید.
برای تولید محتوا تبلیغاتی از داستان سرایی استفاده کنید
تولید محتوا به صورت داستان بهترین روش برای یک محتوا تبلیغاتی است. زیرا می توان خدمات و محصولات را در قالب یک داستان به مخاطب معرفی کرد به طوری که خسته کننده نباشد و اتفاقا دارای جذابیت و گیرایی خاص خود باشد. همیشه خواندن یک داستان لذت بخش تر از یک متن بدون داستان است.
مخاطبان هدف خود را درگیر کنید
محتوایی که قابل مشاهده نیست، در دسترس نیست یا به مخاطبان اشتباهی دسترسی پیدا میکند، نتایجی را که میخواهید ببینید، تولید نمیکند. بنابراین، ضروری است که مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و به صورت استراتژیک محتوایی را پیاده سازی کنید که آنها را مورد علاقه قرار دهد، که منجر به تعاملات معناداری میشود، که در حالت ایده آل منجر به افزایش ترافیک، درآمد و فروش میشود.
تعامل برای تبدیل دسترسی مشتری به تبدیل واقعی، ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان بالقوه و موجود و ایجاد فرصتهایی برای مشتریان برای ادامه یادگیری و خرید محصولات/خدمات حیاتی است. هنگامی که مشتریان درگیر هستند، میتوانید از تجربیات مثبت مشتری، وفاداری و شناخت برند اطمینان حاصل کنید و همچنین بازخورد و بینش ارزشمند مشتری را دریافت کنید. از طریق بازاریابی تعاملی، کسب و کار شما میتواند ارزشی را به مشتریان خود ارائه دهد که فراتر از محصولات/خدمات شماست.
با محتوای همیشه سبز مرتبط بمانید
وقتی صحبت از محتوا به میان میآید، اینترنت بهطور باورنکردنی اشباع شدهاست، به طوری که مقالات، ویدئوها، صفحات وب و رسانهها هر ثانیه در مقیاسی واقعا غیرقابل تصور آپلود میشوند و اطمینان از اینکه محتوای شما قابل مشاهده و مرتبط باقی میماند یک مبارزه دائمی است. به همین دلیل، ایجاد محتوایی که در مدت زمان طولانی مرتبط باقی بماند بسیار مهم است و به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته میشود. محتوای همیشه سبز در کوتاه مدت منقضی نمیشود، همیشه موضوعی و قابل ارتباط خواهد بود و به طور مداوم کاربران را درگیر و جذب میکند.
محتوای همیشه سبز نمیتواند شامل گزارشهای خبری، روندهای آماری یا موضوعات فصلی باشد. در غیر این صورت، با یک تاریخ خاص شناسایی میشود و ارتباط خود را از دست میدهد. ترکیب محتوای همیشه سبز به عنوان یک عامل موفقیت حیاتی برای استراتژی بازاریابی یک کسب و کار در نظر گرفته میشود، به ویژه به این دلیل که آنها ترافیک بیشتری را هدایت میکنند، هزینههای نگهداری کمتری دارند (زیرا مجبور نیستید آن را به روز کنید یا جایگزین کنید)، رتبههای بالای SEO را حفظ کرده و میتوانند در رسانههای اجتماعی برای مدت طولانی به اشتراک گذاشته شوند.
از سیستمهای مدیریت محتوا نهایت استفاده را ببرید
حفظ یک وب سایت در کنار کسب و کار شما میتواند خسته کننده باشد، به همین دلیل است که سیستمهای مدیریت محتوا (یا CMS) یک راه عالی برای مدیریت مفهوم سازی، اصلاح و انتشار محتوای آنلاین شما هستند. یک سیستم مدیریت محتوا شما را قادر میسازد تا بدون نیاز به دانش فنی تخصصی یا پیشرفته، محتوا را در پلتفرمهای دیجیتال مختلف خود مدیریت کنید. اساساً رابطی را که برای ساخت و اجرای یک وب سایت بدون نوشتن کد از ابتدا نیاز دارید در اختیار شما قرار میدهد.
این بدان معنی است که عملکردهای زیرساختی اساسی مانند تولید صفحات وب و جاسازی تصاویر توسط سیستم مدیریت محتوا انجام میشود و به شما امکان میدهد به جای آن بر جنبههای قابل مشاهده پلت فرم خود تمرکز کنید. بنابراین میتوانید زمان ارزشمند خود را به جای اجرای وب سایت خود، صرف استراتژیهای بازاریابی واقعی و ساختن برند خود کنید.
تعامل با یک فراخوان برای اقدام
در حالت ایدهآل، محتوا باید با لحن تعاملی و محاورهای به جای انتقال غیرفعال اطلاعات ارائه شود. دعوت به اقدام نه تنها مستقیماً با مخاطبان شما صحبت میکند، بلکه فعالانه آنها را تشویق میکند تا بر اساس محتوایی که به آنها دادهاید عمل کنند. یک فراخوان برای اقدام باید پاسخ مثبت، تعامل یا فروش را از سوی مشتری ایجاد کند. به طور معمول، استفاده از کلمات یا عبارات خاصی است که تصویر و هدف برند شما را مشخص میکند و میتواند در اسکریپتهای فروش، تبلیغات، پلت فرمهای رسانههای اجتماعی و صفحات وب گنجانده شود.
یک فراخوان مؤثر برای اقدام، مشتریان بالقوه و موجود را تشویق میکند تا بلافاصله و به روشی خاص اقدام کنند. اساساً، آنها به منظور بهبود نرخ پاسخ به ابتکارات بازاریابی شما هستند. عباراتی مانند «اکنون بخرید»، «به مدت یک ماه رایگان بپیوندید» نمونههایی از فراخوانهای عملی جذاب و مرتبط هستند.
با وبلاگ نویسی ارتباط ایجاد کنید
وبلاگ یک وب سایت یا صفحه وب است که به طور منظم به روز میشود. در زمینه بازاریابی، وبلاگها اغلب به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای کسب و کارها استفاده میشود تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. وبلاگها میتوانند جدا از وب سایت تجارت الکترونیک کسب و کار باشند یا برای ناوبری و دسترسی آسان با یکدیگر ادغام شوند.
هر آنچه را که انتخاب میکنید، وبلاگ یک راه عالی برای تعامل با مشتریان خود بر مبنای شخصی و صمیمیتر است. از طریق وبلاگ خود، میتوانید محصولات/خدمات خود را تبلیغ کنید و آگاهی از برند ایجاد کنید، سرنخ ایجاد کنید، فروش را تشویق کنید و تصویر برند متمایز و قابل تشخیص ایجاد کنید. به عنوان مثال، میتوانید وبلاگی بنویسید که دستورالعملهایی در مورد نحوه استفاده از محصول/خدمت شما ارائه میدهد و پیوندهای قابل کلیکی را ارائه میدهد تا مشتریان شما بتوانند فوراً خرید یا پرس و جو کنند.
نتیجه گیری
وقتی صحبت از فعالیتها و ابتکارات آنلاین یک کسب و کار میشود، بازاریابی محتوا برای موفقیت یک استراتژی دیجیتال کاملاً حیاتی است. محتوا معمولاً به عنوان اطلاعات و تجربیاتی تعریف میشود که یک کسب و کار به سمت پایگاهی از مشتریان بالقوه و موجود هدایت میکند. در زمینه بازاریابی، تولید محتوا جنبهای از بازاریابی است که بر مفهومسازی، انتشار و توزیع محتوا برای مخاطبان آنلاین هدفمند متمرکز است.
محتوای موثر و قدرتمند با ارائه مطالب رایگان جذاب و ارزشمند مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با یک برند، مشتریان را جذب و حفظ میکند. بازاریابی محتوا کسب و کار شما را قادر میسازد وفاداری به برند را حفظ کند، فروش آنلاین ایجاد کند، آگاهی و اعتبار برند را افزایش دهد، و جامعهای آنلاین از مشتریان درگیر و پاسخگو بسازد.
محتوا یک اصطلاح فوقالعاده گسترده است و هر چیزی را از پستهای رسانههای اجتماعی گرفته تا صفحات وبلاگ، و همچنین ویدئوها، تصاویر، کتابهای الکترونیکی، لیستهای پستی و حتی وبینارها و پادکستها را پوشش میدهد. در نهایت، با ایجاد و انتشار محتوای مرتبط و سازگار، کسبوکار شما میتواند نوع اقدامات مثبت مشتری را تشویق کند که باعث ایجاد ترافیک، سرنخ، درآمد و فروش میشود.