بر اساس گزارش 2021 موسسه بازاریابی محتوا رایا مارکتینگ، بیش از 80 درصد سازمانها از معیارها برای تعیین میزان عملکرد محتوای آنها استفاده میکنند و شرکتهایی که از تولید محتوا تبلیغاتی استفاده میکنند، در زمینه فروش محصولات، پیشگام هستند.
سودآوری تولید محتوا تبلیغاتی
تولید محتوا و همچنین بازاریابی محتوا در عرصه تجارت و کسب و کار اهمیت فراوانی دارد به طوری که به یکی از ارکان اصلی و مهم برای رشد و رونق کسب و کارها تبدیل شده است. بی شک به روز بودن در این زمینه و اهمیت دادن به تقویت تولید محتوا بسیار اثربخش است و حتی در جذب مشتری، فروش بالا، رساندن نظر مشتری به حد مطلوب و رضایت بخش نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.
سودآوری تولید محتوا تبلیغاتی نباید برای هیچ کسب و کاری تعجب آور باشد، زیرا هر تاکتیک خوب بازاریابی باید به طور مداوم سنجیده شده تا از اثربخشی آن اطمینان حاصل شود و تولید محتوای تبلیغاتی نیز، یکی از ایدههای خوب بازاریابی برای شرکتهای مختلف است.
با این حال، در همین گزارش، بازاریابان در مورد اینکه آیا تلاش برای محتوای آنها منجر به فروش واقعی شده است، نتیجه مثبت خود را اعلام کردهاند و بخش عمده موفقیت آنها، به تولید محتوا تبلیغاتی بر می گردد.. آنها علاقه مصرف کننده را ردیابی میکردند، اما اینکه آیا این علاقه منجر به تغییر کاربری میشود یا خیر، برای بسیاری از کسب و کارها، یک راز بسیار بزرگ و جذاب بود.
تولید محتوای تبلیغاتی
در طول سال گذشته، با توقف نمایشگاهها و کنفرانسهای تجاری، محتوا به بخش فزاینده ای از استراتژیهای بازاریابی بسیاری از سازمانها تبدیل شده است و تولید محتوا تبلیغاتی نقش بسیار موثری در موفقیت شرکتهای مختلف داشته است. زیرا بسیاری از کارفرماها به سمت بازاریابی و تبلیغات اینترنتی تمایل پیدا کرده و سعی در استفاده از مزایای این نوع تبلیغات و تولید محتوا دارند.
هدف اصلی و اساسی در تولید محتوای تبلیغاتی ارائه اطلاعاتی در زمینه فعالیت و کسب و کارمان است و این برای مخاطب بسیار مهم و با ارزش است که شما قبل از فروش محصول و یا ارائه خدمات، به فکر ارائه اطلاعاتی در این زمینه هستید و در واقع برای ذهنیت و تصمیم مخاطب ارزش قائل هستید.
با استفاده از شیوه های نوین تولید محتوا، تبلیغات و بازاریابی می توان مشتری را به سمت توجه به کسب و کار و فعالیت خود ترغیب کرد. شیوه تولید محتوای تبلیغاتی نوین توانسته است محبوبیت زیادی را در بین مدیران، صاحبان کسب و کار و مشتریان کسب کند و به کسب درآمد مطلوب نیز بیانجامد.
با این حال، اگر رهبران کسب و کار نتوانند تشخیص دهند که آیا محتوا تفاوت واقعی در درآمد ایجاد میکند، ممکن است محتوا هرگز به عنوان یک ابزار بازاریابی یکپارچه به پتانسیل کامل خود نرسد و به طور کلی، تولید محتوا تبلیغاتی برای آن دسته از افراد، سودآوری خاصی نداشته باشد.
نتایج بازاریابی محتوا
خوشبختانه، اندازه گیری نتایج بازاریابی محتوا، حتی برای مشاغل با تیم بازاریابی کوچکتر و بودجه محدود امکان پذیر است و شما میتوانید با هر بودجه ای که دارید، با استفاده از خدمات برتر رایا مارکتینگ، اقدام به ثبت سفارش محتوا متنی، محتوا صوتی (پادکست)، اینفوگرافیک، تولید محتوا تبلیغاتی و… کنید.
این به بیش از صد معیار مختلف یا استخدام افراد جدید فقط برای تجزیه و تحلیل تجزیه و تحلیل شما نیاز ندارد.
برای شروع، رهبران میتوانند با بررسی مداوم سه شاخص کلیدی عملکرد، تعیین کنند که آیا استراتژی بازاریابی محتوای آنها بر روی خط پایین تاثیر میگذارد:
سه شاخص کلیدی تاثیر عملکرد استراتژی بازاریابی محتوا
1. منجر به صلاحیت بازاریابی با وجود تولید محتوا تبلیغاتی
موسسه بازاریابی محتوای رایا مارکتینگ گزارش داده است که 47 درصد از بازاریابان تعداد لینکهای واجد شرایط بازاریابی را که در نتیجه محتوای آنها ایجاد میشود پیگیری نمیکنند.
در عوض، احتمالا بسیاری از این بازاریابها برای تعیین موفقیت به معیارهای گسترده تری مانند هدایای عمومیو ارتباطات جدید اعتماد میکنند و تولید محتوا تصادفی و نامرتبط با سایت را در پیش گرفتند.
لازم به ذکر است که این یک حرکت کاملا اشتباه است. برخلاف معیارهای عمومیتر، سرنخهای واجد شرایط بازاریابی به شما امکان میدهند افرادی را که احتمالا علاقه واقعی به خرید یک محصول یا خدمات دارند، شناسایی کنید.
فاکتورهای مهم و مختلف
برای تعیین اینکه کدام یک از Leadها باید در شرکت شما صلاحیت داشته باشند، بر اساس فاکتورهای مختلف از جمله عنوان شغل، صنعت و تعداد دفعات تعامل یک مخاطب با مطالب، به هر کدام امتیاز میدهید و در کنار آن نیز باید به طور مداوم، مشغول تولید محتوا تبلیغاتی با شرکت رایا مارکتینگ و یا دیگر شرکتهای معتبر در این زمینه باشید.
سرعت تولید محتوا تبلیغاتی
سیستمهای اتوماسیون بازاریابی، مانند سیستم ارائه شده توسط بسیاری از شرکتها، میتوانند با اختصاص خودکار این امتیازات بر اساس اولویتهای کاری منحصر به فرد شما، روند کار را ساده کنند و سرعت تولید محتوا تبلیغاتی را بالا ببرند.
به درستی مشخص شده، آگهیهای واجد شرایط بازاریابی میتوانند به یک شرکت بفهماند که آیا بازاریابی محتوای آن به طور موثری مشتریان بالقوه را جذب میکند و صرفا فقط جمعیت عمومیرا در بر نگرفته است.
اگر ایده اختصاص دادن امتیاز به Lead برای سازمان شما جدید است، رایا مارکتینگ نمونههایی از مدلهای امتیازدهی Lead را گردآوری کرده است که میتوانید آنها را مرور کنید.
2. لیدهای واجد شرایط که به تماسهای فروش تبدیل میشوند
مسلما، لید واجد شرایط تنها بخشی از داستان موفقیت استراتژی محتوا را ارائه میدهد و بخش عظیمیاز آن، به تولید محتوا تبلیغاتی برمیگردد.
گام بعدی باید بررسی تعداد و درصد منجر به صلاحیت بازاریابی باشد که برای تماسهای تلفنی با تلفن تماس میگیرند. عمده این تماسها، از طریق تولید محتوا تبلیغاتی تولید میشود،
پس به هیچ وجه نباید تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، پادکست، اینفوگرافیک، سئو سایت و… را نادید گرفت، بلکه باید به آن بها داد و به طور مداوم، تولید محتوا تبلیغاتی برای سایت و کسب و کار خود انجام دهید.
آگهیهای بازاریابی
اگر تعداد کمیاز آگهیهای بازاریابی واجد شرایط برای تماس تلفنی به سمت پیشرفت حرکت میکنند، این میتواند به این معنی باشد که این مخاطبان در وهله اول صلاحیت ندارند و یا فرایند پرورش سرب نیاز به بهبود دارد و یا شاید بهتر است که بر روی تولید محتوا تبلیغاتی خود، بیشتر کار کنید.
برای رفع این مشکل، ممکن است اعضای تیم بازاریابی خود را تشویق کنید که توالیهای ایمیل شما را که به لیدهای واجد شرایط بازاریابی ارسال میشوند، تغییر دهند و از تولید محتوا تبلیغاتی بهتری بهره مند شوند.اگر چه تولید محتوا پرخرج بود ولی رایا مارکتینگ با راهکاری ویژه توانسته است ضمن حفظ کیفیت، هزینه تولید محتوا را به شدت کاهش دهد.
تجدید نظر در رویکرد امتیازدهی
تیم شما همچنین میتواند زمان و هر چند وقت یکبار برای رسیدن به هر یک از امتیازات یا حتی تجدید نظر در رویکرد امتیازدهی شما که در بالا ذکر کردیم، تنظیم شود.
اگر چیزی در شرکت شما اضافه نشده باشد، تیم بازاریابی شما آنچه را “ممیزی واجد شرایط” مینامد، انجام میدهد.
تیم تولید محتوا تبلیغاتی
ما در کنار تیم تولید محتوا تبلیغاتی، یک نماینده توسعه فروش یا یک بازاریاب بازاریابی داریم و هنگام برقراری تماس بین یک تا پنج امتیاز واجد شرایط را تعیین میکنیم.
پس از اتمام تماس، فروشنده باید یک امتیاز تعیین کند. این به ما کمک میکند تا تشخیص دهیم که آیا بازاریابی و فروش در یک صفحه هستند یا خیر، این نشان میدهد که آیا تولید محتوا تبلیغاتی به خوبی جواب داده است.
اگر اینگونه نباشد، این بحث برای هر دو تیم ایجاد میشود تا درک کنند که چگونه شرکت ما به عنوان یک کل باید هدایتهای مجاز را اندازه گیری کند و تماسهای فروش را مدیریت کند. در نتیجه، نیاز است که روند تولید محتوا تبلیغاتی و ایجاد محتوای مدرن، تقویت شود.
3. افزایش نرخ تبدیل فروش با تولید محتوا تبلیغاتی
بدون شک تولید محتوا تبلیغاتی، مهمترین معیار بازاریابی محتوا و مهمترین بخش موفقیت است، به همین دلیل 80 درصد از سازمانهای B2B از قبل، تولید محتوا تبلیغاتی را پیگیری میکنند.
تبدیل فروش در پایین قیف اتفاق میافتد، بنابراین اطلاعات مستقیم علت و معلولی را با ردیابی آگهیهای دارای بازاریابی ارائه نمیدهند. با این حال، این معیار هنوز میتواند دادههای ارزشمندی را ارائه دهد که تصمیمات آینده بازاریابی محتوا را آگاه میکند.
تعداد نامحدود تولید محتوا تبلیغاتی
به عنوان مثال اگر یک کسب و کار از طریق تلفن منجر به دریافت بسیاری از محصولات دارای صلاحیت بازاریابی شود، اما تعداد کمیاز آنها در حال تبدیل شدن به مشتری هستند،
این نشانه این است که تیم فروش شما به محتوای فعال کننده فروش بهتری که در اختیار دارد، نیاز دارد و رایا مارکتینگ میتواند به تعداد نامحدود تولید محتوا تبلیغاتی برای شرکت شما انجام دهد.
همچنین این مورد میتواند به عدم ارتباط پیام در مواد بازاریابی شرکت شما و فروشندگان پیام رسان با چشم انداز اشاره کند. برای تعیین اینکه کدام یک از منابع اصلی منجر به تبدیل میشوند، حسابرسی از 20 فروش اخیر شرکت خود انجام دهید و ببینید که این 20 فروش اخیر، از طریق کدام یک تولید محتوا تبلیغاتی صورت گرفته است.
یک استراتژی برای سرمایه گذاری
این معیار بازاریابی محتوا همچنین برای ردیابی اینکه کدام منبع سرب بیشترین فروش را ایجاد میکند مفید است. به عنوان مثال اگر سه فروش از 10 فروش گذشته از طریق وبینارها حاصل شده باشد، این احتمالا یک استراتژی برای سرمایه گذاری بیشتر است و شما میتوانید برای فروش بیشتر محصولات خود، از تولید محتوا تبلیغاتی برای وبینار بهره مند شوید.
از طرف دیگر، اگر 9 مورد از 10 فروش گذشته از طریق جستجوی ارگانیک حاصل شده باشد، ممکن است تصمیم بگیرید که بیشتر تلاش خود را برای سئو با استفاده از تولید محتوا تبلیغاتی جستجو کنید.
اندازه گیری موثر موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا
اندازه گیری موثر موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای شما نیاز به پیگیری دهها معیار در تمام مدت ندارد. برای رهبران شلوغی که میخواهند با اندازه گیری موفقیت استراتژیهای بازاریابی محتوای خود شروع به کار کنند، یک مکان عالی برای شروع ردیابی تبدیل فروش، آگهیهای بازاریابی واجد شرایط و بازاریابیهای واجد شرایط است که به تماسهای فروش تبدیل میشوند. با تمرکز بر مهمترین معیارها، هر شرکتی از بزرگ یا کوچک میتواند محتوا را به ابزاری قدرتمند در جعبه ابزار بازاریابی خود تبدیل کند.
تولید محتوا برتر چگونه صورت میگیرد؟برای کسب آگاهی از آموزش ایجاد تولید محتوا برتر برای سایت روی عبارت آبی رنگ کلیک کنید.
نتیجه
تولید محتوا تبلیغاتی (Generate promotional content) ، یکی از موثرترین روشها برای افزایش نرخ فروش محصولات شما به صورت آنلاین میباشد. لازم به ذکر است که نیاز نیست تا همیشه شما یک محصول داشته باشید تا بتوانید کسب درآمد کنید. برخی اوقات ممکن است که شما صاحب یک کسب و کاری باشید که صرفا خدمات خاص تلفنی را انجام میدهد.
افزایش آمار فروش
برای مثال، یک مشاوره تلفنی، محصولی را به فروش نمیرساند، بلکه این خدمات است که باعث شده تا این مرکز مشاوره به درآمد برسد. از این جهت، شما با ایجاد و تولید محتوا تبلیغاتی برای مشاور، میتوانید نزد مخاطبان بیشتر دیده شوید و از این طریق کسب درآمد بیشتری نسبت به قبل داشته باشید.
همانطور که در ابتدا مقاله ذکر شد، تولید محتوایی که به صورت تبلیغاتی ایجاد شده است، باعث شده تا آمار فروش آن کسب و کار، افزایش پیدا کند.