پیامد استفاده از (WWW) یا غیر (WWW) چیست؟ در ادامه شاهد نکات ضروری و مهمی در مورد میزان اثرگذاری این دو نحوه آدرسبندی مختلف بر کیفیت سئوی سایت بوده و میتوانید متوجه مؤثر بودن یا نبودن این تفاوت بر آنالیزهای صورتگرفته از لینک صفحه خود باشید. مثل همیشه این بار هم داستان با پرسشی از سوی یکی از کاربران آغاز شد:
- (WWW) یا غیر از (WWW)؟ آیا باید من از (WWW) در آدرس URL خود استفاده کنم و این یک الزام است؟ آیا به کار گرفتن هر یک از موارد فوق، اثر چشمگیری بر کیفیت سئو دارد؟
پیش از ورود به تشریح مسئله باید به صورت اجمالی گفت که اساساً گوگل هیچ ترجیحی برای استفاده از (WWW) یا عدم استفاده از آن قائل نیست. این موضوع بارهای توسط افراد مختلفی تأیید شده است؛ از جمله جان مولر، که یکی از صاحبنظران این حوزه است. اما نکتهای که باید مد نظر داشته باشید، این است که تعویض و رفت و برگشت بین این دو سبک از آدرسدهی، اصلاً کار جالبی نیست و میتواند به موفقیتهای شما در سئوی محتوای تولیدشده صدمه بزند. اگر یک نسخه به نسخه دیگری از آدرس، به درستی و به شکل اصولی هدایت نشود، میتواند منجر به سردرگمی برای موتورهای جستجو، از جمله گوگل، شده و این یعنی ممکن است موتورها، محتوای شما را کپی یا تکراری قلمداد کنند؛ اتفاقی که به معنی بر باد رفتن تمام تلاشهای شما در حیطه سئو است.
(WWW) یا غیر از آن؛ پس انتخاب کنید و متمرکز پیشرفت کنید
همانطور که گفته شد، عوض کردن تصمیمتان در مورد استفاده از (WWW) یا غیر از آن، میتواند مشکلساز بوده و منجر به مشکل در کیفیت سئوی محتوای تولیدی شما شود. بر همین مبنا الزامی است تا یکی را انتخاب و نسبت به روش انتخابشده با وفاداری پیشرفت کنید. در مجموع انتخاب و تنظیم دامنه دلخواه با استفاده از Google Search Console کار آسان و در عین حال با میزان اثرگذاری بالایی خواهد بود و بد نیست تا به این ابزار برای داشتن یک دامنه بهتر، اتکا کنید. اگر بعدتر تصمیم گرفتید هر تغییری در دامنه ایجاد کنید, این یک تصمیم ساده و بدون نیاز به بررسی دقیق نیست؛ حتماً از تغییر آدرسهای مناسب و به کار گرفتن کدها و ابزارهای خوب در این زمینه اطمینان حاصل کرده و رفتن به آدرس جدید را تمام و کمال انجام دهید.