باید ها و نباید های انجام تولید محتوا
انجام تولید محتوا در واقع اقداماتی است که برای تولید محتوا موثر انجام می دهیم. تولید محتوا انواع گوناگونی دارد این روز ها دیگر فضای اینترنت تنها از محتواهای متنی نیست و شیوه های دیگر انجام تولید محتوا دیگری نیز ایجاد شده اند. برای اینکه بتوان تولید محتوا را به شیوه های درست به انجام رساند، باید دانست که چگونه این کار را به انجام رساند و اقدام کردن از چه شیوه ای موثر تر است. از آنجایی که تولید محتوا به یک امر ضروری تبدیل شده و امروزه کمتر کسب و کاری را مشاهده میکنیم که به تولید محتوا روی نیاورده باشد .
بنابراین تولید محتوا برای سایت و صفحات مجازی را باید به شیوه ای به انجام رساند که در بین محتوای های دیگری که در اینترنت، صفحات وب و صفحات مجازی قرار دارد متمایز باشد و بتواند نظر بازدید کننده های بسیاری را به خود جلب کند. انجام تولید محتوا ممکن است کار ساده و آسانی به نظر برسد اما هر کسی که یک دفعه پا به اینترنت میگذارد و کسب و کار اینترنتی را اندازی می کند، نمی تواند به همین سرعت انجام تولید محتوا ارزشمند را به ارمغان آورد. هر کسی در هر حوزه کسب و کاری که وارد می شود، ملزم به این است که اطلاعات و دانش مختص به همان حرفه را بیاموزد. کسب و کار اینترنتی نیز این گونه است و شما می باستی از باید ها و نباید های این روش بازاریابی، آگاهی لازم را به دست آورید.
از آن جایی که انجام محتوا انواع گوناگون دارد ما در این مقاله می خواهیم انواع انجام تولید محتوا را نام ببریم و باید های و نباید های هر کدام از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم پس با ادامه مقاله با ما همراه باشید.
انجام تولید محتوا متنی
همان طور که گفته شد تولید محتوا متنی از قدیمی ترین نوع تولید محتوا است. انجام تولید محتوا متنی ممکن ساده به نظر برسد، اما برای تولید محتوا متنی در صفحات وب می بایستی قواعدی رعایت شود که به وسیله آن محتوا در صفحات اول گوگل قرار گیرد و افراد زیادی بتوانند آن را ببینند. این اصول و قواعد سئو نامیده می شود. اصول سئو را می توان از طریق مقاله های گوناگون و همچنین با تمرین بسیار فرا گرفت. آموزش های بسیاری در این زمینه وجود دارد و از آن جایی که الگوریتم های گوگل نیز مدام در حال تغییر است این اطلاعات می بایستی به روز باشد تا انجام تولید محتوا به شیوه احسنت صورت پذیرد.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: کار محتوا نویسی چیست و چگونه انجام می گیرد؟
علاوه بر آن در تولید محتوا متنی به هیچ عنوان نباید از محتوا های کپی شده استفاده کرد زیرا گوگل به راحتی با ابزار های مختلف آن را شناسایی می کند وب سایت را جریمه می کند . در این صورت تا زمانی که شما آن محتوا را از وب سایت خود حذف و یا ویرایش نکنید نتایج بدی را برای سایت خود در پیش رو خواهید داشت. البته باز هم به دلیل انتشار محتوا کپی شده سابقه شما در موتور های جست و جو گر نیز به خطر می افتد. انجام تولید محتوا متنی پروسه طولانی را در پی دارد و قواعد بسیار دیگر نیز وجود دارد که انجام دادن آن باعث پیشرفت سایت می شود و البته انجام ندادن برخی اقدامات دیگر را هم نیز می بایستی در نظر گرفت.
انجام تولید محتوا تصویری به صورت عکس
انجام تولید محتوا تصویری فواید بسیاری دارد و بیشتر در صفحات مجازی مختلف مانند اینستاگرام طرفدار دارد. در صفحات وب نیز بسیاری همراه با تولید محتوا متنی تصاویر جذاب و مرتبطی قرار می دهند و اینگونه به جذابیت محتوا می افزایند تحقیقات نشان داده شده است که مقاله هایی که از تصاویر در محتوا خود استفاده می کنند در مقایسه با دیگر مقالات به صورت تقریبی 94 درصد بازدید بیشتر نسب به مقاله های طولانی و بدون تصویر دارند. در تولید محتوا تصویری به صورت عکس های مختلف یکی از موارد بسیار مهم این است که تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار باشد و در ابعاد مناسبی قرار گرفته باشد.
استفاده از تصاویر اختصاصی در وب سایت که توسط کارشناس مربوطه تولید محتوا تصویری انجام شده باشد تاثیر بسیاری دارد. فقط در استفاده و انجام تولید محتوا تصویری به این نکته باید توجه کرد که هیچگونه واتر مارک و یا لوگو تجاری دیگری در آن وجود نداشته باشد، همچنین افرادی که قصد انجام تولید محتوا تصویری به صورت عکس را دارند نباید از تصاویر تکراری استفاده کنند. انجام تمامی این موارد جذابیت انجام تولید محتوا تصویری را دو چندان خواهد کرد. در تولید محتوا تصویری از عکاسان حرفهای در این زمینه نیز می توان استفاده کرد و اینکه با تصاویر اختصاصی و با کیفیت مختص به کسب و کار خود، تولید محتوا تصویری موفق تر خواهد بود.
انجام تولید محتوا ویدئویی
یکی دیگر از انواع انجام تولید محتوا، تولید محتوا ویدئویی می باشد. این محتوا نیز طرفداران بسیاری دارد و شبکه های اجتماعی مختلف مانند آپارات و تیک تاک برای این کار مناسب می باشد. انجام محتوا ویدئویی برای تولید محتوا های آموزشی بسیار مناسب است و انتقال اطلاعت از طریق انجام محتوا ویدئویی سریع تر و بهتر صورت می گیرد. تولید محتوا ویدیویی را در وب سایت نیز می توان به کار برد و یک قسمت مخصوص محتواهایی ویدئویی ایجاد کرد. علاوه بر آن امروزه در فضای اینترنت محتوا هایی ویدئویی بسیاری از آموزش های مختلف به فروش می رسد و افراد از طریق تولید محتوا ویدئویی از طریق فروش این نوع فایل ها کسب درآمد کنند.
نکته قابل توجه در تولید محتوا ویدئویی کیفیت ویدئوی ایجاد شده و کیفیت صدای آن می باشد. اگر این دو مورد نباشد انجام محتوا ویدئویی موفقیت آمیز نخواهد بود. کیفیت مناسب برای تولید محتوا ویدئویی 720 و 1080 می باشد کیفیت 480 چندان مناسب نیست و برای موبایل تنها ممکن است مناسب باشد ولی باز هم 720 و 1080 پیشنهاد می شود. در تولید محتوای ویدیویی می توانید خودتان از خودتان فیلم بگیرید و یا افراد دیگری را برای این کار استخدام کنید. تولید محتوا ویدئویی به صورت انیمیشن نیز انجام میگیرد که هزینه ی آن نسبتا بالا است. علاوه بر آن در انجام تولید محتوا ویدئویی می توان ویدئو های مختلف خارجی را ترجمه کرد و زیرنویس برای آنها ایجاد کرد سپس آن را در سایت و یا صفحه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشت.
انجام تولید محتوا به صورت پادکست
انجام تولید محتوا به صورت پادکست نیز یکی از روش های دیگر انجام تولید محتوا می باشد. تولید پادکست گونه ای از محتوا صوتی است که در سایت های مختلف منتشر می شود. پادکست ها معمولا بیشتر به صورت کتاب های صوتی مختلف، و یا مطالب انگیزشی در وب سایت های مختلف منتشر می شود. گاهی اوقات نیز این نوع محتوا ها به صورت کتاب های صوتی یا به فروش میرسد و یا به صورت رایگان در اختیار مردم قرار میگیرد. بستگی به این دارد که حق چاپ کتاب محفوظ باشد و یا خیر. در انجام محتوا به صورت پادکست نکته مورد توجه کیفیت صدای آن و زیبایی صدایی کسی است که تولید محتوا پادکست را به انجام میرساند. که معمولا گوینده های مختلف این کار را انجام می دهند و این وظایف را برعهده می گیرند.
هرچه صدای کسانی که تولید پادکست می کند زیباتر، رساتر و واضح تر باشد محتوا پادکست بهتری تولید می شود. خواندن یک محتوا معمولا زمان می برد و افرادی هستند که مایل به خواند محتوا های طولانی نیستند بنابراین در این موقعیت محتوا هایی ویدئویی و محتوا پادکست به میان می آید و تولید محتوا را به صورت جذاب تری برای کاربران منتشر می کنند. استفاده از محتوا صوتی در سئو سایت موثر است و آموزش های مختلف به صورت صوتی به عنوان مثال زبان انگلیسی در زمان های استراحت و یا خواب هم راحت تر و هم تاثیر گذار تر است. بنابرای برای ایجاد تنوع در انجام تولید محتوا تولید محتوا پادکست و صوتی نیز توصیه می شود.
نتیجه گیری
برای انتخاب نوع انجام تولید محتوا ابتدا باید ویژگی های آن ها را بررسی کنید و و بهترین آن را با توجه به نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید، سپس اقدام به تولید محتوا مناسب کسب و کار خود بکنید. برای انجام تولید محتوا اگر کسب و کار تازه راه اندازی شده ای دارید و اطلاعاتی از نحوه انجام تولید محتوا را ندارید می توانید از شرکت های مختلف تولید محتوا استفاده کنید. یکی از شرکت های تولید محتوا در این زمینه که عملکرد خوبی داشته، شرکت رایا مارکتینگ است که انواع تولید محتوا اعم از تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، تولید محتوا ویدئویی، تولید محتوا پادکست و غیره را به انجام میرساند. در این شرکت 7000 نویسنده سئو کار و کارشناس مختلفی در زمینه های مختلف محتوا مشغول به کار هستند که می توانید صفر تا صد انجام تولید محتوا وب سایت خود را به آن ها بسپارید.
استفاده از روش های گوناگون برای تولید محتوا را نیز فراموش نکنید و با استفاده از آنها محتوا های متنوع تری ایجاد کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید تنها کاری که باید انجام دهید سفارش تولید محتوا و یا آموزش انجام تولید محتوا در این زمینه می باشد.