مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره راز تولید محتوا موفق و تأثیر آن بر کسب و کارهای آنلاین

مفید بود؟

تولید محتوا موفق در واقع هدف اولیه مدیران کسب و کارهای اینترنتی آن هم برای بهبود سئو وب سایت در نتایج جستجوی گوگل به شمار می‌رود. در حقیقت بهبود سئو می‌تواند به جذب مخاطب کمک شایانی کند و تمامی این موارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم به تولید محتوا وابسته است.

در حال حاضر خیلی از سایت‌های اینترنتی هم از سئو و هم از تولید محتوا موفق برای جذب مخاطب بهره می‌برند. رعایت همین دو نکته بسیار کوچک قطعاً می‌تواند تحول بسیار بزرگی را در کسب و کار شما ایجاد و به مرور زمان رتبه سایت‌تان را در موتورهای جستجو بهبود ببخشد.

تولید محتوا موفق چیست؟

به طور کلی تولید محتوا موفق به محتوایی گفته می‌شود که به بهترین شکل ممکن به رشته تحریر درآمده و بیشترین تأثیر را روی مخاطبین گذاشته باشد. این محتوا باید به گونه‌ای باشد که مخاطبین شما را به مخاطبین دائمی کسب و کارتان تبدیل کرده و روز به روز به تعداد آنها افزوده شود. در حقیقت محتوایی که به صورت کاملاً خلاقانه و هوشمندانه بتواند افکار و احساسات را با دیگر مخاطبین به اشتراک گذاشته شود، به نوعی یک محتوای موفق به حساب می‌آید.

یک فرمول مناسب برای تولید محتوا موفق

اهداف تمامی کسب و کارهای اینترنتی برای موفقیت در دنیای اینترنت با یکدیگر متفاوت است. در حال حاضر رسیدن به اهداف کسب و کار آن هم از طریق بازاریابی محتوا، سخت و سخت‌تر شده و اگر تا به حال خیلی از آنها به این مهم دست پیدا نکرده‌اند، به طور حتم باید در نحوه انجام بازاریابی محتوای خود تغییراتی را ایجاد کنند. اما خیلی از برندهای موفق در زمینه بازاریابی محتوا به این درک از موضوع رسیده‌اند که برای تولید محتوا موفق باید از یک فرمول ویژه و خاص استفاده کرد.

این نشان دهنده این است که یکی از عناصر و فاکتورهای مهم و اصلی، همین فرمول تولید محتوا موفق است و حتی زمانی که از یک برنامه بازاریابی محتوای موفق استفاده می‌کنید به مرور زمان هم می‌بایستی این فرمول را تغییر و یا توسعه دهید.

اما سوال دیگری که ممکن است پیش بیاید این است:

چه زمانی باید از فرمول تولید محتوا موفق استفاده کرد؟

هرگاه که شما در دنیای اینترنت رقبای ضعیفی داشته باشید و یا اینکه از یک بازار جدید و نوظهور برخوردار باشید، می‌توانید از فرمول قدیمی برای تولید محتوا موفق استفاده نمایید. اما واقعیت این است که برای پیشی گرفتن از رقبا در بازاریابی محتوا، تنها راه‌حل ممکن، بهبود بخشیدن به فرمول تولید محتوا است و طوری باید بر این فرمول تسلط پیدا کنید که به عنوان سازنده این فرمول، معرفی شده و به مرور زمان مخاطبین و بازدید کننده‌ها به سمت وب سایت‌تان در حرکت باشند.

هرگاه که رقبای قوی‌تری در دنیای اینترنت داشته باشید باید به سمت بهبود بخشیدن این فرمول باشید و با کمی ریسک یک فرمول جدید را خلق کنید و همین منحصر به فرد بودن می‌تواند شما را در تولید محتوا موفق به نسبت رقبا، متمایزتر کند. رعایت این نکته باعث می‌شود که در پیدا کردن چنین فرمولی نه تنها از وبلاگ نویسی استفاده کنیم بلکه بر اساس یک استراتژی، اقدام به تولید محتوا و جذب مخاطب کنیم.

چطور به شخصی تبدیل شویم که بتواند در تولید محتوا موفق به خوبی عمل کند؟

اشخاصی که می‌توانند در زمینه تولید محتوا به خوبی عمل کنند باید یک سری کارها را انجام دهند:

  1. برای تولید محتوا موفق باید به صورت روزانه اخبار مربوط به صنعت کسب و کارتان را مطالعه کنید
  2. به صورت منظم و با برنامه اقدام به نوشتن محتوا کنید
  3. لحن بیان خودتان را به هنگام نوشتن محتوا مشخص نمایید
  4. به صورت کاملاً منطقی در مورد محتوای دیگران نظردهی کنید
  5. در هر فرصتی که به دست می‌آورید اقدام به شبکه‌سازی نمایید
  6. در تولید محتوا موفق تفسیر نکنید، بلکه راه حل ارائه دهید
  7. برای نوشتن یک محتوای موفق تا جای ممکن همه چیز را زیر سوال ببرید

چه کسی در تولید محتوا موفق بهتر عمل می‌کند؟

اشخاصی که به عنوان تولید کننده محتوا فعالیت می‌کنند در واقع سازنده انواع محتوا از مطالب سرگرم کننده گرفته تا مطالب آموزشی و غیره هستند. محتواهایی که توسط این افراد تولید و منتشر می‌شود، می‌تواند به اشکال مختلف از جمله ویدیو، کتاب‌های الکترونیکی، پست‌های وبلاگ، تصاویر، اینفوگرافیک، پادکست صوتی و غیره باشد.

در حال حاضر هم خیلی از کسب و کارهای اینترنتی از سازنده‌های محتوا برای تولید محتوا موفق کمک خواسته‌اند تا به نوعی بتوانند با این عمل در جذب مخاطب خوب عمل کنند. یکی از شرکت‌هایی که می‌تواند به راحتی اقدام به تولید محتوا موفق نماید شرکت رایامارکتینگ است. شرکت رایامارکتینگ با در اختیار داشتن یک تیم بازاریابی محتوا بسیار قوی، سعی کرده از سراسر کشور مخاطبین زیادی را به دست بیاورد و این به خوبی گویای قدرت این شرکت در بحث تولید محتوا است.

چند نکته برای تولید محتوا موفق

افرادی که به عنوان نویسنده دورکار یا به اصطلاح همان فریلنسر فعالیت می‌کنند در واقع قدم در حرفه‌ای گذاشته‌اند که سوای اینکه یک حرفه لذت‌بخش و سرگرم کننده است، درآمدی بالا و پتانسیلی رو به رشد به نسبت دیگر شغل‌های فریلنسری و آنلاین را هم دارد.

 

 

نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که برای تولید محتوا موفق، رعایت اصول نویسندگی از جمله مختصر نویسی، دستور زبان، نگارش صحیح کلمات، خلاقیت و غیره در این حرفه کاملاً ضروری است و همین مورد باعث شده تا خیلی از کسب و کارهای اینترنتی برای موفق شدن سعی در تولید محتوا موفق کنند و اینجاست که شغل تولید محتوا به صورت دورکاری اهمیت خودش را نشان می‌دهد.

در ادامه این مقاله به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌تواند مسیر موفقیت شما را در تولید محتوا موفق تا حد زیادی هموار کند.

با ما همراه باشید …

نکته اول: کمک به مشتری برای رسیدن به اهدافش

یکی از اصول اخلاقی به هنگام تولید محتوا موفق این است که در هر حالتی به مشتریان خودتان کمک کنید تا وضعیت سایتشان در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بهتر و بهتر شود. برای این کار می‌توانید نکته‌ها، راه‌حل‌ها و پیشنهادهایی ارائه دهید تا در زمینه تولید محتوا، موفق عمل کنند.

با این کمک شما، جایگاه آنها در نتایج جستجو و همچنین شبکه‌های اجتماعی روز به روز بهتر و بهتر خواهد شد و کم‌کم به اهدافی که مدنظر دارند، خواهند رسید. در پایان کار هم می‌توانید میزان رضایت مشتریان را درباره کار کردن با خودتان جویا شوید. با این کار مشخص می‌شود تا چه اندازه به مشتریان کمک کرده‌اید که به اهدافشان برسند.

نکته دوم: برای تولید محتوا موفق از تجربه‌های خود استفاده کنید

اگر به عنوان یک نویسنده دورکار فعالیت می‌کنید یعنی رئیس خود هستید و در واقع در بالاترین سطح از حرفه خود قرار دارید. همین مورد موجب می‌شود مدیریت بهتری روی پروژه‌های جدید داشته باشید آن هم به واسطه اینکه به عنوان یک نویسنده موفق از تجربه‌هایی که از پروژه‌های قبلی به دست آورده‌اید، استفاده کرده‌اید.

طبق گفته‌های کاترین کانوی یکی از نویسنده‌های فریلنسر در مورد به دست آوردن تجربه؛ هر چه بیشتر در زمینه تولید محتوا موفق فعالیت کنید قطعاً در مورد نیاز افرادی که شما را برای پیشبرد اهدافشان استخدام کرده‌اند، اطلاعات بیشتری به دست خواهید آورد.

این مورد نشان می‌دهد که راه‌حل مسئله‌ها و مشکلات این است که از تجربه‌های موفقی که در گذشته کسب کرده‌اید، استفاده کنید و به طور حتم باعث افزایش کیفیت در تولید محتوا موفق، ایجاد رضایت و همکاری مجدد بین شما و کارفرما خواهد شد.

نکته سوم: قدرت و اهمیت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید

 

شاید تصور کنید شخصی که در حیطه تولید محتوا موفق فعالیت می‌کند نیازی نیست از تمامی شبکه‌های اجتماعی استفاده کند. اما صرف نظر از اینکه تا چه اندازه با تمامی شبکه‌های اجتماعی از فیسبوک گرفته تا اینستاگرام، لینکدین، توییتر، پینترست، تلگرام و غیره آشنایی دارید، به هیچ عنوان نمی‌توانید اهمیت و قدرت آنها را برای جذب مخاطب دست کم بگیرید.

چرا که شبکه‌های اجتماعی یکی از قدرت‌های برتر در زمینه دیدن شدن به شمار می‌رود. در حقیقت رسانه‌های اجتماعی باعث ایجاد تعامل اجتماعی بیشتر بین شما و دیگر کاربران می‌شود و محتواهایی که در این شبکه‌ها قرار می‌دهید به مرور زمان می‌تواند وب سایت‌تان را به یک برند در دنیای وب مبدل کند.

در این نوع شبکه‌ها تولید محتوا موفق از تعداد کامنت‌ها، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری پست‌ها مشخص می‌شود و اثباتی بر جذابیت و موفق بودن محتوای تولید شده است. هر‌ چه این محتواها جذاب‌تر و موفق‌تر باشد قطعاً مشتری‌های بیشتری را جذب خودتان خواهید کرد. حتی می‌توانید به عنوان یک نویسنده دورکار و فریلنسر با دیگر افراد در حیطه کاری خود ارتباطی نزدیک برقرار کرده و از تجربه‌های آنها استفاده نمایید.

نکته چهارم: برای نوشتن یک محتوای موفق، روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

هر کسی می‌تواند در حوزه نویسندگی به یک نویسنده خوب مبدل شود اما هر نویسنده خوبی نمی‌تواند به یک نویسنده متبحر و فوق العاده تبدیل شود. تنها دلیلش این است که این افراد در همه موضوعات و زمینه‌های موجود نویسندگی نمی‌کنند و این را می‌دانند که این راه به موفقیت ختم نمی‌شود.

این افراد برای تولید محتوا موفق سعی می‌کنند مهارت‌ها و تخصص‌های خودشان را مشخص و تمام تمرکزشان را معطوف به آنها کنند. چرا که این افراد به این موضوع آگاهی و اشراف کامل دارند که مدیران کسب و کارهای اینترنتی برای بقا در اینترنت و دنیای آنلاین به دنبال نویسنده‌های موفق و متبحر نیاز دارند. نویسنده‌هایی که تمام تمرکزشان بر روی یک موضوع خاص است.

نکته پنجم: عواملی که باعث حواس پرتی شما می‌شوند را دور کنید

یکی از قانون‌های ساده به هنگام تولید محتوا موفق این است که تمامی عواملی که باعث حواس پرتی شما می‌شوند را از خودتان دور کنید. از تلویزیون گرفته تا گوشی، صدای آهنگ، چک کردن شبکه‌های اجتماعی، گشت و گذار در اینترنت و غیره.

شما به عنوان یک نویسنده باید به این درک رسیده باشید که نوشتن سرگرمی نیست، بلکه شغل شماست. چرا که بابت کاری که می‌کنید پول دریافت می‌کند و کارفرما هم بابت مطلبی که دریافت می‌کند، هزینه پرداخت می‌کند. پس اگر مایلید یک تولید محتوا موفق و با کیفیت را در اختیار کارفرما قرار دهید سعی کنید به هنگام نوشتن تمامی عوامل حواس پرتی را کنار بگذارید چرا که روی کیفیت کاری شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.