تولید محتوا
برای فروش دارای شاخص های مربوط به خود است که در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چطور باید تولید محتوا برای فروش را در سایت ها قرار دهیم و تولید محتوا برای فروش باید طبق چه اصولی صورت بگیرد؟
شاخص های تولید محتوا برای فروش
تولید محتوا برای فروش با محتوای نمایشی و سرگرمی فرق دارد. برای اینکه بتوانیم یک محتوای دقیق در زمینه فروش داشته باشیم باید بتوانیم شاخص های مهمی را مد نظر قرار دهیم. در نظر داشته باشید که تکنیک های مهمی در زمینه تولید محتوا برای فروش وجود دارد. یکی از تکنیک های بسیار مهم در این زمینه استفاده از نرخ تبدیل محتوا است حال یعنی چه؟ فرض کنید شما یک سایت برای فروش قطعات کامپیوتر و یا لوازم جانبی تلفن همراه دارید در این زمینه به صورت روزانه مطلب ارائه می دهد و مطالب ارائه شده از سوی شما باید جدید باشد. در نظر داشته باشید که تکنیک های تو در تو در این زمینه خود شامل بخش بندی های مختلفی هستند که در نرخ تبدیل محتوا این موضوع بررسی می شود که آیا محتوای نوشته شده در طول بازه زمانی مشخص ( مثلا یک هفته) تبدیل به گزینه های محبوب کاربران شده است یا خیر. حال این موضوع از جهات مختلف بررسی می شود درصد محبوبیت محتوای شما بررسی می شود. تولید محتوا برای فروش باید یک محتوای غیر تخریبی باشد. حال یعنی چه؟ یعنی شما برای فروش بیشتر یک محصول نباید محصولات سایت های دیگر را زیر سوال ببرید و مدام تکرار نمایید که محصول ما اصل است و همه دنیا محصول فیک به شما می دهد به جز سایت ما!
تولید محتوا برای فروش بیشتر باید از چهار اصل مهم پیروی نماید یکی از این اصل های حلقه های تو در تو است. حلقه های تو در تو یعنی من بتوانم بخش مهمی از یک بخش را از بخش دیگر مجزا کنم اما همیشه به روز باشم این گزینه در فروش یک محصول نقش مهمی دارد. در واقع باید محتوای نوشته شده به نوعی با سایر محتواهای نوشته شده ارتباط داشته باشد و یک زنجیره مهم ایجاد شود. اگر شما از هیجان محتوای نوشته شده کم کنید دیگر به نتیجه درستی نمی رسید البته تنظیم هیجان نوشته امر بسیار مهم و ضروری است و باید ترتیب اثر داده شود. حال یک موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم. کسانی که قصد دارند یک محتوای دقیق و درست را به محبوبیت کاربر برسانند باید سعی کنند جنبه فروش را در آخرین بخش قرار دهند و در ابتدا تعریف کنند که محصول چیست و چرا کیفیت آن از سایر محصولات مشابه بیشتر است.
پارامترهای تولید محتوا برای فروش
تولید محتوا برای فروش محصول باید از سه جنبه بررسی شود. جنبه اول به این این شکل است که اگر یک محصول از نظر کیفیت خوب است آیا از نظر قیمت نیز مناسب است یا خیر این ارزیابی باید به شکل دقیق و درستی پیش برود. تنها نوشتن جمله ” این محصول بسیار ارزانتر از سایر محصولات است ” نمی تواند تأثیرگذار باشد.
تولید محتوا برای فروش باید به شکلی پیش برود که با سلیقه عموم افراد سازگار باشد. یعنی باید به صورتی باشد که اگر یک فرد از سلیقه عجیبی برخوردار بود باز هم بتواند به نتیجه مطلوبی دست یابد و از سایت شما راضی باشد. یک نکته مهم دیگر نیز وجود دارد و آن هم بررسی دقیق شکست یک رقیب قدرتمند است. افراد باید بتوانند رقیب های قدرتمند خود را از نظر محتوایی شناسایی نمایند. می دانیم که رقیب به دو دسته تقسیم می شود. رقیب هایی که محصول با کیفیتی برای فروش دارند و کاربر به اعتبار کیفیت خوب محصول از آنها خرید می کنند در صورتی که خبری از محتوای خوب نیست. دسته دوم رقیبانی هستند که از نظر کیفیت محصول در وضعیت متوسط قرار دارند اما چون محتوای خوبی دارند به نتیجه مطلوبی می رسند و می توانند فروش بیشتری داشته باشند بنابراین تولید محتوا برای فروش بیشتر به نوبه خود باید بتوان از هر دو گزینه را به شکل دقیق و صحیح مورد ارزیابی قرار دهد.
تولید محتوا برای فروش باید چگالی کلمات را به طور دقیق ارزیابی نماید یعنی نیاز است که مشخص شود هر کلمه کجا به کار رود و چه تأثیری بر روی مخاطب خواهد داشت. یک نکته مهم را در نظر بگیرید که برای اینکه بتوانید سریعتر در پیشنهادهای اولیه گوگل قرار بگیرید نیاز است که گوگل را جدی بگیرید و به قوانین که بر روی آن تأکید وجود دارد ترتیب اثر دهید.
اصول اساسی تولید محتوا برای فروش
یک اصل مهم در زمینه تولید محتوا برای فروش وجود دارد که این اصل به نوبه خود شامل پارت بندی های مختلفی می شود در نظر داشته باشید که تولید محتوا برای فروش بیشتر نیاز به سرعت بالا دارد یعنی نمی توان اینطور تصور کرد که در زمانی طولانی مدت نتیجه خوب است. اگر شما در طول ماه یک محتوا بر روی سایت خود قرار دهید هر چقدر هم محتوای شما خوب و مفید باشد نمی تواند به نتیجه خوبی دست یابد چون به روز بودن از قوانین تولید محتوا برای فروش محسوب می شود. بهتر است فرق بین تبلیغات و بازاریابی را بدانیم بهتر است بتوانیم نگاهمان را به این اصل دقیق تر پیش ببریم. چه خوب است افراد بتوانند در مسیر یادگیری به نتیجه مطلوبی دست یابند.
تولید محتوا برای فروش یعنی تکنیک های تکثیر یک محتوا به شکل دقیقی دنبال شود نیاز به استفاده از دروغ های عجیب و غریب به منظور تعریف از یک محصول نباشد. شاید باورش سخت باشد اما هنوز هم نوشتن یک محتوا برای فروش بیشتر یک محصول کار ساده ای نیست و حتی ربطی به میزان تمرین نویسنده ندارد آنچه مهم است رعایت اصول و قوانین به نحو احسنت است.
یادگیری برای نوشتن یک محتوا باید به صورتی باشد که هر بخش از بخش دیگر مجزا به نظر برسد چه خوب است نگاهمان به تولید محتوا برای فروش دقیق و اصولی باشد و بتوانیم در این مسیر به نتیجه مطلوبی دست یابیم. عموماً رعایت تکنیک های مهم تولید محتوا برای فروش از اهمیت بالایی برخوردار است.