وب سایت بانک کار آفرین که در واقع برای مخاطبان و کاربرانش این امکان را می دهد که که از راه دور بدون حضور مستقیم در یکی از شعب بانک از خدمات این بانک بهره مند شوند. بانک کار آفرین در تاریخ 18 اذر ماه سال 1378 با سرمایه ای حدود 30 میلیارد ریال و با دریافت مجوز رسمی از بانک مرکزی فعالیت خود را به طور رسمی با مشارکت مهندسان و معماران مدیران صنایع و اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر آغاز کرد. بانک کار آفرین برای ارائه خدمات به مخاطبان و کاربرانش از اپلیکیشنی برای تلفن همراه نیز استفاده کرده است. در ادامه به بررسی طراحی وب سایت بانک کار آفرین می پردازیم.
رتبه الکسا وب سایت بانک کار آفرین در جهان بیش از 100 هزار واحد می باشد که کاهش بیش از 4000 واحد داشته است. رتبه الکسا وب سایت بانک کار آفرین در ایران بیش از 2000 واحد می باشد. طبق آمار و ارقام وب سایت الکسا 8/92 درصد از مخاطبان و کاربران وب سایت بانک کار آفرین از ایران و 5 درصد از آمریکا می باشند. نرخ پرش وب سایت بانک کار آفرین 70/39 درصد می باشد که کاهش 37 درصدی نیز داشته است. میانگین تعداد مخاطبان و کاربرانی که از وب سایت بانک کار آفرین بازدید کرده اند 70/3 درصد می باشد که کاهش بیش از 6 درصد داشته است. میانگین مدت زمانی که مخاطبان و کاربران در ین وب سایت سپری می کنند بیش از 4 دقیقه می باشد که کاهش 31 درصدی داشته است. از عوامل مهم و تاثیر گزار جایگاه وب سایت در اینترنت ترافیک ورودی به وب سایت می باشد. ترافیک ورودی به وب سایت بانک کار آفرین 90/39 درصد می باشد که افزایش 24 درصدی داشته است.
تحلیل طراحی وب سایت بانک کار آفرین
در طراحی سایت بانک کار آفرین برای مخاطبان و کاربران در مناطق دیگر جهان از دو زبان استفاده شده است.
در طراحی سایت بانک کار آفرین از دو منو مجزا استفاده شده است که مخاطبان و کاربران با استفاده از این منوها می توانند به راحتی از قسمت های مختلف این وب سایت استفاده کنند و از خدمات و اخبار این بانک از راه دور بهره مند شوند.
در طراحی سایت بانک کار آفرین از اسلایدر خاص و زیبایی استفاده شده است که تصاویر استفاده شده در آن بسیار مرتبط با خدمات و فعالیت های وب سایت می باشد.
در طراحی سایت بانک کار آفرین از فونت نامناسبی در نوشتار متون استفاده شده است زیرا کلمات بسیار نا واضح هستند.
در طراحی سایت بانک کار آفرین از طرح بندی ستونی استفاده شده است که باعث شده تا محتویات درون وب سایت به صورت بسیار منظمی در سه ستون کنار هم قرار بگیرند.
در طراحی سایت بانک کار آفرین از رنگ های خاص، زیبا و جذابی استفاده شده است که ظاهر خاصی به فضای وب سایت داده است.
طراحی لوگوی وب سایت بانک کار آفرین بسیار خلاقانه و هوشمندانه است و از رنگ های زیبایی در آن استفاده شده است.