مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره چگونگی ارتقا سئو با درج تصاویر

مفید بود؟

چه یک وبلاگ نویس باشید و چه برای یک مجله یا روزنامه آنلاین مقالاتی می‌نویسید، باید از خودتان بپرسید که آیا مقاله تان به یک تصویر نیاز دارد یا نه. پاسخ همیشه «بله» است. نقش تصاویر در سئو بسیار اهمیت دارد و می‌توانند به آن کمک شایانی کند. بهینه سازی عکس برای وب سایت مراحلی دارد که به ارتقا جایگاه شما کمک می کند. اما چطور؟

همیشه از تصاویر استفاده کنید.

نقش تصاویر در سئو چیست؟ در حقیقت، تصاویر زمانی که با دقت مورد استفاده قرار بگیرند، به خوانندگان کمک خواهند کرد تا مقاله شما را بهتر درک کنند. یک مثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید: “یک عکس ارزش هزاران کلمه را دارد” احتمالا این موضوع برای گوگل کاربردی ندارد، اما این قطعا زمانی به کارتان می آید که نیاز دارید تا یک نمودار جریان داده در محتوا درج کنید و یا باید یک متن جذاب بدون عکس بگذارید، تا بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید.
این یک توصیه ساده برای ارتقا نقش تصاویر در سئو است: نقش تصاویر برای سئو جذب مخاطب بیشتر است؛ شما باید تصاویر را به هر مقاله‌ای که آنلاین می‌نویسید اضافه کنید تا آن‌ها را جذاب‌تر کنید. چون جستجوی بصری به طور فزاینده‌ای مهم است (همانطور که در دیدگاه گوگل برای جستجو در آینده مهم خواهد بود) می‌تواند باعث شود که نگاه مخاطب جذابتر به نظر برسید. اگر محتوای تصویری دارید حتما به سئو آن توجه کنید تا در نظر گوگل محتوای ارزشمند و مفید تولید کنید.
نقش تصاویر در سئو گوگل به تازگی با یک رابط جدید نشان داده می شوند. همچنین فیلترهای جدید، فرا داده و حتی ارجاعاتی را پیدا خواهید کرد که به شما در این رابطه کمک می کند. فیلترهای جدید نشان می‌دهند که گوگل به طور فزاینده‌ای می‌داند که چه چیزی در یک تصویر قرار دارد و چگونه آن تصویر با متن تناسب پیدا می کند.

 

پیدا کردن تصویر مناسب

همیشه بهتر است که از تصاویر اصلی استفاده کنید (حتی آن دسته از مواردی که خودتان می گیرید). به عنوان مثال صفحه سایت شما به عکس‌های تیم واقعی تان نیاز دارد، تا به نوعی مخاطب بتواند با شما و صحنه هایی که در پشت صحنه کارتان از شما نمی بیند ارتباط برقرار کند. مقاله شما به یک تصویر مربوط به سوژه خود نیاز دارد. اگر یک عکس تصادفی را انتخاب می‌کنید تا سئو متن خود را ارتقا دهید، نقش تصاویر در سئو را نادیده می گیرید. این تصویر باید منعکس‌کننده موضوع پست باشد و یا اهداف توضیحی در این مقاله داشته باشد. سعی کنید تصویر را نزدیک متن مرتبط قرار دهید. اگر یک تصویر اصلی دارید که سعی دارید آن را رتبه‌بندی کنید، سعی کنید آن را بالای صفحه نگه دارید، تا مخاطب در بدو ورود جذب مطلب شود. یک دلیل ساده برای این کار وجود دارد: یک تصویر با متن مرتبط، برای کلمه کلیدی که برای آن بهینه‌سازی شده ‌است هم به شما و هم به مخاطب جهت یافتن تان کمک ویژه ای می کند.

نقش تصاویر در سئو: چگونه از تصاویر برای تقویت سئو در مطلب استفاده کنیم؟

چند نکته در زمینه ارتقا نقش تصاویر در سئو وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید:

نام درستی برای تصویر (یا تصاویر) خود انتخاب کنید.

نقش تصاویر در سئو با نام فایل شروع می‌شود. گوگل برای درک بهتر تصویر باید بداند که این تصویر چه محتوایی دارد؟ بنابراین در درجه اول به عنوان تصویر خود توجه داشته باشید. این قانون را جهت ارتقا نقش تصاویر در سئو به یاد داشته باشید: اگر تصویر شما یک صحنه خاص در پاریس را بر فراز کلیسای جامع نوتردام نشان می‌دهد، نام فایل نباید DSC4536.jpg باشد، بلکه notre-dame-paris.jpg نام درستی برای آن است. یا اگر می خواهید نامی به فارسی برای آن انتخاب کنید می توانید نام کلیسای-نوتردام-پاریس را انتخاب کنید؛زیرا این موضوع اصلی عکس است، به همین دلیل است باید نام کلیسای نوتردام در ابتدا نام تصویر درج شود.

 

فرمت مناسب را برای سئو تصاویر انتخاب کنید.

برای ارتقا نقش تصاویر در سئو، فرمت مناسب وجود ندارد؛ این موضوع بسته به نوع تصویر و نحوه استفاده از آن متفاوت است. اما به طور خلاصه، توصیه می‌کنیم:
فرمت JPEG را برای اکثر تصاویر که می خواهید در مقاله تان درج کنید، انتخاب کنید: این به شما نتایج خوبی از نظر رنگ‌ها و وضوح با یک اندازه فایل نسبتا کوچک می‌دهد. اگر می‌خواهید شفافیت تصویر را حفظ کنید، از فرمت PNG استفاده کنید. یا از WebP به جای JPEG و PNG استفاده کنید. این فرمت منجر به تولید نتایج با کیفیت بالا با اندازه‌های کوچک‌تر فایل خواهد شد. شما می‌توانید از ابزارهایی مانند Squoosh برای تبدیل تصویر خود به WebP استفاده کنید.
برای لوگو ها و آیکون ها در ارتقا نقش تصاویر در سئو از SVG استفاده کنید. با کمک CSS یا جاوا اسکریپت شما می‌توانید تصاویر را در فرمت SVG مدیریت کنید تا به نقش تصاویر در سئو کمک کنید. به عنوان مثال، اندازه آن‌ها را بدون کاهش کیفیت شان تغییر دهید. اگر بدانید بخش بزرگی از مخاطبین شما از مرورگرهای خاصی استفاده می‌کند، می‌توانید چک کنید که آیا فرمت پیشنهاد شده توسط این مرورگرهای وب پشتیبانی می‌شود یا خیر. زمانی که نام و فرمت مناسب را برای بهبود نقش تصاویر در گوگل انتخاب کردید، زمان آن رسیده که اندازه آنها را تغییر داده و بهینه کنید!

مقیاس تصاویر برای سئو

دفعات بارگیری تصاویر در رابطه با نقش تصاویر در سئو برای تجربه کاربری نیز مهم است. هرچه سایت سریع‌تر باشد، دیدن و شاخص کردن صفحه آسان‌تر است. تصاویر می‌توانند تاثیر زیادی بر بار صفحه تان داشته باشند، به خصوص هنگامی که یک تصویر بزرگ را آپلود می‌کنید، سپس آن را واقعا در حد کوچک به نمایش می‌گذارید (برای مثال یک تصویر ۲۵۰۰ * ۱۵۰۰ پیکسل در ۲۵۰ * ۱۵۰ پیکسل نمایش داده می‌شود) به طوری که کل تصویر هنوز باید بار شود. بنابراین اندازه تصویر را تغییر دهید تا نشان دهید که چگونه می‌خواهید نمایش داده شود. به عنوان مثال وردپرس به طور خودکار برای ارائه تصویر در اندازه‌های مختلف بعد از آپلود کردن آن به شما کمک می‌کند. متاسفانه، این به این معنا نیست که اندازه فایل نیز بهینه‌سازی شده‌است، بلکه فقط اندازه نمایش تصویر را در بر میگیرد.

 

استفاده از تصاویر واکنشی برای ارتقا نقش تصاویر در سئو

این یک مورد در تعیین نقش تصاویر در سئو بسیار اهمیت دارد، و مثلا اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، باید مشخصه srcset داشته باشد، که این امکان را فراهم می‌کند که تصاویر متفاوتی را بر روی عرض صفحه نمایش نشان دهید؛ این مورد به خصوص برای دستگاه‌های تلفن همراه بسیار مفید است.

کاهش اندازه تصاویر برای ارتقا نقش تصاویر در سئو

مرحله بعدی در تعیین نقش تصاویر در سئو این است که دقت کنید که تصویر مقیاس بندی شده باید فشرده باشند، بنابراین آنها را در کوچک‌ترین اندازه فایل محدود کنید. البته، شما می‌توانید فقط با درصد با کیفیت مخصوص به آن آزمایش کنید، اما ترجیح کلی بر این است که از تصاویر با کیفیت ۱۰۰ درصد استفاده کنید، به خصوص با توجه به محبوبیت عکس و صفحات نمایش های مشابه مورد استفاده کاربران.
شما می‌توانید با حذف داده‌های EXIF، اندازه فایل تصاویر را برای افزایش نقش تصاویر در سئو، کاهش دهید. از ابزارهایی مانند ImageOptim یا وب سایت‌هایی مانند JPEGmini، jpeg.io یا سایت Kraken.io استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. زمانی که تصاویر خود را بهینه کرده‌اید، سایت خود را با ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights، Lighthouse ، WebPageTest.org یا Pingdom آزمایش کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.