چگونه تولید محتوا حرفه ای داشته باشیم؟
تولید محتوا حرفه ای یک انتخاب است. دو راه پیش روی خود دارید اول اینکه وقت و تلاش خود را صرف ایجاد یک محتوا حرفه ای برای سایت خود کنید و یک نام تجاری برای خود ایجاد کنید و یا میتوانید راه آسان را پیش بگیرید و یک محتوا ضعیف تولید کنید. راهی که شما را به هیچ جایی نمیرساند ، تنها منجر به اتلاف وقت، هزینه و انرژی شما میشود. مسیر بازاریابی محتوا به وضوح مشخص است به منظور افزایش رتبه سئو و جذب بازدید کنندههای زیاد برای سایت ملزم تولید محتوا حرفهای و عالی هستید.
اگر مطلبی بنویسید که به نوعی مختص وب سایت شما باشد و در هیچ جای دیگری نتوان مشابه آن را پیدا نموند موتورهای جستجوگر گوگل به شما کمک میکند تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید. به طور مثال گوگل به صراحت گفته که وب سایت های که محتوای تکراری و یا کپی شده تولید میکنند را دوست ندارد و آنها را جریمه خواهد کرد. به نوعی گوگل قصد دارد وب سایت ها را ترغیب کند تا محتوا منحصر به فرد مخصوص به خود را تولید میکنند و به آن ها پاداش میدهد. بنابراین تولید محتوا حرفهای نه تنها سایت بهتری را برای شما ایجاد خواهد کرد بلکه باعث بهبود رتبهی سایت شما میشود که این امر تاثیر بسیار مثبتی بر روی کسب و کار شما خواهد داشت.
یک نویسنده تولید محتوای حرفه ای صدای قوی و مطمئن دارد
برای تولید محتوای حرفه ای صدای نوشتاری قوی و با اعتماد به نفس ضروری است. این تکنیک های استراتژی و بازاریابی تولید محتوای حرفه ای را می تواند آموخت. منظور صدای محتوا، لحن و نوعی است که نویسنده محتوا را می نویسید. این امر به مرور زمان گسترش می یابد و می توان یک صدای نوشتاری محکم و قوی ایجاد کرد. به دنبال یک نویسنده ی خلاق که نوشته هایی جذاب، سرگرم کننده و هوشمندانه تولید می کند، بگردید.
نویسنده ای که مشتاقانه علاقه مند به خواندن نوشته هایش هستید. تولید محتوا حرفه ای به یک نویسنده ای حرفه ای در این زمینه نیز احتیاج دارد. کسی که بتواند احساسات و عواطف مخاطبان را برانگیزاند و تاثیر گذار باشد. کسی که با علاقه و پشتکار این کار را انجام میدهد حتی اگر هم تازه کار باشد به مرور زمان و با یادگیری مداوم می تواند یک محتوا با صدای قوی تولید کند. قلم نویسنده ی حرفه ای مخاطبان زیادی را جذب خواهد کرد و افراد مشتاق به خواندن تمامی مطالب نوشته شده خواهند شد.
ویژگی های تولید محتوای حرفه ای
تولید محتوای حرفه ای ویژگی های مختص به خود دارد. اول اینکه باید تعیین کنیم با چه قصد و هدفی می خواهیم برای سایت خود تولید محتوا حرفه ای انجام دهیم؟ سپس تحقیق کنیم که محتوا حرفه ای چه ویژگی هایی را داراست و چه نکته هایی در زمینه تولید محتوا حرفه ای باید رعایت کنیم.
در آغاز کار ممکن است این عمل کمی دشوار به نظر آید اما راه حل دیگری که وجود دارد این است که به شرکت های تولید محتوا مانند رایا مارکتینگ نیز می توانید سفارش محتوا باب میلتان را بدهید و درخواست کنید که یک نویسنده حرفه ای که تجربه زیادی دارد سفارش شما را پذیرش کند و تولید محتوا انجام دهد. برخی از ویژگی های تولید محتوا حرفه ای که می بایستی آن هارا بدانید عبارت اند از:
1. ایجاد محتوای منحصر به فرد
یکی از ویژگی های تولید محتوای حرفه ای منحصر به فرد بودن آن است. همان طور که گفته شد محتوای منحصر به فرد تا حد زیادی با گوگل و همچنین مخاطبان وب سایت شما سازگار است. کپی کردن محتوای دیگران مجازات گوگل را به همراه داد و نتیجه خوبی برای سایت شما نخواهد داشت. مدرک می خواهید؟ آیا به یاد دارید که زمانی مقاله های بسیاری را در رتبه های اول گوگل پیدا می کردید ولی اکنون با سرچ کردن کلمه های کلیدی مربوط به آن مقاله دیگر آن ها را نمی بینید. آن ها یکی از بدترین آسیب هایی بودند که توسط الگوریتم به روزرسانی گوگل ایجاد شدند.
خوب است بخوانید: اصول محتوا نویسی که شاید نمی دانستید
که هدف این کار جلوگیری از منتشر محتوای بد بود. بگذارید بررسی ها را کمی هوشمندانه تر انجام دهیم. منحصر به فرد بودن یک محتوا به معنی منحصر به فرد بودن آن است. این جمله به این معنی است که محتوای شما از همه لحاظ باید منحصر به فرد باشد. تکرار مجدد موضوعات و مفاهیم مختلف و یا حتی مشابه بودن آن ها با مقاله های دیگر در وب سایت های مختلف نیز یکی از اصول ایجاد محتوای ضعیف می باشد. اگر محتوا شما به این صورت منتشر شود مردم با آن ارتباط برقرار نخواهند کرد کسی آن را به طور کامل نخواهد خواند و این امر هدف از تولید محتوا را در درجه اول شکست خواهد داد. این روشی است که برخی از وب سایت ها از آن استفاده می کنند. اما چطور می توانیم یک محتوا منحصر به فرد با ارزان ترین قیمت تولید کنیم؟
دو اصل در این زمینه وجود دارد اول اینکه شما چیزی را به دست می آوری که بهایش را پرداخت کنید. دوم اینکه اگر چیزی مفیدی برای گفتن ندارید پس اصلا چیزی نگویید. این دو نکته شما در مسیر تولید محتوا حرفه ای که برای چند سال آینده نیز بازدهی دارد حفظ می کند و همچنین می تواند به جنبه های دیگر زندگیتان نیز کمک کند.
2. قابلیت ارائه جواب مخاطبین
به منظور اینکه تولید محتوای حرفه ای انجام دهید محتوای شما می بایستی قابلیت به ارائه جواب سوال های مخاطبین شما را داشته باشد. هدف نهایی یک موتور جستجوگر ارائه از مجموعه پاسخ ها است. گوگل در این زمینه حرف اول را میزند. حتما برای شما هم پیش آمده که یک سری سوالات مختلفی در ذهنتان ایجاد شده و از طریق گوگل به پاسخ آن سوالات رسیده اید.
تنها کافی است یک سوال را در گوگل تایپ کنید تا سایت ها، پیوند ها، تصاویر و یا ویدیو های مختلفی برای شما به نمایش درآید. وقتی افراد موضوعات مختلف را در گوگل جست و جو می کنند و در حال خواندن یک مقاله و یا تماشای تصاویر و ویدئو هستند، آنها می خواهند به جواب برسند به منظور اینکه بتواند اطلاعات و یا دانش کسب کنند. یکی از موارد حائز اهمیت در این مسئله این است که مردم تنها جواب نمی خواهند بلکه جواب سریع می خواهند.
بنابراین بررسی های محتوای خود را آسان تر کنید محتوایی ساده و روان و همچنین واضح تر تولید کنید تا افراد بتواند تیتر های مهم را به راحتی انتخاب کنند و به سرعت آن ها را مطالعه نمایند. افراد هر عنوان، کتاب، فیلم، مستند و یا هر مقاله ای ببیند و بخواند آنچه با مخاطب همراه است یک سوال و حس کنجکاوی است. پس وظیفه ی تولید محتوای حرفه ای ارائه پاسخ ها و در بر داشتن اطلاعات کافی است.
3. محتوای خود را عملی سازید
آخرین محتوایی که نوشتید چه بود؟ آیا در نوشته های شما توضیح داده شده بود که چگونه افراد آن ها را به کار گیرند؟ قدم بعدی در تولید محتوای حرفه ای عملی بودن آن است. این جمله به این معناست که در محتوایی که تولید می کنید راهکار های عملی سازی توصیه های خود را نیز بیان کنید و توصیه هایی را به کار بگیرید که برای مخاطبان قابل اجرا باشد.
بهترین محتوا ها نحوه چگونگی به کارگیری از این اطلاعات را به مخاطبان خود خواهند داد. این که به کاربران بگویید چه کاری باید انجام دهند باعث کاهش مخاطب نمی شود، بلکه به آن ها احترام می گذارد و نحوه استفاده از مطالب را توضیح خواهد داد. به کاربران نکاتی پیشنهادی را ارائه کنید بسیاری اوقات تنها خوب نوشتن درباره یک موضوعی حتی موجب ایجاده ایده های جدید برای خوانندگان می شود.
4. در انتخاب منابع خود دقیق باشید
به این فکر کنید که شما یک مقاله برای وب سایت خود نوشته اید و افراد زیادی آن را خوانده اند اما برخی از مطالب شما اشتباه است. در آن صورت می توانید تصور کنید که چه ضرر بزرگی به سایت خود زده اید. برای تولید یک محتوای حرفه ای حتما توجه داشته باشید که از منابع موثق برای تولید محتوا سایت خود استفاده کنید و آن منابع را ذکر کنید. منابع محتوایی که می خواهید به وسیله آنها محتوا بنویسید می بایستی متناسب با نیاز مخاطبان و پاسخگو سوالات آن ها باشد.
این منابع در حالت معمول باید توجه زیادی را درگیر خود کرده باشد و طبق دغدغه های ذهنی مخاطبان دسته بندی شده باشد در این صورت است که در تولید محتوا حرفه ای موفق خواهید بود. حال سوال اینجاست که از چه طریقی می توانیم منابع موثق را شناسایی کنیم؟ در مرحله اول باید اطلاعاتی که از قبل می دانستید با اطلاعاتی که در منبع وجود دارد تطبیق دهید، سپس می بایستی اطمینان کسب کنید که مطالب توسط یک نویسنده و یا یک موسسه قابل اعتماد نوشته شده باشد.
همچنین به تاریخ انتشار محتوا نیز دقت کنید و به دنبال مطالب به روز باشید چرا که به مرور زمان برخی اطلاعات تغییر و تحول می یابد.برای تولید محتوا حرفه ای حتما موارد فوق را رعایت کنید و بهترین و باکیفیت ترین محتوا ها را برای سایت خود تولید کنید.