4. دروازه ی دارایی ها یک جایزه و ارزش افزوده برای افرادی که به شما اطلاعات می دهند فراهم می کنند.
زمانی که ما اولین کمپین بازاریابی خود را راه اندازی می کنیم، یک استراتژی رسمی برای تحت نظر داشتن اشتغال و تغییرات روی مخروط فروش خود نداریم. در حالی که تمایل داریم نام Fractl را در تمام write-upهای خود عنوان کنیم، انگیزه ای برای افرادی که واقعاً از وبسایت ما بازدید می کنند، در نظر نگرفته ایم.
ببینید چه چیزی را در اینجا دیدم؟
ایجاد کردن یک White paper، eBook، لیست یا هر دروازه ی دارایی که موجب شود ارزش تحقیقات شما افزایش پیدا کند یک انگیزه برای کاربران فراهم می کند که به سایت شما بازگردند و دوباره با برند شما تعامل داشته باشند. با بدست آوردن دارایی تیم خود را قادر می سازید تا اطلاعات تماس را ثبت و ضبط کنند و برای به این ترتیب مخروط فروشتان را بیشتر رشد دهید.
اگر شما تحقیق انجام می دهید، بهتر است حداقل نیمی از یافته های خود را صرف برجسته کردن دروازه ی دارایی های خود کنید. در پستهای مهمان خود به صورت صریح عنوان کنید که اینجا اطلاعات بیشتری برای کاربران وجود دارد اگر آنها اینجا کلیک کنند. برای مثال، در پایین می بینید که چگونه در پستهای محتوایی اقدام به صدا زدن کاربران می کنیم تا آنها بازخورد از خودشان نشان دهند، که همین کار باعث استحکام بخشیدن به دارایی های تحقیق ما با 2.6 میلیارد مطالب به اشتراک گذاری شده شد.
در حالی که بایستی در مقدمه ی متن این صدا زدن انجام شود تا بازخورد داشته باشد، همچنین شما بایستی همه ی دارایی های گرافیکی خود را که پتانسیل این را دارند که به طور بالقوه بدون ادعای مناسب، سندیکایی کرد را شامل شود.
نکاتی که بایستی مراقب آنها باشید: با قرار دادن محتوای خود در یک دروازه، شما از مخاطبان خود می خواهید که به اطلاعات شخصی شما اعتماد کنند. اگر اعتماد یک کاربر را خدچه دار کنید، عواقب خیلی بد و سختی برای برند شما خواهد داشت.
در استفاده از محتوا در دروازه های خود و چیزهایی که بدست می آورید، هوشمند عمل کنید:
- زیر فرم خود، یک باکس زیرشاخه ی توضیحات ایجاد کنید که به همه این امکان را بدهد که تحقیقات آینده ی خود را انتخاب کنند. فقط ایمیل کابرانی که انتخاب می کنند و فقط ایمیلهای آنها با چیزی که شما انتخاب کرده اید.
- با گزینه هایی که به کاربران اجازه می دهد موضوعات تحقیق خاص خود را انتخاب کرده و از برند شما دریافت کنند، اقدام به سهمیه بندی کنید.
- فرکانس ایمیل و تعامل منفی به هم وابستگی دارند، بنابراین حجم زیادی از ایمیل ها بر مبنای تعاملات فردی کمپین و تعامل با مخاطبان سراسری را محدود کن.
- حداقل اطلاعات خامی که برای فرم خود نیاز داری را جمع آوری کن، مانند نام و ایمیل آدرس. سپس از فیلدهای هوشمند برای جمع آوری داده های بیشتر از افرادی که همواره در حال تعامل با برند شما هستند بدست، خواهی داشت.
- Landig page خود را برای صحبت با کاربران در اولین 5 ثانیه ورود آنها به سایت، ساده سازی کن: چیزی که پیشنهاد میدهیم این است که: ارزش و دلیل این که چرا آنها باید این را دانلود کنند؛ دقیقاً چیزی که آنها می خواهند انجام بدهند است.
به همان ترتیبی که landing page خود را تنظیم کردید، سایر مواردی که بایستی برای بهینه سازی ساختار Permalink برای رتبه بندی در Google را نیز تنظیم کن. Matt Cutts می گوید بهترین کار این است که از 3 تا 5 کلمه در هر Permalink استفاده کنید، برای مثال:
- غلط : research.frac.tl/a-study-on-two-billion-shares-reveals-which-publishers-dominate-social-media
- درست: research.frac.tl/publisher-engagement-analysis
از زمانی که شمارش کلمات محدود شده است، کاربران نیز قصد کردن که کلمات زائدی مثل “و”، “فراموش نکن” را حذف کنند تا برخی از انوع تحقیقات کلیدواژه را برای مشخص کردن این که 3-5 کلمه ای که باید استفاده کنید بر مبنای ترافیک داده، کدام کلمات باشند. واضح است که شما قصد دارید کلماتی را انتخاب کنید که ترافیک بیشتری را شامل می شوند، اما همواره به دنبال موقعیت بیشتر برای ارزیابی نیز می گردید.
5. بفهمید که کدام ناشران بیشتر واجد شرایط هستند برای اینکه با دنبال کردن آنها به موفقیت دست پیدا کنید.
در حالی که پوشش ما در بازنگری کسب و کار Harvard باعث قدرت ما می شود، نرخ تغییر بازدید به برقرار ارتباط در کمتر از 9% شناور شده است، در همین حال، سایتهای صنعتی هدف گذاری شده به نرخ میانگین 25-45% تغییر کرده اند و در برخی موارد با ستاره های طلایی در رنج 60-90%.
نکته ی مهم: در حالی که pickupهای درجه بالا روی برند قابل دسترس شما پیشرفت کرده اند و قدرت خود را ایجاد کرده اند، وبلاگهای بازاریابی niche بالاترین نرخ تبدیل محتوا را از زمانی که مخاطبان با فواید بازاریابی محتوا کاملاً آشنا شده اند، را دارند.
بنابراین، چگونه می خواهید اطمینان کسب کنید که pickupهای ناشران شما موجب ایجاد آگاهی برند شما و منجر به تغییر می شوند؟
شما مخاطیین خود را گسترش می دهید.
مخاطبین شما موجب شخصیت پذیری ایده آل مشتریان کسب و کار شما می شود. ساخت این شخصیت برای شما واجب است تا ارزشهایی را شامل شوید که مشتریانتان می خواهند، چیزهایی که آنها امیدوارند بدست بیاورند، چیزهایی که از آن ترس دارند و خیلی چیزهای دیگر. اگر خودتان را در جای آنها قرار دهید و با دید آنها به موضوع بنگرید، شما می توانید بفهمید که آنها چگونه اخبار دست پیدا می کنند و کدام وبلاگها را ممکن است مطالعه کنند و در کل به شما این امکان را می دهد که اقدام به هدف گذاری جهت آگاهی از برند و تغییرات کنید.
بیشتر مردم پیشنهاد می دهند که 3-5 شخصیت مخاطب ایجاد کنید، که یک طرح کلی شخصیت افراد باید:
- Job Title
- Roles
- Goals
- Challenges
- Age
- Gender
- Income
- Education
- Location
- Story
- Common objections
- Elevator pitch
شما می توانید به این ترتیب اقدام به ساخت این شخصیت کنید:
1. مشتریان کنونی خود را ارزیابی کنید شباهتها و تفاوتهای آنها را …
2. بررسی محتوای رسانه های اجتماعی خود را از دید نصف و یا بیشتر مخاطبین خود انجام دهید.
3. ارزیابی مشتری گذشته شما سوالاتی را مطرح می کند اینکه چه چیزی باعث یک انحراف واجد شرایط در مقایسه با یک انحراف بی اهمیت شده است.
4. بحث در مورد مشتری ایده آل با تیم فروش و یا سایر اعضای تیم واجد شرایط
حالا که یک لیست از شخصیت های مشتریان خود دارید، شما می توانید در جایی که کاربران دور هم جمع می شوند اقدام به ارزیابی کنید. از ابزارهای موثر Buzzsumo برای جستجوی افرادی که توابع شغلی مشابهی دارند برای شخصیت های مخاطبین شما، استفاده کنید. سپس از ویژگی “view link share” برای بدست آوردن آگاهی از جایی که شخصیت ها کنار هم جمع می شوند نیز استفاده کنید:
نکته ی مهم: خودتان را محدود به این که فقط شخصیت های ایده آل مشتریان خود را گسترش دهید؛ نکنید. فقط شخصیت های واجد شرایط را گسترش دهید که این امکان را نیز به شما می دهند که کاربران و ناشرانی را که شما قصد ممناعت از ورود آنها دارید را به خوبی تشخیص دهید.
اگر قصد دارید که ترافیک خود را افزایش دهید، آنرا هدایت کنید و یا در آن تغییر ایجاد کنید، محتوای بازاریابی یکی از آسانترین و سریعترین هاست و روش مقرون به صرفه برای ارزیابی معیارهای اصلی شما به حساب می آید.