نحوه ی پیش روی روال تولید محتوا
برای پیشروی بهتر در هر کسب و کاری لازم است یکسری روال به خصوصی طی شود برای تولید محتوا هم نیز می بایستی روال تولید محتوا به درستی طی شود. نوشتن یک محتوا هم نیز مانند نوشتن مقاله پیروی یکسری اصول خاصی است. . نیاز به دقت و مهارت بالایی در این زمینه دارد. روال تولید محتوا یعنی اینکه برای داشتن محتوایی عالی چگونه باید این کار را انجام دهیم و از کجا شروع کنیم. ما در این مقاله می خواهیم راولی که برای تولید محتوا می بایستی طی شود را مورد بررسی قرار دهیم. از آن جایی که برای هر نوع کسب و کار اینترنتی تولید محتوا از ملزومات و اقدامات اصلی به شمار می آید بنابراین آشنایی با روال تولید محتوا باعث می شود که کارها سریع تر از قبل پیش رود و طبق یک برنامه ریزی دقیق و منظم انجام شود. اولین کاری که در هر عملی باید انجام شود تعیین هدف است.
هدف ها به ما کمک خواهند کرد تا بر روی مسائل اصلی متمرکز شویم به به حاشیه نرویم. بعد از اینکه درباره اهداف وب سایت خود و یا اهداف تولید محتوا ( ممکن است هدف شما پیشرفت کسب و کار و یا کسب درآمد از تولید محتوا باشد.) به توافق رسیدید و مشخص کرده اید که چه نوع محتوایی مورد نیاز شماست، حال زمان تولید محتوا فرا رسیده است. البته باید به خاطر داشت که روال تولید محتوا ممکن است از پروژه ای به پروژه ای دیگر و یا از مشتری به مشتری دیگر متفاوت باشد. برخی از سایت ها برای روال تولید محتوا احتیاج به یک بازبینی قانونی دیگر نیز دارند. ترجمه برای سایت های چند زبانه را نیز نباید فراموش کرد.
در هر حالت باید آماده باشید که مراحل کار خود را تطبیق دهید. این کار اغلب می تواند مانند خط تولید یک کارخانه احساس شود زیرا هر قطعه از طریق مراحل مختلف به سمت محصول نهایی حرکت می کند. توصیه می شود که روال تولید محتوا را طی کنید تا ایده ها و نتایج بهتری در آخر کار بگیرید. روال صحیح تولید محتوا عبارت اند از:
1. هدف از تولید محتوا
همانطور که گفته شد اولیل مرحله از روال تولید محتوا، تعیین کردن هدف از تولید محتوا است. اگر محتوای شما با اهداف تجاری و نیازهای مخاطبان شما مطابقت نداشته باشد هیچ روالی از تولید محتوا نمی تواند به شما کمک کند که کسب و کار خود را به سمتی که در نظر دارید پیش ببرید. وقتی که هر کدام از مطالب و محتواهای وب سایت شما هدف مشخصی داشته باشد، شما توانایی اندازه گیری نحوه عملکرد و بهینه سازی هر چه بیشتر سایت خود در آینده را دارید.
خوب است بخوانید: نکاتی خریدار محتوا برای خرید محتوا باید به آن توجه کند
دانستن اینکه محتوا شما به منظور افزایش رتبه شما در موتور های جست و جو، افزایش بازدید و مخاطب، آگاهی بیشتر از برند تجاری شما و یا هرچیز دیگری که برای کسب و کار شما اهمیت دارد، کمک می کند تا روال کاری خود را هرچه بهتر و سریعتر پیش ببرید.
چگونه این کار را انجام دهیم؟
حال سوال اینجاست که در روال تولید محتوا چگونه باید اهداف خود را تعیین کنیم؟ بهترین زمان برای تعیین اهداف هر قسمت از تولید محتوای خود، در مرحله برنامه ریزی و انتخاب موضوع محتوا است. تعیین اهداف وب سایت همچنین می تواند در آغاز شروع راه اندازی وب سایت و شروع مراحل تولید محتوا نیز صورت گیرد. برنامه ریزی به صورت مداوم مباحث محتوا متداول و کارآمدترین روش است.
به عنوان مثال، تقویم تولید محتوا شما برای یک ربع و یک سال آینده نیز برنامه ریزی شده باشد اینگونه که 10 عنوان محتوا برای انتشار در وب سایت را در سه ماه آینده فهرست کنید و کنار ستون های مربوط به آن برای هر موضوع هدف تعیین کنید و به طور مداوم لیست خود را بررسی کنید و ببینید و در صورت نیاز آن ها را تغییر دهید
2. اقدامات موثر در روال تولید محتوا
در روند پیش روی از تولید محتوا، عمل کردن به آن ها از تعیین اهداف مهم تر است. عمل نکردن و ندانستن وظایف مربوط به روال تولید محتوا موجب می شود که اهداف شما به حقیقت نپیوندد و محتوا ها هرگز به موقع منتشر نشود. و یا اگر آن ها به طور مداوم به تاخیر بیندازید ممکن است تاثیر اولیه خود را از دست بدهد.
گاهی اوقات نیز افراد برای تولید محتوا و نوشتن آن زمان می گذارند اما به ویرایش و بازنگری دوباره اهمیتی نمی دهند و برای آن برنامه ریزی نمی کنند و زمان تعیین نمیکنند در این حالت وقت کم می آورند و از برنامه عقب می افتند. تاخیر افتادن در کارها و برنامه ریزی منجربه ناامیدی و از دست رفتن برنامه می شود.
چگونه این کار را انجام دهیم؟
برای اینکه بتوانیم در روال تولید محتوا، به برنامه ریزی های خود عمل کنیم، می بایستی تک تک اقداماتی که تا یک محتوا ایجاد شود و مورد تایید قرار گیرد فهرستی تهیه کنیم. یک رویکرد خوب در این کار این است که تا حد امکان جزئیات بیشتری داشته باشیم و هیچ کار کوچکی را فراموش نکنیم. و لیست های طولانی برای خود ایجاد نکنیم و مراحل را طبق روال تعیین شده و بر اساس برنامه ریزی معین پیش ببریم.
به این فکر کنید که اگر به جای دست رو دست گذاشتن اقدام می کردید اکنون چه پیشرفت هایی در تجارت خود را به ارمغان می آوردید.
3. تعیین وظیفه معین برای هر یک از اعضای مجموعه
تشکیل دادن یک مجموعه برای پشتیبانی سایت یکی دیگر مراحل روال تولید محتوا می باشد. برای اینکه کارها طبق روال مخصوص به خود پیش رو تعیین کردن وظیفه ی افراد که هرکسی به نوعی گوشه کاری را بگیرد بسیار تاثیر گذار است.
بار مسئولیت و مشغله های بسیار از شما کمتر خواهد شد. به عنوان مثال کسی را مسئول جوابدهی به سوالات و سفارشات مشتریان کنید و دیگری را به تولید محتوا و برنامه ریزی برای آن. وظایف مختلف را می توانید بین اعضای گروه خود تقسیم کنید و آن ها را تشویق به انجام آن کنید.
چگونه این کار را انجام دهیم؟
به مراحل قبلی لیست وظایف و اهداف بروید و در کنار هر کدام نام افراد مد نظر ات که از عهده ی این کار بر می آیند را در کنار آن لیست اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که نام همه افراد در آن لیست نوشته شده است و هر یک از اعضای تیمتان در قبال مسئولیت های خود متعهد هستند. اگر متوجه شدید که فردی مسئولیت کمتری نسبت به سایر اعضا دارد کمی بیشتر جست و جو کنید و وظایف فرعی دیگری را به او واگذار کنید. و در صورت نیز از هیچ کدام از مراحل باقی مانده صرفه نظر نکنید. در صورتی که یکی از اعضای گروه از انجام وظایف خود سر باز زد می توانید با تعیین پاداش هایی تمامی اعضای گروه خود را تشویق کنید که به برنامه عمل کنند و وظایف خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام برسانند.
مراحل سفارش روال تولید محتوا
هر گاه احساس کردید که اعضای گروه شما به درستی از عهده ای این کار برنمی آیند و آموزش های لازم را در این زمینه ندیده اند می توانید وظایف دیگری را به آن ها بدهید و تولید محتوا را بر عهده شرکت های تولید محتوا بگذارید. این گونه که اهداف و خواسته های خود را و موضوعات تولید محتوا را یادداشت کنید و هنگام سفارش محتوا آن ها را قید کنید. یکی از شرکت های تولید محتوا که در این زمینه محتوا تولید می کنند رایا مارکتینگ است که طی بازه زمانی مشخص تعیین شده سفارش شما حاضر خواهد شد. شما می توانید به این شرکت ها سفارش تولید محتوا بدهید و طبق بازه زمانی تعیین شده روال تولید محتوای سایت خود را تنظیم کنید.
استفاده از این شرکت ها در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد و اینگونه اطمینان دارید که یک نویسنده حرفه ای و باتجربه این کار را انجام داده است. مراحل سفارش تولید محتوا در شرکت های تولید محتوا ساده است شما سفارش خود را بر اساس نیازهای و خواسته خود تعیین می کنید و سفارش خود را ثبت می کنید و روال تولید محتوا را طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش می برید.
جمع بندی
روال تولید محتوا تنها شامل این نکات نمی شود و حتی گسترده تر از قبل نسبت به پروژه ها و نیاز ها شما می باشد. نمی توان روالی دقیق برای این کار در نظر گرفت زیرا در هر کسب و کاری روال تولید محتوا متفاوت عمل خواهد کرد.
تمامی این روال های تولید محتوا یک نوع تمرین برای ایده پردازی در تولید محتوا به شمار می آید. اگر برای اولین بار است که تصمیم گرفته اید از ایده روال تولید محتوا استفاده کنید در ابتدای کار ممکن است اهمال کاری انجام دهید اما به مرور زمان مشاهده خواهید کرد که چقدر در زمان خود صرفه جویی کرده اید و به علت منظم بودن، کار ها چقدر به سرعت هرچه بیشتر از قبل به جلو حرکت می کند. انتشار صحیح محتوا اهمیت بسیاری دارد، اگر در واقع انتشار محتوا تا این حد اهمیت نداشت الان کاربران گوگل و صفحات اجتماعی روز به روز بیشتر نمیشد و بیش از چند میلیون کاربر فعال نمی داشتند.