بهترین راه ها برای تبلیغ محصول جدید از طریق بازاریابی محتوا هستند. اغلب این نکات درباره محتوای بصری صحبت می کنند…
گاهی ممکن است توضیح درباره محصول در یک مقاله یا اینفوگرافیک کمی پیچیده باشد. شما نمیتوانید در استراتژی بازاریابی محتوا، یک متن طولانی برای توضیح محصول و نحوه عملکرد آن ایجاد نمایید چون به راحتی با این کار جذابیت مطلب برای مخاطب از بین میرود.
برندها به یک استراتژی بازاریابی ویدیویی نیاز دارند – این ایده جدید نیست. آنچه تغییر کرده است اهمیت ویدیو در هر سیستم عامل و کانال است.
ویدیو دیگر فقط بخشی از برنامه کلی بازاریابی شما نیست بلکه در تلاشهای تبلیغاتی و تبلیغات شماست – به ویژه استراتژی اجتماعی شما. ویدئو کاملاً بر روابط اجتماعی برند یا کسب و کار شما مسلط است. تحقیقات HubSpot نشان می دهد که چهار کانال از شش کانال برتر که بازدیدکنندگان جهانی از طریق آن فیلم می بینند کانال های اجتماعی هستند.
چرا این مهم است؟ اگر ویدیو نمی سازید، احتمالاً از رقبای خود عقب میمانید. برای اکثر ویدئوها، هرچه سادهتر و خامتر باشد، محتوای معتبرتر به نظر میرسد … و این همان چیزی است که برای مخاطبان شما واقعاً مهم است. تولید ویدئو از هر زمان دیگری مقرون به صرفه است – شما می توانید با تلفن همراه خود فیلم با کیفیت بالا و 4k فیلم برداری کنید. با این حال مبحث تجهیزات دوربین تا نورپردازی تا نرمافزار ویرایش، موضوع بازاریابی ویدیویی هنوز هم بسیار پیچیده به نظر میرسد. به همین دلیل ما این مقاله را جمعآوری کردیم.
چرا امروز باید روی بازاریابی ویدیویی تمرکز کنید؟
تعداد انگشت شماری از سالها شاهد محبوبیت ویدیو به عنوان قالب بازاریابی محتوا بود.
به طور خاص، در سال 2017، ویدیو در بالای لیست تاکتیکهای بازاریابی قرار میگیرد. ویدئو به عنوان یک تاکتیک توسط تیم خلاق شما به عنوان یک بازی آگاهی یک به چند، با تمرکز زیاد بر تولید گرانقیمت و تجزیه و تحلیل که برای آن نشان داده شود، ساده شده است.
سالهای 2018 و 2019 ویدیو را از یک تاکتیک منحصر به فرد بازاریابی به یک استراتژی تجاری تبدیل کرد.
امروزه، ویدئو یک رویکرد تجاری است، به این معنی که محتوای ویدئو باید توسط همه تیم ها به روشی محاوره ای، عملی و قابل اندازه گیری تولید شود. ویدئو در صفحات فرود (لندینگ پیج) قادر به افزایش نرخ تبدیل بیش از 80 درصد است و صرف ذکر کلمه “ویدیو” در موضوع ایمیل شما نرخ باز بودن را 19٪ افزایش میدهد. 90٪ از مشتریان میگویند فیلم ها به آنها در تصمیم گیری در خرید کمک می کند.
اما ویدئو نه تنها نحوه خرید و فروش مشاغل و مصرف کنندگان را دگرگون کرده است. بلکه انقلابی ایجاد کرده است که چگونه فروشندگان با مشتریان ارتباط برقرار میکنند و آنها را به مشتری تبدیل میکنند و تیمهای خدماتی از مشتریان میکنند. به طور خلاصه، ویدیو در کل چرخ دنده فوقالعاده مفید است – نه فقط برای افزایش آگاهی از نام تجاری.
ویدیو می تواند یک ابزار همهکاره برای فروشندگان در کل سفر خرید مشتری باشد و می تواند کارهای بیشتری از افزایش تعامل داشته باشد. همچنین تجزیه و تحلیل آن به فروشندگان در واجد شرایط بودن و اولویت دادن به سرنخ های سرد یا بی پاسخ کمک میکند.
به گفته گری استیونس، رئیس تحقیق در HostingCanada.org، “هدف گذاری مجدد بازدید کنندگان وب سایت ما در شبکه های اجتماعی منجر به افزایش 47 درصدی ارزش بازدید کنندگان در سطح سایت شده است.” جزئی بودن تجزیه و تحلیل ویدئو در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک یکی از دلایلی است که در سال 2018 ، 93 درصد مشاغل گزارش کرده اند که به لطف ویدئو مشتری جدیدی در شبکه های اجتماعی پیدا کرده اند
این گزینه برای تیم های خدماتی نیز بی پایان هستند. فیلم های در حال بارگذاری، فیلم های دانش بنیان، دیدار با تیم های مختلف، پشتیبانی از تماسهای ویدئویی و داستانهای مشتری تنها چند روش است که ویدیو میتواند تجربه پشتیبانی دقیقتر و شخصی مشتری را ایجاد کند.
در عوض میتوانید با تولید یک ویدیوی فریبنده و جذاب مخاطب را آموزش داده و او را برای خرید محصول ترغیب نمایید. در اینجا چند نکته برای انجام هر چه بهتر بازاریابی محتوا اشاره کرده ایم:
برای اینکه افراد پولی را که به سختی به دست آورده اند خرج خرید محصولتان کنند، باید درک کاملی از محصول و نحوه کارکرد آن داشته باشند. ویدیوی شما باید از طریق ارائه اطلاعات با کیفیت به یک مخاطب مشتاق در دستیابی به این هدف به او کمک کند.
علاوه بر اینکه درباره نحوه عملکرد محصول توضیح میدهید، باید تلاش کنید تا پیام خود را به گونهای منتقل کنید که مخاطب بفهمد این محصول چه فایدهای برای او در پی دارد.
برای محصولاتی که جنبه فنی کمتری داشته و نیاز به توضیح زیاد ندارند، میتوانید ویدیوی تبلیغی درست کنید ارزش آن محصول را برای مشتری برجسته میکند.
همچنین میتوانید با گفتن یک داستان جذاب و دلگرم کننده احساسات مخاطب را تحت تأثیر قرار دهید.
آنگاه میتوانید این ویدیو را از طریق شبکههای اجتماعی خود و کانالهای یوتیوب، از طریق وب سایت خود، از طریق صفحات محصول و غیره منتشر نمایید.
بر روی محتوای تولید شده توسط افراد سرشناس حساب کنید
افراد تأثیرگذار یا سلبریتیها اغلب کسانی هستند که در حوزه کاری خود متخصص بوده و یک نظر و دیدگاه صادقانه نسبت به محصول یا خدمت ارائه میدهند. حتی برای روانه کردن محصول جدید خود به بازار، می توانید با افراد معتبر کار کنید تا بدین ترتیب اعتماد مخاطب هدف را جلب نمایید.
میتوانید از این افراد بخواهید تا محتوایی برای تبلیغ محصول جدید برایتان تولید کنند. این تاکتیک علاوه بر اینکه به شما کمک میکند تا به مخاطب هدف خود دسترسی پیدا کنید، در جلب اعتماد مشتریان جدید نیز کمک بسزایی خواهد نمود.
بهترین روشها برای استفاده از افراد سرشناس در بازاریابی محتوا
قبل از اینکه از محصول جدید رونمایی کنید یک دسترسی انحصاری به آن محصول برای سلبریتیها ایجاد نمایید و بعد از آنها بخواهید تا یک نقد و بررسی صادقانه درباره محصول بنویسند.
نقد و بررسیها یا نظرات افراد تأثیرگذار درباره محصول جدید خود را در وب سایت یا رسانههای اجتماعی به شکل گواهی یا استشهاد شاخص نمایید.
از این افراد بخواهید تا درباره تجربه خود در استفاده از این محصول در ویدیوی شما صحبت کنند. یا حتی از آنها بخواهید درباره نحوه عملکرد محصول توضیح دهند.
از این افراد بخواهید تا محتوایی حمایتی از محصول در حال استفاده تولید کنند تا بدین طریق الهام بخش طرفداران خود برای امتحان کردن آن باشند.
نتیجه گیری
اینها برخی از بهترین راهها برای تبلیغ محصول جدید از طریق بازاریابی محتوا هستند. اگر متوجه شده باشید، اغلب این نکات درباره محتوای بصری صحبت میکنند، زیرا چنین محتوایی برای سرگرم کردن مخاطب بسیار مؤثر است.
علاوه بر این، شما میتوانید مخاطب خود را با درگیر کردن او در فرآیند تبلیغ و تشویق او به منظور ایجاد محتوا برای شما مشغول و مشتاق کنید. همچنین میتوانید از افراد سرشناس برای ایجاد محتوا برای شما و رساندن پیام شما به مخاطب کمک بگیرید.