در اینجا شما را با ۲۵ روش منحصر به فرد و خلاقانه و بهینه شده برای موتورهای جستجو آشنا میکنیم که به کمک آن بتوانید یک پست وبلاگ جذاب برای مخاطبان خود بنویسید. فکر کردن به ایده های نوشتن پست وبلاگ یک چالش به نظر می رسد، به ویژه زمانی که احساس می کنید وبلاگ ها تقریباً هر موضوعی را تحت پوشش خود قرار داده اند.
آیا با این وجود چیزی به اسم پست وبلاگ منحصر به فرد وجود دارد؟
چطور می توانید محتوای تازه، جالب و بهینه سازی شده هم برای موتورهای جستجو و هم برای مخاطبان خود بنویسید؟ اگر آشفته خاطر هستید نگران نباشید. روش های بیشماری برای نوشتن پست وبلاگ منحصر به فرد وجود دارد، بدون آنکه لازم باشد به خلاقیت خود چنگ بزنید.
این موضوع جهانی است که نویسندگان برای تولید محتوا به بن بست برسند. بنابراین حتی بزرگ ترین ذهن ها نیز ممکن است در یافتن موضوع برای پست وبلاگ با چالش روبرو شوند. در این مقاله با ۲۵ روش منحصر به فرد نوشتن پست وبلاگ آشنا می شوید و دیگر مجبور نیستید مدام سر خود را به صفحه کیبورد بکوبید.
ایده های منحصر به فرد در نوشتن پست وبلاگ
-
نظرسنجی از مخاطبان
یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به ایده نوشتن پست وبلاگ این است که مستقیماً از مخاطبان خود بپرسید به چه چیزهایی علاقه مندند و دوست دارند چه موضوعاتی مطالعه کنند. به این ترتیب نه تنها به موضوعات مورد علاقه آنها دست می یابید، بلکه به موضوعاتی می رسید که آنها به واقع آن را سرچ می کنند.
به این منظور می توانید از ابزارهای نظرسنجی مانند Google Forms برای طرح پرسش از مخاطبان خود استفاده کنید. همچنین می توانید این نظرسنجی را به مشتریان فعلی، فالوورهای رسانه های اجتماعی یا سایر مخاطبین خود ارسال کنید. پاسخ های آنها می تواند موضوعات جالبی برای نوشتن پست وبلاگ ارائه دهد.
-
تکمیل خودکار گوگل
بسیاری از کسب و کارها برای دستیابی به ایده نوشتن پست وبلاگ به گوگل هجوم می برند و موضوع مورد نظر خود را تایپ کرده و منتظر نتیجه می مانند. اما پیش از اینکه جستجوی خود را کامل کنید می توانید از ویژگی تکمیل خودکار گوگل استفاده کنید و به موضوعاتی دست یابید که قبلاً حتی به آنها فکر نکرده اید.
تصویر بالا را ملاحظه می کنید که جستجوی «نکات بازاریابی» به طور خودکار عباراتی از قبیل «نکات بازاریابی ۲۰۱۹»، «نکات بازاریابی برای رسانههای اجتماعی» و «نکات بازاریابی برای آژانس های املاک» را پیشنهاد می دهد. هر کدام از این موضوعات میتواند به نوبه خود به یک پست وبلاگ تبدیل شود، به شرط آنکه با مخاطب و بازار شما مرتبط باشد.
-
Answer the public
ابزاری مانند Answer the publicیک ابزار جستجوی کلمات کلیدی است که لیست بلند بالایی از سوالات مربوط به موضوع شما را تولید میکند. هر یک از این سوالات میتواند موضوعی باشد که مخاطبان آن را سرچ می کنند. به این ترتیب میتواند یک ایده جالب برای نوشتن پست وبلاگ باشد.
-
تحقیق رقبا
برخی اوقات با یک تحقیق کوچک در مورد رقبا به این نتیجه می رسید که «چرا به فکر خودم نرسید؟». ممکن است این سخن را نپذیرد، اما گاهی اوقات رقبای شما موضوعات بسیار جالبی برای نوشتن پست وبلاگ در چنته دارند. به کمک ابزارهایی مانند SpyFu می توانید به پست های وبلاگ رقبای خود سرک بکشید و دریابید آنها در مورد چه موضوعاتی می نویسند و یک لیست بلند بالا از کلمات کلیدی مورد استفاده آنها به دست آورید.
-
کلمات کلیدی مرتبط
اگر شما دستی در سئو داشته باشید احتمالاً با فرایند جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود آشنا هستید. اما ما برای تکمیل این موضوع یک بار دیگر در این قسمت به آن اشاره می کنیم.
ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی مانند SEMrushوKeywords Everywhere از جمله ابزارهایی هستند که گزارش قوی از کلمات کلیدی مرتبط به دست می دهند که هر یک می تواند ایده ای برای نوشتن پست وبلاگ باشد. این ابزارها در وقت و تلاش شما برای یافتن موضوعات مرتبط با پست وبلاگ صرفه جویی زیادی میکنند.
-
ویژگی People Also Ask
یکی دیگر از ویژگیهای داخلی گوگل که به کمک آن می توانید ایده نوشتن پست وبلاگ بیابید بخشPeople Also Ask یا سوالات مردم است. زمانی که شما موضوعی را در گوگل سرچ می کنید گاهی اوقات در نتایج جستجو بخشی به نام سوالات مردم دیده می شود که در آن سوال و جواب مرتبط با موضوع جستجو مطرح شده است.
شما می توانید هر یک از این سوالات را به یک موضوع وبلاگ تبدیل کنید و یا از آنها در پست خود استفاده کنید، چه به صورت بخش پرسش و پاسخ و چه با پاسخ دادن به سوالات در داخل محتوا.
-
گوگل ترندز
اگر می خواهید بر روی یک روند رو به رشد سرمایه گذاری کنید به سراغ Google Trends بروید تا به ایده های احتمالی برای نوشتن پست وبلاگ دست پیدا کنید. به کمک این ابزار نه تنها میتوانید به موضوعاتی دست یابید که افراد فعالانه در جستجوی آنها هستند، بلکه می توانید موارد مرتبطی بیابید که منشعب از جستجوی اولیه شما هستند.
-
پینترست
پینترست بیشتر یک موتور جستجوی است تا یک پلتفرم شبکه های اجتماعی و یک ابزار شگفت انگیز برای یافتن ایده های ایجاد پست وبلاگ. برای یافتن ایده های پرطرفدار به بخش “Trending Ideas” بروید و یا با یک کلمه کلیدی جستجوی خود را آغاز کنید.
نتایج جستجوی پینترست ترکیبی از پستهای وبلاگ، تصاویر و ویدیو است. به کمک این موارد دریابید که برندهای دیگر چه پست هایی ارسال می کنند و به این ترتیب چند ایده هوشمندانه برای ایجاد پست وبلاگ خود بیابید.
-
مصاحبه
آیا متخصصانی در صنعت شما حضور دارند که بخواهید در وبلاگ خود با آنها مصاحبه کنید؟ انجام مصاحبه یک روش عالی برای ارائه ارزش به خوانندگان است. با چهره های برجسته در شبکه خود تماس بگیرید و بیابید آیا کسی مایل به مصاحبه است یا خیر. گاهی اوقات این کار می تواند به سادگی ارسال یک لیست سوال از طریق ایمیل باشد. سپس می توانید کل مصاحبه را در پست وبلاگ خود قرار دهید.
نمونه مصاحبه ژورنال موتور جستجو با Sezbam را در این قسمت مشاهده کنید.
-
پست مهمان
محتوای ارائه شده از طرف کاربر می تواند یکی از روش های دیگر برای دسترسی به ایده نوشتن پست وبلاگ باشد، به ویژه اگر شما با ارائه ایده های خود به مشکل برخورده اید. خیلی ساده یک فرم تماس به وبسایت خود اضافه کنید و درخواست ارسال پست مهمان را در وبسایت یا رسانه های اجتماعی قرار دهید.
به دنبال مشارکت کنندگانی باشید که نکات تخصصی و یا دیدگاههای منحصر به فرد دارند. برای حفظ کیفیت محتوا اطمینان یابید که دستورالعمل هایی را از قبل تنظیم کنید و امکان لینک سازی خارجی در پست مهمان را اعلام کنید.
-
داستان های خوانندگان
مانند پست مهمان می توانید از مخاطبان خود بخواهید داستان های خود را به اشتراک بگذارند. این مقالات شاید سئو پسند نباشند اما به شدت جذاب و قابل اشتراک هستند. به عنوان مثال ستون ژورنال friday Focus Column به طور کامل از داستان ها، افکار، چالش ها و درسهای زندگی مشارکتکنندگان تشکیل شده است.
-
پستهای A-to-Z
آیا می خواهید محتوای خلاقانه به جریان بیاندازید؟ نوشتن پست A-to-Z را امتحان کنید. این ایده مثل فکر کردن در مورد نکاتی است که با حرف الفبا شروع می شود و به یک پست وبلاگ تبدیل می شود. به عنوان مثال در صنعت سئو ، برای مثال، “A” ممکن است برای “Alt Tags”، “B” برای “Backlinks”، “C” برای “Content” و غیره باشد. سپس می توانید این موضوعات را در مقاله قرار دهید.
-
Quora
کورا یک انجمن آنلاین است که در آن افراد سوالات خود را در زمینه های مختلف مطرح میکنند و از طرف افراد این جامعه پاسخ دریافت میکنند. با این که پاسخ به سوالات این انجمن یک روش معمول برای جذب لنیک است اما از آنها می توانید برای یافتن ایده های بالقوه نوشتن پست وبلاگ استفاده کنید.آیا چند سوال مرتبط با صنعت خود را در آن می بینید؟ شاید بتوانید از این موضوعات در پست وبلاگ خود استفاده کنید.
-
نظرات
اگر کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی و یا دایرکتوری های آنلاین فعال است احتمالاً نظرات مشتری در مورد کسب و کار شما در آنجا وجود دارد. می توانید از این نظرات برای یافتن موضوعات مربوط به نوشتن پست وبلاگ استفاده کنید. به عنوان مثال ممکن است یک فرد در مورد خدمات عالی مشتری از طرف شما نظری قرار داده باشد.
در این صورت می توانید یک پست وبلاگ با موضوع اینکه «چرا خدمات مشتری اهمیت دارد» و یا «بهترین پلتفرم های خدمترسانی مشتری» ایجاد کنید. واضح است که مخاطبین شما به خدمات مشتری اهمیت می دهند. بنابراین نوشتن در مورد آن ارزشمند است.
-
انجمن ها
همانند Quora.com انجمن های آنلاین دیگری نیز وجود دارد که کاربران به امید یافتن پاسخ از طرف اعضای آن سوالات خود را مطرح میکند. در این انجمن ها می توانید در بیابید که سایر افراد صنعت درباره شما چه چیزهایی عنوان میکنند و از آنها برای دستیابی به ایده های نوشتن پست وبلاگ استفاده کنید.
-
گروه های فیسبوک
فیسبوک میزبان هزاران گروه فیسبوک است که اغلب از صدها و یا هزارها عضو تشکیل می شود. شما می توانید تقریبا در مورد هر موضوعی از سئو گرفته تا سلامت ذهنی به این گروهها بپیوندید. با پیوستن به گروههای مرتبط با صنعت خود در می یابید که چه سوالاتی در ذهن افراد است و یا از آنها بپرسید در مورد موضوع انتخابی شما علاقه مند به دانستن چه مواردی هستند.
-
استوری های اینستاگرام
اگر دارای حساب اینستاگرام هستید می توانید یک پست وبلاگ ایجاد کنید و در آن از فالوورهای خود بخواهید سوالات خود را مطرح کنند. به کمک ویژگی های استوری اینستاگرام یک جعبه سوال قرار دهید تا فالوورها بتوانند سوالات خود را به طور مستقیم از شما بپرسند. آنگاه از این سوالات برای نوشتن پست وبلاگ خود استفاده کنید.
-
مصاحبه با اعضای تیم
شاید اعضای تیم شما دارای دانشی هستند که تمایل دارند آن را با جهان به اشتراک بگذارند. به این ترتیب میتوانید از طریق مصاحبه به شناخت بیشتری از آنها دست یابید، بینش جدیدی در مورد کسب و کار خود بیابید و نکات مفیدی برای دیگر اعضای دپارتمان خود کشف کنید.
-
مطالعات موردی
اگر می خواهید مطالب پست وبلاگ خود را اثبات کنید بهتر است از مطالعات موردی فوق العاده استفاده کنید. مخاطبان و مشتریان بالقوه مایلند بدانند چه نتایجی برای مشتریان دیگر خود به بار آورده اید. در مورد تاریخچه کسب و کار خود صحبت کنید. همین طور در مورد پروژه هایی که انجام داده اید و نتایج آنها را اعلام کنید. نوشتن مطالعه موردی فرصتی عالی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط مانند «نمونه ها» و «مطالعه موردی» است.
-
خلاصه کنفرانس ها و رویدادها
آیا اخیرا به یک رویداد محلی دعوت شده اید؟ و یا شاید به یک کنفرانس عالی در مورد سئو به تایلند رفته اید. تجربیات و پیشنهادات خود را در یک پست وبلاگ به اشتراک بگذارید. همه افراد شانس حضور در این رویدادها را ندارند.
آنها میتوانند از طریق خواندن مطالب مربوط به این رویدادها درس های جدیدی بیاموزند و از آن در کسب و کار و زندگی خود استفاده کنند. علاوه بر این ممکن است مردم به جستجوی این رویدادها باشند. از این فرصت برای جذب ترافیک ارگانیک استفاده کنید.
-
پست منبع
یک پست منبع منحصر به فرد را در نظر بگیرید که شامل ابزارهای مورد علاقه شما، کتاب ها و ویدیو ها و غیره است. احتمالاً خوانندگان شما به دنبال بهترین منابع برای کمک به روش کسب و کار و بهبود زندگی خود هستند. بنابراین از این پست به عنوان یک فرصت عالی برای نوشتن پست وبلاگ استفاده کنید. حتی می توانید از طریق لینک های وابسته کمیسیون دریافت کنید.
-
پشت صحنه
مخاطبان شما میتوانند از طریق بیان رویدادهای پشت صحنه نگاهی به پشت صحنه کسب و کار شما بیاندازند و از آن منتفع شوند. اگر این موضوع برای خوانندگان شما جالب است بنابراین در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار، عملکرد و حتی در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار آنها صحبت کنید. تمام اسرار تجاری خود را بازگو نکنید، اما این نوع پست ها قطعاً جالب توجه و ارزشمند هستند.
-
وبلاگ های مورد علاقه
وبلاگ های مورد علاقه شما در صنعت کدامند؟ آیا موضوعی وجود دارد که ارزش نوشتن در وبلاگ شما را داشته باشد؟ اگر فکر می کنید این موضوع برای خوانندگان جذاب است بنابراین برداشتها، نکات و پیشنهادات خود را بنویسید.
-
راهنمای هدیه
تعطیلات کریسمس شاید فرصتی فراهم آورد که در آن یک راهنمای هدیه بنویسید. در این فصل همه به دنبال چه ابزارها و وسایلی هستند؟ چه مواردی احتمالاً در لیست ضروری هر متخصص سئو باید وجود داشته باشد؟
-
مروری بر سال
با پایان یافتن سال به آموخته های خود فکر کنید. خوانندگان شما از این آموخته ها چه درسی می آموزند؟ آنها در سال جاری به دنبال چه روندهایی بوده اند؟ پست های مروری بر سال این مزیت را دارند که می توانند کلمات کلیدی جدیدی هدف قرار دهند و بخشی از ترافیک سالانه را به خود جذب کنند.
ایده های اضافی: چند ایده جدید
خوشبختانه این ایده ها برای کار شما کافی هستند. اما در واقعیت ایده های ناب بیشتری وجود دارند. به ایده های زیر نگاهی بیندازید و ببینید آیا می توانید از آنها نیز استفاده کنید.
- فهرست هدف:
فهرست هدف کسب و کار شما چیست؟ در طی 1 سال، 5 سال یا حتی 10 سال آینده می خواهید به چه هدفی برسید؟
- نقل قول های صنعت:
یک پست خلاصه شده از نقل قول های صنعت مورد علاقه خود بنویسید.
- نامه سرگشاده:
آیا می خواهید چیزی از درون خود بازگو کنید؟ یک نامه سرگشاده در مورد موضوعی که برای شما اهمیت دارد منتشر کنید.
- سری پست وبلاگ:
موضوعات پیچیده را در یک مجموعه پست وبلاگ چند قسمتی پوشش می دهد.
- فهرست ابزارهای مورد علاقه:
هر روز از چه ابزارهایی در کسب و کار خود استفاده می کنید؟ آیا استفاده از آنها را توصیه می کنید؟
- چک لیست:
یک پست وبلاگ در مورد چیزهایی بنویسید که یک فرد قبل از شروع تجارت، سفر به تایلند، ساختن یک خانه کوچک و غیره باید بداند.
- صد واقعیت:
حقایق صنعت خود را به اشتراک بگذارید – به خصوص حقایقی که خوانندگان ممکن است قبلاً نشنیده باشند.
- سؤالات متداول:
متداول ترین سؤالاتی را که از مشتریان گذشته و فعلی خود دریافت می کنید بنویسید.
- گسترش یک موضوع:
رقبای شما چه موضوعی را پوشش نداده اند؟ در پست خود توضیح دهید و آن را به یک راهنمای نهایی تبدیل کنید.
- پرسش و پاسخ با تیم:
از فالوورهای رسانه های اجتماعی خود بخواهید سوالاتی برای شما ارسال کنند تا از تیم خود بپرسید و بعد پاسخ های آنها را در یک پست وبلاگ پوشش دهید.
- موضوعات خنده دار صنعت:
همه از طنز و سرگرمی خوششان می آید. خلاصه ای از موضوعات خنده دار مرتبط با صنعت مورد علاقه خود را بنویسید.
- پست های جمع بندی:
با کارشناسان صنعت تماس بگیرید و نظرشان را در مورد موضوعی که توجه آنها را جلب کرده بپرسید. بازخورد آنها را در یک پست جمع بندی قرار دهید.
- راهنمای تعطیلات:
آیا روندی وجود دارد که مخاطبان شما باید درباره آن بدانند؟ چطور باید در فصل تعطیلات با استراتژی بازاریابی، بازاریابی ایمیلی و غیره با آنها برخورد کرد؟
- نظرات کتاب:
در مورد چند عدد از کتابهای مرتبط با صنعت مورد علاقهتان، چند جمله پیشنهاد کلیدی بنویسید.
- یک روز از زندگی:
کار کردن برای شرکت شما چگونه است؟ زندگی روزمره محل کار خود را برای خوانندگان بازگو کنید.
- گسترش ویدیوهای زنده یا یوتیوب:
ویدیوهای زنده فیسبوک و یوتیوب را به پست وبلاگ تبدیل کنید و در مورد نکات اصلی صحبت توضیح دهید.