مقالات آموزشی

بیان اطلاعاتی درباره سایت گوگل ترندز

مفید بود؟

سایت گوگل ترندز می‌تواند ابزاری قدرتمند برای بازاریابان دیجیتال باشد و به تولید محتوا سایت شما کمک کند. در اینجا یازده تا از بهترین روش برای استفاده از سایت گوگل ترندز برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط، پرطرفدار و مرتبط که باعث افزایش بازدید می‌شوند، ذکر شده است که با به دنبال کردن آن، می‌توانید آگاهی نسبتا خوبی از سایت گوگل ترندز را به دست آورید.

 سایت گوگل ترندز، ابزاری قدرتمند 

کلمات کلیدی هنوز برای سئو و تولید محتوا مهم هستند، اما آنچه بیش از پیش مهم است، مرتبط بودن، منحصر به فرد بودن و محبوبیت آنها در طول زمان است. سایت گوگل ترندز ابزاری قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد این موارد را به طور حرفه ای بسنجید.
با استفاده از سایت گوگل ترندز می‌توانید مشاهده کنید که چه کلمات کلیدی باید در مقاله ذکر شود، از چه مواردی باید اجتناب شود و برای چه چیزی برنامه ریزی کنید.

شناسایی کلمات کلیدی موثر

شما در این مقاله بیشتر به موضوعات مرتبط، پیش بینی‌ها و چگونگی غلبه بر نقاط کور پیش می‌روید.
به عنوان یک متخصص SEO، مطمئن هستیم که یک کلمه وجود دارد که شما اغلب شنیده اید و از آن استفاده کرده اید، و آن “کلمات کلیدی” است. پس از آن، اگر می‌دانید افراد به دنبال چه چیزی هستند.

می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که آنها را به سمت سایت شما راهنمایی کند. یک روش عالی برای شناسایی کلمات کلیدی موثر استفاده از سایت گوگل ترندز، یکی از بزرگترین مجموعه داده‌های جهانی در زمان واقعی است. این می‌تواند بینشی از آنچه افراد در جستجوی، علاقه و کنجکاوی درباره آن هستند، ایجاد کند.

آشنایی با گوگل ترندز

با بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل در روز، این یک ابزار قدرتمند است که نمی توانید آن را نادیده بگیرید. به گفته تیم سایت گوگل ترندز اکنون می‌توانید اطلاعات دقیقه به دقیقه و در زمان واقعی را در پشت بیش از 100 میلیارد جستجو که هر ماه در گوگل انجام می‌شود کاوش کنید و بیشتر در موضوعات مورد علاقه خود را جستجو کنید.

ممکن است فکر کنید که می‌تواند کار شما را خیلی سریع پیش ببرد، اما برای استفاده از سایت گوگل ترندز باید از کجا شروع کنیم؟ در اینجا 11 تا از بهترین روش‌های استفاده از سایت گوگل ترندز برای ایجاد کلمات کلیدی مناسب را برای شما ذکر کردیم.

1. میزان جستجوی کلمات کلیدی را درک کنید

حجم جستجوی کلمات کلیدی به چند بار جستجوی کلمات خاص در یک بازه زمانی مشخص اشاره دارد. اگر سایت‌ها حاوی کلماتی با حجم زیاد باشند، واضح است که آنها بازدید بیشتری خواهند داشت.
اگر هر کلمه کلیدی را در سایت گوگل ترندز وارد کنید، خواهید دید که چگونه علاقه به آن موضوع در طول زمان کم یا زیاد شده است.

2. روندهای فصلی را شناسایی کنید

یکی از مزایای بزرگ داشتن داده‌های جستجوی نقشه بر روی نمودار این است که شما می‌توانید به راحتی بالا و پایین تعداد دفعات جستجو کلمات کلیدی را مشاهده کنید.
اگر شما یک بازاریاب باهوش که باید باشید، شما می‌دانید که استفاده از محبوبیت فصلی به معنای جذب مشتری بیشتر است. می‌توانید در مورد چنین گرایش‌هایی دست به کار شوید و برنامه‌های فروش و موجودی خود را متناسب تنظیم کنید.

توانایی برنامه ریزی

در اینجا چند نمونه بارز آورده شده است. اگر “سفارش غذا” را تایپ کنید، گرافیکی کاملا ثابت و کم و بیش صاف دریافت خواهید کرد. اما اگر “خرید لباس عید” را تایپ کنید، در ماه اسفند یک خط صاف را مشاهده می‌کنید که به یک قله بسیار بالا می‌رود. شناسایی صحیح چنین روندهایی به معنای توانایی برنامه ریزی از قبل و سپس استفاده از علاقه شدید است. به نظر می‌رسد کاری است که شما می‌خواهید انجام دهید.

3. از پریدن روی کلمه کلیدی مرسوم پرهیز کنید

هنگام انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی، باید بدانید که آیا یک عبارت جستجو همچنان محبوب خواهد ماند یا اینکه فقط نتیجه یک وزوز کوتاه مدت است. در اینجا دوباره، سایت گوگل ترندز می‌تواند کمک کند.
در یک صفحه در سایت گوگل ترندز یک جدول وجود دارد که به شما امکان می‌دهد در چند سال گذشته مورد جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص را مشاهده کنید. به این ترتیب بلافاصله خواهید دید که آیا موضوعی فقط یک بار چرخیده و سپس حذف شده است یا اینکه مورد توجه ماندگار است.

4. از کلمات کلیدی تک کلمه ای به دور باشید

این اصطلاحات عمومی صنعت است که ممکن است به نظر می‌رسد در محتوای شما خوب باشد اما لزوما تفاوت زیادی ایجاد نمی کند. حجم بالایی دارند اما رقابت کمی دارند. به عنوان مثال، “خرید‌هاست” یا حتی “تاکسی آنلاین” را به سختی می‌توانید کسب کنید.
همیشه بهتر است از کلمات کلیدی دقیق تر استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید کلمات کلیدی تک کلمه ای را اصلاح کنید تا خدمات شما با دقت بیشتری منعکس شود. با بررسی سایت گوگل ترندز اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی عمومی در اختیار شما قرار می‌دهد، سپس می‌توانید آنها را متناسب با نیازهای خود تطبیق دهید.

5. موضوعات مرتبط با موضوع سایت خود را پیدا کنید

همه ما می‌خواهیم در راس روند بمانیم زیرا این امر باعث جذب بیشتر مشتری می‌شود. سایت گوگل ترندز نیز به وضوح می‌تواند در این مورد کمک کند.
می توانید سایت گوگل ترندز را بررسی کنید تا بفهمید کدام عناوین در سایت شما پرطرفدار است و سپس میزان ترافیک را پیگیری کنید.

6. موضوعات مرتبط را پیدا کنید

در بسیاری از اوقات، حتی کلمات کلیدی که مستقیما با تجارت شما مرتبط نیستند می‌توانند مفید باشند. کلمات کلیدی دیگری وجود دارد که ممکن است مرتبط باشند اما همچنان باعث افزایش بازدید می‌شوند.
انجام این کار با سایت گوگل ترندز ساده است. پس از تایپ کلمه کلیدی مرتبط، می‌توانید به پایین پیمایش کنید تا جداول موضوعات مرتبط و سوالات مرتبط را پیدا کنید.

موضوعات مرتبط با سایت

به عنوان مثال تایپ در خدمات تاکسی آنلاین، روند صعودی و نزولی این عبارت جستجو را به شما نشان می‌دهد. اما در بخش جستجوی مربوطه، “سفارش تاکسی آنلاین” را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌توانید از این به عنوان یک کلمه کلیدی مرتبط استفاده کنید، به احتمال زیاد بازدید شما افزایش می‌یابد.

7. از پیش بینی کلمات کلیدی استفاده کنید

می توانید به سایت گوگل ترندز به عنوان یک آینه نگاه کنید تا به شما نشان دهد مردم در این لحظه به چه چیزهایی علاقه مند هستند. اما این ابزار همچنین می‌تواند به شما کمک کند از داده‌های پیش بینی و روند برای نشان دادن محبوبیت کلمات کلیدی در آینده استفاده کنید.
با این کار می‌توانید از قبل برنامه ریزی کنید و برای فرصت‌های افزایش بازدید که در روزهای آینده بوجود می‌آیند آماده شوید.
به عنوان شروع، شما می‌توانید این پیش بینی را از تیم گوگل در مورد موضوعاتی که در سال 2021 در حال افزایش است نگاه کنید.

8. از تاکتیک‌های محلی سئو استفاده کنید

شما از قبل می‌دانید که اهمیت استفاده از استراتژی‌های محلی سئو چیست. بسیاری از مصرف کنندگان در نزدیکی شما هستند و آنها هستند که می‌توانند با تاکتیک‌های موثر دیجیتالی و کلمات کلیدی مورد هدف قرار گیرند.

سایت گوگل ترندز نیز می‌تواند در این روش کمک بزرگی کند. می‌توانید از روند کلمات کلیدی محلی استفاده کنید تا ببینید کدام مناطق به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند. و سپس می‌توانید استراتژی خود را برای انعکاس این مسئله دقیق تنظیم کنید.
برای مثال، می‌توانید “رایانش ابری” و یا “هاست ارزان” را با فیلتر ایران تایپ کنید تا روند کلی آن عبارت کلیدی را بدست آورید. و سپس بیشتر تمرین کنید تا ببینید این عبارت در کدام شهرها و شهرها بیشترین کاربرد را دارد.

9. سئو ویدئو

یک آمار در Hub Spot نشان می‌دهد که 86٪ از کسب و کارها، از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند. 85٪ از کل کاربران اینترنت در آمریکا ماهانه محتوای ویدیوی آنلاین را بر روی هر یک از دستگاه‌های خود تماشا می‌کنند .

54٪ می‌خواهند محتوای ویدئویی بیشتری را از یک برند یا کسب و کار مورد حمایت خود مشاهده کنند.از این رو، سئو ویدئو بسیار مهم است. این فرایند بهینه سازی ویدیوی شما برای فهرست بندی است تا در صفحات نتایج برای جستجوی کلمات کلیدی قرار گیرد.

سایت گوگل ترندز چگونه می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند؟

عبارت جستجوی خود را وارد کنید و سپس جستجوی وب را به جستجوی یوتیوب تغییر دهید. می‌توانید مرتبط بودن و همچنین سوالات مربوط به آن و همچنین کلمات پرطرفدار را پیدا کنید. این باید بینش ارزشمندی برای شما ایجاد کند تا عناوین و توضیحات ویدیویی خود را برای نتایج بهتر تغییر دهید.

10. از عبارات کلیدی دم بلند استفاده کنید

عبارات کلیدی دم بلند به عباراتی تعریف می‌شوند که با کلمات کلیدی عمومی متفاوت باشند. آنها مخصوص هر محصول یا خدماتی هستند که می‌فروشید، هستند.
به عنوان مثال، اگرچه “کفش مخصوص دویدن” می‌تواند یک کلمه کلیدی عمومی باشد، اما یک نسخه دم بلند از آن می‌تواند “کفش مخصوص دویدن مردانه با کف ضخیم” باشد.
همانطور که مشاهده می‌کنید، چنین عباراتی رقابت کم و تبدیل بالایی دارند. به همین دلیل است که آنها برای سئو موثر بسیار مهم هستند.

با استفاده از سایت گوگل ترندز می‌توانید محبوبیت کلمات کلیدی مختلف را با یکدیگر ارجاع دهید و سپس، می‌توانید اصطلاحات مرتبط را ترکیب کرده و ایده خوبی در مورد کلمات کلیدی مرتبط با دم طولانی به دست آورید. چه در رایانش ابری باشید و چه در کفش‌های دویدن، این تفاوت ایجاد می‌کند.

11. نقاط کور را شناسایی کنید

نقاط کور همانطور که در زندگی وجود دارد، همچنین در کلمات کلیدی نیز وجود دارد.
کلمات کلیدی وجود دارند که به نظر ما مهم هستند، حتی اگر کلمات کلیدی و پر حجم باشند. کلمات کلیدی دیگری وجود دارند که به نوعی هرگز به ذهن ما خطور نمی کنند، حتی اگر ممکن است مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرند.

 ترکیبات مختلف کلمات کلیدی

استفاده هوشمندانه از سایت گوگل ترندز به این معنی است که شما می‌توانید این مناطق را جستجو کنید تا به بینشی برسید که به شما امکان می‌دهد از آنچه که مورد علاقه مخاطبان خود است استفاده کنید.
از ترکیبات مختلف کلمات کلیدی استفاده کنید، همیشه کادر مربوط به کوئری‌ها را علامت بزنید و دید گسترده تری از جدول زمانی را به دست آورید. این موارد را با هم ترکیب کنید تا بررسی کنید آیا کلمات کلیدی در طول زمان محبوب هستند، آیا فقط یک مورد خاص وجود دارد و آیا جنبه‌های دیگری وجود دارد که مصرف کنندگان از اهمیت آنها برخوردار هستند.

نتیجه گیری: گوگل دوست قدرتمند شما است!

در زمانی که هر متخصص آنلاین در جستجوی کلمات کلیدی است، سایت گوگل ترندز می‌تواند به شما هدیه بسیار بزرگی دهد.
می توانید از آن برای ایجاد کلمات کلیدی پرطرفدار و محبوب برای تقویت بازدید به روش‌های شگفت آور و مثبت استفاده کنید.
با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، می توانید اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا، تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، اینفوگرافیک، پادکست و… کنید.
این می‌تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی منطقی را در متن پیدا کنید. این می‌تواند به شما کمک کند روندهای سودآوری را تشخیص دهید. و می‌تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی دم طولانی که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند کمک کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.