مقالات آموزشی

بیان نکاتی راجب انواع تبلیغات در سایت

مفید بود؟

امروزه تبلیغ های اینترنتی اعم از تبلیغات در گوگل یا شبکه های اجتماعی مانند تبلیغات در اینستاگرام، در دوران کنونی پیشرفت های چشمگیری را رقم زده است. با توجه به تکنولوژی در دنیای تبلیغات در سایت های پر بازدید ، این روش جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است.

و اگر در گذشته تعداد کمی از افراد از تبلیغات در سایت مطلع بودند اما در زمان حال در جهان و کشورهای گسترده از افزایش شگفتی برخوردار است. در ایران ، در سال های گذشته مردم شناخت کمتری از تبلیغات در اینترنت به صورت رایگان برای فروش محصولات ارائه خدمات خود داشتند و حاضر به هزینه کردن در این فضا نبودند.

حال با پیشرفت قابل توجهی که در تبلیغات رایگان اینترنتی برای فروش محصولات و ارتباطات مردم با یکدیگر در جامعه جا افتاده است و تولید کنندگان و مصرف کنندگان و دیگر مردم عادی را به خود جذب کرده است. در حال حاضر شاهد این هستیم که چطور از بنرهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات خود از تبلیغات در سایت استفاده میکنند.

تبلیغات در سایت:

 در شرایط فعلی تبلیغات در سایت های پربازدید فارسی زبان پر است از تبلیغات بنری و جذابیتهای جالبی را میان مخاطبین به خود اختصاص داده است و اگر کسی بخواهد اقدام به تبلیغ در این سایتها کند باید ماه ها انتظار بکشد تا فضایی خالی برای تبلیغ محصولاتش باز شود. تبلیغات اینترنتی در اوایل فعالیت های خود به صورت تبلیغات تصویری و متنی در فضای پربازدید اینترنت آغاز شد.

با وجود به تصویر کشیدن آگهی های تبلیغاتی ، فرستادن ایمیل های گروهی به صورت تبلیغات در سایت ، هم به این مجموعه اضافه شد. با شروع تبلیغات حرفه ای در اینترنت در دوران جدید و پیدایش شرکتهای قوی مثل Google شکل جدیدی به تبلیغات در بازار کسب و کار داده شد. و جذابیتی ویژه به دنیای تبلیغات و مخاطبینش داد.

با علم به اینکه تبلیغات در سایت از انواع فراوانی برخوردار است و هر نوع از آن ویژگی های خاص خود را دارد ، و می دانیم که در دنیای امروز جذاب ترین روش ممکن برای معرفی کردن و ارائه دادن محصولات و رونق بخشیدن به کسب و کارها تبلیغات در سایت میباشد. اکنون می خواهیم به تعدادی از انواع تبلیغات در سایت که استفاده بیشتری در بین افراد برای تبلیغ در سایت دارند بپردازیم.

توضیح در مورد انواع تبلیغات در سایت

1.تبلیغات همسان یا نیتیو:

 در این نوع از تبلیغ بازاریابی به صورت متنی و یا بنری انجام نمیشود، این روش تبلیغ ، می کوشد برای جذب مخاطب خود ، و جلب اعتماد و برطرف کننده  مشکل های آنها باشد. در تبلیغات نیتیو میتوان به ساختن وبلاگ اشاره کرد که راحترین روش برای تبلیغ است. در این صفحه می توان از فعالیتهای مربوط به تبلیغ خود مطلب های کاربردی و پیشنهاد می شود فقط از تبلیغات در این صفحه نباشد و مطالبی جالب و مورد استفاده گذاشت تا مخاطبین را جذب این صفحه تبلیغی کند.

نوع تبلیغات همسان یا نیتیو می تواند روشی جالب برای تبلیغات باشد و کاربرد زیادی داشته باشد. در این نوع روش تبلیغ پیام های تبلیغی بدون هماهنگی بر روی صفحه پدیدار نمی شود و ایجاد اختلال برای مخاطب نمی کند  و برای افراد این صفحه ویژگی خاصی ایجاد میکند. 

 

2.تبلیغات بنری :

در این تبلیغ کسی که آگهی را انجام می دهد تبلیغ خود را در، تبلیغات در سایت وب به نمایش می گذارد و این نوع تبلیغ بنری بیشترین برگشت مخاطب را دارد و برای جذب مخاطبین موثر است. در این روش ، بنر تبلیغی مخاطب به مقیاس صحیح در جای مناسبی از وب سایت تبلیغ کننده در معرض دید افراد قرار می گیرد.

تبلیغ کننده ها در صفحه وب سایت خود مکان مشخصی را در نظر میگیرند که معمولا بالای صفحه ویا پایین و گاهی کناره های صفحه به تصویر کشیده میشود و کسانی که از سایت بازدید می کنند و جذب آگهی ها هستن  بر روی هر بنری که تبلیغ شده است انتخاب کنند مشخصات بیشتری از آن تبلیغ مشاهده می کنند.

بنر تبلیغاتی بیشتر به صورت تصاویر متحرک و یا گیف ها در طرح های مختلف طراحی می شوند و در نوعی دیگر به صورت فلش که اغلب به شکل انیمیشن نمایش داده می شوند در صفحه تبلیغاتی به چشم میخورد که هزینه های بالای را در بر دارد و اگر اینترنت شما از سرعت خوبی برخوردار نباشد این نوع تبلیغ برای شما باز نمی شود.

 آی.ای.بی نام شرکتی در آمریکا است که در حیطه تبلیغ فعالیت می کند و صفحات تبلیغاتی بنر را به سایز های استاندارد در بیشتر وب سایت ها در این غالب استفاده می کنند. این سبک از تبلیغ،  یکی از روش های رایج تبلیغات در سایت است که با روش های جدید تبلیغاتی از این مدل تبلیغ کمی کاهش یافته است. اما جالب است بدانیم که هنوز در ایران این نوع تبلیغ صورت می گیرد و مخاطبین به تبلیغ بنری از این روش علاقه نشان می دهند و آن را دنبال می کنند و برخی از وب سایتها فقط از این روش برای تبلیغ استفاده می کنند.

 

3.تبلیغات محتوا:

یک روش دیگر از تبلیغات که برای جلب توجه مشتری مناسب است. و در مطالبی که مربوط به کسب و کار میباشد و شامل خدمات و ارائه محصولات است فعالیت می کند. در این روش از تبلیغ ، مطلب مورد نظر به صورت بنر تصویری در میان صفحه تبلیغی شما قرار می گیرد و کلماتی که زیر مجموعه محصولات و خدمات می باشد و هدف مخاطبین است در سایت جستجوی گوگل در مکان مشخصی می باشد.

یکی از مزایای خوب این تبلیغ این است که مخاطبی که در حیطه کسب و کار جستجو در اینترنت می کند برحسب نیازی که دارند تبلیغی که شما بر روی سایت خود کرده اید را مشاهده میکنند و درصد ارتباط با سایت شما بالا می رود. یکی از سایتهایی که می توان به طور مثال نام برد رایا مارکتینگ میباشد که برای جذب مشتریان خود از تولید محتوای جذاب در سایت خود استفاده می کنند.  

 

4.تبلیغ متنی:

در این حالت از تبلیغ  شبیه به تبلیغات بنری در سایت است که در وب سایت های تبلیغاتی به تصویر گذاشته میشود. اگر در روش تبلیغ بنری، تصویر ها به صورت اپلیکیشنی در حرکت بود در واقع متحرک، اما در این روش از تبلیغ آگهی توسط متن جلوه گری می کند و اصول تبلیغات در سایت در کنار صفحه و یا بخش های پایینی سایت از تبلیغ متنی به نمایش گذاشته می شود.

در تبلیغ متنی عنوان و لینک مربوط به تبلیغ در صفحه سایت است و در قسمتی از لینک در مورد کالا و خدمات بیشتر توضیح داده شود اما در سطح کوتاه ولی مفید. هزینه ای که برای تبلیغات متنی در نظر گرفته می شود کم و به صرفه می باشد و اگر دسترسی به اینترنت پر سرعت هم امکان نداشته باشد مخاطب می تواند این آگهی را مشاهده کند

در واقع با اینترنت حجم پایین یا سرعت پایین هم قابل مشاهده است. تبلیغات متنی تا حدودی می توان گفت مثل سطر های آگهی در روزنامه می باشد و دلیل اینکه جلب توجه پایین تری در برابر تبلیغ بنری دارد خیلی مورد استقبال واقع نشده است.

 

5. تبلیغ ایمیلی:

حال میخواهیم به یک روش دیگر از تبلیغات اشاره ای داشته باشیم و آن هم تبلیغ از طریق ایمیل است. این روش در گذشته هم کارایی داشته است. و نحوه انجام آن اینطور بیان می شود که برای خرید و فروش و ارائه خدمات کاربرد بسیاری توسط فرستادن ایمیل به مخاطبان انجام می شود.  فرستادن ایمیل تبلیغی برای گروه های مختلف فرستاده می شود.

و شرکتها و ادارات بسیاری در این روش فعالیت می کنند، آن ها اسامی از، مخاطبان خود تهیه می کنند و تبلیغات خود را به صورت آگهی تبلیغاتی می فرستند. برای نمونه می توان گفت بعضی از ادارات بازاریابی تبلیغ یک محصول جدید را برای گروه هایی به تعداد خیلی بالا مثلا شاید چند هزار نفره از کسانی که مخاطب آن محصول خاص هستن مثلا یک کتاب خاص به صورت تبلیغات آنلاین در مقابل هزینه ای برای مخاطبانشان ایمیل تبلیغی می فرستند.

این نوع از تبلیغ تاثیرات زیادی در حفظ سرمایه و به صرفه بودن برای مشتریان دارد و برای کسانی که در بازار کسب و کار فعالیت دارند از جذابیت خاصی برخوردار میباشد. درست است که این از این روش به قدیمی بودن یاد می شود اما نحوه برقراری ایمیل با محیطی که در تبلیغات در سایت دارد در شرایطی که به طور صحیح از این روش استفاده ای کاربردی شود روشی تاثیر گذار بر روی تبلیغات خواهد بود.

 

6.تبلیغ ویدیویی:

در شرایطی که سرعت اینترنت به کیفیت بالا در جهان رسید منتشر شدن فیلم های ویدیویی توسط مخاطبین به شدت دنبال شد و همین قضیه باعث شد تا کسانی که در حیطه بازاریابی کسب و کار، فعالیت دارند از این روش استفاده های بهینه و کاربردی برای جذب مخاطبین بیشتر داشته باشند. این تبلیغ سرگرمی های زیادی برای مخاطبین خود داشته است و پخش ویدیو در تبلیغات در سایت از جذابیت خاصی در این مدل تبلیغ برخوردار است.

Youtube یکی از مراکز بزرگ پخش ویدیو در دنیای تکنولوژی در جهان می باشد که با پخش ویدیو های تبلیغاتی در شروع هر ویدیو این شرایط را برای کسانی که محصولات و خدمات خود را تبلیغ می  کنند فراهم کرده است. و این امکان را به مصرف کننده می دهد تا ساخت شبکه ای در یوتیوب داشته باشند و ویدیو های تبلیغاتی خود را به اشتراک بگذارند.

هدف از تبلیغ ویدیویی، که در تبلیغات در سایت فعالیت پخش ویدیو دارند، این شانس را به کسانی که کالای خود را از این روش تبلیغ می کنند می دهد، که مخاطبین بیشتری را بعد از دیدن تبلیغ،  به فروش محصول خود کمک کنند و مشتریان ثابت در آینده کسب و کار خود داشته باشند.

در صورت علاقه به این قبیل موضوعات توصیه می کنیم مقاله ی ” بازاریابی و تعرفه مدیریت بازاریابی

” را نیز مطالعه کنید. همچنین برای مشاهده هزینه تبلیغات در اینستاگرام و هزینه تبلیغات در گوگل

توسط وبتو و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به منوی ” لیست هزینه و زمان ” مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.