مقالات آموزشی

طراحی لوگو ف، کدام فروش را انتخاب می‌کنید؟

مفید بود؟

طراحی لوگو ف، عجیب و دوست داشتنی

احتمالا کمی از عنوان ” طراحی لوگو ف” تعجب کرده باشید. اما واقعیت این است که اگر می‌خواهید در همه چیز موفق باشید باید علتی برای این موفقیت پیدا کنید!
در کلام ساده‌تر برخی از اتفاقات و مفاهیم در زندگی وجود دارد که شما باید با جزئیات بیشتری با آن‌ها برخورد کنید. این مفاهیم در زندگی هر کسی می‌تواند متفاوت باشد. برای صاحب کسب و کار و کسی که می‌خواهد برند و کسب و کار خودش را به همه معرفی کند و مشتری بالایی داشته باشد، به نظر می‌تواند یک طراحی لوگو باشد، اما چرا؟

به طور کلی صاحبان کسب و کار به خوبی می‌دانند که تنها عاملی که باعث می‌شود یک کسب و کار موفق شود و کسب و کاری دیگر شکست بخورد تنها جذب مخاطب و مشتری است. به طور کلی اقتصاد جنگی بی پایان است که در آن تنها کسی پیروز می‌شود که بتواند مخاطب بیشتری داشته باشد. شما فکر می‌کنید در دنیای اینترنت و فضای مجازی تنها هستید؟ تمام برندها با روش‌های مستقیم و غیر مستقیم در تلاش هستند تا شما را به سمت خودشان جذب کنند و توسط شما دیده شوند.

این مسئله به قدری حیاتی و مهم شده است که عملا در فضای مجازی نیز جنگ اقتصادی بزرگی را شاهد هستیم. هر کسب و کار و تجارتی در کمترین حالت با اصول اولیه تجاری آشنایی دارد. از این رو شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با طراحی لوگوی حروف الفبای فارسی معمولی با استفاده از اطلاعاتی پایه‌ای بتوانید مخاطب را جذب کنید. شما باید چیزی جدید و جالب و البته مهیج به مخاطب القا کنید تا طراحی شما دیده شود. طراحی لوگو ف می‌تواند این تغییر کوچک اما مهم باشد. ولی چگونه؟
در ادامه در این باره صحبت خواهیم کرد و سعی می‌کنیم که بتوانیم طراحی لوگو ف را از جنبه‌های مختلف نگاه کنیم. یادتان باشد که دنیای امروز دنیای جزئیات است. اقتصاد و به تبع آن هر چیز دیگر به خوبی به این موضوع رسیده‌اند که باید به جزئیات بها داد. امروزه کسی باهوش است که بتواند با ایجاد تغییرهای کوچک خودش را جلو ببرد. هزینه‌ای که صرف تغییرات بزرگ می‌شود دیگر صرفه اقتصادی ندارد و نمی‌تواند بازدهی مناسبی داشته باشد. در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

کدام فروش را انتخاب می‌کنید؟

برای درک اهمیت طراحی لوگو ف و توجه بیشتر به جزئیات بهتر است یک مثال محاسباتی بزنیم. به هر حال همه شما در این لحظه بر اساس ذهن منطقی خودتان فکر می‌کنید و هیچ چیز به اندازه یک محاسبه ساده نمی‌تواند شما را قانع کند.

شما تصور کنید که فروشنده یک سوپرمارکت هستید. در سوپرمارکت شما انواع محصولات در اندازه‌های مختلف وجود دارد و بر اساس فاکتورهای مختلف سودهای مختلفی از فروش محصولات دارید. تصور کنید که محصولی با سود 10 تومان و محصولی دیگر با سود 100 تومان دارید. حال شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کدام یک از حالت‌های زیر را انتخاب می‌کنید:
1-      فروش یک محصول با سود 100 تومان
2-      فروش ده محصول با سود 10 تومان

اگر در دنیای اقتصاد و کسب و کار سر رشته نداشته باشید و تنها بر اساس فاکتور ریاضی به این داستان نگاه کنید مسلما پاسخ خواهید داد که سود هر دو این‌ها برابر است و از نظر اقتصادی تفاوتی نمی‌کند. اما مسئله زمانی مشخص می‌شود که شما در فروش محصول با سود 100 تومان تنها یک فروش خواهید داشت و طبیعتا تنها یک مشتری دارید اما در فروش ده محصول با سود 10 تومانی شما می‌توانید ده مشتری داشته باشید.

آن چیزی که برای یک کسب و کار اهمیت دارد و حکم کیمیا را دارد چیزی جز مشتری نیست. مشتری برای اقتصاد مهم‌تر از هر سود و ضرری است. شما اگر مشتری داشته باشید می‌توانید در دنیای اقتصاد هر کاری بکنید اما با سود نمی‌توانید تضمین حیات اقتصادی داشته باشید. پس منطقی‌تر این است که شما فروش ده محصول را انتخاب کنید.
یک‌یک درس اقتصادی ساده اما مهم به خوبی می‌تواند نشان بدهد که تا چه اندازه مسئله جزئیات در دنیای اقتصاد و هر دنیای دیگری که فکرش را بکنید اهمیت دارد. اما فارغ از اهمیت طراحی لوگو ف، سوال مهم‌تر این است که با توجه به طراحی لوگو ف چه مواردی دستگیر ما خواهد شد

طراحی لوگو ف، نگاهی دوباره

حرف ف یکی از حروف فارسی است که نسبتا کاربرد زیادی دارد و در بیشتر کلمات و اسم‌ها وجود دارد. این حرف می‌تواند در هر چهار وضعیت ابتدایی، میانی، انتهایی و جدا بیاید. ف به جز در زبان فارسی در زبان عربی نیز استفاده می‌شود و جزو حروف مشترک محسوب می‌شود. از این رو برای کسب و کارهایی که قصد دارند طراحی لوگو زبان عربی داشته باشند می‌توانند مهم باشد.
برای این که بتوانیم موضوع طراحی لوگو ف به خوبی جلو ببریم بهتر است به یک سوال پاسخ دهیم. شما با دیدن حرف ف چه احساسی پیدا می‌کنید و اولین تصور شما چیست؟

ف حرفی خنثی است و از نظر زبان شناسی کاملا ساکن است. برای این که بتوانید حرف ف را تلفظ کنید باید از لب‌های خودتان استفاده کنید. بنابراین عملا تلفظ حرف ف بسیار ساده است و مشکل چندانی در تلفظ این حرف نداریم. حرف ف از نظر تلفظ نسبتا مستقل است و تنها به حرف پ می‌تواند شباهت داشته باشد.

این استقلال تلفظی از نظر برندینگ اهمیت می‌تواند داشته باشد. زیرا واضح بودن تلفظ در به خاطر سپردن آن نقش مهمی دارد. البته برخی نیز دوست دارند نام برند خودشان را به نوعی انتخاب کنند که تلفظی ساده نداشته باشد این‌گونه می‌توانند ذهن مخاطب را همیشه درگیر نگه دارند. یادتان باشد که استفاده از این گونه روش‌ها نیاز به ریسک پذیری بالا و استفاده از هوش دارد.
حرف ف از نظر ظاهری نیز به حرف ق شباهت دارد. البته با  این تفاوت که دم انتهایی آن کشیده و صاف است. ما در حرف ف هم خط صاف داریم و هم خط خمیده یا دایره بنابراین یک طراح می‌تواند با اختیار بالاتری این حرف را طراحی کند. توجه داشته باشید که بهترین نوع طراحی لوگو ف، در حالتی است که حرف ف به صورت جدا و یا در انتهای کلمه باشد. در این حالت‌ها طراح می‌تواند با اختیار بیشتری دست به طراحی لوگو ف بزند.

طراحی لوگو ف برای چه کسب و کارهایی اهمیت دارد؟

طراحی لوگو ف می‌تواند برای هر کاربر و کسب و کاری مفید باشد. این طراحی به راحتی در هر کلمه و نام برندی می‌تواند کارایی خودش را نشان دهد. از این رو عملا  نمی‌توان با یک طراحی لوگوی ف بیان کرد که چه کسب و کارهایی می‌توانند از این طراحی استفاده کنند و چه کسب و کارهایی نمی‌توانند.
اما نکته جالب اینجاست که برخی از کسب و کارهای نوین که دوست دارند روش‌های مختلف و جدیدی در صنعت تبلیغات را پیش ببرند از طراحی لوگو ف به صورت تنها بهره می‌برند. در واقع در لوگوی آن‌ها تنها حرف ف دیده می‌شود. دلایل مختلفی می‌توان برای این انتخاب آورد.

مهم‌ترین دلیل این موضوع جذاب‌تر دیده شدن طراحی است. هدف اول در طراحی این است که مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. پس وقتی می‌توان با یک حرکت نسبتا عجیب به این مقصود رسید، چرا این کار را نکرد؟ دلیل دیگر این موضوع نیز این می‌تواند باشد که حرف ف ساده و روان است و به سادگی به خاطر سپرده می‌شود از این رو می‌تواند برای انتخاب به عنوان یک نام برند یا یک طراحی لوگو مناسب باشد.

البته یادتان باشد که مهم‌ترین مشکلی که در این حالت از طراحی لوگو ف ایجاد می‌شود این است که شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این طراحی بتواند ویژگی یونیک بودن را حفظ کند. در کلام ساده‌تر حرف ف به هر نحوی هم که طراحی شود باز یک حرف واحد است و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. پس از نظر برندینگ چندان نمی‌تواند مهم و قابل توجه باشد.

پس در طراحی لوگو ف به این شکل چندان پیشنهاد نمی‌شود مگر این که کسب و کار شما محلی باشد و نمونه مشابه ای در آن منطقه وجود نداشته باشد. این گونه می‌تواند تاثیر گذاری خوبی نیز داشته باشد.

پایان سخن

در این مقاله سعی شد که به نحوی با طراحی لوگو ف آشنا شوید. این طراحی از نظر این که جزئی است کمتر مورد توجه طراحان و صاحبان کسب و کار قرار می‌گیرد اما اگر می‌خواهید در این مسیر موفق شوید باید مراحل طراحی لوگو را به صورت جزئی از نظر بگذرانید.

لوگو مستقیم با چشم و ذهن مخاطب در ارتباط است. نکته مهم این است که این ارتباط فارغ از ذهن منطقی مخاطب صورت می‌گیرد. در کلام ساده‌تر شما با طراحی لوگو با ذهن غیر منطقی مخاطب رو به رو هستید ذهنی که به صورت ناخودآگاه تمام جزئیات را از نظر می‌گذراند و از آن‌ها تاثیر می‌گیرد. از این رو شما ناچار هستید تا جایی که می‌توانید این جزئیات را مهم بدانید و به آن‌ها توجه کنید.
در نهایت می‌توان گفت که طراحی لوگو ف می‌تواند ساده‌تر و یا حتی پیچیده‌تر از آن چیزی باشد که فکرش را می‌کنید. شما تنها و تنها و تنها باید به مشتری و مخاطب خودتان فکر کنید. هیچ چیز جز مشتری ارزش ندارد. شما باید بدانید که ذهن مشتری‌های شما در چه سمت و سویی است تا بر اساس آن طراحی خود را انجام دهید. یادتان باشد که هر تلاشی به نتیجه مطلوب ختم نمی‌شود، یاد بگیرید که هوشمندانه تلاش کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.