امروزه به دلیل گسترش فعالیت شبکههای اجتماعی، اغلب کسب و کارها بازاریابی خود را از طریق این شبکهها انجام میدهند. کسب و کارها برای ادامه تبلیغات و بازاریابی خود به ابزاری نیاز دارند تا بتوانند توسط آن، فعالیت مخاطبان خود را بررسی و همچنین پیگیری کنند. یکی از این اقدامات تنظیمات پیکسل برای فیسبوک است. با ما همراه باشید تا در ادامه به توضیح مفصلی درباره این مبحث بپردازیم.
مفهوم تنظیمات پیکسل برای فیسبوک چیست؟
بهتر است ابتدا قبل از توصیف تنظیمات پیکسل برای فیسبوک، مفهوم پیکسل در فیسبوک را شرح دهیم. پیکسل در واقع یک کد است که این کدها را به عنوان یک ابزار استفاده میکنند تا با کمک آن بتوانند فعالیتهایی را که کاربران آن صفحه انجام میدهند، پیگیری کنند.
تنظیم پیکسل برای فیسبوک
صاحبان مشاغل یا کسب و کارها که برای کار خود وب سایت دارند، از پیکسل استفاده میکنند تا بتوانند توسط آن مخاطبان و کاربران خود را شناسایی کنند. این کار را برای تبلیغات و بازاریابی انجام میدهند تا به وسیله آن بتوانند مخاطبان را بشناسند و آنها را ردیابی کنند.
هدف از ایجاد پیکسل در فیسبوک
صاحبان کسب و کار برای تهیه کردن و ایجاد پیکسل در فیسبوک چندین هدف را دنبال میکنند. اولین هدف این است که تبلیغات خود را در جای درست و به موقع به کار ببرند. هدف بعدی آنها این است که به دنبال مخاطبان واقعی خود بگردند و آنها را بیایند.
هدف از تنظیم پیکسل برای فیسبوک
صاحبان مشاغل میتوانند با نصب پیکسل در فیسبوک، افرادی را که قبلاً در وب سایت آنها فعالیتی کردهاند و گویا تعاملی با کسب و کار آنها دارند، را شناسایی نمایند و برای آنها پیامهای یادآوری تبلیغات بگذارند تا بتوانند برای کار خود بازاریابی کنند.
همچنین هدفدار کردن تبلیغات نیز یکی از اهداف مهم آنها است که با تنظیمات پیکسل برای فیسبوک به این اهداف نزدیکتر میشوند.
نحوه فعالیت بعد از تنظیمات پیکسل برای فیسبوک
زمانی که تنظیمات پیکسل برای فیسبوک را نصب و فعال سازی میکنند، در واقع کار آنها آغاز میشود. پس از آن، پیکسلها میتوانند بهراحتی فعالیتهای کاربران و مخاطبان کسب و کار مورد نظر را بشناسند، نوع رفتار آنها در این شبکهها را پیگیری کنند و همچنین به آنها تبلیغات خود را یادآوری نمایند.
به طور مثال فرض کنید که یک کاربر وارد صفحهای میشود و قصد خرید یک لباس را دارد. او تبلیغات مربوط به لباس را مشاهده میکند، عکسهای مربوط به لباس مورد نظر را میبیند و همچنین قیمت آن را جویا میشود.
پس از بررسی تمام این موارد، در نهایت کاربر تصمیم به خرید میگیرد و از طریق لینکی که در آن صفحه برای خرید قرار داده شده است، اقدام به سفارش و خرید لباس مورد نظر میکند. سپس خریدار به هر دلیلی فعالیت خود را فراموش میکند و از آن صفحه خارج میشود.
هوشمند بودن بعد از تنظیمات پیکسل برای فیسبوک
در فرصت دیگری که او وارد صفحات اجتماعی میشود، پیکسلها به سرعت او را به عنوان خریدار بالقوه شناسایی میکنند و پیامهای تبلیغ لباس انتخابی را برای آن فرد ارسال میکنند. در واقع وقتی آن فرد وارد لینک خرید شد، پیکسلها او را به عنوان خریدار شناختند.
شناسایی فرد خریدار
بدین معنا که پس از شناسایی فرد خریدار توسط پیکسلها، او را ردیابی کردند و خرید نیمه کارهی قبلی را با ارسال عکسهای لباس مورد نظر و همچنین تبلیغات لباس، به او یادآوری کردند، با این هدف که این بازاریابی به خرید منتج شود. فعالیتهایی از این قبیل که توسط پیکسل انجام میشود را، هدفگیری مجدد مینامند.
هدفگیری مجدد بدین معنا است که پیکسلها خریداران بالقوه را شناسایی میکنند و مجدداً توسط تبلیغات و بازاریابی، آن خرید را به آنها یادآوری میکنند تا خریداران بتوانند دوباره به صفحه موردنظر بازگردند و اقلام انتخابی را به سبد خرید خود اضافه نمایند.
اقدامات قابل پیگیری در فیسبوک پیکسل
در ادامه این مبحث به یک سری اقدامات اشاره میکنیم که زمان نصب و فعال سازی تنظیمات پیکسل برای فیسبوک، قابل شناسایی و ردیابی میشوند.
- زمانی که فردی وارد یک صفحه اجتماعی میشود و اقدام به خرید میکند، پیکسلها قادر هستند او را شناسایی کنند.
- هنگامی که فردی به عنوان خریدار در یک صفحه اجتماعی ثبت نام میکند و کاربری ایجاد میکند، پیکسلها او را به عنوان یک مشتری میشناسند و او را ردیابی خواهند کرد.
- وقتی فردی هنگام خرید از یک سایت، برای پرداخت هزینه محصول انتخابی، اطلاعات حساب بانکی خود را وارد مینماید، پیکسلها قادر به پیگیری او خواهند بود.
- هنگامی که یک خریدار، محصولی را از یک صفحه اجتماعی انتخاب میکند و در نهایت آن را وارد سبد خرید خویش میکند، پیکسلها او را نیز تحت نظر خواهند گرفت.
- تصور کنید که یک کاربر در سایتی حضور دارد و یک محصول موردپسند وی واقع میشود ولی فعلاً قصد خرید ندارد و فقط آن محصول را به لیست محصولات مورد علاقه خود اضافه میکند. در این صورت نیز پیکسلها او را کنترل خواهند کرد تا خرید توسط آنها انجام شود.
برخی از موارد دیگر که استفاده بیشتر دارند، به شرح زیر خواهد بود
- هنگامی که مخاطب یک صفحه اجتماعی، با جستجو کردن نام محصول مورد نظر خود، به بررسی درباره ویژگیهای آن محصول میپردازد و نحوه خرید آن را جستجو میکند، پیکسلها او را به عنوان خریدار متمایل شناسایی میکنند.
- اگر یک کاربر، از یک شبکه اجتماعی برای کسب اطلاعات استفاده کند، توسط پیکسلها به عنوان خریدار تحت نظر قرار خواهد گرفت.
- هنگامی که فردی قصد خرید دارد و برای کسب اطلاعات بیشتر، با آن مشاغل تماس تلفنی برقرار میکند، از طریق پیکسلها قابل کنترل و ردیابی هستند.
- زمانی که یک جنبش یا حرکتی در یک صفحه اجتماعی راه بیفتد، افرادی که آن جنبش را حمایت میکنند، نیز توسط پیکسلها شناسایی میشوند.
- هنگامی که فردی محصولات سایتی را انتخاب کرده باشد و به دنبال یافتن کاربرد آنها باشد و آدرس آنجا را جستجو کند، به عنوان خریدار توسط پیکسلها ردیابی میشود.
- محصولاتی هستند که فعلاً به صورت آزمایشی در حال ارائه هستند و صاحبان آن کسب و کارها به دنبال افرادی میباشند که این محصولات را استفاده کنند. بدین ترتیب کاربرانی که متمایل به استفاده از این نوع محصولات هستند، نیز توسط پیکسلها پیگیری خواهند شد.
- زمانی که مخاطبی از یک صفحه اجتماعی، درخواست اطلاعات بیشتر راجع به نحوه خدمترسانی یا نوع محصولات را داشته باشد، پیکسلها او را زیر نظر میگیرند.
- برخی صفحات اجتماعی ارائه دهنده سرویسها یا طرحهای اشتراکی میباشند. همچنین برخی مخاطبان خواستار این هستند که از این طرحها یا سرویسها استفاده کنند. پس بنابراین پیکسلها آنها را نیز پیگیری و ردیابی خواهند کرد.
جمع بندی
تنظیمات پیکسل برای فیسبوک در واقع نوعی مشتری مداری محسوب میشود که میتواند با کاربران خود به درستی و هدفمند ارتباط برقرار کند. بدین معنا که از علایق و سلیقههای مخاطبان و کاربران صفحات اجتماعی اطلاع پیدا میکند و آنها را در جهت رسیدن به اهداف خودشان یاری مینماید.
کسب و کار هدفدارتر
با نصب و راه اندازی پیکسل، در واقع صاحبان مشاغل به نوعی اطلاعات راجع به مشتریان خود جمعآوری میکنند. بدین معنا که صاحبان کسب وکارها متوجه خواهند شد که کدام بخش از صفحات آنها برای مخاطبان جذاب است و سلایق اغلب افراد را در بر میگیرد.
سپس با اطلاعاتی که از این راه به دست آوردند، کسب و کار خودشان هدفدارتر میشود و همچنین تلاش میکنند که در این راه بتوانند رضایت مخاطبان خود را بیشتر از قبل، جلب کنند. صاحبان مشاغل با استفاده از پیکسل خریداران واقعی خود را میشناسند و متوجه میشوند که کارشان برای چه افرادی ارزشمند تلقی میشود.