مقالات آموزشی

آشنایی با بازاریابی محتوا محور و خواندن چه کتاب‌هایی برای آن اهمیت دارد

مفید بود؟

بازاریابی محتوا محور بخشی از بازاریابی اینترنتی گسترده است. چرا که امروزه بسیاری از فعالیت‌ها و کسب و کارها به سوی اینترنت و دنیای مجازی پیش می‌روند. با رعایت اصولی و عمل دقیق به قوانین و استانداردهای تایید شده در بازاریابی محتوا محور ؛ بی‌شک بسیاری از مخاطبان به سوی شما جذب خواهند شد و از مخاطب به مشتری ثابت هم تبدیل خواهند شد. در بازاریابی، تولید محتوا در راس قرار دارد؛ در واقع با تولید محتوا های مخاطب پسند و با کیفیت برای کار خود تبلیغ و جذب مشتری می‌کنید.

در موارد زیر به برخی از نکات طلایی اشاره می‌کنیم؛ که شما را در بازاریابی محتوا محور به پیروزی با رقبا می‌رساند:

  1. محتوای با کیفیت دلیل اصلی جذب مخاطب است: عصر جدید هر لحظه در حال به‌روز شدن است؛ روش‌های سنتی که در کشب و کارها و بازاریابی‌های اینترنتی در ذهن دارید را دور بریزید؛ برای تولید محتواهای خود در بازاریابی محتوا محور از پیشکسوتان و بزرگان موفق این عرصه کمک بگیرید. هر مخاطب و مشتری که به سمت شما می‌آید؛ دوست دارد که پاسخ تمام نیازهایش را محتواهای شما بدهد. پس در تولید محتوای مناسب کوتاهی نکنید.
  2. برندهای موفق و معروف، بازاریابی محتوا محور را ابزار موفقیت خود کرده‌اند: شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی چون اپل و مایکروسافت که در جهان سر و صدا به پا کرده‌اند و یا حتی سایت‌ها و شرکت‌هایی که به تازگی شروع کرده‌اند؛ مانند رایا مارکتینگ در ایران، بازاریابی محتوا محور را سرلوحه تمام فعالیت‌های خود قرار داده‌اند. این شرکت‌ها با بازاریابی محتوا در فروش و ارائه محصولات و خدمات خود ارتقا یافته‌اند، هزینه‌هایشان را کاهش داده‌اند و سود بسیاری کسب کرده‌اند و مشتریان بسیاری را نیز جذب کرده‌اند.
  3. بازاریابی محتوا محور برای حال و آینده است: اگر در حال شروع کسب و کاری هستید و یا قبل‌تر آن را شروع کرده‌اید، حتما حتما کار خود را بر بازاریابی و تولید محتوا بنا کنید و از ایده‌های منحصر به فردی که شما را در کارتان پیروز می‌کند بهره بگیرید.
  4. برای پرواز در بازاریابی باید بالی تحت عنوان محتوای خوب داشت: آری! درست است تولید محتوای خوب و با کیفیتی که برای مخاطبان هدف شما گیرا باشد؛ شما را نسبت به دیگر رقبا متمایز خواهد کرد و شرکت و کار شما در اولویت انتخاب قرار می‌گیرد.

در بازاریابی محتوا محور استراتژی، برنامه، ایده‌های خلاق شخصی و فکرهای به‌روز داشته باشید.

 

رموز جذب مخاطب در بازاریابی محتوا محور:

  • در تبلیغات و جذب مشتری باهوش و مرموز باشد؛ یعنی به گونه‌ای تبلیغ و تولید محتوا کنید که مخاطبان شما را برای خرید و رفع نیازهایشان انتخاب کنند.
  • از هر روشی برای معرفی و تبلیغ خود بکار گیرید؛ مکان حضور مخاطبان هدف خود را بشناسید و همانجا مخاطب را غافلگیر کنید. می‌دانید که شبکه‌های مجازی و وب سایت‌های معروفی همچون اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، تلگرام و… بهترین مکان تبلیغات به علت محبوبیت در بین افراد است؛ پس از تبلیغات در این شبکه‌ها غافل نشوید.
  • انتخاب عنوان جذاب و مناسب برای محتوا هم می‌تواند برای کاربر جذاب باشد.
  • از ترفند اجبار برای جذب مخاطب در بازاریابی محتوا محور اصلا کار درست و عاقلانه‌ای نیست.
  • ثانیه‌هایی که می‌گذرند دنیا به‌روز خواهد شد؛ پس شما هم در بروز رسانی محتواهای خود به صورت روزانه و یا حداکثر هفتگی بپردازید؛ زیرا محتوای بروز شده از نیاز مخاطب است.
  • در نگارش محتواهای خود تکنیک منحصر به خودتان را بکار گیرید. ایده‌هایی طراحی و خلق کنید که فقط برای شما است و مخاطب شما را با آنها بشناسد؛ و همچنین از تعیین هدف منظم در کارتان بهره ببرید.
  • اصلا در معرفی محصول و خدماتی که ارائه می‌دهید، کوتاهی نکنید. مخاطب شما باید همه آنچه را می‌خواهد بدست آورد، بشناسد.
  • اگر می‌خواهید مطلب و یا خدماتی را ارائه دهید باید حتما از قبل درباره‌ی آن اطلاعات کسب و تحقیق کنید.

خوب است بخوانید: آموزش بازاریابی تولید محتوا

تولید محتوا و سئو:

تولید محتوا و سئو در کنار یکدیگر و باهم موفقیت را به ارمغان می‌آورند. از اصلی‌ترین فاکتور و نیازهای تولید محتوا، توجه به اصل سئو است. سئو به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. ارتقای شما در گوگل و وب سایت‌های محبوب با سئو ممکن است؛ یعنی اگر در سایت‌ها دارای رتبه بالاتری شوید، موفق خواهید شد. یعنی شما محتوایی را که تولید می‌کنید باید در آن چند موضوع مهم را خاطر نشان کنید؛ این نکات از مهم ترین بخش‌ها در آموزش تولید محتوا با سئو است؛

  1. محتوا با موضوع و عنوانی که خواسته شده است؛ کاملا مرتبط باشد و عنوان و محتوا در تضاد یکدیگر نباشند.
  2. کلمات کلیدی مرتبط با محتوا ذهن خواننده و مخاطب را بر روی موضوع متمرکز می‌کند.
  3. برای برقرای ارتباط درست میان تولید محتوا و سئو باید محتوا ساده، روان و قابل فهم باشد.
  4. آنچه که سبب سرگرمی و جذب مخاطب خواهد شد را در محتوای خود بکار ببرید.
  5. از کپی کردن بپرهیزید؛ مخاطب شما به دنبال مطالب جدید است.

در پایان؛ در بازاریابی محتوا محور، تولید محتوا و سئو نوعی سرمایه‌گذاری سودآور برای شما در کوتاه مدت است. در درجه اول شما باید محتوایی مناسب تولید کنید؛ سپس با بکارگیری سئو سبب رشد و معروفیت آن شوید.

معرفی دوره محتوا نویسی:

کارگاه، کلاس و دوره‌های آنلاین و حضوری، دوره محتوا نویسی را برگزار می‌کنند که علاقه‌مندان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. آموزشگاهی تحت عنوان لرنو (LERNO)  وب کارگاه و کلاس‌های تخصصی را برگزار میکند که دوره محتوا نویسی در عرصه بازاریابی محتوا محور در آن آموزش داده خواهد شد. این شرکت از با تجربه ترین‌ها در زمینه تولید محتوا، بازاریابی محتوا محور، طراحی سایت و تولید محتوا و سئو است. پس سری به سایت این کارگاه بزنید و اطلاعات مورد نیاز خود را جهت شرکت در کلاس ها کسب کنید.

بررسی کتاب سئو محتوا:

کتاب سئو محتوا نوشته حمید طهماسبی، کتابی قوی در زمینه تولید محتوا و بازاریابی محتوا محور است. کتاب سئو محتوا از اهمیت نکاتی که باید در سئو رعایت شود، بسیار گفته است.

نویسنده امیر حسین اسماعیلی نیز کتابی تحت عنوان سئو محتوا یا بازاریابی محتوا محور را انتشار کرده است. این کتاب شما را در  یافتن محتوای خوب، انتخاب درست کلمات کلیدی متن، بهره‌گیری از سئو در تولید محتوا، رابطه تولید محتوا و سئو و چگونه جذب مخاطب راهنمایی می‌کند.

شما می‌توانید با دانلود و یا خرید این کتاب‌‌ها؛ آگاهی خود را در زمینه تجارت‌های الکترونیک امروزه، بازاریابی‌ها و کسب و کارهای آنلاین افزایش دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.