محتوا ی همیشه سبز ارائه دهنده محتوای منحصر به فرد شامل ابزارهای یادگیری و تجزیه و تحلیل داده ها برای ایجاد بینش منحصر به فرد است. تا با مخاطبان ارتباط ….
راز اینکه یک محتوا در راز مدت همچنان مخاطب جذب کند این است که آن محتوا واقعاً کمک کننده باشد. چه در یک تجارت الکترونیک باشیم و چه در کار تولید محتوا، همه ما خواهان ترافیک بیشتر هستیم. دلیل این امر کاملاً بدیهی و دردناک است. برای تجارت الکترونیکی فقدان ترافیک یکی از دلایل شکست است و برای وبلاگ نویس ها نیز همینطور. صرفاً اندکی بیش از 9 درصد از وبلاگ ها درآمد بالاتر از 1000 دلار در ماه دارند و حتی کمتر از 4 درصد از آنها به درآمد 10000 دلار می رسند.
راه حل چیست؟ بر اساس مطالعات جدید قدرت محتوای همیشه سبز در این مورد را نمی توان نادیده گرفت. محتوای همیشه سبز مقاله ای است که دائماً رتبه خوبی در موتورهای جستجو گرفته و 65 درصد از ترافیک سایت شما را تأمین می کند، حتی اگر در سال 2011 نوشته شده باشد.
مطلب طولانی تر بهتر نیست
افراد در دنیای آنلاین به مطلبی با صدها نکته و ترفند و ابزار نیاز ندارند. آنچه مردم به دنبال آن هستند راحت ترین و عملی ترین بینش ها برای حل مشکلی است که همین الان با آن مواجه هستند و بعد فرصتی برای بررسی منابع بیشتر در زمان مقتضی. از خود بپرسید: مخاطبان هدف من از چه چیزی رنج میبرند؟ چه مشکلی خواب را از چشمانشان ربوده و رویاهای آنها را شکار کرده است؟ چه رمز و رازی است که میخواهند پاسخی برای آن پیدا کنند؟
اینها پرسش هایی هستند که منجر به تولید محتوای همیشه سبز موفق و کمک کننده ای میشوند. آنها درباره ارائه خدمت به مخاطبان هدف شماست، نه خودنمایی کردن. اینجور مطالب تنها به یک مشکل، یک درد، یک رمز و راز و یک سؤال به خصوص پاسخ می دهند که برای یک گروه خاص از مخاطبان طراحی شده اند.
محتوای همیشه سبز کمک کننده و راحت
طویل بودن متن ضرورتاً بد نیست. در واقع، اکثر مطالب با رتبه بالا در سراسر وب مطالبی طولانی هستند. اما اگر محتوای شما طولانی باشد بازدید کننده باید راهی برای مرتب سازی و ساده کردن فوری همه آن اطلاعات را داشته باشد. برای مثال، شما میتوانید در ابتدای محتوای طولانی خود یک جعبه فهرست مطالب قرار دهید که خوانندگان بتوانند به راحتی با کلیک بر روی هر یک از سر فصل ها به آن قسمت پرش کنند. علاوه بر این می توانید در مطالب طولانی از محتوای بصری بیشتری استفاده کنید تا بدین ترتیب چشم مخاطبان خسته شده و تا انتهای مطلب مطالعه کنند.
محتوای همیشه سبز جزء اصلی سئوی خوب است.
خوب است بخوانید: محتوای سبز در بازاریابی محتوا چیست؟
یک پست یا راهنما که یک کلمه کلیدی با چگالی مناسب را هدف قرار می دهد، حاوی نکاتی است که در طول زمان مرتبط هستند و شامل تصاویر مفید است که میتواند سالانه ترافیک بیشتری را در سایت شما ایجاد کند. این ویژگی ای است که به هدیه دادن ادامه میدهد!
1. کلمات کلیدی خود را دوباره مرور کنید
هدف گذاری کلمات کلیدی عبارت است از تهیه محتوایی با یک کلمه یا عبارت خاص – یعنی موردی که مشتریان ایده آل شما هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما به دنبال آن هستند. این به کسب و کار شما اجازه می دهد وقتی قصد یادگیری، مشارکت یا خرید را دارد جلوی آنها را بگیرد.
اگر محتوای شما حاوی اطلاعات مهم است اما هدف کلمه یا عبارت خاصی نیست، درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کرده و کلمه کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کنید. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که به شما در شناسایی اصطلاحات رایج و مرتبط کمک می کند. هنگامی که کلمه کلیدی مورد نظر خود را مشخص کردید، آن را در عنوان، زیرعنوان و برچسب های تصویر پست بنویسید تا به Google نشان دهد که برای چه رتبه ای تلاش می کنید. اگر از قبل کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید، هنوز تنظیماتی وجود دارد که می توانید هنگام بازخوانی محتوا انجام دهید.
2. اطلاعات را (حذف یا) اضافه کنید
اگر محتوا شما قبلاً به خوبی متمرکز شده است و به دنبال تغییر هدف نیستید، همیشه می توانید با اطلاعات ذخیره شده در بدنه پست برخورد کنید. خوشبختانه، اطلاعات در دنیای دیجیتالی و متصل امروز فراوان است. در حقیقت روزانه 2.5 کوینتیلیون بایت داده ایجاد می شود. بیایید راه هایی را بررسی کنیم که شما می توانید اطلاعات موجود در محتوای خود را در هنگام تجلی بخشیدن به آنها ارتقا دهید.
3. تصاویر بصری خود را بررسی کنید
بازاریابی بصری عامل اصلی تمایز برند شما از رقبا است. بیایید راههایی را برای تجدید محتوای خود در این زمینه مرور کنیم.
اضافه کردن تصاویر
قبل از هر چیز، اگر محتوای شما حاوی تصاویر نیست آنها را اضافه کنید! این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای احیای محتوای قدیمی انجام دهید. علاوه بر داشتن تصاویر، ممکن است بخواهید یک ویدئو یا اینفوگرافیک را اضافه کنید تا پست را به صورت یکپارچه یا حتی یک قسمت از آن قرار دهید. سپس می توانید عنوان خود را با (Infographic) یا (With Video Explainer) به روز کنید تا محتوا برجسته شود. اگر در حال حاضر تصاویری در محتوای خود دارید، از کار دور نیستید.
4. به قالب خود را متنوع کنید
بهترین محتوایی که برای سئو ایجاد می شود محتوای طولانی است (1200 کلمه یا بیشتر). داشتن تعداد کافی کلمات از محتویات با کیفیت فرصت های زیادی را برای تقویت گوگل فراهم می کند که مقاله شما به طور کامل به سولاتی پاسخ می دهد که مردم هنگام تایپ کلمه کلیدی خاصی که برای آن رتبه بندی میکنید، به دنبال آن هستند. با این حال، Google فقط به میزان اطلاعاتی که ارائه می دهید علاقه ندارد. همچنین میزان ماندگاری خوانندگان در صفحه شما را نیز پیگیری می کند.
5. توضیحات متای خود را تغییر دهید
توضیحات متا شرح کوچکی از صفحه شما است که در SERP ظاهر می شود. این مقاله خلاصه ای از موضوع مقاله را ارائه می دهد که بسته به نسخه، می تواند جستجوگران را ترغیب کند تا روی پست شما کلیک کنند یا از آن صرف نظر کنند. اگر مراحل بالا را دنبال کرده اید و محتوای خود را ارتقا داده اید، احتمالاً توضیحات متای شما نیز نیاز به بازخوانی دارد.
آیا پست را کاربردی تر کرده اید؟ در مورد آنچه خواننده می تواند از پست بگیرد صحبت کنید.
آیا کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کرده اید؟ آنها را به توضیحات خود اضافه کنید. این امر به ویژه مهم است زیرا Google کلمات کلیدی مورد جستجو را در توضیحات متا برجسته می کند.
آیا توضیحات خیلی کوتاه است؟ برخی از نکات مهم را در مقاله ذکر کنید تا پیش نمایشی از مواردی را که پوشش می دهید ارائه دهید.
6. لینک های خود را ویرایش کنید
چند روش مختلف وجود دارد که می توانید از لینک ها برای بازسازی محتوای خود استفاده کنید.
لینک های جدید اضافه کنید
ابتدا اگر به طور پیوسته در حال ایجاد پست ها و راهنماهای وبلاگ هستید، پیوندهایی را به محتوای جدید خود اضافه کنید. پیوندهای داخلی به حفظ خوانندگان بیشتر در سایت شما کمک می کند و همچنین مسیرهای بیشتری را ایجاد می کند که Google می تواند از طریق آنها سایت شما را جستجو کند. هر چه راحت تر بتوانید سایت شما را اسکن کرده و نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر را درک کنید، SEO شما بهتر است.
ایجاد پیوندهای جدید به صفحه از محتوای جدید
دوم، قطعات جدیدتر خود را که عملکرد خوبی دارند مرور کنید و به پستی که در محتوا تازه می کنید پیوند دهید.
پیوندهای شکسته را برطرف کنید
این نیز زمان مناسبی برای آزمایش پیوندهای موجود در محتوای شما است تا مطمئن شوید خراب نشده اند. گوگل بن بست ها را دوست ندارد!