مقالات آموزشی

آشنایی با سئوی نامناسب و شکست هایی که در این راستا قرار دارد

مفید بود؟

فاکتورهای سئوی بد

تصور کنید شما دارای یک کسب و کار هستید و سعی دارید برای سئو آن به درستی استراتژی بچینید تا خیلی زود در رتبه‌های بالا نتایج گوگل قرار بگیرد و از این طریق بتوانید کاربران بیشتری را به خود جذب کنید. حالا فکر کنید ناگهان ییک روز رقبای شما سایت شما را به باد داده اند! و نتایج زحمات شما از دست رفت. این مسئله که گریبان خیلی از کسب و کارها را گرفته است و آن‌ها را به رمز  نابودی کشانده است سئوی بد یا سئوی منفی نام دارد که در زبان بین المللی به آن Negative SEO گفته می شود.

رقبا و خرابکاران در سئو بد

میدان نبردی را درنظر بگیرید که شما یک طرف میدان هستید و اسلحه شما برای مبارزه کلمات کلیدی، محتوا البته از نوع با کیفیت آن، ابزارهای سئو و بک لینک‌ها می‌باشد که در این میدان به نوعی شما را ساپورت میکنند و جلوی حملات بسیاری را می گیرند. اما در این نبرد شما نیز رقیبانی دارید که یک جا ننشسته‌اند و قصد دارند شما را از پا بیندازند.

سئوی بد و منفی را باید اینگونه بیان کرد که مجموعه اعمالی هستند که به شکل غیراخلاقی و سیاه انجام می‌شوند که از طریق رقبا و خرابکاران پیش می‌آید و هدف آن‌ها ضربه زدن به جایگاه شماست.

سئوی مثبت

نقطه مقابل سئوی مثبت سئوی منفی است. در سئوی مثبت شاهد آن هستیم که فردی که صاحب سایت است که از قواعد سئو پیروی می‌کند و جهت ارتقاء و رتبه سایت گام بر می دارد و در نهایت از رقبای خود جایگاه بالاتری خواهد داشت. سئوی منفی درست مانند رشوه گرفتن و زیر میزی گرفتن و در نهایت با این ترفندهای غیر اخلاقی رقیب خود را در نتایج گوگل پایین می‌کشد.

افزودن لینک های اسپم

یکی از روش‌های سئوی منفی و بد این است وب‌سایت شما هک شود. امنیت از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که یک سایت باید داشته باشد و هکرها با دانشی که در این زمینه دارند می‌توانند در سریع‌ترین حالت ممکن به اطلاعات سایت شما دسترسی پیدا کنند و تمام زحمات شما را به باد دهند. مثلا می توانند با دسترسی به محتوای سایتتان از طریق افزودن لینک‌های اسپم و حتی از طریق ری‌دایرکت کردن صفحات وب سایت شما به صفحات وب‌سایت خودشان ضربات جدی ای را به سایت شما وارد کنند

امنیت در فضای وب، اساسی‌ترین اصل فعالیت برای هر کسب‌و‌کاری

لازم به یادآوری نیست که امنیت در فضای وب، اساسی‌ترین اصل فعالیت برای هر کسب‌و‌کاری است. هکرها می‌توانند با در دست گرفتن کنترل وبسایت شما در یک چشم به هم زدن تمام داشته‌ها و زحمات شما را بر باد بدهند. آنها با هک کردن وب‌سایت می‌توانند به راحتی محتوا را از طریق افزودن لینک‌های اسپم دستکاری کنند یا با ریدایرکت کردن صفحات شما به صفحات خودشان، به شما ضربات جبران‌ناپذیری بزنند.

دقت داشته باشید اگر سایت شما رتبه خوبی دارد ممکن است مطلوب هکر ها واقع شوید! و از طریق شما برای بالا بردن رتبه سایت خود به شما ضربه بزنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرسی استفاده می‌کنید افزونه Google Authenticator را نصب کنید و در آن رمز دو مرحله ای ایجاد کنید. بعد از نصب هر گاه بخواهید وارد سایت شوید یک کد برای ورود به سایت از طریق شماره همراه شما داده می‌شود.

فاکتور های سئو منفی

1- عدم ظاهر زیبای سایت

کاربران با دیدن سایت شما لذت ببرند و بخواهند که وقت بیشتری در سایت شما سپری کنند و بتوانند جواب خواسته‌هایشان را از سایت شما بگیرند. اگر سایت شما ظاهر زیبایی نداشته باشد و موجب ترک کاربر از سایت شما شود این یک امتیاز منفی محسوب می شود و سئوی بد محسوب می‌شود و درنتیجه شکست را برای شما خواهد داشت.

2- در تبلیغات زیاده روی نکنید.

قطعا کار بران با دیدن تبلیغات زیاد روی سایت شما دلزده می‌شوند و این موضوع برایشان ناخوشایند می‌باشد.

3-  مطالب با ارزش و کوتاه

داشتن مطالب با ارزش که بتواند چیزی را به کار بر آموزش دهد و ارزش خواندن داشت باشد و کوتاه باشد از موارد مهم در رعایت سئوی سایت می‌باشد. مطالبی که کپی نباشد و تکراری نباشد مفید و مختصر باشد.

4- تکرا کلید واژه ها منسوخ شده است

در قبل تر ها  می توانستید کلید واژه‌ها را پشت سر هم تکرا رکنید و رتبه بگیرید اما دیگر چنین چیزی وجود ندارد و این کار رتبه سایت را پایین می آورد و شکست در سئو محسوب می‌شود

5- خرید لینک

در گذشته خیلی از مدیران سایت‌ها هزینه می‌کردند و لینک می‌خریدند اما امروزه دیگر این کار با جریمه‌های گوگل همراه است. چرا که سئوی بد باعث شکست میشود پیروزی کوتاه مدت ارزشی ندارد.

6- لینک های اسپم

اگر نمی‌خواهید عواقب لینک‌های اسپم گریبان گیرتون شود پس از آن‌ها استفاده نکنید.

 

 

درمان یک سئوی بد

برای اطمینان از اینکه بدانید از نمره منفی گوگل  که خودتان یا رقبایتان ممکن است ایجاد کرده باشند در امان هستید موارد زیر را بدقت بررسی کنید.

  •  کنترل پی در پی بک لینک ها

مدام بک لینک های خود را کنترل کنید. دقت داشته باشید که ناگهان تعداد بک لینک های شما زیاد نشود چون ممکن است رقبایتان این کار را انجام دهند. ساخت بک لینک‌های اسم ضربه زیادی بشما میزند.

 بک لینک های غیر مجاز کدامند؟

  •  بک لینک در سایت‌های به غیر از زبان شما
  •  در سایت های شرط بندی و غیر قانونی
  •  بک لینک از پیج‌های اسپم
  • بک لینک از سایت‌های ویروسی شده
  • بک لینک از سایت‌های که بیش از 50 لینک خروجی در مقالات خود دارند.
  •  بک لینک‌های نامربوط را به گوگل گزارش کنید

اگر  از استانداردهای قدیمی گوگل استفاده می کنید و توانسته‌اید رتبه خوبی  بدست آورید بدانید که بزودی توسط گوگل شناخته می شوید و رتبه خود را از دست خواهید داد پس دانش خود را در گرفتن نتیجه بهتر برای همیشه آپدیت کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.