در مطلب قبل درباره مراحل بازاریابی درونگرا صحبت کردیم. در این مطلب به توضیحاتی درباره ادامه مراحل آن می پردازیم.
3. خاتمه یا بستن مرحله فروش
تا اینجا مسیر صحیحی را آمده اید. مخاطبین درستی را جذب کرده اید و آنها را به لید تبدیل کردید. یعنی کسانی که مستمر پیگیرتان هسند. اما اکنون نیازمند آن هستید که لیدها را به مشتریان خود تبدیل کنید. چطور می توانید از موثرترین راه اینکار را انجام بدهید؟ حالا ابزارهای فروش در دسترس شما هستند تا مطمئن شوید به درستی و در زمان درست مرحله خرید را می بندید. در این صورت اینکار را سریعتر و بهتر انجام خواهید داد.
a. مدیریت خط لوله
باید مطمئن شوید تیم فروش و بازاریابی در کنار هم مسیر درستی را پیش می روند. آیا تیم فروش از راه موثری خاتمه دادن کار و تبدیل لید به مشتری را پیش می برد؟ نرم افزارهای CRM در این مرحله برای تحلیل دقیق تر به کمک شما می آیند.
b. پرورش لید
هر یک از لیدهای شما باید بسته به چرخه زندگی و علایقش پرورده شود. صفحاتی که دیده اند، محتوایی که خوانده اند تمام اینها می تواند کمک کند تا علایق آنها را دریابید. پرورش خوب لید در سایه حفظ ارتباط از طریق تنظیم مقدار و محتوای پیام ها رخ می دهد و باعث تبدیل هر چه سریعتر او به مشتری می شود.
c. ایمیل
اگر لیدها روی لینک های موجود در ایمیلهایتان کلیک کنند و فرمهایی هم پر کنند اما هنوز برای خرید آماده نباشند چه خواهید کرد؟ یکسری ایمیل حاوی محتواهای مفید و مرتبط می تواند اعتماد آنها را برانگیزد و به لیدها کمک کند تا سریعتر برای تبدیل شدن به مشتری آمادگی پیدا کنند.
d. امتیازات پیش بینی شده
امتیازدهی به لیدها با هر عنوان و روشی یکی از بهترین راهها برای زیادتر شدن لیدهاست. همچنان که تعداد لیدهای کمپانی زیادتر می شوند امکان برقراری ارتباط با تک تک آنها مشکل تر می شود. بنابراین از سیستم امتیازدهی می توانید برای حفظ ارتباط با آنها بهره ببرید.
4. رضایتمندی
روش درونگرا همواره بر به دست آوردن تجربیات قابل توجه توسط مشتریان تاکید دارد. این مشتریان طبیعتا انتظار بیشتری از کسب و کار شما دارند و می خواهند هر روز بهتر از قبل عمل کنید. بنابراین جلب رضایت آنها و تلاش برای موفق تر شدنشان حتی مهم تر از ایجاد ارتباط اولیه است. اگر چنین کردید، آنها بیشتر خرید خواهند کرد، زمان طولانی تری به شما وفادار خواهند ماند، شما را به دوستانشان معرفی خواهند کرد و خوشحال خواهند بود از اینکه به جهان بگویند شما را دوست دارند.