مقالات آموزشی

آشنایی با بازاریابی درونگرا یا Inbound marketing قسمت دوم

مفید بود؟

در مطلب قبل درباره چیستی بازاریابی درونگرا صحبت کردیم. در این مطلب به توضیحات بیشتر درباره مراحل آن می پردازیم.
فازهای چهارگانه در بازاریابی درونگرا

1.    جذب کردن

اولین مرحله “جذب” نامیده می شود. هدف این نیست که افراد فقط به وبسایتتان بیایند. بلکه می خواهید آنها به “لید” تبدیل شوند و نهایتا مشتریان راضی به وجود بیایند. چطور این کار را می کنید؟ با جذب مشتریان درست از طریق تولید محتوای مرتبط در زمان صحیح. یعنی هنگامی که آنها به دنبال چنین چیزی هستند.

a.    وبلاگ نویسی

بازاریابی درونگرا با محتوا آغاز می شود. یک وبلاگ تنها بهترین راه برای جذب مخاطبین به وبسایتتان است. به منظور دیده شدن توسط مشتریان واقعی، لازم است محتواهای آموزشی تهیه کنید که به پرسش های آنها پاسخ دهد.

b.    استراتژی محتوا

معمولا مشتریان، پروسه خرید را با جستجوی آنلاین درباره چیزی که سوال دارند شروع می کنند. بنابراین نیازمند آن هستید که بدانید کجا و چه زمانی سرچ خود را انجام می دهند تا همانجا و همان زمان خودتان را به آنها نشان دهید. به منظور انجام این کار حضور خود را با ابزارهایی که کمک می کند خودتان را معرفی کنید و استراتژی محتوای شما را پیاده سازی می کند، بیشتر کنید.

c.    شبکه های اجتماعی

استراتژی های موفق در بازاریابی درونگرا بر پایه محتوای قابل توجه بنا نهاده می شوند. شبکه های اجتماعی به شما اجازه نشر و به اشتراک گذاری این محتواها را می دهند تا دیده شوید و با مخاطبین خود در ارتباط قرار بگیرید. می توانید از پلتفرم هایی استفاده کنید که مشتری ایده التان ممکن است از آنها استفاده کند.

2.    تبدیل شدن

a.    فرم ها

به منظور تبدیل بینندگان به لید، آنها ممکن است فرمهایی را پر کنند و اطلاعاتی از خودشان در اختیارتان قرار دهند. فرمها را به قدری خوب طراحی کنید که کار پر کردن آنها به ساده ترین شکل انجام گیرد.

 

b.    قرارهای ملاقات

به منظور برقراری ارتباطات، از راههای مختلفی ممکن است با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. از طریق تلفن یا ملاقات مجازی. راه ساده ای در اختیار مخاطبینتان بگذارید تا به راحتی ملاقات های خود با شما را رزرو کنند.

c.    پیامها

با مخاطبین خود از طریق چت یا پیام در ارتباط باشید. از طریق چت به صورت آنلاین لیدهای خود را پشتیبانی کنید.

d.    نرم افزارهای ارتباط با مشتری

در نرم افزار CRM خود، پیگیر مسیر سپری شده توسط لیدهای خود باشید. طوری باشد که یک دیتابیس واحد مرکزی داشته باشید. داشتن اطلاعات متمرکز در یکجا کمکتان می کند مسیری را که با مشتریان به پیش برده اید رصد کنید و از آن برای مذاکرات و ارتباطات آینده با مشتریان خود استفاده کنید.
در ادامه در مطلب بعدی به توضیح و بسط دو مرحله دیگر خواهیم پرداخت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.