امروزه وب سایتهای زیاد در دنیای اینترنت وجود دارند. تولید محتوای مناسب برای سایتها یکی از مهمترین اقداماتی است که مدیران این وبسایتها در پیش میگیرند. هرچه که محتوای تولید شده برای سایت مناسب و بهینه باشد کاربران بیشتری به سمت سایتها جذب خواهند شد. افزایش کاربران به معنی افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه و سئوی آن است.
تأثیر تولید محتوای مناسب برای سایتها
طبق نکاتی که google
اعلام کرده است یکی از سه فاکتور مهم و تأثیرگذار اصلی بر روی سئو سایتها تولید محتوا است. تولید محتوای مناسب برای سایت باعث بیشترین تأثیر بر روی سئوی سایت میشود. ممکن است یک سایت دارای ساختار فنی موفقی باشد و بتواند در بخش فنی و کد نویسی کاملاً بهینه باشد اما در صورتی که محتوای مناسبی نداشته باشد، رتبه و سئوی سایت بهبود پیدا نمیکند.
محتوای مناسب برای سایت مانند موتورهای خودرو است. در واقع شاید یک خودرو دارای شاسی مناسب باشد و از زیبایی ظاهری خوبی برخوردار باشد اما اگر موتور مناسبی نداشته باشد سرعت و قدرت مناسبی نیز خواهد داشت و این به این معنی است که خودرو کارایی لازم را نخواهد داشت. محتوای مناسب برای سایتها نیز مانند موتور خودرو عمل میکند هرچه محتوای قرار گرفته شده بر روی سایت بهینهتر و مناسبتر باشد سایتها بهتر عمل خواهند کرد.
بر اساس تحقیقاتی که بر روی موتور جست و جوی گوگل و در سایتهای موفق انجام شده فاکتور و شرایط خاصی برای تولید محتوای مناسب بر روی سایتها وجود دارد. این فاکتورها و شرایط خاص را میتوان در سه دسته بندی زیر قرارداد و بر روی محتوای سایتها اعمال کرد.
تولید محتوای مناسب برای سایتها با استراتژی مناسب
شاید بتوان گفت که مهمترین بخش در تولید محتوای داشتن استراتژی مناسب است. افراد زیادی در زمینه تولید محتوای بازاریابی محتوا فعالیت میکنند این افراد در خصوص استراتژیهای تولید محتوای بسیار با دقت عمل میکنند. نحوه اضافه کردن کلمات و لینکها به محتوای سایتها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای باید از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد. برای ساخت یک محتوای با کیفیت با استفاده از استراتژی تولید محتوای مناسب برای سایتها باید به نکات زیر دقت شود:
- بر اساس درک متقابل از مخاطبان سایتها محتوای باید تهیه شود
- این به این معنی است که محتوای باید برای کاربران سایت مناسب باشد و بر اساس نیاز آنها تهیه شود. کلمات کلیدی قرار داده شده محتوای باید بر اساس نوع کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران باشد
- به مخاطبان سایت کمک کرده و سطح دانش آنها را بالا ببرد:محتواهای طولانی با دامنه کلمات 1000 کلمه در نتایج گوگل جایگاه خوبی دارند. این نوع محتوای باعث میشود که دامنه اطلاعات کاربران و سطح دانش و آگاهی آنها افزایش پیدا کند. گوگل این نوع محتواها که در زمینه بالا بردن اطلاعات و دانش افراد کمک میکند بیشتر مورد توجه قرار میدهد
استراتژیهای مناسب تولید محتوا
به مخاطبان سایت برای تصمیم گیری صحیح کند
محتوای ارائه شده در سایت باید به کاربران سایتها در تصمیم گیریهای آنها کمک کند. آنها باید با مطالعه این محتوای در زمینه خرید، ثبت نام و یا تماس با مدیران سایت ها واکنش نشان دهند. تولید محتوای مناسب برای سایت ها که باعث خرید شود از درجه اهمیت بسیار بالایی برای گوگل برخوردار است.
محتوای مناسب برای سایت باید از لحاظ سئو نیز درجه بالای داشته باشد
کاربران زمانی که با محتوای سایتها جذب میشوند که بتوانند این محتوای را در اینترنت به راحتی پیدا کنند. برای اینکه یک محتوای به راحتی در اینترنت قرار گیرد باید اصول و استانداردهای سئو در آن رعایت شده باشد. هرچه که استانداردهای سئو سایت بهتر و بهینهتر باشد مخاطب راحتتر محتوای مورد نظر خودش را در سایت شما پیدا میکند. یک محتوای مناسب برای سایتها از نظر سئو باید دارای شرایط زیر باشد:
- محتوای تولید شده باید شفاف، ساده و مرتبط با موضوع سایت باشد.
- محتوای تولید شده باید قابل استناد بوده و کامل باشد.
- محتوای تولید شده برای سایت باید جذاب و برای کاربر سرگرم کننده باشد.
- محتوای باید برای کاربر الهام بخش باشد
- آموزنده باشند
- محتوای تولید شده باید جامع و کامل باشد.
- محتوای تولید شده باید بر اساس حقایق و به دور از شایعات باشد.
محتوای مناسب برای سایت باید صحیح و درست نگارش شود
این دلیل که وجود غلط املایی در یک نوشته مهم چقدر میتواند تأثیر بد داشته باشد بر کسی پوشیده نیست. این محتوای مهم میتواند توضیح یک محصول یا خدمات و یا یک مقاله تخصصی در مورد یک محصول و یا خدمات باشد در هر صورت وجود غلط املای در این گونه محتواها میتواند به تمامیت محتوای آسیب وارد کند.
در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که گوگل برای روی محتوای فارسی از لحاظ دستوری و نگارشی نظارت دقیقی داشته باشد اما در نتایج به دست آمده بر روی جستجوهای گوگل میتوان این نکته را مشاهده کرد که محتواهایی که دارای غلط املایی فاحش هستند در صدر نتایج جست و جو قرار میگیرند.
گوگل برای بررسی محتوای سایتها از سرویسها و رباتهای زیادی استفاده میکند. این سرویسها و رباتها محتوای قرار گرفته شده بر روی سایتها را از لحاظ نوع کلمات و نحوه قرارگرفتن آنها در متن بررسی میکنند. پس میتوان به این نتیجه رسید که ساختار متن و عدم وجود غلط املایی در متن برای رباتهای گوگل مهم است چرا که در صورت وجود غلط املاییها میتوانند آن را تشخیص داده و از آن عبور کنند.
در نتیجه هرچه محتوای مناسب برای سایتها دارای غلط املایی کمتری باشند بهتر در نتایج جستجوهای گوگل نشان داده خواهند شد.
محتوای مناسب برای سایت باید دارای کلمات کلیدی باشد
تولید محتوای بدون رعایت نکات و دستورات سئو برای انتخاب کلمه کلید می تواند تأثیر منفی بر روی سایت داشته باشد. اهمیت کلمات کلیدی در محتوای بسیار بالا است و هرچه که کلمات کلیدی انتخاب شده در هنگام تولید محتوای نزدیکتر به کلمات کلیدی جست و جو شده از جانب کاربر باشند محتوای تولید شده در سایت راحتتر و بهتر در نتایج جست و جو قرار می گیرد.
پراکندگی کلمات کلیدی نیز باید در محتوای قرار داده شده در سایت ها متناسب و بهینه باشد. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند به سئوی سایت آسیب وارد کد. باید از مقدار تناسب مناسب برای تولید محتوای و استفاده از کلمات کلیدی در هنگام تولید محتوای آگاه باشیم.
اهمیت محتوای وبسایت
اگر وب سایت شما فاقد محتوای با کیفیت باشد، در نتایج جستجو ظاهر نمیشود. محتوا فقط برای موتورهای جستجو نیست. این در درجه اول برای بازدیدکنندگان انسانی شماست. محتوای هدفمند برای ترافیک وب و رشد کلی کسب و کار شما بسیار مهم است زیرا به جذب بازدیدکنندگان بیشتر و تبدیل آنها به مشتری کمک میکند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا محتوای اصلی و با کیفیت بالا برای بازاریابی دیجیتال مفید است و به شما کمک میکند تجارت آنلاین خود را توسعه دهید.
اهمیت محتوای وب سایت برای تلاشهای بازاریابی بسیار مهم است
محتوای باکیفیت بهترین استراتژی برای بازاریابی محصولات و خدمات شما از طریق جذب مشتریان به سایت شما است. محتوای وب سایت همه جنبههای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، از جمله کتابهای الکترونیکی (Ebooks)، مطالعات موردی، مقالات و غیره را در بر میگیرد. هنگامی که وب سایت خود را با انواع مختلف محتوا ادغام میکنید، احتمالاً رتبه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید. علاوه بر این، وب سایتهای پر محتوا میتوانند اطلاعات عمیقی در مورد یک محصول یا خدمات در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند و به بسیاری از سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دهند. این باعث افزایش نرخ تبدیل یک برند میشود زیرا بازدیدکنندگان به مشتریان پولی تبدیل میشوند.
منجر به تولید و بهبود فروش میشود
در دنیای دیجیتال امروزی، فالوورهای آنلاین برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم هستند. علاوه بر کاهش تلاشهای بازاریابی شما، محتوای باکیفیت میتواند با جذب فالوورهای بیشتر، سرنخهای بیشتری تولید کند و فروش برند شما را بهبود بخشد. محتوای خوب میتواند به ایجاد قیف فروش و بازاریابی ایمیلی شما کمک کند. اگرچه نیاز به زمان و تلاش دارد، اما وقتی محتوای وب سایت خود را مدیریت کنید و آن را جذاب کنید، هجوم بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت. به یاد داشته باشید که ویدیوها و پستهای وبلاگ را در توضیح خدمات و محصولات قرار دهید. برای جلب اعتماد بازدیدکنندگان، توصیههای مشتری را منتشر کنید.
بازدیدکنندگان را درگیر میکند
باید به خاطر داشته باشید که کاربران اینترنت زمان محدودی را در هر وب سایتی صرف میکنند. بنابراین، شما باید برای وسوسه کردن بازدیدکنندگان خود، محتوای جذاب ارائه دهید. ارسال محتوای اصلی و به روز رسانی منظم آن ضروری است تا بازدیدکنندگان به وب سایت شما بازگردند.
بازدیدکنندگان را به اقدام دعوت میکند
محتوای با کیفیت بالا که اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات شما ارائه میدهد، احتمالاً مشتریان را متقاعد میکند که هر اقدام دلخواه را در وب سایت شما انجام دهند. این میتواند شامل افزودن یک محصول به سبد خرید، اشتراک در یک سرویس یا خرید باشد. دعوت به اقدام (CTA) محتوای وب سایت شما برای این منظور بسیار مهم است. اگر محتوای شما بازدیدکننده را وادار به انجام یک عمل کند، آنگاه هدف محتوای شما برآورده شدهاست. CTA مشتریان شما را متقاعد میکند که در خبرنامه شما مشترک شوند، یک نرم افزار یا برنامه را دانلود کنند، محتوای بیشتری را مشاهده کنند یا صفحه شما را دنبال کنند.
به پیوند رسانههای اجتماعی با کسب و کار شما کمک میکند
در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی، facebook ، Instagram و صفحات رسانههای اجتماعی منابع مهمی برای جذب مشتریان بالقوه هستند. محتوای با کیفیت بالا با چندین پیوند به حسابهای رسانههای اجتماعی شما می تواند بازدیدکنندگان را درگیر خود نگه دارد. علاوه بر این، میتوانید رسانههای اجتماعی خود را به صفحه فرود خود پیوند دهید. هنگامی که یک بازدیدکننده به صفحه فرود شما میرسد، محتوای قانع کننده شما میتواند باعث شود که برای مدت طولانیتری باقی بماند. علاوه بر جذب بازدیدکنندگان، محتوای جذاب، احتمال اشتراک گذاری پستهای شما و افزایش تبدیلها را افزایش میدهد که رشد کلی کسب و کار شما را افزایش میدهد.
نحوه ایجاد محتوای با کیفیت
نوشتن محتوای ارزشمندی که هدف جستجوی مخاطبان شما را برآورده میکند، با طوفان مغزی کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه شما آغاز میشود. پیروی از قوانین اولیه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به یافتن سایت شما برای عبارات جستجوی مرتبط کمک میکند و ترافیک موتور جستجوی ارگانیک و رایگان شما را افزایش میدهد. چه عناصر دیگری برای ساخت یک وب سایت با کیفیت بسیار مهم هستند؟ به خواندن ادامه دهید!
روی محتوای جذاب و مرتبط تمرکز کنید
بسیاری از مردم زمان بیشتری را صرف سازماندهی ظاهر وب سایت خود میکنند و فراموش میکنند که وقت و انرژی خود را برای انتشار محتوای جذاب صرف کنند. برای ایجاد یک وب سایت با کیفیت بالا، باید محتوای خوب نوشته، بهینه سازی شده، هدفمند و شخصی سازی شده برای مخاطب هدف ایجاد کنید. اگر به بازدیدکنندگان خود محتوای جذاب و اصیل ارائه دهید، آنها زمان بیشتری را در صفحه فرود شما میگذرانند و احتمالاً با انجام اقداماتی در سایت شما درگیر میشوند. موتورهای جستجو نیز محتوای مرتبط را تشخیص میدهند و شما را در رتبه بالاتری قرار میدهند. این کار باعث افزایش عملکرد وب سایت شما میشود.
اهمیت طول محتوای وب سایت
مقالات جامع و خوب نوشته شده که یک موضوع را به طور عمیق پوشش میدهند، در موتورهای جستجو عملکرد بهتری دارند. باید تعادلی بین طول محتوا، سئو و خوانایی وجود داشته باشد. انتشار هزاران کلمه با خوانایی ضعیف کمکی به وب سایت شما نمیکند. قبل از انتشار مقاله، از خود بپرسید: آیا مقاله به سؤالات بازدیدکنندگان من در مورد این موضوع به شیوهای جامع و قابل فهم پاسخ میدهد؟ اگر با بله مطمئن پاسخ دهید، ترکیب کاملی از طول و اعتبار محتوا را پیدا کردهاید.
از لینکهای داخلی برای پیمایش وب سایت استفاده کنید
استراتژیهای پیوند داخلی برای موفقیت وب سایت شما بسیار مهم هستند. ارسال محتوای با کیفیت بالا با پیوندهای داخلی به بازدیدکنندگان شما کمک میکند تا به صفحات مرتبط مختلف در وب سایت شما هدایت شوند. هدف اصلی پیوندهای داخلی، فرستادن مشتریان بالقوه شما به مرحله بعدی قیف بازاریابی است. بنابراین شما باید یک لینک خود ارجاع داخلی ارائه دهید. علاوه بر این، URL پیوند داده شده باید دارای متن مرتبط باشد. از اصطلاحات عمومی مانند اینجا یا این مقاله استفاده نکنید. پیوند داخلی استراتژیک همچنین وب سایت را کاربرپسند و آسان میکند زیرا بازدیدکنندگان صفحات، اطلاعات و محصولات دیگر را در سایت شما جستجو میکنند.
خوانایی را بهبود بخشید و محتوای خود را تقسیم کنید
اگر میخواهید یک وبسایت با کیفیت بالا ایجاد کنید که عملکرد بهتری دارد، حجم زیادی از محتوا را پست نکنید. در عوض، متن را با استفاده از پاراگرافهای کوچک، جملات کوتاهتر، فهرستها و عنوانهای فرعی تجزیه کنید. خوانایی را افزایش میدهد و به بازدیدکنندگان شما کمک میکند تا وب سایت شما را برای آنچه که به دنبال آن هستند اسکن کنند.
انتشار محتوای صوتی و تصویری
افزودن محتوای صوتی و تصویری به وب سایت شما برای موفقیت آن حیاتی است. شما باید تصاویر، فونتها و رنگهای جذاب را در محتوایی که منتشر میکنید بگنجانید. آنها به طور موثر بلوکهای متن را تجزیه میکنند. اما به یاد داشته باشید که تعداد محدودی از تصاویر و ویدیوها را ارسال کنید زیرا سرعت بارگذاری سایت را کاهش میدهند.
وب سایت خود را به طور منظم به روز کنید
اگر میخواهید یک وب سایت با کیفیت بالا ایجاد کنید، باید محتوا را به طور منظم نگهداری کنید. کیفیت وب سایت خود را با ارسال مرتبطترین و به روزترین محتوا، ارائه لینکهای داخلی و آسان کردن ناوبری بهبود بخشید.
سخن آخر
محتوای با کیفیت بالا و به خوبی تحقیق در وب سایت شما نشان دهنده تخصص و مرتبط بودن است. همه اجزای دیگر وب سایت یک نقش پشتیبانی ثانویه دارند، در حالی که محتوای شما یک هدف اصلی دارد. برای ایجاد درآمد و بهبود رشد کسب و کار. تولید محتوا وب سایت شما را به یک سند زنده تبدیل میکند که ماهیت پویای کسب و کار شما را منعکس میکند. با انتشار محتوای جذاب، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت خواهید کرد و بازاریابی دیجیتال خود را موفق خواهید کرد.