مقالات آموزشی

آشنایی با ارسال محتوا سایت و بررسی روش آن

مفید بود؟

تعداد سایت‌های اینترنتی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. به دلیل این افزایش تعداد سایت‌ها ارسال محتوا سایت‌های اینترنتی امروزه به یک از دغدغه‌های مدیران وب سایت‌ها تبدیل شده‌است. چرا که موتورهای جستجو (Search engine) هر ثانیه محتوای ارسال شده بر روی سایت‌های جدید اینترنتی را ثبت آن‌ها را رصد و رتبه بندی می‌کنند.

اهمیت ارسال محتوا در سئوی سایت

شاید در نگاه اول این دسته بندی و رصد کردن سایت‌ها توسط موتورهای جستجو کاری عادی باشد اما باید این نکته را بدانید که در موتورهای جستجو هرچه محتوای سایت‌ها بهتر و به اصطلاح سئو شده تر باشد این سایت‌ها در رتبه بهتری قرار می‌گیرند و هرچه رتبه سایت بهتر باشد در نتایج جست و جو جایگاه بهتری را خواهد داشت.

ارسال محتوا سایت از این نظر اهمیت دارد که با ارسال منظم محتوا بر روی سایت شما می‌توانید به موتورهای جست و جو و الگوریتم‌های آن این نکته را که این سایت یک سایت منظم است را القا کنید. هوش مصنوعی (Artificial intelligence) موتورهای جستجو همواره به سایت‌هایی که به صورت منظم بروز شده و دارای برنامه بروز رسانی مناسبی هستند اهمیت بیشتری می‌دهند.

 

اهمیت ارسال محتوا سایت به صورت منظم و سئو شده

اگر سایت شما فاصله زمانی مناسبی بین ارسال محتوا سایت با محتوای قبلی نداشته باشد و از یک برنامه زمانی مناسب پیشروی نکند موتور های جستجو سایت شما را به عنوان یک سایت مناسب دسته بندی نمی‌کند و رتبه سایت شما پایین خواهد بود. به همین دلیل است که ارسال محتوا به صورت منظم و دقیق و برنامه ریزی شده می‌تواند به رشد سایت کمک کند.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در موتورهای جستجو برای دسته بندی سایت‌ها ارسال محتوا سایت با استفاده از اصول سئو است. امروزه استفاده از فرایندهای تولید محتوا در سایت‌ها باعث شده‌است که محتوای سئو شده در سایت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار باشد. هرچه که محتوای ارسال شده بر روی سایت‌ها به صورت سئو شده و منطبق بر آخرین استانداردهای سئو و اصول بازاریابی محتوا باشد کیفیت این محتوا بالاتر بوده و در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری خواهد داشت.

نحوه تولید و ارسال محتوا سایت

امروزه برای اینکه سایت شما منظم بوده و از محتوای سئو شده بهره مند باشد باید در ارسال محتوا سایت دقت بیشتری به خرج بدهید. این به این معنی است که برای ارسال محتوا سایت باید ضمن رعایت اصول استاندارد های سئو از قواعد و اصول زیادی نیز پیروی نمایید. در ابتدا باید بدانید که هر محتوای که بر روی سایت ارسال می کنید باید طبق آخرین استانداردهای سئو باشد. این کار به این معنی است که محتوای شما بر اساس سلیقه و موارد مد نظر موتورهای جستجو نگارش شده است و این به موتورهای جستجو کمک می‌کند که محتوای متنی شما را بهتر و عالی تر در نتایج جستجوهای خود نشان دهند.

در کنار این محتوای متنی قرار داده شده بر روی سایت نیز باید از یک سری قواعد و ساختارهای محتوایی پیروی کند تا موتورهای جستجو بتوانند به خوبی آن را بررسی کرده و در سایت مد نظر را در نتایج خود به خوبی نشان دهند.

این موارد به شرح زیر می باشند:

1. مطالب کپی شده از سایت‌های دیگر نباشند

ارسال محتوا سایت کاری مهم و با اهمیت است اما در این بین افرادی ممکن است فکر کنند که با کپی کردن مطالب از سایت های پر بیننده می‌تواند به همان نسبت در جذب مخاطب موفق عمل کنند. در صورتی که اصلاً این‌چنین نیست و در زمان ارسال محتوا سایت شما باید تمام بخش‌های محتوا را به دقت مطالعه و بررسی کنید تا کپی شده از سایت های دیگر نباشد. در صورتی که متنی کپی بر روی سایت منتشر شود نه تنها سودی برای سایت نخواهد داشت بلکه باعث آسیب زدن به رتبه و درجه اعتبار سایت نیز خواهد شد.

موتورهای جست و جوی گوگل محتوای سایت‌ها و وبلاگ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورتی که محتوای این سایت‌ها و وبلاگ از یک سایت دیگر کپی شده باشد آن‌ها را از درجه اعتبار خود خارج می‌کنند و حتی در نتایج جستجوهای خود نیز نشان نمی‌دهند.

 

2. ارسال محتوا سایت به صورت کامل و بدون نقص

منظور این است که محتوای سایت باید بدون غلط املایی و نگارشی بر روی اینترنت منتشر شود. موتورهای جستجو در بین کلمات داخل محتوای سایت‌ها حرکت می‌کنند و زن و معنی هر یک از کلمات را می‌سنجند و آن‌ها را در بانک‌های اطلاعاتی خود ذخیره می‌کنند.

حتی موتورهای جستجو حجم کد های نوشته شده برای صفحات را نیز بررسی کرده و صفحاتی که دارای کدهای بهتر و سبک‌تر باشد را در دسته بندی‌های بالاتر قرار خواهد داد. استفاده از قوانین نگارشی، عدم اشتباهات تایپی، وجود بخش‌های منابع و پیوندها، ساختار فنی محتوایی قوی، استفاده از تصاویر مناسب، عدم انتشار محتوای ناقص و بسیاری از نکات فنی دیگر که در زمان ارسال محتوا سایت باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “نحوه تولید محتوا در سایت” را نیز مطالعه کنید تا در این زمینه دید قوی و کاملی به‌دست آورید.

امروزه موارد زیاد دیگری نیز ممکن است برای ارسال محتوا سایت وجود داشته باشند اما شاید بتوان گفت مهم‌ترین بخش‌ها در این زمینه همین دو مورد بالا می باشند که در کنار سئوی محتوا می‌توانند موفقیت محتوا را تضمین کنند. این نکته را باید به یاد داشته باشید که فرآیند ارسال محتوا سایت با توجه به موارد گفته شده ممکن است کاری سخت و زمان باشد. به همین دلیل است که امروزه کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ از فرایند برون سپاری تولید محتوا و برون سپاری ارسال محتوا سایت استفاده می‌کنند.

برون سپاری ارسال محتوا سایت در این فرایند شما با یک شخص و یا یک مجموعه قرار داده و تمام فرآیند ارسال محتوا سایت را به دست این شرکت می‌سپارید. با این کار شما می‌توانید ضمن داشتن یک سایت پویا و فعال، دارای محتوای دقیق و منظم و سئو شده نیز باشید. با استفاده از شرکت‌های تولید کننده محتوا شما می‌توانید هر روز و یا هر هفته دارای یک محتوای تولید شده و سئو شده عالی باشید که به صورت منظم و با تکیه بر استانداردها و قواعد و نکات فنی در ارسال محتوا سایت بر روی سایت شما قرار می‌گیرد.

 

اهمیت محتوای وبسایت

محتوای وب سایت به چند دلیل مهم است، یک دلیل اصلی این است که می‌تواند شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد در اینترنت معرفی کند. موتورهای جستجو از محتوای منتشر شده در وب سایت‌ها برای تعیین کیفیت و اعتبار یک سایت خاص استفاده می‌کنند. هرچه محتوایی که منتشر می‌کنید کیفیت بالاتری داشته باشد و ارزش بیشتری برای بینندگان ایجاد کند، موتورهای جستجو صفحات وب سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو نمایش می‌دهند.

این می‌تواند به شدت بر قابلیت جستجوی وب سایت شما تأثیر بگذارد و شانس دیده شدن آن توسط مشتریان جدید را افزایش دهد که در نهایت می‌تواند منجر به افزایش فروش و آگاهی از برند شود. علاوه بر این، محتوای وب با کیفیت بالا مهم است زیرا:

  • اثربخشی پیامی را که می‌خواهید برای بازدیدکنندگان به تصویر بکشید، تقویت می‌کند
  • شما را از سایر وب سایت‌های صنعت خود متمایز می‌کند
  • مخاطبان شما را درگیر می‌کند و زمان صرف شده در وب سایت شما را افزایش می‌دهد، که در نهایت می‌تواند منجر به نرخ تبدیل بالاتری شود
  •  احتمال اعتماد مشتریان بالقوه به شرکت شما را افزایش می‌دهد
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وب سایت شما را افزایش می‌دهد
  • می‌تواند به جذب مشتری ایده آل شما به وب سایت شما کمک کند

انواع مختلف محتوای سایت

دو نوع اصلی از محتوای وب مورد استفاده در اینترنت وجود دارد. این انواع شامل محتوای متنی و محتوای رسانه‌ای است و می ‌تاند به صورت زیر تعریف شود:

محتوای متنی

محتوای متنی تمام محتوای نوشته شده در یک وب سایت است. نمونه‌هایی از محتوای متنی وب عبارتند از:

پست‌های وبلاگ

وبلاگ نویسی روشی محبوب برای به اشتراک گذاشتن ایدهها و اطلاعات با بازدیدکنندگان وب سایت به روشی معمولی است. بسیاری از وب‌سایت‌ها از وبلاگ‌ها به عنوان منبع اصلی محتوای خود استفاده می‌کنند، زیرا معمولاً می‌توان آن‌ها را به‌راحتی به‌صورت آنلاین ایجاد و به‌روزرسانی کرد. پست‌های وبلاگ می‌توانند به شما در ایجاد روابط با کاربران با ارائه اطلاعات ارزشمند و ایجاد اعتماد به برند شما کمک کنند. انواع متداول پست‌های وبلاگ که می‌توانید به راحتی در وب سایت خود قرار دهید شامل آموزش‌ها، راهنماها و فهرست‌ها می‌شود. همچنین می‌توانید در صورت لزوم، پست‌های وبلاگ معتبرتری مانند مطالعات موردی و مصاحبه بنویسید.

کتاب‌های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی (E-books) ابزارهای عالی برای جذب سرنخ به وب سایت شما و افزایش تبدیل هستند. می‌توانید زمانی که کاربران آدرس ایمیل خود را به سرور شما ارسال می‌کنند و برای خبرنامه یا تاکتیک بازاریابی مرتبط با ایمیل شما ثبت‌نام می‌کنند، فرصتی برای دریافت کتاب الکترونیکی در نظر بگیرید. در نتیجه، کاربران نه تنها یک کتاب الکترونیکی مرتبط با محصولات یا خدمات شما دریافت می‌کنند، بلکه اطلاعات تماس خود را برای فرصت‌های بازاریابی اینترنتی آینده در اختیار شما قرار می‌دهند.

توضیحات محصول

توضیحات محصول با کیفیت بالا جزء کلیدی یک وب سایت است که در آن می‌توان محصولات یا خدمات را مستقیماً خریداری کرد. توضیحات محصول اغلب کوتاه‌تر است و از زبان توصیفی برای آموزش مشتری در مورد محصول استفاده می‌کند. این توصیفات اغلب شامل زبان متقاعد کننده برای افزایش پتانسیل خرید مشتری می‌شود. انواع توضیحات محصول شامل مشخصات طراحی، توضیحات کالاهای تجاری و توضیحات خرید می‌باشد.

مطالعات موردی

مطالعات موردی معمولاً توسط شرکت‌هایی استفاده می‌شود که سعی می‌کنند قدرت خود را در بازار تثبیت کنند و به مشتریان بالقوه ثابت کنند که چرا محصولات یا خدمات آنها بهترین هستند. مطالعات موردی را می‌توان از طریق پیوندی که به مطالعه کامل منتهی می شود در وب سایت شما ادغام کرد. سپس این پیوند می‌تواند توسط بینندگان به اشتراک گذاشته شود و افزایش آگاهی از شرکت شما آسان می‌شود.

بیشتر محتوای متنی در یک وب سایت باید از ساختار معمولی پیروی کند و شامل علائم نگارشی، دستور زبان و املای دقیق باشد. متن ممکن است در تصاویر، به عنوان بخشی از ویدیوها، یا به تنهایی به عنوان بلوک‌های متنی گنجانده شود.

محتوای متنی باکیفیت محتوایی است که اصل باشد و برای کاربر ارزش افزوده ایجاد کند. این بدان معناست که محتوا منحصر به فرد است و از منابع دیگر آنلاین سرقت نشده‌است. متن نوع محتوایی است که به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل تجزیه و تحلیل است و بنابراین اغلب منبع اصلی نحوه ارزیابی و رتبه بندی وب سایت شما توسط موتورهای جستجو است.

محتوای رسانه

گاهی اوقات به عنوان چند رسانه‌ای، محتوای رسانه‌ای، تمام محتوای دیگر یک وب سایت علاوه بر محتوای متنی است. محتوای رسانه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

انیمیشن‌ها

این می‌تواند شامل پس‌زمینه، گالری، نمایش اسلاید و سایر انیمیشن‌هایی باشد که بخشی از یک وب‌سایت هستند و حاوی محتوا هستند.

تصاویر

انواع تصویر رایج در وب سایت‌ها شامل GIF، PNG و JPEG می‌باشد.

صداها

از صداها باید در یک وب سایت کم استفاده شود و باید راه آسانی برای غیرفعال کردن صداها برای بینندگان وجود داشته باشد.

ویدیوها

تدوین ویدیو می‌توانند ابزار مفیدی برای به تصویر کشیدن محتوا در وب سایت شما باشند. انواع متداول ویدئوها شامل ویدئوهای خوش آمدگویی، تبلیغات تجاری یا اطلاعات تجاری و ویدئوهای اطلاعاتی است.

در بیشتر موارد، محتوای رسانه‌ای زمانی موفق است که در حد اعتدال استفاده شود. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که هر محتوای چندرسانه‌ای که در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، در زمان بارگذاری وب‌سایت شما اختلال ایجاد نمی‌کند، زیرا این امر می‌تواند منجر به از دست دادن بینندگان شود. رسانه‌هایی که در وب سایت خود قرار می‌دهید باید به طور خاص بر اساس مخاطبان هدف شما و بهترین پاسخ آنها انتخاب شوند.

سخن آخر

محتوای وب سایت جزء کلیدی حضور آنلاین یک کسب و کار است و می‌تواند نقش مهمی در موفقیت کلی تاکتیک‌های بازاریابی یک شرکت داشته باشد. انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می‌توانند در یک وب سایت گنجانده شوند و هر نوع مزایای خاص خود را دارد. محتوای وب سایت محتوای نوشتاری یا تصویری است که کاربران هنگام بازدید از وب سایت‌ها می‌بینند. به عنوان مثال، وقتی روی پیوندی به یک وب سایت کلیک می‌کنید، تقریباً هر چیزی که در آن صفحه می‌بینید محتوای وب سایت محسوب می‌شود. محتوا می‌تواند شامل تصاویر، انیمیشن‌ها، متن، صداها و ویدئوها و همچنین سایر عناصر یک وب‌سایت باشد که برای برقراری ارتباط با بیننده استفاده می‌شود.

محتوای وب تقریباً برای هر جنبه‌ای از جذب و بسته شدن مشتریان بسیار مهم است و هیچ وب سایتی بدون محتوای با کیفیت موفق نیست. چه بخواهید محصولی را بفروشید، چه کاربران را تشویق کنید تا در خبرنامه هفتگی خود ثبت نام کنند یا از بینندگان بخواهید در یک نظرسنجی شرکت کنند، محتوا کلید متقاعد کردن کاربران برای انجام یک اقدام است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.