مقالات آموزشی

آشنایی با مفهوم رپرتاژ و چگونگی تهیه آنها

مفید بود؟

رپرتاژ خبری چیست؟ سوالی که بسیاری از مدیران می‌پرسند، رپرتاژ متن‌های هستند که هدف اصلی آن‌ها معرفی محصولات و کسب و کار‌های مختلف به‌صورت غیرمستقیم به مشتریان و مخاطبان است. تهیه رپرتاژ خبری شاید در ابتدا کار آسانی به نظر بیاید اما در واقعیت این‌گونه نیست و نوشتن این متن‌ها نیاز به تخصص و مهارت دارد. اگر متن رپورتاژ شما کیفیت لازم را نداشته‌باشد عملا به تبلیغات کسب و کار شما کمکی نخواهد‌کرد.

امروزه سایت‌های زیادی در زمینه تولید محتوا و سئو در اینترنت فعالیت می‌کنند. رایامارکتینگ با داشتن 7000 نویسنده سئو کار باتجربه می‌تواند گزینه خوبی برای کمک در زمینه تولید محتوا، به شما باشد. رپورتاژ سئو شده باکیفیت علاوه بر تبلیغ کسب و کار شما در درازمدت سبب بهبودی سئو سایت‌تان نیز خواهد‌شد. رپرتاژ در بین دیگر روش‌های تبلیغاتی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر خواهد‌بود و شما تنها با یک‌بار هزینه می‌توانید به‌صورت دائمی محصول خود را از طریق همان رپورتاژ تبلیغ کنید. رپرتاژ یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است که می‌تواند در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار باشد.

شما پس از تهیه این رپورتاژ‌ها می‌توانید آنها را در سایت‌های پربازدید انتشار دهید. انتشار رپورتاژ در سایت‌های پربیننده مزیت‌های زیادی را برای کسب و کار شما خواهد‌داشت. در ادامه می خواهم شما را با نحوه ثبت آگهی در این سایت‌های، نمونه‌های از رپورتاژ‌های آگهی در زمینه روسری و شال و همچنین ویژگی‌های رپورتاژ‌های خبری آشنا کنم.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله “مجری‌های ریپورتاژ چه کاری انجام می‌دهند؟” را نیز مطالعه کنید.

 

متن‌های رپرتاژ باید چه ویژگی‌های داشته‌باشند؟

متن‌های رپرتاژ باید دارای عنوان‌های مناسب و جذاب باشند. زیرا 90 درصد مخاطبان ابتدا به عنوان متن‌ها توجه می‌کنند و سپس متن اصلی را مطالعه می‌کنند. در متن‌های رپورتاژ نباید از کلمات دشوار استفاده شود زیرا هرچقدر متن‌های رپورتاژ ساده‌تر و قابل درک‌تر نوشته‌شوند مخاطبان بیشتری با متن رپورتاژ شما ارتباط برقرار می‌کنند و متن شما تاثیرگذاری بیشتری خواهد‌داشت.

از دروغ و اغراق در متن پرهیز کنید زیرا وجود اغراق  و دروغ سبب بی‌اعتمادی مشتریان نسبت به کسب و کار شما می‌شود که خسارتی جبران‌ناپذیر است. از برند خود در عنوان و متن اصلی استفاده کنید زیرا این کار این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که به متن خود لینک دهید و پس از انتشار آگهی در سایت‌های پربازدید مخاطبان را به سایت خود دعوت کنید تا بقیه محصولات خود را به آن‌ها معرفی کنید. رعایت نکات نگارشی در متن‌های رپورتاژ بسیار اهمیت دارد و هرچقدر متن شما فاقد از اشتباهات املایی و … باشد، شما متن باکیفیت‌تری خواهید‌داشت.

استفاده از رپورتاژ به‌صورت منظم و مداوم در سایت به بهبودی سئو سایت کمک خواهد‌کرد. بنابراین رعایت نکات سئو در متن‌های رپورتاژ بسیار اهمیت دارد. هرچقدر شما این نکات را در متن خود رعایت کرده‌باشید شانس دیده‌شدن رپورتاژ شما در سایت‌های پربازدید بیشتر خواهد‌بود. در ادامه با سایت‌های انتشار و نحوه انتشار آگهی در این سایت‌ها آشنا خواهیم‌شد.

 

سایت‌های انتشار رپرتاژ باید چه ویژگی‌های داشته‌باشند؟

امروزه سایت‌های مختلفی در زمینه انتشار آگهی فعالیت می‌کنند و همین امر سبب شده‌است که انتخاب یک سایت باکیفیت و مناسب برای انتشار آگهی کمی دشوار باشد. سایت‌های انتشار دارای ویژگی‌های مهم هستند که هرچقدر این ویژگی‌ها در وضعیت بهتری قرار داشته‌باشند شانس بازدید از رپورتاژ شما بالاتر خواهد‌رفت. برخی از این ویژگی‌ها به‌صورت زیر هستند:

•    الکسا: مهم‌ترین ویژگی سایت‌های انتشار است که نشان‌دهنده جایگاه سایت در کشور و جهان است. اگر عدد این ویژگی پایین باشد نشان‌دهنده این است که سایت انتشار در جایگاه بهتری در کشور و یا جهان قرار گرفته‌است.

•    اعتبار دامنه: این عدد بین صفر تا 100 است که هرچقدر عدد اعتبار دامنه به عدد 100 نزدیک‌تر باشد نشان‌دهنده این است که سایت انتشار با قوانین و سیاست‌گذاری‌های موتور جستجوی گوگل سازگارتر است.

•    اتوریتی: اتوریتی در بین دیگر ویژگی‌ها در زمینه سئو اهمیت بیشتری دارد. و هرچقدر این عدد بالاتر باشد نشان‌دهنده این است که سایت انتشار موردنظر می‌تواند در زمینه سئو به شما کمک بیشتری کند و شانس دیده‌شدن رپرتاژ شما را بالاتر خواهد‌برد.

•    تعداد افراد ورودی از گوگل: این عدد به صورت درصد نمایش داده‌می‌شود و نشان‌دهنده این است که از هر 100 نفر ورودی به سایت انتشار چه تعداد از موتور جستجوی گوگل وارد می‌شوند. که اگر این عدد در بین 45 تا 55 باشد نشان‌دهنده وضعیت خوب سایت انتشار است.

 

سایت های انتشار رپورتاژ رایگان کدامند و نحوه ثبت آگهی در این سایت‌های چگونه است؟

سایت‌های انتشار رایگان به شما کمک می‌کنند تا کسب و کار خود را به‌صورت گسترده تبلیغ کنید. این سایت‌ها معمولا برای مدت کوتاهی رپورتاژ شما را به‌صورت رایگان انتشار می‌دهند. نحوه درج آگهی در سایت‌های پربازدید بسیار آسان است و شما تنها نیاز دارید که در این سایت‌ها عضو شوید. برای عضویت در سایت‌های پربازدید شما نیاز به یک شماره تماس یا ایمیل خواهید‌داشت.

پس از عضویت در سایت انتشار شما با وارد شدن به صفحه ثبت آگهی رایگان با پر کردن اطلاعاتی مانند: راه‌های ارتباطی با صاحبان مشاغل(تلفن، ایمیل، آدرس و …)، عنوان مناسب، متن اصلی رپورتاژ، برچسب‌های مناسب که به دیده‌شدن رپورتاژ شما کمک می‌کند، استفاده از عکس مناسب و … به‌راحتی آگهی شما در سایت انتشار ثبت می‌شود.
1.    ایستگاه
2.    شیپور
3.    دیوار
4.     نیازمندی‌ها
5.    آگهی 24
6.    ایران تجارت

نمونه رپورتاژ برای سایت خرید باکس

« بورس انواع روسری و شال با  سایت خرید باکس
فروشگاه اینترنتی خرید باکس محصولات مختلفی  مانند: شال و روسری، کیف زنانه و کوله پشتی، مانتو، کلاه، بلوز و … را با تنوع رنگ فوق‌العاده به مشتریان عرضه می‌کند این سایت کیفیت محصولات خود را کاملا ضمانت می‌کند و به شما 7 روز ضمانت بازگشت محصول را خواهد‌داد. فروشگاه خرید باکس پس از سفارش مشتریان محصولات را در کم‌ترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد‌کرد. شما می‌توانید هزینه محصولات خریداری‌شده را درب منزل پرداخت کنید. راه‌های ارتباطی با فروشگاه خرید باکس به‌صورت زیر است:
آدرس: تهران، یوسف آباد، خیابان ابن سینا، پلاک 83، ساختمان پدید، طبقه 4 واحد 3
تلفن: 8550436-021
ایمیل: support@kharidbox.com  »

همانطور که در رپورتاژ سایت خرید بکس مشاهده می‌کنید این متن در زمینه فروش محصولات شال و روسری تهیه شده‌است. یکی از نکاتی که باید در رپورتاژ‌های آگهی رعایت کنید تمامی خدمات خود را در متن نیاورید و آوردن چند محصول کفایت می‌کند هر‌چقدر متن شما خلاصه و جامع‌تر باشد مخاطبان بیشتر به آن‌ها توجه می‌کنند. بنابراین از حاشیه در متن‌های رپورتاژ خودداری کنید.

 

نمونه رپورتاژ برای سایت شیکسون

« با فروشگاه شیکسون، شیک بپوشید
فروشگاه اینترنتی شیکسون اولین سایت تخصصی مد و پوشاک است که محصولات مختلفی در تنوع رنگ منحصر به‌فرد هم برای مردانه و هم زنانه را در فروشگاه خود عرضه می‌کند از محصولات این شرکت برای بانوان می‌توان به شال و روسر، کیف و کفش، لباس‌های مجلسی و غیر مجلسی، زیورآلات و … اشاره کرد. برخی محصولات مردانه این فروشگاه نیز عبارتند از: ادکلن، کیف و کفش، عینک، تی شرت، شلوار و …

پس از خرید از این فروشگاه شما می‌توانید با استفاده از سیستم هوشمند سفارشات خود را به صورت آنلاین پیگیری کنید و هر لحظه از محصول خود در مسیر ارسال باخبر شوید. این فروشگاه محصولات خریداری شده را در کم‌ترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد‌کرد. محصولات این فروشگاه 10 روز کاری ضمانت خواهند‌داشت. این فروشگاه در 30 شهر نمایندگی دارد و اگر شما از این فروشگاه بالای 350000 تومان خریداری کنید فروشگاه شیکسون محصولات خریداری شده را برای شما کاملا رایگان ارسال خواهد‌کرد. راه‌های ارتباطی با فروشگاه شیکسون به‌صورت زیر است:
آدرس: تهران، خیابان طالقانی، بعد از میدان فلسطین، خیابان فریمان، کوچه ملک، پلاک، 16، واحد 1
تلفن: 09021086062- 09021086063
ایمیل: support@shixon.com »

همانطور که در متن فروشگاه شیکسون مشاهده می‌کنید هرچقدر شما در ارتباط با نحوه ارسال محصولات صحبت کنید مخاطبان به شما اعتماد بیشتری خواهند‌کرد و همیشه سعی کنید علاوه بر توضیح درباره نحوه ارسال راه‌های ارتباطی با فروشگاه را نیز ذکر کنید این کار حسن نیت شما به مشتریان خواهد‌رساند.

 

نمونه رپورتاژ برای سایت بانی مد

« فروشگاه بانی مد ارائه دهنده انواع شال و روسری
فروشگاه اینترنتی بانی مد از سال 1393 در زمینه پوشاک آغاز به‌کار کرده‌است. تنوع محصولات در این فروشگاه بسیار زیاد است. بانی مد ارائه‌دهنده انواع برندهای معروف مانند: جین، وست، ساموئل و کوین، بالنو و … است. خرید بالاتر از 150 هزار تومان از فروشگاه بانی مد ارسال محصولات را برای شما رایگان خواهد‌کرد اما در خرید کمتر 150 هزار تومان 9000 هزار تومان برای هزینه ارسال محصولات منظور خواهد‌شد.

در صورت مشکل داشتن محصولات بانی مد به شما تا 7 روز کاری ضمانت تعویض خواهد‌داد. قیمت‌های این فروشگاه بسیار مقرون به‌صرفه هستند و پس از خرید محصول فروشگاه بانی مد کالا را برای شما در کم‌ترین زمان ممکن ارسال خواهد‌کرد. راه‌های ارتباطی با فروشگاه اینترنتی بانی مد به‌صورت زیر است:
آدرس: تهران، جنت آباد مرکزی، خیابان دانش، خیابان عابدی، خیابان شهید محمد نوروزی، پلاک 5
تلفن: 49215-021
ایمیل: info@banimode.com »

در متن‌های رپورتاژ بهتر است ابتدا فروشگاه خود را معرفی کنید، گفتن سابقه خود سبب می‌شود مشتریان به شما اعتماد بیشتری کنند. همانطور که مشاهده کردید در هر سه متن رپورتاژ این مقاله هیچ‌گونه غلط املایی وجود نداشت. اگر در متن‌های رپورتاژ از نکات نگارشی به درستی استفاده نکنید نشان از بی‌توجهی شما به متن رپورتاژ است که مخاطبان با دیدن چنین اشتباهاتی دیگر به متن شما توجه نکنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.