مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی سایت خبری ایلنا

مفید بود؟

خبر گزاری ایلنا از خبر گزاری های فعال در زمینه حقوق کارگران است که به انتشار اخبار داخلی پرداخته است. این خبر گزاری در سال 1381 تاسیس شد و تا الان توانسته است با رعایت اصول و قواعد مشخصی کاربران زیادی از جمله طبقه کارگر را به خود جذب کند. این وب سایت از جلمه خبر گزاری های دو زبانه است که این مورد از اهمیت زیادی برای خبر گزاری برخوردار است. با توجه به دو زبانه بودن این وب سایت، علاوه بر کاربران و بازدیدکنندگان داخلی، بازدیدکنندگانی نیز از سایر کشور ها برای این وب سایت موجود هستند. در این مقاله به بررسی طراحی سایت و جایگاه این خبر گزاری در فضای مجازی می پردازیم.
رتبه الکسا وب سایت ایلنا در ایران 398 و رتبه الکسا این وب سایت در جهان 25 هزار می باشد. با توجه به رشد علاقه کاربران به دانستن آخرین اخبار در آمار ارائه شده از سوی وب سایت الکسا رشد ترافیک این وب سایت را مشاهده می کنیم که از اهمیت زیادی برخوردار است و نکته مثبتی برای این وب سایت به شمار می رود.
همانطور که پیش تر گفته شد علاوه بر کاربران داخلی این وب سایت به دلیل دو زبانه بودن از سایر کشور ها به خصوص کشور های همسایه نیز بازدید کننده دارد. نرخ پرش وب سایت ایلنا با کاهش 5 درصدی به 41 درصد رسیده است که نسبتاً مناسب بوده و می تواند به عنوان روزنه امیدی برای این وب سایت به شمار رود. تعداد صفحات مورد بازدید کاربران به طور میانگین به 3 صفحه می رسد که کاهش 5 درصدی داشته است و با توجه به ماهیت این وب سایت که از صفحات و خبر های زیادی تشکیل شده است، انتظار می رود کاربران صفحات بیشتری را مشاهده کنند اما در عمل چنین اتفاقی نیوفتاده است. مدت زمانی که کاربران به طور میانگین از این وب سایت دیدن می کنند به 4 دقیقه می رسد که رشد 7 درصدی داشته است. ترافیک ورودی این وب سایت از موتور های جستجو و به خصوص گوگل از دیگر شاخصه هایی است که در جایگاه آن تاثیر زیادی می گذارد و با کاهش 20 درصدی به 20 درصد رسیده است.

تحلیل طراحی سایت ایلنا

طراحی سایت ایلنا مانند سایر وب سایت های خبر گزاری ایران، از یک طرح مشابه استفاده می کند که بسیار قدیمی بوده و نیاز جدی به تغییر و به روز رسانی دارد.
از مولفه های اصلی در طراحی سایت ایلنا استفاده از ستون های متعدد برای نمایش مطالب است که مانند دیگر وب سایت های خبری می باشد.
از نقاط ضعف در طراحی سایت ایلنا استفاده از تبلیغات فراوان و متحرک است که باعث از بین رفتن تمرکز کاربران می شود.

رنگ بندی این وب سایت کاملاً خنثی بوده و از رنگ هایی بدون تاثیر در احساسات کاربران استفاده شده است.
منو استفاده شده در این وب سایت از دو قسمت تشکیل شده که یکی از این قسمت ها برای نمایش دسته بندی ها و قسمت دیگر نیز به منظور نمایش سایر صفحات مهم سایت استفاده شده است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.